TroldeMor

Shampoo og Balsam

21 indlæg i dette emne

Jeg er lidt i tvivl om denne tråd hører til her, eller om det udelukkende er øko-snak i forbindelse med børn? Altså nu er jeg jo gravid, og egentlig er det derfor jeg søger nye produkter..... Så inddirekte handler det jo om børn :)

Hvis den hører til et andet sted, må den gerne flyttes ;)

Og så til mit spørgsmål ;)

Jeg ville sådan set rigtig gerne skifte min shampoo og balsam ud, med noget mere/helt kemifrit.... Men de mærker jeg har forsøgt mig med (fx. neutral) er bare ikke godt nok for mit hår. Mit hår er ret ødelagt efter sidste graviditet/fødsel og nu hvor jeg er gravid igen, kan jeg mærke at det kræver en meget effektiv behandling i hverdagen....

Og bruger jeg fx neutral, bliver det stift og kedeligt, og meget svært at rede ud :(

Er der nogen som kender til et rigtig godt alternativ,når man har slidt hår?

HER ER JERES FORSLAG:

-Matas Luksus

-Purepact

-Balance Me

-Matas Natur

-Rav Soft Naturfarm

-Brug en serum kun i spidserne ( body shop - grapeseed glossy)

-John Masters's Bare shampoo fra Essential Care

-Gentle Herb Shampoo fra Essential Care.

-John Masters Lavender & Avocado intensive conditioner,

-John Masters 100% Argan Oil efter badet.

-Grøn Balance

-Mayonaise som hårkur ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg bruger luxus-shampooen fra Matas. Har dog hørt, at selv om den er uden parfume og parabener skulle der være et eller andet i den, der ikke er helt 100% godt. Men er også en af dem, hvor graviditeten går hårdt ud over mit hår, og hvis jeg bruger neutral eller derma får jeg det ondeste hekse-hår, som ikke er til at rede igennem eller noget som helst. Ellers har jeg også en shampoo, lige ledes fra matas, der er til slidt hår, som jeg også bruger en gang i mellem. Jeg er rigtig glad for dem, så dem skifter jeg ikke forløbigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger PurePact, og det er jeg rigtig glad for. Det er en super god kvalitet uden at det inderholder alt for meget snask

Se her: http://iconhairspa.dk/purepact/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Balance Me shampoo og balsam :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet Matas Natur? den er ikke dyr og du kan vælge den uden parfume, den er både astma og svanemærket, jeg vil selv købe den når jeg har tømt min minirisk shampoo. Jeg har pt en fuglerede hvor der skulle have været en hårpragt! Men er for nærig til bare at kyle det ud :whistling

link til hjemmesiden: http://www.matas.dk/matas-natur?gclid=CL6oqsSrha8CFZARfAodMynq1A#top Der er vist nærmest ALT der er værd at eje til pleje af sin hårpragt. Den grønne er med parfume, den hvide uden! Men jeg har endnu ikke prøvet noget af det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde nøjagtig samme problem - Sanex og Neutral gør intet godt for mit hår!! Det bliver knastørt og filtrer helt vildt.

Jeg er faldet over denne shampoo i den lokale helsebiks http://www.med24.dk/harpleje/shampoo/rav-soft-shampoo-naturfarm-250-ml-/product_info.php/cPath/104_109/products_id/7132 - og jeg er hooked! Jeg behøver ikke engang balsam hver gang mere (og det er ellers aldrig hændt!!). Mit hår bliver blødt og blankt, nemt at rede ud og så fedter det ikke så nemt. Den er desuden meget drøj i brug. Jeg har lokket en ikke gravid veninde med på vognen, og hun er også afhængig.

Eneste minus er, at den lugter meget øko, dog kun mens man bruger den, håret dufter slet ikke af noget bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man har en god serum til brug efter badet i vådt hår (jeg bruger grapeseed glossing serum fra Body shop) så er det for mig næsten ligegyldigt hvad jeg bruger af produkter i badet...

-Hår siges jo at være "dødt" væv -så jeg tænker at så længe det ikke har kontakt med hovedbunden (huden) så må det være begrænset hvad der trænger ind af kemi, -og serumen bruger jeg kun i de tørre spidser...

Jeg er ikke så gravid endnu, men har et kæmpe tykt og langt hår så jeg kæmper tit med tørt og genstridigt hår, og dette virker altså for mig.. "mit hår føles gladere, lettere og stærkere" -hehe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor har i bare mange gode forslag.... Jeg VIDSTE jeg kunne regne med jer :loveshower :bk

Jeg tror jeg vil prøve lidt forskelligt, og så kan jeg lige anmelde lidt herinde, hvordan det fungerer for mig :P

Jeg tror også lige jeg smider alle forslagene oppe i #1, så er det nemmere at følge med :)

Jeg er startet ud med et af de billigere alternativer, og har købt Matas Natur shampoo, balsam og hårkur - alle 3 dele til 185 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tørt og virkelig umuligt hår lang hår og har prøvet et væld af forskellige shampoo'er, balsam'er m.m.

Det jeg er kommet frem til som virker for mig er shampoo'erne John Masters's Bare shampoo eller Gentle Herb Shampoo fra Essential Care. Balsam bruger jeg John Masters Lavender & Avocado intensive conditioner, som jeg lader sidde i, i et par minutter og virke (den er der dog æretiske olier i, men intet kemisk skidt) og slutter af med få dråber John Masters 100% Argan Oil efter badet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun prøvet Neutral indtil videre, og er hellere ikke synderlig imponeret, så kigger lige med for nogle tips.

Det eneste tip jeg har er at bruge Matas Naturs balsamspray - den synes jeg er rigtigt god! Måske ikke helt ppå niveau med min tidligere parfumefyldte, men tæt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hår plejede at fungere med neutral, men efter at jeg er blevet gravid bliver det bare som en gammel karklud, når jeg kun vasker det i neutral <_<

Jeg bruger balsam fra Grøn Balance (kan blandt andet købes i spar). Den er uden parfume, uden parabener og uden SLS, og den gør mit hår fint og blødt :loveshower Hvis den ikke havde virket, så havde jeg måske købt en hårkur fra Paul M. Der er STENSIKKERT parfume i, og jeg ved ikke om der også er parabener i, men sidst jeg brugte den, kunne jeg holde mit hår pænt og medgørligt i en uges tid mellem hver hårkur, og så har man i det mindste ikke skidt i håret ret ofte :)

Mht. bodyshop... Jeg har ikke lige set, hvem der foreslår det, så ved ikke om vedkommende har tjekket det, men jeg har lagt mærke til at RIGTIG mange af bodyshops produkter har parabener og parfume i. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers har jo også hørt at mayonaise er en fantastisk hårkur :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers har jo også hørt at mayonaise er en fantastisk hårkur :lol

Ahh hva? :huh

Tror K ville kigge lidt hvis jeg tog mayonaise tuben med ud på badeværelset :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hår plejede at fungere med neutral, men efter at jeg er blevet gravid bliver det bare som en gammel karklud, når jeg kun vasker det i neutral <_<

Jeg bruger balsam fra Grøn Balance (kan blandt andet købes i spar). Den er uden parfume, uden parabener og uden SLS, og den gør mit hår fint og blødt :loveshower Hvis den ikke havde virket, så havde jeg måske købt en hårkur fra Paul M. Der er STENSIKKERT parfume i, og jeg ved ikke om der også er parabener i, men sidst jeg brugte den, kunne jeg holde mit hår pænt og medgørligt i en uges tid mellem hver hårkur, og så har man i det mindste ikke skidt i håret ret ofte :)

Mht. bodyshop... Jeg har ikke lige set, hvem der foreslår det, så ved ikke om vedkommende har tjekket det, men jeg har lagt mærke til at RIGTIG mange af bodyshops produkter har parabener og parfume i. :unsure

Jeg tror idéen med det produkt var at man kun skulle putte det i spidserne, og det derfor ikke kommer i kontakt med hovedbunden.... Og at det så var mindre vigtigt om der var kemi i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh hva? :huh

Tror K ville kigge lidt hvis jeg tog mayonaise tuben med ud på badeværelset :P

Hehe, well, i det mindste er der næppe hverken parfume eller parabener i :lol

Jeg tror idéen med det produkt var at man kun skulle putte det i spidserne, og det derfor ikke kommer i kontakt med hovedbunden.... Og at det så var mindre vigtigt om der var kemi i :)

Arh, det havde jeg ikke lige fattet :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer som kender til et sted hvor man kan tjekke de forskellige tilsætningsstoffer i produkterne?

Altså fx hvor man kan skrive et tilsætningsstof ind, og så kommer der en melding om hvad det er, og om det er farligt/skidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, det kan du goere her - klik klik :)

Lad vaere med at skrive dig op til deres nyhedsbrev, fro du slipper kun svaert af med det igentongue.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale forbrugerkemi som jeg har brugt meget til at lære mere. Der står der også mere om de forskellige mærker og der er link til piece om kemi og graviditet. Super god side synes jeg :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har downloaded en svensk app der hedder hormonsjek eller noget i den dur. Man scanner stregkoden og vupti, så får man besked om der er skadelige stoffer i. Men har ikke danske produkter med, men mange af de større firmaers :)

Jeg bruger selv Matas luxus uden parfume, men er ikke imponeret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil nu lige opdatere at jeg har fået købt matas natur og er MEGET tilfreds - jeg har ikke en stiv heste manke mere, håret fedter ikke så hurtigt og balsam er ikke et must for at rede mit hår ud. Men har en balsam spray til at lette arbejdet og det er virkelig godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil nu lige opdatere at jeg har fået købt matas natur og er MEGET tilfreds - jeg har ikke en stiv heste manke mere, håret fedter ikke så hurtigt og balsam er ikke et must for at rede mit hår ud. Men har en balsam spray til at lette arbejdet og det er virkelig godt!

Jeg kan kun give dig ret...... Er SUPER tilfreds med Matas Natur, og jeg har fået mit dejlige bløde hår tilbage :loveshower Bruger dog både shampoo og balsam.... Men alligevel fedter håret ikke, det er bare skønt og smidigt!

Og så synes jeg faktisk også det er ret drøjt i brug.

Alt i alt er der kun thumbs up herfra!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER