Fru SP

Hvilket et kamera

21 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, hvilket et kamera skal man investerer i som semi nybegynder? Det er en gave til min mand, da han har fødselsdag og bliver færdiguddannet nu her. Det skal gerne være et spejlrefleks, men jeg aner ikke mærke osv der er bedst..

Det er jo ikke til en prof, men han har taget et foto-kursus for et par år siden, men har jo så ikke brugt det siden, da vi bare har et normalt kamera nu..

Den må gerne kunne tage flere billeder på kort tid og kunne filme :)

Kom med gode råd alle I kloge hoveder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har et Nokia EOS 500D og er super glad for det, selvom jeg aldrig havde eget et spejlrefleks kamera før. Har man interesse og tid tror jeg sagtens man selv kan lære det godt at kende, jeg har dog været så heldig at få et kursus i julegave, så jeg skal snart afsted :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster sælger hendes foto-"start" udstyr, hvis du vil købe brugt ;) Hun har aldrig selv rigtigt brugt det, fordi hun købte det og 3 uger efter flyttede sammen med hendes kæreste, som havde et kamera som hun brugte i stedet :)

Så hvis du vil købe brugt, så tror jeg du kan få meget for pengene der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et Nokia EOS 500D og er super glad for det, selvom jeg aldrig havde eget et spejlrefleks kamera før. Har man interesse og tid tror jeg sagtens man selv kan lære det godt at kende, jeg har dog været så heldig at få et kursus i julegave, så jeg skal snart afsted :glad

Tak - prøver lige at kigger på det :) Men kan dog ikke finde et Nokia der hedder det, det skulle vel aldrig være en Canon du har?

Min søster sælger hendes foto-"start" udstyr, hvis du vil købe brugt ;) Hun har aldrig selv rigtigt brugt det, fordi hun købte det og 3 uger efter flyttede sammen med hendes kæreste, som havde et kamera som hun brugte i stedet :)

Så hvis du vil købe brugt, så tror jeg du kan få meget for pengene der ;)

Tror han er mere til nyt, også for at få købsgarantien med, men måske vender jeg lige tilbage hvis jeg finder ud af det er en god ide med et brugt (og billigere) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et Canon EOS 60D og er vildt glad for det, men det ligger vidst os lidt i den dyre ende 8000 kr +

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster sælger hendes foto-"start" udstyr, hvis du vil købe brugt ;) Hun har aldrig selv rigtigt brugt det, fordi hun købte det og 3 uger efter flyttede sammen med hendes kæreste, som havde et kamera som hun brugte i stedet :)

Så hvis du vil købe brugt, så tror jeg du kan få meget for pengene der ;)

Hvor meget sælger hun det for?

Jeg kunne godt være intra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et Canon EOS 60D og er vildt glad for det, men det ligger vidst os lidt i den dyre ende 8000 kr +

Uh, det er nok lige dyrt nok... Så mange penge tjener man jo heller ikke i det offentlige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav min mand et Canon 1000D i morgengave, et super godt nybegynderkamera :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - prøver lige at kigger på det :) Men kan dog ikke finde et Nokia der hedder det, det skulle vel aldrig være en Canon du har?

Selvfølgelig!! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både Sony og Canon har rigtig gode spejlreflekskameraer, som egner sig til ikke-proffer :) Kan ikke huske hvilke modeller, men det er vel bare at kigge på producenternes hjemmesider for at finde den info. Pris hænger ret meget sammen med kameraets sværhedsgrad, så det er vel en god rettesnor ;)

Vi har selv et Sony A330 SLR (ældre model uden video), men det virker super fint og er nemt at gå til :) Der kan man også lege med blænde, lukkertid og andre kreative indstillinger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et Nikon D3000 - det er Nikons pendent til det TiaK har.

Vi er rigtig glade for det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig!! :lolhit

:lolhit

Både Sony og Canon har rigtig gode spejlreflekskameraer, som egner sig til ikke-proffer :) Kan ikke huske hvilke modeller, men det er vel bare at kigge på producenternes hjemmesider for at finde den info. Pris hænger ret meget sammen med kameraets sværhedsgrad, så det er vel en god rettesnor ;)

Vi har selv et Sony A330 SLR (ældre model uden video), men det virker super fint og er nemt at gå til :) Der kan man også lege med blænde, lukkertid og andre kreative indstillinger :)

Ja, jeg har prøvet at kigge lidt rundt, men det er bare lidt en jungle når man ikke ved så meget om det.. Men tror jeg er til Nikon eller Canon...

Vi har et Nikon D3000 - det er Nikons pendent til det TiaK har.

Vi er rigtig glade for det! :)

Det har jeg fatktisk kigget på og det kan man også få til en pris jeg har råd til at betale :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et Nikon D3000 - det er Nikons pendent til det TiaK har.

Vi er rigtig glade for det! :)

Uh det har vi også og er vildt glade for det.. Man kan indstille meget selv eller også køre auto funktion hvis det skal gå hurtigt.. Når man køber nikon mener jeg også der følger fotokursus med, det fik jeg.. Ret lærerigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting du skal huske, hvis du køber Canon EOS 1000D er at det ikke kan filme. Det tager kun billeder, så med mindre du ikke kan undvære at filme, skal du højere op (Eller længere ned som det jo egentlig er) Kender kun mit eget - et Canon EOS 1000D - og er rigtig godt tilfreds med det. Har haft det i snart 2 år (og taget godt 8000 billeder) og syns det er et rigtig godt begynder kamera. Har så været så heldig at min veninde og hendes mand har haft Canon i mange år, og er gået fra at være nybegyndere til at være næsten proff, så de har hjulpet mig en del på den front. Lært mig lidt tricks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget sælger hun det for?

Jeg kunne godt være intra

Ved ikke hvor meget der er, da jeg ikke har forstand på det - men hun købte det for omkring 4500 kr (Selve kameraet) og sælger det, inkl en masse til 2500 tror jeg det var..

Hoppede selv fra.. Vil gerne have sådan et lækkert kamera, men har bare ikke brug for alle de ekstra ting der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand købte et canon sidste år - det er et vildt godt begynder kamera, men kan ikke huske modellen - men hvis du vil have den bedste vejledning så kontakt en forhandler eller en fotoklub og spørg dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har både et Canon EOS 1100D (som jeg er ved at sælge) og så et Canon EOS 500D. Kan uden tvivl bedst lide mit seneste køb - men 1100D'eren er et rigtig godt begynder kamera.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle ideerne.. Jeg kigger videre på det..

Thalia, hvor stor er forskellen på de to du har? Og hvad kan 500D i forhold til den anden? Er det bedre, som næsten nybegynder, at købe 1100D i stedet for 500D?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle ideerne.. Jeg kigger videre på det..

Thalia, hvor stor er forskellen på de to du har? Og hvad kan 500D i forhold til den anden? Er det bedre, som næsten nybegynder, at købe 1100D i stedet for 500D?

Nu synes jeg at 500D'eren tager en smule bedre billeder, men man skal samtidig have en smule snilde og viden for at bruge det. 1100D'eren er rigtig god til nybegyndere, og jeg ville uden tvivl anbefale det til folk, der aldrig før har haft et spejlrefleks. Det er brugervenligt og nemt at tage billeder med, men i praksis fungerer det lidt som et digitalkamera, må jeg sige. Men okay, jeg satte mig også først rigtigt ind i detaljerne såsom hvidbalancen osv., da jeg fik 500D'eren.

Du kan se mere om det her: http://snapsort.com/compare/Canon-1100D-vs-Canon_EOS_500D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu synes jeg at 500D'eren tager en smule bedre billeder, men man skal samtidig have en smule snilde og viden for at bruge det. 1100D'eren er rigtig god til nybegyndere, og jeg ville uden tvivl anbefale det til folk, der aldrig før har haft et spejlrefleks. Det er brugervenligt og nemt at tage billeder med, men i praksis fungerer det lidt som et digitalkamera, må jeg sige. Men okay, jeg satte mig også først rigtigt ind i detaljerne såsom hvidbalancen osv., da jeg fik 500D'eren.

Du kan se mere om det her: http://snapsort.com/compare/Canon-1100D-vs-Canon_EOS_500D

Ahh, super.. Tror det er den jeg skal købe 1100D så. Synes den kan alt det jeg gerne vil have den til eller som jeg tror S gerne vil kunne :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh, super.. Tror det er den jeg skal købe 1100D så. Synes den kan alt det jeg gerne vil have den til eller som jeg tror S gerne vil kunne :glad

Det er i hvert fald godt :) Håber S bliver rigtig glad for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER