mille1981

Barsel

12 indlæg i dette emne

Inspireret af "sparetråden" vil jeg gerne høre hvor længe I får fuld løn under barsel?

I må også meget gerne skrive om I er privat eller offentlig ansat, samt om der er nogen restirktion (ex. have været ansat 1 år, inden ret til fuld løn eller lign.).

Uden at have sat mig 100% ind i det, hørte jeg i eftermiddags, at der hvor jeg er vikar nu, har 1 års barsel med fuld løn - så jeg satser på en fastansættelse ;) Det er et privat firma.

Edit: Før fødsel er der 4 uger med fuld løn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er privat ansat....

Og så vidt jeg har forstået (efter samtale med 3F) så får jeg fuld løn i de sidste 4 uger inden termin... og så efterfølgende i 14 uger efter fødslen.

Derefter går jeg over på barselsdagpenge....

Jeg ved ikke om der er nogle "betingelser" for at få den fulde løn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har alle ugerne indtil jeg føder (jeg gik fra 5 uger før termin) derefter har jeg 14 ugers (mor) barsel og så har jeg derudover 10 uger med fuld løn :) Alt i alt 29 uger med fuld løn De sidste 10 uger kunne jeg give til min mand men de har ikke fuld løn på hans arbejdsplads så det giver ikke mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg er ansat i det offentlig, jeg gik fra 8 uger før, med fuld løn. Og da jeg havde født fik jeg fuld løn i 24 uger, (det er næsten 3år siden.i dag er det 26 uger)

Tror man skal ha været ansat i 9 mdr før man kan få fuld løn i de 26 uger..

Hilsen bettyd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er offentligt ansat og går på barsel 8 uger før forventet termin.

Når jeg har født får jeg fuld løn (incl. alle tillæg) i 24 uger og derefter barselsdagpenge.

Ferie jeg ikke kan nå at afholde grundet barsel kan jeg vælge at få udbetalt eller bare overføre så jeg kan holde ferien efter barslen selvom det er et nyt ferieår.

Omsorgsdage kan jeg ligeledes overføre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ansat i privat virksomhed, vi får 4 uger før + 14 uger efter + 22 ekstra uger - det hele til 75% af lønnen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuld løn: 4 uger før termin, og 24 uger efter. Fødte så for tidligt, og så "mister" man de 4 uger før ;) Er ansat i privat virksomhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 uger før - 26 uger efter .. offentlig ansat sygeplejerske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuld løn: 4 uger før termin, og 24 uger efter. Fødte så for tidligt, og så "mister" man de 4 uger før ;) Er ansat i privat virksomhed

Sådan var det også da jeg var i en virksomhed, fødte bare ikke før tid ;)

Denne gang er jeg på dagpenge hele perioden, og det kan godt nok mærkes :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var på barsel med mine unger, der var jeg privat ansat. Der hed det fuld løn i 4 uger før forventet termin og 2 uger efter terminen ;) Resten af tiden var på dagpenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er offentligt ansat og får 8 uger med fuld løn inkl. diverse tillæg før terminsdato (bliver så til mere hvis man går og leger elefant....) og 26 uger efter fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke sat mig 100% ind i det, da det jo ikke er aktuelt endnu. Men jeg er privat ansat, og såvidt jeg har forstået det, er der ingen fuld løn til mig - kun dagpenge :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER