Guest

Hvad er i TRÆT af at høre folk sige til jer

111 indlæg i dette emne

Hehe.... Den med hvor længe der er til termin har jeg en lidt sjov historie til....

Vi var inde og se Jan Gintbergs nye show for et par uger siden, og vi sad på første række :rolleyes (nej, det var IKKE mig som havde bestilt billetterne! ) Og selvfølgelig fangede min mave hans opmærksomhed..... Så mig skulle han jo lige snakke lidt med oppe fra scenen..... "og du er så højgravid kan jeg se" siger han konstaterende..... Snakker lidt videre, og spørger mig så hvornår jeg skal føde..... "7. JULI" må jeg jo så sige..... Så blev han sgu lidt stille :D (men selvfølgelig ikke længe, for det kan han ikke ;) )

Haha hvor godt :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe.... Den med hvor længe der er til termin har jeg en lidt sjov historie til....

Vi var inde og se Jan Gintbergs nye show for et par uger siden, og vi sad på første række :rolleyes (nej, det var IKKE mig som havde bestilt billetterne! ) Og selvfølgelig fangede min mave hans opmærksomhed..... Så mig skulle han jo lige snakke lidt med oppe fra scenen..... "og du er så højgravid kan jeg se" siger han konstaterende..... Snakker lidt videre, og spørger mig så hvornår jeg skal føde..... "7. JULI" må jeg jo så sige..... Så blev han sgu lidt stille :D (men selvfølgelig ikke længe, for det kan han ikke ;) )

haha.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, har også hørt de fleste, men kan da lige tilføje:

"Det bliver spændende hvornår man kan se noget" - øhm, jeg synes nu man kan se ret meget, men tak fordi du bare synes jeg er fed <_<

GAH ja det er jo ikke baby som fylder endnu, du er kun 18+0 baby er så lillebitte..

Den her minder meget om den, dog ikke gravid, men blev lige hidsig da jeg læste din..

Er ved middag ved svigerforældrene fortæller stolt jeg har tabt 12 kg :D Svigerfar: det er jo bare væske :o nøj jeg var ved at eksplodere..

Den klassiske NØØJ du er stor, er du sikker på der kun er en ØH JA

Da vi havde fået kønnet af vide og jeg offentliggjorde det på fb kommentere en af mine nære veninder "kan det ikke stadig være en dreng, du er jo kun 15+0, så det kan nå at ændre sig endnu eller var hun helt sikker?" armen altså jeg blev både sur og ked af det, hvor blev der lige af ej hvor fantastisk stort tillykke, så var det en pige som du regnede med og havde håbet på :(

Endnu en middag ved svigerforældrene, nu som gravid.. Jeg siger " puha jeg kan spise hele tiden de her dage, er nærmest umættelig, men pyt jeg bliver større og større for hver gang jeg ser mig selv i spejlet" svigermor "pas nu på, det vil være så træls at slås med bagefter, du vil vel ikke tage 30 kg på" øhhh jeg har taget 2.5 kg på og er snart halvvejs, så tak fordi du mener jeg har taget ekstremt på og mener jeg er fed :(

Jeg klager over, jeg er træt efter en træls nat, min veninde siger "også vil du ha et barn mere, det kan du da ikke klare så" GAH jeg klarede det da sidste gang og man vender sig altså også til det + jeg er ikke gravid og besværet..

En veninde siger også konstant "jeg forstår ikke hvorfor I vil ha barn nr 2 det er så hårdt, hvis jeg havde været lige så ung som dig (jeg er 22) havde jeg ventet til G var 8-10 år og kunne hjælpe til" jamen hvis vi mener vi kan klare det så går det nok og jeg vil mine børn skal ha glæde af hinanden, derudover er G knap 3 år din søn var knap 2 det år gør virkelig meget.. Så det er nok lidt anderledes for os og ens indstilling er også afgørende, hun har ikke kunne klare at undværer nattesøvn og har haft svært ved at give den store opmærksomhed, hvilket gør han bliver udadreagerende for at få den opmærksomhed han mangler.. Og så forstår jeg godt det ikke er sjovt og fantastisk med to børn..

Den gang ved ventede G, fortalte vi hendes navn da vi vidste kønnet og konstant hørte vi "er i nu sikre på hun skal hedde Gabriella, det kan være hun ikke ligner en A skulle ha heddet B, men hun var ikke en B" ens børn ligner vel det man vil ha dem til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh har hørt de fleste.. <_<

Men nogle af dem jeg er allermest træt af er:

Uhh.. det må da være lige op over..

Du er da godt nok stor.. Har du taget meget på??

(fra folk der ikke rigtig kender os) GUD er det barn nr 2 (vi har sammen en søn på snart 3 år), i har da godt nok været tidligt ude.. ( jeg er 25 og manden er 29 og vi har været kærster i 10 år til august, gift i 1 år og boet sammen i snart 8 år, SÅ jeg tror nok at vi kender hinanden godt nok til at få børn sammen :gal og så pas lige dig selv!!)

Er du sikker på der ikke er 2?? ØHH JA JA JA!! :klap

Og min far siger altid: Jeg tror det bliver tvillinger med kolik, ha ha.. Jamen tak for det! :bask

EJ, så kommer du sikkert til at gå langt over termin igen, og tror du det bliver en meget lang fødsel? Øhh, det håber jeg da ikke.

Og man kunne jo blive ved!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja bare vent og se, når du får din baby, så får du slet ikke tid til din hest mere, du ender med at måtte sælge den!! HELT ÆRLIGT TROR I SELV I SKAL BESTEMME HVAD JEG SKAL/FÅR TID TIL!!!

HOLD NU KÆFT. :angry

Jeg fik en ligende i weekenden

Jeg har dyr

jeg fik at vide: JA de dyr kan du godt se at få solgt, det får du ikke tid til.

jeg stod bare... øhhh hvad?? mit svar var... nej det har jeg nu ikke planer om, jeg forventer livet ændre sig, ikke at det går i stå.... NÅR IKKE?? VENT DU BARE.

mit svar.Jeg forventer nok det går lidt på standby i en periode, men jeg forventer ikke at holde op med at nyde det jeg gør nu. ( helt ærlig jeg har dem her hjemme)

men fuck jeg tænkte bare mit..... hvis det bliver sådan jeg går af med mine dyr, så er det nok fordi jeg har fået andre interesser, men lige nu, nej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fin tråd :)

Jeg hader, at folk skal blande sig i, hvor længe man skal gå hjemme på barsel. Hvis det rigtige job står og vinker til mig, er jeg parat til at nøjes med 3 måneder om nødvendigt. Min mand vil meget gerne have en del af barslen, så ingen problemer der.

Men folk er helt sikre på, at sådan kan man slet ikke gøre. "Når først den lille kommer, så vil du aldrig afsted igen, hvis du selv kunne vælge".. Øh jo, det er jeg ret overbevist om jeg gerne vil!

Eller når hele familien skulle have fuld forståelse for, at min svigerinde havde bækkenløsning, så svigermor måtte sørge for rengøringen hos dem (ved ikke hvorfor hendes kæreste ikke kunne?), men ingen har forstålse for, at jeg har superlavt blodtryk og derfor meget let bliver svimmelbesvimer, eller at jeg ikke nødvendigvis lige synes min læn kan lide at køre 400 km hver vej for at besøge dem... Jeg har jo ikke bækkenløsnig!

Og så en klassiker med modsat fortegn i forhold til mange af jer.. "Øv, det kan jo næsten ikke ses :(" Nej, men nu er jeg altså lidt over halvvejs, har taget knap 5 kg på, og har det godt med min "lille" mave...Beklager hvis I havde ønsket jer en hval!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HOLD NU KÆFT. :angry

Jeg fik en ligende i weekenden

jeg er kaninhopper (til jer der ikke ved hvad det er minder det en del om ridebanespringning med heste)

jeg har så 8 kaniner, havde 9 da jeg blev gravid, men valgte at sælge en, da jeg har fravalgt avl i en periode.

jeg fik at vide: JA de kaniner kan du godt se at få solgt, det får du ikke tid til.

jeg stod bare... øhhh hvad?? mit svar var... nej det har jeg nu ikke planer om, jeg forventer livet ændre sig, ikke at det går i stå.... NÅR IKKE?? VENT DU BARE.

mit svar.Jeg forventer nok det går lidt på standby i en periode, men jeg forventer ikke at holde op med at nyde det jeg gør nu. ( helt ærlig jeg har dem her hjemme og manden og jeg har talt om at han nok overtager dem i en periode.

men fuck jeg tænkte bare mit..... hvis det bliver sådan ejg går af med mine dyr, så er det nok fordi jeg har fået andre interesser, men lige nu, nej

Årh ja - vi har katte og vi får SÅ tit "Nu skal i passe på, for sådan nogle katte de ligger sig oven på spædbørnenes hoveder og så dør de" Helt ærlig har jeg ALDRIG hørt om en kat der blev spædbarns morder, desuden så er vores katte altså hundeangst for alle børn der er under 3 år, min nevø på 3 år er liiiiige blevet accepteret som noget man bare skal ignorere, og han har alligevel været her rimelig mange gange.

"Så får barnet allergi!" ØHHHHhhhhh..? Fordi det er jo det der sker når et spædbarn møder en kat!!! risikoen er der men det er jo ikke alle der har kat som barn der ikke kan tåle dem vel!!!

"sørg for at de ikke er alene i samme rum for så kradser katten" - vores katte kradser ikke engang hinanden hvorfor skulle de så pludselig overfalde en baby???

Man skal selvfølgelig tage sine forholdsregler og det gør vi også, men vi kommer IKKE af med dem før det bliver bevist at det ikke går! - vores katte - vores valg!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ja - vi har katte og vi får SÅ tit "Nu skal i passe på, for sådan nogle katte de ligger sig oven på spædbørnenes hoveder og så dør de" Helt ærlig har jeg ALDRIG hørt om en kat der blev spædbarns morder, desuden så er vores katte altså hundeangst for alle børn der er under 3 år, min nevø på 3 år er liiiiige blevet accepteret som noget man bare skal ignorere, og han har alligevel været her rimelig mange gange.

"Så får barnet allergi!" ØHHHHhhhhh..? Fordi det er jo det der sker når et spædbarn møder en kat!!! risikoen er der men det er jo ikke alle der har kat som barn der ikke kan tåle dem vel!!!

"sørg for at de ikke er alene i samme rum for så kradser katten" - vores katte kradser ikke engang hinanden hvorfor skulle de så pludselig overfalde en baby???

Man skal selvfølgelig tage sine forholdsregler og det gør vi også, men vi kommer IKKE af med dem før det bliver bevist at det ikke går! - vores katte - vores valg!!!

De dér katte er nogle forfærdelige babysnatchers:) :rolleyes Jeg er vokset op med tre katte, som sov i min seng og på min barnevogn, fik killinger i mit tøjskab og blev fornærmede på mine forældre, hvis jeg græd. To af kattene var endda hundetæskere (ikke videre stolt af dét, men hunde fik altså prygl på vores grund) og de var altid tålmodige og skønne omkring mig i alle aldre.

Dog var min lillesøster allergiker da hun blev født, og så havde vi pludselig ikke katte mere :boo Hun voksede fra det da hun blev ældre.

Jeg er ikke så langt henne, men har hørt ting som:

"I skal da ikke have at vide, hvad kønnet er, vel"? (Det er nemlig forbudt...eller man er et dårligt mennesker...eller du er bare misundelig fordi man ikke kunne se det da du var gravid for 40 år siden?)

"Du skal bare være glad for, at du har det så godt" - da alle mine symptomer pludselig forsvandt i uge 9. Tjaaaa, men jeg må vel også gerne være en lille smule hormon-bekymret, da jeg ikke har prøvet det dér graviditet før.

"Du skal overhovedet ikke tro på, hvad der står i babybøger". ??? Hvis man nu medbringer sin sunde fornuft, så er det da meget rart med et opslagsværk, da jeg i hvert fald ikke ved alt på forhånd.

Og så er der alle skræmmehistorierne om andre folks graviditet og fødsler, som på en måde er helt ok at høre, men jeg er da ked af, at det ikke er ligeså spændende at fortælle om de vellykkede fødsler. Hellere som min morfars søster på 94 sagde : "Jah, jeg havde det sgu fint".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ELSKER den her tråd.. :lol -Og jeg er ingen gang gravid endnu, sidder bare og forbereder mig på, hvad jeg kan komme til og høre når jeg er den heldige :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et par mere

Når man skal føde til sommer (August) og konstant skal høre bemærkningen:

"Du kommer til at dø af varme, det er så hårdt at være gravid om sommeren" - Tak, men der er jo ingen der siger det bliver 30 grader i DK til sommer og hvis det gør, overlever jeg nok.

Og som et par andre har nævnt i andre udformninger: Den kom fra min storsøster, da jeg havde fortalt jeg er gravid,

"Så skal du jo føde naturligt uden hjælpemidler, for du skal jo lide ligeså meget som os andre" - Tak for det, hvorfor er det nu blevet et krav :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hoerer desuden ofte fra min mor, naar jeg taler om, hvad vi skal have koebt (eller paa anden maade have fat i til vores bettenok): "Hold da op, han kommer da ikke til at mangle noget, hva?" som i vi kober for meget eller hvad? Vi har ikke penge til hele listen og er taknemmelige for enhver hjaelp og listen er blevet mindre og mindre, fordi vi ikke koeber alt foer, men oensser os ting efter... sad.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hoerer desuden ofte fra min mor, naar jeg taler om, hvad vi skal have koebt (eller paa anden maade have fat i til vores bettenok): "Hold da op, han kommer da ikke til at mangle noget, hva?" som i vi kober for meget eller hvad? Vi har ikke penge til hele listen og er taknemmelige for enhver hjaelp og listen er blevet mindre og mindre, fordi vi ikke koeber alt foer, men oensser os ting efter... sad.gif

Jeg hører også tit:

"Nå, når I køber så meget, så kan vi andre jo slet ikke købe gaver til jer!!"

Nå undskyld, at jeg ikke lige FORVENTER at folk kommer med gaver i tide og utide, og at gaverne er barnevogne, puslehynder, bleer, autostol og lift.. OMG!

"Ej, sikker en stor mave du har fået.. Ja, du bliver da så kæmpe stor så du ender med at blive sygemeldt, fordi du ikke kan holde til at arbejde"

Fin at det kun er min mave der bliver kommenteret - men lad dog være at sige jeg ender med at blive sygemeldt.. COme on.. Har 21 arbejdsdage tilbage, mon ikke jeg lige holder til det.. Det er ikke jordens mest udfordrende job!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man skal føde til sommer (August) og konstant skal høre bemærkningen:

"Du kommer til at dø af varme, det er så hårdt at være gravid om sommeren" - Tak, men der er jo ingen der siger det bliver 30 grader i DK til sommer og hvis det gør, overlever jeg nok.

åh ja den har jeg også fået, skal føde til sep. og helt ærlig så vil jeg hellere være gravid om sommeren end i minus grader og glatte veje, har hørt nogen trælse historier om gravide der er faldet om vinteren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I julen var der også et betænksomt familiemedlem, der kommenterede hvor stor jeg allerede var og at jeg da ville ende med at være kæmpe og hvor meget jeg dog havde taget på - det kan jeg leve med,jeg ved at min mave er sådan meget gennemsnitlig og tænker det er længe siden han har set en gravid, men han fortsatte så med at sige "...jamen se også bare dine arme! Du bliver da stor over det hele hva??" - wow han skal være glad for man ikke var hormonella den dag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh ja den har jeg også fået, skal føde til sep. og helt ærlig så vil jeg hellere være gravid om sommeren end i minus grader og glatte veje, har hørt nogen trælse historier om gravide der er faldet om vinteren

Jeg vil så sige at det er nada sjov at være gravid hvis vi har en rekord varm sommer. Var det i 2006 hvor jeg har sat til september.

Jeg vil så hellere være gravid om vinteren hvor det at være konstant varm er en god ting.

Plus jeg ophobede en masse væske, hvilket ikke var sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil så sige at det er nada sjov at være gravid hvis vi har en rekord varm sommer. Var det i 2006 hvor jeg har sat til september.

Jeg vil så hellere være gravid om vinteren hvor det at være konstant varm er en god ting.

Plus jeg ophobede en masse væske, hvilket ikke var sjovt

Lige min tanke og det med væsken gør bare maks ondt over det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige min tanke og det med væsken gør bare maks ondt over det hele

Jeg er lykkelig over at foede Noah foer den italienske hede slaar ind - August er vaerst, saa forestiller mig slet ikke at vaere hoejgravid i den maaned blink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- "Nu skal man jo heller ikke blive fanatisk"

Klart den værste og den jeg har hørt mest. Og den kræver vist ikke yderligere forklaring...

- "Ej kaster du stadig op?"

Ja, undskyld, det er ikke med vilje :rolleyes

- "Jeg tror bare, at man skal leve som man plejede før man blev gravid"

Det ville jeg også rigtig gerne, men jeg HAR det bare ikke som jeg plejer. Jeg har halsbrand, er øm i kroppen og er TRÆT.

- "Jeg tror faktisk, du er lige så stor, som jeg var lige inden jeg fødte"

Der er kun én, der siger det, men jeg synes det er lige malplaceret hver gang. :rolleyes

- "Alt med måde"

Jeg foretrækker "alt med fornuft" ;) Og det indebærer at forbeholde mig retten til at alkohol, passiv rygning, parfume og andet såvidt muligt er på 0-tolerance og ikke "med måde"

- "Hvis du ikke orker at dyrke motion, så kan du da bare cykle eller svømme"

Siden hvornår holdt det op med at tælle som motion? :huh Og jeg VED jo godt, at jeg burde gøre det, jeg behøver ikke en reminder om det! :prik

- Ang. stofbleer: "Har I prøvet det før? [hvilket vi selvfølgelig svarer nej til, da det er vores første baby] Nå men så ved I jo heller ikke om det kommer til at fungere [+ en eller anden mere eller mindre diskret hentydning om at vi selvfølgelig skifter over til engangs når vi har indset hvor besværlige stofbleerne er]" Den har jeg fået en DEL gange, og nej selvfølgelig ved vi ikke, hvordan det går, men jeg synes det er RET ubehøvlet nærmest at antage på forhånd at vi ikke magter det :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det planlagt????!!! JAAAA det var det! Er gravid med nr 3, og det er åbentbart unormalt. <_<

Den med, er du sikker på, at der ikke er flere en en? Har jeg hørt tusind gange. Bliver altid meget stor.

Neij så skal i starte helt forefra, med ingen nattesøvn, gråd osv. Øh ja det skal vi, og det har vi sørme helt selv bestemt, selvom vi ved det bliver hårdt.

Var på kursus da jeg ventede den første. Hun gik en runde om mig, og sagde så, det er da vist en dreng i skal ha. Det er det, når man er bred om bagen! Kendte ikke damen!! :angry :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hernede er det en dreng, hvis det IKKE sidder paa bagen... rolleyes.gif

Ang. stofbleer: "det bliver et KAEMPE arbejde", "Aah, at I gider det", "det er noget boevl og man sparer jo ikke noget alligevel" - our choice og jeg tror det er ligesaa besvaerligt at koebe oekoengangsbleer og soerme ikke mindst at skulle koere 35 km hver vej for at faa fat i dem - dyrere er det i hvert fald ogsaa uden koersel og uden oeko. Jeg arbejder hjemmefra, saa stoerre arbejde er det ikke at smide en ble i en spand og saette 3 ekstra vaske over om ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hernede er det en dreng, hvis det IKKE sidder paa bagen... rolleyes.gif

Ang. stofbleer: "det bliver et KAEMPE arbejde", "Aah, at I gider det", "det er noget boevl og man sparer jo ikke noget alligevel" - our choice og jeg tror det er ligesaa besvaerligt at koebe oekoengangsbleer og soerme ikke mindst at skulle koere 35 km hver vej for at faa fat i dem - dyrere er det i hvert fald ogsaa uden koersel og uden oeko. Jeg arbejder hjemmefra, saa stoerre arbejde er det ikke at smide en ble i en spand og saette 3 ekstra vaske over om ugen.

Hørt! :balloon

(Og i min omgangskreds er det også en dreng, når det kun sidder på maven...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer I en NY barnevogn? Ja vi kan altså godt nøjes med en brugt.

Nå, tillykke! Sådan er vores prioriteter jo så forskellige :bask

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En jeg også har været vildt træt af er denne efter graviditeten :

B: Vil I have en mere, men du havde da en nem graviditet med G, du havde ingen kvalme vel ??

Mig: Nej det var skide nem, kastede så meget op jeg var indlagt, fik væske i drop flere gange i ugen og kastede op helt til jeg fødte, havde bækkenløsning og var sygemeldt hele vejen pånær 2 uger.. Men alligevel vil vi gerne ha en mere..

B Havde du det virkelig så skidt? Ja A havde jo bare en frygtelig graviditet, hun bøvlede med kvalme, så de skal nok ikke have flere, det tror jeg ikke de tør, når hun var så slemt ramt..

Øøøøhhh nej jeg finder bare på det og ja A havde meget kvalme, men hun var aldrig indlagt OG kunne spise det væk, så prøv at ha medlidenhed med mig også TAK

Og sjovt nok høre jeg atter denne svada, nu A og jeg er gravide igen

B døjer du med kvalme endnu???

Mig: ja og jeg kaster stadig op, men min akupunktur tager det meste, har dog brug for ro og hvile, kan ikke stresse for meget, så går det galt..

B: Det er også bare så synd for A, hun hoster så meget hun kaster op, det gik ellers bedre i starten af denne graviditet, men nu er hun ramt igen, det er godt hun snart har termin..

Jamen igen tak for medlidenheden :( det skuffer mig så meget at mine ting er SÅ små og ikke noget man behøver vise medlidenhed omkring (ikke at de skal ynke) men lidt omsorg og anerkendelse for jeg ikke har det helt nemt, kunne være rart..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og den med stofbleer fik vi også hele tiden "ej at I gider alt det vasketøj og tis over det hele FØJ" "skal I ikke have nogle papir købt ind som reserve, når I nu har fået hende, er det jo ikke sikkert I gider det" "jeg tror kun I bruger det nogle uger, så bliver I straks klogere"

Gah hvor jeg var træt af det... Og vi fortrød aldrig, vi bruger det stadig og har aldrig brugt andet, selv når vi rejser er det med stof..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer I en NY barnevogn? Ja vi kan altså godt nøjes med en brugt.

Nå, tillykke! Sådan er vores prioriteter jo så forskellige :bask

Sjovt, vi har fået den modsatte..

"Nå, har I købt en brugt barnevogn?!.. Nå ja.. Nogen mener jo også at den bare skal kunne trille også er det andet ligemeget"

:numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER