Guest

Navne

22 indlæg i dette emne

Ja nu syntes jeg lige der skulle ske lidt i vores terminsgruppe, så jeg tænkte på om der er andre der har fundet frem til navne til deres små guldklumper ?

Vi ved ikke hvad det bliver, men er nået frem til Cicilie hvis det bliver en pige og Benjamin hvis det bliver en dreng.

Men vi er faktisk i gang med at snakke reserve-navne i tilfælde af at spunken hverken ligner en Cicilie eller Benjamin - Det tror jeg nu ikke :whistling , men min mand mener vi skal have back-up navne, men der er vi indtil videre helt fortabt.

Vi har snakket lidt Oliva til en pige, men det er langt fra sikkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi venter en pige, og navnet har været bestemt siden længe før jeg blev gravid. Da vi fandt ud af det var en pige sku jeg lige smage på det igen, men det er stadig et vi rigtig godt kan lide. Vi blev dog enige om et enkelt back-up navn, så nu får vi se hvilket det blir, jeg tror det originale vi havde. Og det er hemmeligt indtil hun er født, fordi vi ikke ønsker at diskutere det med nogen, vi kan jo li det, så er egentlig ikke så interesseret i hvad andre mener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tænker Filip eller Mikkel til en dreng, og Anna eller Silje til en pige.

Men intet er fastlagt endnu. Der er stadig et par kandidater der spøger i baggrunden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overhovedet ikke! :rolleyes Vi har mange på listen, men vi kan ikke blive enige. Jeg kan heller ikke blive enig med mig selv om hvad jeg bedst kan li. Så tror ikke vi finder et endeligt navn inden fødslen, men jeg har det egentligt rigtig fint med at have nogle muligheder, og så se hvad han eller hun ligner :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har helt styr på navnene :) Så skal vi bare vente og se, hvilket køn, der kommer ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både drengenavn og pige navn - også selvom vi nu ved det bliver en dreng. Så er vi klar hvis vi skulle få en pige næste gang.

Emil (måske Carl Emil) til vores dejlige Spunkedreng

Ella hvis vi fik en pige :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved det bliver en William:)

Af pigenavne havde vi mange, men kun et drengenavn, så da det er en dreng er det jo nemt;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores pige skal hedde Elina, og det har vi vidst længe - Inden vi overhovedet kendte kønnet :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ved også hvad vores Pige skal hedde, det er desværre hemmeligt.. Vi har haft navnet i tankerne i 2 år, men har først besluttet det endeligt i starten af graviditeten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved ikke hvad kønnet er, men vi har sat os fast på et rigtig fint pigenavn som vi begge kan lide og vi har 2 drengenavne i hovedet, som vi stadig har lidt svært ved at vælge imellem.

Men ja vi er rimelig afklaret med navne til Bebs00000858.gif

og hvis det skulle ske at navnet ikke passe på Bebs når den kommer ud, så er jeg sikker på det helt rette navn komme til os når vi kikker på Bebsa1221.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig med dig Annette, selvfølgelig finder man et navn, man behøver overhovedet ikke ha et klart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det har været rigtig svært med navnene syntes jeg, MEN vi har nu en top 2 drengenavne og en top 3 pigenavne.

Jeg er til gamle nordiske navne og det er manden overhovedet ikke. Men vi har da fundet nogle navne vi begge kan li. Indtil videre har det pigenavn øverst på listen ikke været nævnt på det her forum i nogen navnesnak, drengenavnet er dog lidt mere populært. Vi holder også hemmeligt for det første fordi navnet ikke ligger fast og for det andet fordi det er en tradition i familien at det først afsløres til dåben :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i først afslører det til dåben, hvad gør i så indtil?? sådan overfor andre... har i bare et kaldenavn?

jeg har også tænkt at det kunne være sjovt at holde det hemmeligt til dåben, men jeg har bare ikke rigtig kunnet se hvordan vi skulle kunne holde det hemmeligt så længe!!

Jeg har termin d. 4 august, og vi skal først holde dåb i oktober pga. at der ligger så mange andre fester i september. så det er jo lidt længe og holde på det.... synes jegwhistling.gif

men synes helt klart der er noget fedt over at kunne afsløre det til Dåbensmilie_flagge14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden vi har fundet ud af at vi venter en dreng har vi haft meget svært ved at finde nogle navne vi brød os om. Pigenavnet, var på plads i forvejen. Det var "a piece of cake" i forhold til :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hele tiden vidst at hvis det bliver en pige skal hun hedde Agnes, derimod er det lidt vanskeligere med et drengenavn. Manden er meget hook på Gustav, hvilket jeg ikke er helt enig i. Lige nu er vi måske lidt over i Carl som mandens morfar hed. Men vi må se...(mine søstre synes hhv det skal være Preben eller Goliat! nok mest for sjov).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i først afslører det til dåben, hvad gør i så indtil?? sådan overfor andre... har i bare et kaldenavn?

jeg har også tænkt at det kunne være sjovt at holde det hemmeligt til dåben, men jeg har bare ikke rigtig kunnet se hvordan vi skulle kunne holde det hemmeligt så længe!!

Jeg har termin d. 4 august, og vi skal først holde dåb i oktober pga. at der ligger så mange andre fester i september. så det er jo lidt længe og holde på det.... synes jegwhistling.gif

men synes helt klart der er noget fedt over at kunne afsløre det til Dåbensmilie_flagge14.gif

Ja vi har et kaldenavn allerede vi kalder den "Fidusen" og det bliver vi jo så bare ved med indtil dåben. Jeg har termin 7 August og derfor lidt det samme som dig. regner heller ikke med at kunne holde barnedåb før oktober, måske sidst i september - man skal lige have overskuddet til det også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så svært at finde det helt rigtige navn, men jeg er efterhånden ret sikker på at vores bettemand kommer til at hedde Lucas :biglove Det er dét navn vi bliver ved med at vende tilbage til i al den snak om navne, og lige nu er det det eneste navn jeg lige kan forestille mig at kalde min søn :) Men nu må vi se, der er jo stadig 4 måneder til han kommer ud, det kan jo være der pludselig dukker et andet navn op, som vi syns er bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej slet ikke. JEg har tænkt lidt, men når jeg åbner emnet for manden kommer han kun med fjollenavne som børge-bentåge. Han kan nok ikke forholde sig til det endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var rimeligt eneige om en 2-3 navne til hvert køn - nu vi har fået afvide, at det med stooooor sandsynlighed er en pige, så er det klokkeklart , det er min kærestes yndlings pige navn :loveshower

i begyndelsen vidste jeg ikke hetl om jeg kunne lidt det eller syntes det var for "kedeligt/tamt" men nu er jeg egentligt ikke i tvivl :biglove

Og det skal jo mache min søns navn, som er 2 navne i et, Mads Emil og dermed et langt navn - men min kæreste er ikke til dobbeltnavne, så det skulle jo dermed være et langt navn ...

så bliver det, som vi regner med, en bette tøsepige :kuller så skal hun hedde Frederikke :stork

På ingen måde hemmeligt eller noget og hun vil blive kaldt det fra fødslen såå ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ikke helt enige i navne herhjemme. Jeg syns jo at vores baby (hvis det er en pige) skal opkaldes efter min mormor, men da Nanna ligger rimelig tæt på Anne, kan det være lidt besværligt - ISÆR fordi et par i familien konsekvent kalder mig Anna <_< Jeg har derfor foreslået at hun får Nanna som mellemnavn.

Manden snakkede om Beate, meeeeen den syns jeg lige jeg skal tygge rigtig længe på, for umiddelbart er min baby ikke ligefrem en Beate :whistling Han ville så at Baby skulle hedde Nanna Beate :blink

Af drengenavne har vi et, vi kan blive enige om og det er Lukas.. lige indtil min mand (skør som han er) begyndte at lege Star Wars og sige "I'm your father Luke", så nu håber jeg af hele mit hjerte vi skal ha' en pige :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nanna beate er bare et helt vildt sødt navn :-)))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nanna beate er bare et helt vildt sødt navn :-)))

Jaaeh... Det "smager" da også bedre nu end for en måned siden. Jeg er nok bare lidt for præget af Terkel i knibe. Hans mor hedder jo Beate, og jeg kan da ikke forestille mig at Baby bliver SÅDAN en Beate

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER