Mettemor

Hvad bruger i, af shampoo, creme osv?

33 indlæg i dette emne

Jeg vil jo gerne vaske mit hår og min krop i noget, der ikke er usundt/ sundhedsskadeligt for baby. Men synes dæleme at det er en jungle!! :unsure

Bruger neutral til kroppen, men synes at have læst et sted, at der alligevel er skadelige stoffer i. :help

Så hvad bruger i? Og ved i om det er godt eller skidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger de stribede fra Matas uden parfume. Bl.a. Har jeg luksus shampoen stående i badet. Synes den er rigtig god og vi har brugt den i mange år efterhånden. Synes jeg har læst at de stribede fra Matas skulle være ok, men er da ikke helt 100 % på det. Troede egentlig også neutral var ok <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger meget fra den der nye Matas Natur serie..... Det er Uden parfume, farvestoffer og parabener.... Og desuden er det Svanemærket og godkendt af astma-allergi Danmark..... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er helt umuligt at finde noget der ikke er noget som helst i.

Jeg har gjort op med mig selv at hvis det er BÅDE svane og astma-allergi mærket så er det godt nok til mig! Jeg bruger lidt forskelligt:

Neutral body shampoo, body lotion, roll on deo og deres ansigts serie m.m.

og så suplerer jeg med Derma, Derma Eco, minirisk og änglamarkt.

Matas har vist den der serie der hedder Matas Natur eller sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger stort set kun neutral eller grøn balance. :)

Det er rigtigt at der er sodium lauryl sulfat (SLS) i nogle af neutrals produkter (f.eks. deres shampoo), men der er trods alt ikke parabener og parfume i, og jeg synes det er svært at finde noget helt "clean". Der er heller ikke SLS i alle neutrals produkter, f.eks. ikke i deres ansigtscreme (der er så nogle andre ord på ingredienslisten, som jeg ikke kender, så tør ikke love at den er helt ok). Der er ikke SLS i grøn balances balsam, så måske er der heller ikke deres shampoo?

Af tandpasta bruger jeg zendium. Den er vist ikke 100% clean for giftige sager, men der er trods alt hverken limone eller sls i :)

Jeg har nu ikke dårlig samvittighed over at bruge neutral. :) Jeg har opgivet at finde noget der er 100% ok (og er lidt skeptisk over om det findes, medmindre man går urkvinde vejen og helt holder op med at vaske sig :P) og så istedet stillet mig tilfreds med at undgå parfume og parabener, og i de FLESTE tilfælde undgå SLS og limonene. Det er mere påpasseligt end hvad jeg har hørt anbefalet af sundhedsstyrelsen/jordemoder/læge/de fleste jeg kender, og jeg orker ikke at gøre mere ud af det.

Så sådan er det hos os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger Neutral hårshampoo og Neutral til kroppen... af cremer bruger jeg Decubal(rød tube) eller A-derma , begge købt på apoteket. der er ikke parfume i noget af det jeg bruger, og det er lige fra shampoo, cremer, make-up til vaskepulver og rengøringsmidler, da jeg ikke kan tåle for meget parfume og i nogle perioder slet intet.. men kan varmt anbefale neutral og generelt mange produkter fra apoteket, ved godt dem derfra måske er lidt dyrer, men synes det er det værd... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er helt umuligt at finde noget der ikke er noget som helst i.

Jeg har gjort op med mig selv at hvis det er BÅDE svane og astma-allergi mærket så er det godt nok til mig! Jeg bruger lidt forskelligt:

Neutral body shampoo, body lotion, roll on deo og deres ansigts serie m.m.

og så suplerer jeg med Derma, Derma Eco, minirisk og änglamarkt.

Matas har vist den der serie der hedder Matas Natur eller sådan noget.

:ditto (Men er der ikke noget med at svanemærket ikke har en dyt med ens sundhed at gøre, men "kun" er relevant i forhold til miljøet? Ikke at det ikke er en vigtig sag, men personligt er det min og babys krop, jeg er mest optaget af :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, svanemærket sætter også krav til hvor mange kemikalier og hvilke der må være i produkterne og hvordan de påvirker sundheden. Du kan læse meget mere om svanemærket på nettet. Jeg går nu også efter produkter med både svane- og astma allergimærket, så kan det ikke gå helt galt :)

Anglamark har en tandpasta uden limonene og er svanemærket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, svanemærket sætter også krav til hvor mange kemikalier og hvilke der må være i produkterne og hvordan de påvirker sundheden. Du kan læse meget mere om svanemærket på nettet. Jeg går nu også efter produkter med både svane- og astma allergimærket, så kan det ikke gå helt galt :)

Anglamark har en tandpasta uden limonene og er svanemærket.

I stand corrected :respekt Så lærte jeg også lidt idag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger sådan noget økologisk hår/bodyshampoo... Men det er nu bare fordi jeg synes den er god :-)

Af creme til krop+ansigt bruger jeg mor/barn-mavecreme fra matas. Den er fantastisk til min hud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto (Men er der ikke noget med at svanemærket ikke har en dyt med ens sundhed at gøre, men "kun" er relevant i forhold til miljøet? Ikke at det ikke er en vigtig sag, men personligt er det min og babys krop, jeg er mest optaget af :P)

Jeg læste en artikel om at det hovedsageligt er miljøet, men med krav dertil er det også bedre for en selv fordi der er nogle grænse værdier i som er skrappere - men at det alene ikke er "nok" da det ikke er alting det dækker.

Nej, svanemærket sætter også krav til hvor mange kemikalier og hvilke der må være i produkterne og hvordan de påvirker sundheden. Du kan læse meget mere om svanemærket på nettet. Jeg går nu også efter produkter med både svane- og astma allergimærket, så kan det ikke gå helt galt :)

Anglamark har en tandpasta uden limonene og er svanemærket.

Nemlig, hvis det har begge mærker så tror jeg på, uden at have sat mig rigtig meget ind i det, at man dækker rigtig mange problem områder :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger lidt forskellige produkter fra apoteket (er ansat på apotek, så det giver nok lidt sig selv ;))

Til kroppen bruger jeg enten la roche-posay balm til tør hud eller locobase repair. Mit næste køb bliver A-derma creme de soin. Når jeg kommer længere hen vil jeg bruge Sard arganolie til maven, det er en økologisk fairtrade-olie med masser a e-vitamin som (forhåbentligt) forebygger strækmærker :) Til vask bruger jeg badeolie fra la roche-posay og så vivag sæbe

Til håret bruger jeg Ducray extra gentle shampoo (og så skal jeg finde en god hårkur/balsam, den jeg har fra schwarzkopf er med parabener)

Til ansigtet bruger jeg beaute pacifique rens og creme. De er uden parabener men med duft, men de er bare så gode for min hud... Ellers skifter jeg til Avene, den er uden noget. Skal lige se hvordan min hud reagerer på alt det her graviditets-halløj :)

Af make-up bruger jeg Nilens Jord og La roche-posay, det er uden parfume og parabener og det har jeg brugt længe med stor tilfredshed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger meget fra den der nye Matas Natur serie..... Det er Uden parfume, farvestoffer og parabener.... Og desuden er det Svanemærket og godkendt af astma-allergi Danmark..... :)

Den bruger jeg også, men også Neutral, grøn balance, sanex 0% uden parabener og parfume.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det rigtigt godt med fortsat at bruge Sanex bodyshampoo, en eller anden shampoo (pt. pantene), Nivea creme til kroppen og plaisir uparfumeret til ansigtet. Nivea roll-on-deo.

Til gengæld bruger jeg ikke parfume, farver ikke mit hår, bruger ingen former for make-up eller den slags. Jeg bruger måske creme 2 gange om ugen, tager maks. bad hveranden dag og begrænser mængden af sæbe både til hår og krop. Jeg har aldrig røget og rører ikke alkohol nu.

Jeg har talt med min jordmoder om det, og hun giver mig helt ret i, at man skal lade være med at blive fanatisk. Der vil hele tiden komme nye resultater for, hvad der kan give en minimal risiko for barnet, og man kan ikke undgå alt. Hvad der er helt godkendt/anerkendt i dag, er måske totalt ugleset om en måned.

Vi blev enige om, at alm. sund fornuft og det at have det godt med sig selv, er langt bedre for barnet, end at lade sig fylde med stresshormoner, ved konstant at tænke over den slags.

Som hun sagde, så dengang vi lå i vores mors mave, var der rigtigt meget af det, der i dag betragtes som skadeligt, der var helt almindeligt, og vi var da sluppet meget heldigt fra det :)

Men skal gøre som man selv finder bedst. Og det man selv finder sig mest tryg ved. Men frem for alt undgå stress, da det er noget af det mest skadelige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke blevet gravid endnu, men bruger til hår og krop neutral shampoo og body shampoo :)

De har også en håndcreme som jeg bruger fordi jeg døjer meget med tørre hånder og eksem (psoreasis).

Bruger ånglamark læbepomade og neutral flydende vaskemiddel til tøjvask, og neutral håndsæbe :)

Og neutral deo roll-on

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Dr. Scheller til ansigtet, både creme og rens osv og det er jeg virkelig glad.. Det er uden parabener, men der er vist en smule parafume i, men tror det er naturlige olie dufte.

Til kroppen bruger jeg matas egne striber og er også super glad for den - synes den er god og den er uden det meste ståhej, så vidt jeg kan læse mig frem til ..

Mine hårprodukter er min store synder, fordi jeg har virkelig bøvlet krøllet hår og har prøvet alle "sunde" shampoo, balsam og kur og seriøst mit hår bliver så tørt, frizzy og slet ikke særlig pænt krøllet... Så jeg bruger min frisørs shampoo og det er sikkert fuld af alt muligt, men ellers er alternativet at jeg skal klippes kort og det vil jeg jo ikke.. Så der må jeg bare leve med det - men jeg vasker altså ikke hår hver dag...

Make up, så bruger jeg det jeg plejer og aner ikke hvad der er i de forskellige ting. Men jeg har da en del fra Nilens jord og det tror jeg er ok... Parfume bruger jeg næsten aldrig, kun når jeg skal til fest og det bliver jeg nok ved med, fordi det er en enkelt gang i måneden el lign. (hvis jeg altså kan lide duften af min parfume, kan lige pludselig ikke lide mandens, selvom jeg normalt eeeeelsker den)...

Manden har astma-eksem, så vaskemiddel osv er neutral lige pt., men det er altid astma og allergi mærket..

Jeg kan ikke få mig selv til at blive helt fanatisk efter at jeg er blevet gravid - jeg gennemgik alle mine hud- og plejeprodukter for et par år siden, jeg synes uanset om der er en baby eller ej, så tror jeg ikke på at mange parfumer/parabener er sunde for min krop..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at fortsætte med de alm produkter jeg bruger. Bruger anglemark til krop, da den ikke dufter af noget.

Bruger en elvital volume collagen til mit hår fordi det er den eneste shampoo som gør noget for mit latterlige tynde fine hår. Har prøvet alt muligt, men den her er den eneste hvor jeg reelt føler jeg får lidt tykkere hår.

Jeg kommer til at bruge make up under graviditet fordi jeg føler at jeg ser træt ud uden. Har helt lyse og meget korte øjenvipper, og det hjælper ikke nok at bare få dem farvet.

Bruger den mascara som virker bedst og som er fra lancome.

Jeg nægter at skulle ha slasket hår og føle mig grim under en graviditet. Tror ikke på at de få ting jeg gør for mig selv skader mit barn, når jeg nu ellers lever sundt.

Jeg ser det nærmere som et middel for at forebygge depression og dårligt selvværd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til håret bruger jeg Rav Soft shampoo fra Naturfarm, og det er virkelig den bedste shampoo jeg nogensinde har brugt! Jeg har faktisk næsten ikke brug for balsam andet end en gang i mellem, på trods af langt hår der ellers normal filtrer. Når jeg bruger balsam er den fra Matas Natur uden parabender og parfume.

Til kroppen bruger jeg Derma Eco bodylotion og Neautral bodyshampoo. Maven får masser af mandelolie morgen og aften - ja ja, jeg er en naiv-Lise :-)

I ansigtet bruger jeg mine almindelige produkter fra Origins, jeg elsker dem og kan ikke undvære dem trods æteriske olier. Derudover bruger jeg mineral make up.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det rigtigt godt med fortsat at bruge Sanex bodyshampoo, en eller anden shampoo (pt. pantene), Nivea creme til kroppen og plaisir uparfumeret til ansigtet. Nivea roll-on-deo.Til gengæld bruger jeg ikke parfume, farver ikke mit hår, bruger ingen former for make-up eller den slags. Jeg bruger måske creme 2 gange om ugen, tager maks. bad hveranden dag og begrænser mængden af sæbe både til hår og krop. Jeg har aldrig røget og rører ikke alkohol nu.Jeg har talt med min jordmoder om det, og hun giver mig helt ret i, at man skal lade være med at blive fanatisk. Der vil hele tiden komme nye resultater for, hvad der kan give en minimal risiko for barnet, og man kan ikke undgå alt. Hvad der er helt godkendt/anerkendt i dag, er måske totalt ugleset om en måned.Vi blev enige om, at alm. sund fornuft og det at have det godt med sig selv, er langt bedre for barnet, end at lade sig fylde med stresshormoner, ved konstant at tænke over den slags.Som hun sagde, så dengang vi lå i vores mors mave, var der rigtigt meget af det, der i dag betragtes som skadeligt, der var helt almindeligt, og vi var da sluppet meget heldigt fra det :) Men skal gøre som man selv finder bedst. Og det man selv finder sig mest tryg ved. Men frem for alt undgå stress, da det er noget af det mest skadelige ;)

Hver gang, jeg støder på den her sætning, så er der noget i mig, der bare er NØDT til at påpege, at sålænge, der er mennesker, der har astma, allergi, eksem, psoreasis, ufrivillig barnløshed og måske også kræft og andre mere alvorlige sygdomme, så synes jeg ikke, at man kan tale om at vi er sluppet meget heldigt fra det. Jeg siger IKKE at ens børn automatisk kommer til at døje med de ting, fordi man ikke overholder alle regler, men som jeg ser det, kan vi ikke udelukke at der er en sammenhæng. Og derfor giver det overhovedet ikke mening for mig, at kalde det "fanatisk" når nogen undgår visse ting i graviditeten. :)

Men derudover er jeg helt enig med dit indlæg, og jeg kunne heller aldrig finde på at rynke på næsen over at en gravid brugte nivea eller sanex eller whatever. :balloons

Jeg bruger Dr. Scheller til ansigtet, både creme og rens osv og det er jeg virkelig glad.. Det er uden parabener, men der er vist en smule parafume i, men tror det er naturlige olie dufte . Til kroppen bruger jeg matas egne striber og er også super glad for den - synes den er god og den er uden det meste ståhej, så vidt jeg kan læse mig frem til .. Mine hårprodukter er min store synder, fordi jeg har virkelig bøvlet krøllet hår og har prøvet alle "sunde" shampoo, balsam og kur og seriøst mit hår bliver så tørt, frizzy og slet ikke særlig pænt krøllet... Så jeg bruger min frisørs shampoo og det er sikkert fuld af alt muligt, men ellers er alternativet at jeg skal klippes kort og det vil jeg jo ikke.. Så der må jeg bare leve med det - men jeg vasker altså ikke hår hver dag... Make up, så bruger jeg det jeg plejer og aner ikke hvad der er i de forskellige ting. Men jeg har da en del fra Nilens jord og det tror jeg er ok... Parfume bruger jeg næsten aldrig, kun når jeg skal til fest og det bliver jeg nok ved med, fordi det er en enkelt gang i måneden el lign. (hvis jeg altså kan lide duften af min parfume, kan lige pludselig ikke lide mandens, selvom jeg normalt eeeeelsker den)... Manden har astma-eksem, så vaskemiddel osv er neutral lige pt., men det er altid astma og allergi mærket.. Jeg kan ikke få mig selv til at blive helt fanatisk efter at jeg er blevet gravid - jeg gennemgik alle mine hud- og plejeprodukter for et par år siden, jeg synes uanset om der er en baby eller ej, så tror jeg ikke på at mange parfumer/parabener er sunde for min krop..

Ved ikke om du er ligeglad (det kunne jeg nemt selv være...) men min hudlæge gjorde mig på et tidspunkt opmærksom på at naturlige duftolier kan være lige så skidte i forhold til eksem, som de kemiske. Ville bare lige give det videre. :balloons

Jeg regner med at fortsætte med de alm produkter jeg bruger. Bruger anglemark til krop, da den ikke dufter af noget. Bruger en elvital volume collagen til mit hår fordi det er den eneste shampoo som gør noget for mit latterlige tynde fine hår. Har prøvet alt muligt, men den her er den eneste hvor jeg reelt føler jeg får lidt tykkere hår.Jeg kommer til at bruge make up under graviditet fordi jeg føler at jeg ser træt ud uden. Har helt lyse og meget korte øjenvipper, og det hjælper ikke nok at bare få dem farvet. Bruger den mascara som virker bedst og som er fra lancome.Jeg nægter at skulle ha slasket hår og føle mig grim under en graviditet. Tror ikke på at de få ting jeg gør for mig selv skader mit barn, når jeg nu ellers lever sundt.Jeg ser det nærmere som et middel for at forebygge depression og dårligt selvværd :)

Jeg tror også det er sundere at bruge mascara end at få dem farvet :) (Og jeg har det på præcis samme måde mht. øjenvipperne. Jeg slipper ALDRIG min mascara :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver gang, jeg støder på den her sætning, så er der noget i mig, der bare er NØDT til at påpege, at sålænge, der er mennesker, der har astma, allergi, eksem, psoreasis, ufrivillig barnløshed og måske også kræft og andre mere alvorlige sygdomme, så synes jeg ikke, at man kan tale om at vi er sluppet meget heldigt fra det. Jeg siger IKKE at ens børn automatisk kommer til at døje med de ting, fordi man ikke overholder alle regler, men som jeg ser det, kan vi ikke udelukke at der er en sammenhæng. Og derfor giver det overhovedet ikke mening for mig, at kalde det "fanatisk" når nogen undgår visse ting i graviditeten. :)

Men derudover er jeg helt enig med dit indlæg, og jeg kunne heller aldrig finde på at rynke på næsen over at en gravid brugte nivea eller sanex eller whatever. :balloons

Kunne ikke vaere mere enig - for slet ikke at tale om det skidt, vi baerer rundt med indeni netop fordi man ikke vidste bedre i vores barndom. Noget af vores indre skidt kan endda kun komme ud ved at amme vores boern blink.gif Andrea Elisabeth Rudolph har lavet sin egen serie, netop fordi hun blev saa forskraekket over alt sit indre skrald, som var hobet op . Well, jeg rynker nu heller ikke paa naesen over andres valg - mascara til folket ! balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset hvad, kan man jo sige, at bare det vi går udenfor og trækker vejret, især dem, der bor i byen, gør en masse skadeligt for deres børn. Der vil altid være problemer, ikke kun afhængigt af det miljø vi lever i, men også de gener vi har.

Desuden kan man jo sige, at en hel masse af de produkter vi her snakker om, slet ikke fandtes for fx. 200 år siden, og ja måske var der mindre allergi, men der var så sandelig også masser af helbredsmæssige problemer, også en del som gravide "påførte" ders babyer...

Derfor tror jeg på, at det allervigtigste for ens baby, er at have det godt med sig selv, netop bevare et godt selværd, og så ellers tænke sig om og leve sundt...

Men som tidligere nævnt, det der er sundt i dag, er muligvis vildt usundt i morgen, og så er det jo for sent... I den situation ville det da være møgærgeligt, at have rendt rundt og syntes, at man har lignet noget der var løgn, for så har det jo været spildt.

Stress er stadig langt farligere...

Men igen, man skal jo gøre det man selv har det bedst med ! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig i at enhver skal have det godt med sig selv og at stress er maks belastende for baade gravid og baby. Det lyder desvaerre ofte besvaerligt, fanatisk, stressende eller utiltalende at undgaa visse ting i sin dagligdag. For mig er det ikke nogle af delene og det stresser mig mere at bruge produkter med parabener og andet skidt end at lade vaere... jeg stresser personligt ikke over at finde en for mig velegnet creme, shampoo etc. uden skodkemi - og ligner ikke noget, der er loegn. Facitlisten er og bliver op til den enkelte og det kan man jo kun respektere smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Balance Me shampoo og balsam, bruseshampoo fra samme maerke eller noget virkelig basis uden skodkemi fra helsebiksen. Bruger balsam til barbering og smoerer min krop med olierne fra Balance Me. I ansigtet bruger jeg rens fra enten Avene, The Organic Pharmacy eller Pukka, Thermal Spray og ansigtscreme fra Avene. Som natcreme bruger jeg Beautè Pacifiques a-vitamincreme Jeg bruger kun intolerenceserien fra Avene, da andre produkter ofte har skidt i. Jeg bruger DO2 deo og lader pt min parfume og neglelak staa. Olierne har en dejlig mild duft, saa mangler ikke parfume. Jeg bruger make up fra Youngblood, oejenskygger fra MAC og en mascara fra et italiensk maerke med mindre skidt.

Saadan var det ogsaa foer jeg blev gravid, lige med undtagelse af parfumen og neglelakkensmile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset hvad, kan man jo sige, at bare det vi går udenfor og trækker vejret, især dem, der bor i byen, gør en masse skadeligt for deres børn. Der vil altid være problemer, ikke kun afhængigt af det miljø vi lever i, men også de gener vi har.

Desuden kan man jo sige, at en hel masse af de produkter vi her snakker om, slet ikke fandtes for fx. 200 år siden, og ja måske var der mindre allergi, men der var så sandelig også masser af helbredsmæssige problemer, også en del som gravide "påførte" ders babyer...

Derfor tror jeg på, at det allervigtigste for ens baby, er at have det godt med sig selv, netop bevare et godt selværd, og så ellers tænke sig om og leve sundt...

Men som tidligere nævnt, det der er sundt i dag, er muligvis vildt usundt i morgen, og så er det jo for sent... I den situation ville det da være møgærgeligt, at have rendt rundt og syntes, at man har lignet noget der var løgn, for så har det jo været spildt.

Stress er stadig langt farligere...

Men igen, man skal jo gøre det man selv har det bedst med ! :)

Jamen jeg er helt enig i at det vigtigste er, at man har det godt, og at man skal gøre det, som man selv har det bedst med. :)

Og også at der altid vil være farer, og at man med tiden sikkert bliver klogere på hvad der er sundt/usundt. Derfor lytter jeg heller ikke altid til anbefalinger, når det kommer til f.eks. madvarer (altså råvarer...) og hvilke af dem, der er sunde/usunde for børn.

Men jeg tvivler personligt på, at fremtidens forskning vil vise at parfume, parabener, SLS, limonene, aspartam og andre kemiske sager ligefrem er godt for de små bebser. Det er selvfølgelig en tros-sag og jeg kan tage fejl, men min mavefornemmelse siger mig, at det er usundt og at anbefalingerne har ret her. Og selvom man også kan blive klogere i forhold til de stoffer, så er der jo ikke desto mindre undersøgelser NU, der peger på, at stofferne er skadelige. Og jeg bliver personligt ikke spor stresset af at undgå dem eller af at undersøge, hvordan jeg kan undgå flest muligt af dem. :) Og det er nok bare dét, der er min pointe:

At man ikke nødvendigvis er stresset, hys, fanatisk fordi man kan rumme at undgå visse ting. :)

Og for lige at sætte det på spidsen: Hvis man aldrig kan regne med om noget er sundt/usundt fordi det altid er muligt at fremtidig forskning vil vise noget nyt, så kan man vel heller ikke med 100% sikkerhed sige, at stress er mere usundt end stofferne? :rolleyes Hvem siger, at man ikke i fremtiden finder ud af at parfume er langt mere skadeligt end stress? Bare en strøtanke. :) Jeg tror nu ikke, at det er sundere at stresse ;) Og der er jo også jordemødre, der "giver lov til" at ryge, fordi den gravide bliver helt ødelagt af at skulle undvære sine smøger, selvom man er ret sikker på at smøgerne er usunde... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig i at enhver skal have det godt med sig selv og at stress er maks belastende for baade gravid og baby. Det lyder desvaerre ofte besvaerligt, fanatisk, stressende eller utiltalende at undgaa visse ting i sin dagligdag. For mig er det ikke nogle af delene og det stresser mig mere at bruge produkter med parabener og andet skidt end at lade vaere... jeg stresser personligt ikke over at finde en for mig velegnet creme, shampoo etc. uden skodkemi - og ligner ikke noget, der er loegn. Facitlisten er og bliver op til den enkelte og det kan man jo kun respektere smile.gif

Se det var lige præcis dét, jeg ville sige, men som jeg så fik lavet et langt og lidt mindre præcist indlæg over :P :sc

Turboline, det var nu heller ikke min mening at starte en debat op, og jeg tror også at vi grundlæggende er nogenlunde enige. :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER