Barbamama

Hvilke kælenavne har jeres baby/barn

53 indlæg i dette emne

Ronja har her på det sidste fået et par kælenavne mere som er duracel-baby (hun tonser rundt hele tiden også selvom hun er træt og syg), flyveren (ligget på maven og løfter arme og ben fordi hun vil op) og ballademageren fordi det et hun bare :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pariserlinse, Linse, Møffe, Savlefis (hun savler helt vildt!), Sveske og Min lille skat :biglove

:biglove

vi kalder vores lille datter for: Møffen, minimøffen, møfsen, putten, møffeputten, puttepigen, møffedullen og møffeline. Nogle gange kalder jeg hende møffeletten, men det kan A ikke lide :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristine kaldes følgende:

Af mig:

Maus

Mäuschen

Prinzessin

Prinzepessin

Lümmel

Räuber

Ferkel (når hun spiser)

Baby

Schatz

Goldschatz

... (kan ikke huske alle; de kommer jo bar ud af munden på mig)

De er tyske, da jeg snakker tysk med hende :7himmel

Af min mand:

Prinsesse

Baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kært barn har mange navne, hvilket også gælder min egen :loveshower

Smuksak, Mufle, Isaac, Isaac Nicolai, Sofus, Skat, Prutfis, Musle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje hed i maven ET og enmands-festeren (fordi hun festede sådan i maven og ikke ville ud til os)

Nu kalder vi hende

Silje-mus

Basse

Superskideren ( ja i starten var alle bleer med fyld)

Baskefis ( min mand kalder hende det fordi hun basker sådan med arme og ben)

Trold

Trolderik

Trunte

Mus

Musse

Røver

... Ja der er nu sikkert mange flere, man tænker jo ikke altid over det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mikkel-mus, Musen, Trold, skat, skruppe, troldeungen.

Babyen i maven kalder vi:

Bebesen, den lille, lillebror ellers kalder vi ham ved hans navn. (Marcus)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia:

Nappe (starede da hun var spæd)

Dobia (hendes første udtalelse af sit navn)

Skrubbe

Fia (hun nu er nu i en alder(6år) hvor hun siger jeg hedder altså SOfia :whistling

Emma:

Rotten (fordi hun altid sniger hen til indkøbsposerne - hamstre noget "spændende" også ræser ind på værlset med det :blush

Skrubbe

Emme

Baby/lillebror:

Johnny ( fordi vi ikke ved havd han skal hedde og en bekendt så sagde:; ej hvor kunne det være spass at kalde ham johnny, når hans far hedder Brian...så kunne du sige Brian og Jonny er lige en tur i kiosken :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.

Vi kadler hende selv

Prinsessen

Karate prinsessen

Lille pigen

Min familie kalder hende:

Bettefisen

Prinsessen

Techno prinsessen

Ninja prinsessen

Tror faktisk det er det smile.gif

Er ret sikker på min kæreste fortsætter med at kalde hende prinsessen også efter hun er født :rolleyes

Sidder og roder lidt rundt herinde, og fandt lige det her :)

Vi kaldte Camille for prinsesse i det første lange stykke tid :)

Nu kalder Christian hende Mille, og jeg kalder hende Pix-mus, Pixie eller fe-pigen :)

Det er faktisk kun på skrift, og overfor familien vi kalder hende Camille.. Lidt sjovt, for jeg har altid ment at man skulle kalde sine børn det de hedder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da William lå i maven kaldte jeg ham i starten for osterejen, det ligner de jo de første uger. Da han så begyndte at sparke blev det bølle. Og manden kaldte ham Helmut og Thorbjørn <_<

Ellers har han fra han kom ud fået en del kælenavne. Bølle,Buller, bønnespire :P skide frans :rolleyes hmm ja sikkert mange flere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brian er begyndt at kalde Valdemar for "Røv" ret meget herhjemme :rolleyes Jeg kalder ham tilgengæld pt. Ormen (fordi han ormer sig rundt), Banan (fordi han er en strid banan), Mustrold, Baby og Prut (man skulle egentlig ikke tro, at vi kan lide ham ud fra kælenavnene :rolleyes)

Men Fryns og Banan er stadig det mest brugte navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kalder Lucas for:

Troldepus

Skattemus

Skat

Mus

Lillemus

Trold

Basse

Bandit

Banditmus

Og der er sikkert mange flere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

O bliver kaldt :

Skatbas

skat

tosse (kærligt ment :) )

bettemand

og så ved navn.

Tristan :

Skatbas

skat

guldklump

tissemyre (fordi han ynder at tisse på primæst mig når han ligger uden ble :))

kålormen, fordi han ormer sig rundt på pudslebordet bla.

Supermand.

lillefis

og da han lå i maven var det bejs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kalder babyen i maven for Bebile - en sammentrækning af det serbiske kælenavn for baby.

Min mor kalder den spunken - og tøserne har døbt den gubbi... :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... vi har ikke mange kælenavne til babyen endnu. Vi omtaler ham faktisk mest som William. Og så kalder J ham for basse, men det er jeg i mod, for det kalder han ALLE, eller min søn (hvilket er ret sødt, for han siger det med SÅÅÅ meget stolthed). Jeg kalder ham for skattebabyen, lillemanden, William og Vifiam (okai, aner ikke hvordan det staves, men siger noget lignende det der).

Jeg er: muslingen, skattemus, skat, elskede og hvad J ellers lige føler for. De fleste andre end J kalder mig for Stephy, min far siger tit lillepigen

J er: skattemanden, fnug, skat, elskede og hvad jeg ellers lige føler for.

Når J kommer hjem siger han altid enten "hej skat" eller "hej elskede" hvorefter jeg altid svarer enten "hej elskede" eller "hej skat", altså sådan at jeg svarer det han ikke siger. Og i andre situationer gør J det præcis samme. Lidt sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... vi har ikke mange kælenavne til babyen endnu. Vi omtaler ham faktisk mest som William. Og så kalder J ham for basse, men det er jeg i mod, for det kalder han ALLE, eller min søn (hvilket er ret sødt, for han siger det med SÅÅÅ meget stolthed). Jeg kalder ham for skattebabyen, lillemanden, William og Vifiam (okai, aner ikke hvordan det staves, men siger noget lignende det der).

Jeg er: muslingen, skattemus, skat, elskede og hvad J ellers lige føler for. De fleste andre end J kalder mig for Stephy, min far siger tit lillepigen

J er: skattemanden, fnug, skat, elskede og hvad jeg ellers lige føler for.

Når J kommer hjem siger han altid enten "hej skat" eller "hej elskede" hvorefter jeg altid svarer enten "hej elskede" eller "hej skat", altså sådan at jeg svarer det han ikke siger. Og i andre situationer gør J det præcis samme. Lidt sjovt.

Det synes jeg er lidt sødt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov et meget brugt kælenavn til Valdemar er også: Dygtigbas :) Og Charmetrold. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie bliver kaldt, trold, bøf, charmetrold, basse.. Tror vidst det er de øgenavne vi har :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bjarke bliver kaldt for Mini-mand, Bandit (det hed han også inden han kom ud ;)), Røver, Lille-fyr.. Hm og garanteret en masse andet vrøvl :D Men han kender sit navn og reagerer på det, så det er ofte det vi bruger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus (7 år)

-Mindstemanden

-Lillemanden

-Magne-musen

Selina (9 år)

-Sille

-Sille-mus

-Prinsessen

Marcus (16 år)

- Teenageren

Derudover bliver de alle kaldt; skat og sveske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke rigtig nogen her i huset, der ikke bliver kaldt noget med -immer til sidst - Nimmer, Fimmer, Bimmer, Mimmer og så alt det korte Nim, Fim, Bim og alle -se til sidst - Nimse, Fimse, Bimse, Mimse og jeg tror vores lille Maja sikkert kommer til at hedde Mimse eller Mimmer - det ligger lige for til os :D

Men.. kælenavnet lige nu hvor hun endnu ikke er født er lille-Maja eller Skinken. Indimellem Bayonneskinken :D

7781534961090859_clip_image001.jpg

:rolleyes :D :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha vi har mange :)

I daglig tale bruger manden og jeg aldrig vores navne. Det er herhjemme altid skat eller elskede. Jeg bruger nogle gange schatzi, og,anden goldie (pga mit gyldne hår) :)

Hvis vi ringer eller skriver er det oftest prins/prinsesse.

Min bonus pige er mest tulle, putte eller skatpi :)

Vores mindste Lia har jeg siden hun lå i maven kaldt lille My.

Ellers er det:

Lækkermås

Bisse

Hoptimist

Krøltop :)

post-6235-0-53682200-1358366761_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Regitze bliver kaldt gøjfisken af mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gry har fået et nyt kælenavn og det er. Rumle :blink vi aner ikke hvor det kommer fra, men det er bare noget vi begge er begyndt at kalde hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida bliver kaldt hyggefis, sveskemås, fnulder og Bette Piesen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter Zoey blev 1 år tester hun grænser og blir pisse sur. Så hun er Muggetrold herhjemme :-P ellers har vi siden hun var helt lille kaldet hende BoBo og DoDo - aner ikk hvor det kommer fra, men det hænger ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER