Maybe

Amme BH / gravilitets BH

13 indlæg i dette emne

hej

tja har lige et par spørgsmål omkring BHer

1 er gravilitet BH og amme BH det samme?

2 hvornår skal man ca. regne med at begynde at bruge dem?

3 hvordan finder man en str. der kan passe en hele vejen? eller er det ikke muligt?

tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

følger lige med her... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Same same

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt forskelligt. Personligt begynder jeg her omkring uge 25 at bruge amme BH, da det hele er vokset ud af de alm bh. Jeg køber en BH som skal have lidt ekstra plads nu, men når først amningen begynder plejer det at komme til at passe med ammeindlæg osv. Ved at nogle butikker siger man skal vente til et par uger før termin. Det kan jeg dog ikke vente med. Men det er meget forskelligt hvor meget man vokser og hvornår. men hvis du køber nu så sørg for lidt ekstra plads.

Det er en god ide at have en BH uden bøjler til at sove med, for det kan være svært at styre det hele om natten. Jeg bliver nød til at sove med BH og indlæg for ikke at vågne op med en våd seng.

Hvad forskellen på amme BH og graviditets BH er ved jeg ikke. Måske at graviditets BH følger butikkerens tanke om at man først skal købe tilsidst, for så er man nød til at købe ny BH til selve graviditeten også igen til selve amme prrioden.

Tror det afhænger af hvem du spørger. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

godt at høre at man ikke er den eneste der er :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var nød til at købe 3 nye bher i uge 20 for der var jeg vokset ud af dem jeg havde. Jeg var gået 2 skål størrelser op på det tidspunkt. Jeg turde ikke købe ammebh endnu på det tidspunkt, for jeg var bange for den så ville blive for lille. Jeg regner med ag jeg kan være i dem jeg har købt nogle uger endnu (er i uge 26 nu) , og hvis de så bliver for små må jeg købe ammebher. Jeg vidste faktisk ikke at der var noget der hed graviditetsbher, så dem jeg købte var bare helt alm bher med større skål størrelse. Var heldig at få dem til 100 kr stk på tilbud :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan lige nu nærmest ikke proppe brysterne ned i de BH'er jeg plejer at bruge :D og skal virkeligt snart investere i noget andet.. Overvejer at købe nogle billige ammebh'er i H&M og så bruge dem resten af graviditeten. Så håber jeg, at jeg kan passe dem, når jeg skal til at amme, og hvis ikke så er det bare ærgeligt, så har de ikke været så dyre.

Gider i hvert fald ikke købe almindelige bh'er, for den kan jeg ikke bruge efter graviditeten, hvoimod der med ammebh'erne i det mindste er en chance for at de kan bruges efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var nødt til at købe nu BH'er allerede 2 nr str, for ca 5-6 uger siden..... :blush mit problem kommer når jeg skal have fat i ammebh'er. for jeg har fra naturens side ikke små bryster!! de er på nuværende tidspunkt i en 70J :hophop og jeg er endnu ikke stødt på nogen steder hvor jeg kan få dem i min str el større. Nogen bud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var nødt til at købe nu BH'er allerede 2 nr str, for ca 5-6 uger siden..... :blush mit problem kommer når jeg skal have fat i ammebh'er. for jeg har fra naturens side ikke små bryster!! de er på nuværende tidspunkt i en 70J :hophop og jeg er endnu ikke stødt på nogen steder hvor jeg kan få dem i min str el større. Nogen bud?

Pyhh ha, det må ikke være nemt. Selv er jeg "kun" ved at vokse ud af en 70E, og synes selv det lyder slemt med 70F, men ligefrem 70J! Det må ikke være nemt.

Blev nysgerrig, så googlede det lige.

Fandt denne som fås i 70G-L :)

Eller denne som fåes i 70E-O :)

Og flere andre forskellige på samme hjemmeside, så helt umuligt er det heldigvis ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyhh ha, det må ikke være nemt. Selv er jeg "kun" ved at vokse ud af en 70E, og synes selv det lyder slemt med 70F, men ligefrem 70J! Det må ikke være nemt.

Blev nysgerrig, så googlede det lige.

Fandt denne som fås i 70G-L :)

Eller denne som fåes i 70E-O :)

Og flere andre forskellige på samme hjemmeside, så helt umuligt er det heldigvis ikke :)

tja ved jeg nu ikke om det er. det var bare en befrielse af få noget der passede ;) det 'sjove' er at jeg ikke syns de er vokset, det er kun fordi bh'erne er for små jeg kan 'se' det.

Uhh det ser godt ud :) takker.. så langt var jeg slet ikke nået.. foretrækker at købe dem i en butik hvor jeg kan prøve dem, for de er lidt umulige at købe til :prik :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige læst de andres svar, så med fare for at gentage:

1 er gravilitet BH og amme BH det samme?

Jeg har aldrig hørt om en graviditetsbh, men eftersom man først ammer, når barnet kommer ud og man dermed ikke længere er gravid, så tror jeg ikke, at det er det samme. Jeg tænker så, at det ikke er nødvendigt, at have en særlig type bh i graviditeten, jeg kan ikke rigtig se, hvilket behov, det skulle opfylde. Tilgengæld synes jeg der er ret meget fornuft at købe ammebh'er i graviditeten, når ens andre bh'er bliver for små, for så kan man jo være heldig, at man kan passe dem, når man skal amme. (Og ammebh'er kan jo sagtens bruges som almindelige bh'er også)

2 hvornår skal man ca. regne med at begynde at bruge dem?

Ammebh'er er selvfølgelig først nødvendige efter fødslen, men som skrevet ovenover, så kan det være smart at skifte over til ammebh'er, når man alligevel skal have nye bh'er i graviditeten, fordi man ikke længere kan være i sine gamle bh'er. Hvornår du vokser ud af dine gamle bh'er er jo så HELT individuelt. Jeg synes mine bryster begyndte at vokse nærmest allerede inden jeg testede positiv, men jeg gav først op her sidste weekend (hvor jeg var 23+5) og købte nye bh'er. Set i bakspejlet ville jeg dog ønske, at jeg havde gjort det før, for det viste sig at mine bh'er faktisk var ret meget for små, og det er bare SÅ meget dejligere at få en bh på, der passer :P Jeg synes faktisk, at jeg har pint mine bryster længe i graviditeten, haha. Ikke at der sker noget ved det, men det er sgi da træls at have ondt ;)

3 hvordan finder man en str. der kan passe en hele vejen? eller er det ikke muligt?

Det tror jeg ikke er muligt. :( Altså hvis du er heldig at dine bryster kun vokser én størrelse op, så kan du selvfølgelig nøjes med at købe den ene størrelse, men man kan jo ikke rigtig vide, om de vokser endnu mere senere i graviditeten eller efter fødslen (hvilket er mit indtryk at de fleste gør :unsure).

Jeg gik ind i en undertøjsbutik og fik dem til at hjælpe mig med at finde en god størrelse. Jeg fik to bh'er, der var en lille bitte smule for store, for så var der lidt plads til at vokse i dem, men jeg slipper nok ikke for at skulle have nye bh'er igen (ekspedienten anbefalede mig at købe større størrelser allerede nu, men jeg gad altså ikke gå rundt med en alt for stor bh nu).

For mig gør det heller ikke så meget, at jeg skal have flere størrelser, for jeg tænker at brysterne måske også bliver mindre igen, når jeg trapper amningen ned og stopper, og så kan de små ammebh'er måske bruges igen indtil jeg måske kan passe mine almindelige bh'er igen. :) Det er ikke til at vide, men måske er man heldig, hehe. :)

Men mit råd, alt i alt, er at gå ind i en GOD undertøjsbutik (Triumph eller sådan noget) og invester i en god ammebh, som ekspedienten har hjulpet dig med at finde størrelse på - gerne ind hvor der er så meget plads til at vokse i, som du nu kan holde ud (det er jo også irriterende at have en alt for stor bh på). Og så går du bagefter ind i h&m og supplerer op med deres billige bh'er ;) Men jeg ville nok ikke regne med at hver størrelse holdt mere end 1-2 måneder, så start med at købe bh'er efter det. Hvis dine bryster så er blevet større efter de par måneder, så få hjælp til at få den rette størrelse igen, og hvis de er samme størrelse, så kan du supplere op i h&m igen om nødvendigt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var nødt til at købe nu BH'er allerede 2 nr str, for ca 5-6 uger siden..... :blush mit problem kommer når jeg skal have fat i ammebh'er. for jeg har fra naturens side ikke små bryster!! de er på nuværende tidspunkt i en 70J :hophop og jeg er endnu ikke stødt på nogen steder hvor jeg kan få dem i min str el større. Nogen bud?

Mener change har dem :D

Jeg har også problemer er 65i det er bare en frygtelig skæv str :( jeg vil gerne have noget med bøjle og helst i støbt

skål, mine bryster sidder pænnest så ;)

Så hvis der er nogle bud, så modtages de med kys hånd :) ammebh har change, så det er intet problem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ikke klar over at der er noget der hed graviditets bh´er. Her købte jeg ved den første nogle gode almindelige store bh ´er, da jeg ret hurtigt voksede ud af dem som jeg plejer at bruge. Når de henad vejen bliver for små i omkredsen har jeg nogle hægter(kan ikke huske hvad man kalder dem) som kan sættes i til at forlænge dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER