Barbamama

Hvordan har du det med brugte ting?

40 indlæg i dette emne

Ja, spørgsmålet er jo lige til. :) Hvordan har I det med at bruge brugt til jeres barn?

Er det totalt no-go, og skal jeg barn have ENE nye ting?

Eller har jeres barn stort set kun brugt?

Eller er noget brugt ok, og andet ikke? Er det f.eks. ok at arve tøj fra familie, men ikke købe brugt på nettet? Eller omvendt? Er det ok at have en brugt barnevogn, men ikke en brugt seng? Eller omvendt? Hvor slidt må tingene være?

Hvad har du af brugte ting, hvor går dine grænser, og hvorfor? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har både nyt og brugt.

Vugge, tremmeseng, skråstol, badekar, kravlegård og masser af tøj, sengetøj og legetøj er brugt af mandens og mine nevøer og niece. Jeg har også købt ganske lidt brugt tøj :)

Vi har købt ny barnevogn, autostol, nyt tøj, dyne, puder mv.

Vi går ikke så højt op i om det er brugt eller ej, så længe det er i pæn stand og fungerer som det skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt vores er faktisk købt brugt :whistling

Dog ikke madrasser og den almindelige dyne :) Ekstra dynerne er brugte også...

Vi havde egentlig sparet op til at kunne købe fra nyt, men så kom der en masse tilbud fra familie og venner, også har det faktisk handlet mere om at hvis vi kunne få det vi ville have brugt, jamen så synes vi ikke der var nogen grund til at købe det fra nyt (og dermed dyrere)..

Også er det blevet en hel sport for mig, at finde gode brugte ting - ELSKER at tjekke nettet for brugte ting :)

Vi har en slidt skråstol.. Men resten, er fint :) Jeg har hele tiden sagt at jeg vil have ting jeg synes er flotte, og lækre; Hvis jeg kan finde det brugt er det fint, men mit barn skal ikke i noget "grimt gammel lort" :)

Skråstolen er som sagt slidt, men planen er at vi ønsker os en ny til barnedåben :) Så er den slidte fin i begrænset brug i starten :)

Autostolen ville vi købe fra ny, men så kom en veninde med et super tilbud på deres, og grunden til vi havde valgt ny der var fordi vi ikke ville "stole" på en fremmede :) Så det var kun en bonus at kunne købe af en man stoler på - ellers var den også købt fra ny :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til Sebastian havde vi masse af nyt. Puslebord og en del tøj var dog købt brugt. Til Cassandra bruger vi meget af det vi har fra Sebastian så det er jo brugt af ham og så har vi købt en del brugt tøj. Jeg har intet problem med at det er brugt bare det er i fin stand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går ikke så meget op i om tingene er nye eller brugte.. Altså vi køber helt sikkert nye madrasser og dyner til både barnevogn og seng..

Jeg tror vi er ude i at købe barnevognen brugt, da jeg rigtig gerne vil have en Odder, men S nægter at betale så meget for en barnevogn.. Og så kan man måske købe en ny til barn nr. 2, hvis den ikke kan holde... Men min søster købte deres Odder barnevogn brugt og man kunne slet ikke se at den var brugt, så det skal nok gå og den kan man næsten stadig ikke, selvom hun har brugt den (meget) til 2 børn - medmindre vi kan få et godt tilbud på en vogn...

Sengen, puslebord, stol til værelset (og skabet som vi allerede har købt) bliver nok nyt, fordi det synes jeg er rart at nyt, hvis vi skal have flere børn. Jeg låner min søster vugge til at have stående i soveværelset..

Mht til tøj, arver vi nok en del fra familien og jeg kunne sagtens finde på at købe brugt, så længe det kan tåle at blive vasket ordenligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en god blanding af brugt, nyt og arvet..

Vi ville have ny barnevogn, da vi havde en bestemt vi drømte om og regner med at skulle bruge den til 2-3 børn.

Tøj har vi både arvet noget, købt nogle poser brugt og købt og fået lidt nyt..

Seng er også brugt men har købt ny madres og dyne til.

Så en god blanding er nok svaret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til Freja var stortset alt nyt. Til liva brugte vi bare det vi havde.

Når mig og k får barn, blir 95% af det købt brugt.

Det eneste der blir købt nyt er madras til vogn, puslepude (medmindre jeg falder over en fed en brugt) og nok sutteflasker (igen måske brugt, men kun hvis jeg kender sælger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg havde en masse blandet til Isaac, hvilket vil være nogenlunde det samme til den næste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har som udgangspunkt ikke noget imod brugte babyting, saalaenge de er i god stand, men der er faa ting, som jeg vil have fra nyt.

Mine foraeldre havde en meget staerk mening om at barnevognen skal vaere ny og egentlig kunne jeg godt maerke, at det ville jeg nok ogsaa gerne. saa det blev en ny. Havde jeg insisteret paa en Odder, saa ville jeg have vaeret noedt til at koebe brugt og saa koebe ny madras, ligesom jeg ogsaa har koebt ny madras til den lift, vi overtager fra min soester. Ogsaa dyner og den slags vil jeg have fra nyt - for mig er det vist mest et hygiejnespoergsmaal, end om nyt eller brugt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber en del brugt- er ret så for næring til andet ;) Altså så længe det er i ordenlig stand og ikke er røgfyldt eller andet er det for mig helt ok med brugt.

MEN, jeg køber altid nye madrasser, dyner og puder (og voksipose). Synes ikke jeg vil løbe nogen risiko med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER et godt køb, så Lærkes seng og puslekommode/ hylde er købt brugt. Og så har vi fået en masse brugt tøj og arvet en masse.

Jeg tror egentligt at det var halv om halv det første tøj hun havde. Og jeg går bestemt ikke af vejen for at købe brugt, så længe det er i god kvalitet.

Noget jeg ikke ville købe brugt var madrasser, dyner og puder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt masser brugt..... Og det er faktisk nemmere at sige vi købte sutteflasker, noget af tøjet, dyner, sengetøj, puslepude og legetøj nyt.... Og faktisk alt andet brugt :)

Ej.... Det passer ikke heeeelt, for har også købt nye sko, ergobaby, vikle, newborn og babyindsats til stokke-højstol (som vi fik i dåbsgave) ...... Men alt det er først købt efter Marlon er født.

Jeg har ingen problemer med at købe brugt, så længe det er velholdt og pænt..... :)

Men jeg er så ikke i tvivl om at hvis vi havde "unlimited funds" så blev alt købt splintrendes nyt.... Det er bare så fedt at shoppe nye sager i Babysam og sådanne steder, men virkelig dyrt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså hvis man skal ud og investere i alt fra nyt af, og har forelsket sig i dyre ting, så ender man jo med at skulle af med en pokkers masse penge.

Derfor køber vi blandet, både brugt og nyt. Vi har købt seng og trip trapstol brugt, og har fået en barnevogn, som også har været brugt.

De ting, som jeg har købt, er ting, som skal slibes ned og males forfra, altså at resurere tingene.

Jeg har dog nogle ting, så som madresser og dyner, som jeg ikke ville købe brugte, fordi der kan være en masse utøj i osv. Sko vil nok også være nogo for os, for de er jo formet efter en anden fod...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg har det som andre - det det kommer mest an på er hygiejnen og så skal det være i ORDENTLIG stand.

Jeg syntes det er ok at købe alting brugt, bare det er i ordentlig stand, der er dog nogle ting jeg gerne vil købe nyt fx tøjet barnet skal have på hjem fra sygehuset, dyner, sengetøj, voksi pose og madras.

Nu ved vi at det ikke bliver det sidste barn vi skal have, derfor vil jeg gerne have noget der er i så ordentlig stand at det kan bruges til den/de næste.

Det er et sted at spare en masse penge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at 90 % af det vi har til nicoline er brugt... Det eneste vi har købt af nyt er barnevogn(købte samtidig en madraspakke i babysam), tøj som hun skulle have på hjem fra sygehuset, ny madrasse til tremmeseng og så nogle enkelte bodyer.. Resten har vi enten arvet eller købt brugt...

Jeg tror at vi har købt for 10.000 til junior, fordi vi har købt så meget brugt..Vi har så også arvet 6 sække med tøj af min kusine og der er tøj helt op til str. 80, så der spare vi rigtig mange penge... Jeg vil så også sige at jeg elsker virkelig at købe nyt til hende og jeg køber da også noget nyt til hende engang imellem, men det er ikke ret ofte da...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo af gode grunde ikke købt noget endnu, og kan selvfølgelig nå at skifte mening når tid er ;)

Men umiddelbart vil jeg gerne købe så meget som muligt brugt, bare det er i god stand.

Undtagelser vil dog blive meget som jer andre, dyne, sengetøj og så synes jeg også baby skal have noget helt nyt lækker okølogisk tøj på hjem fra hospitalet :)

Dog har jeg læst at man skal være meget varsom med at købe brugt/arve legetøj da reglerne for legetøj til børn er blevet strammet i løbet af årene. Så man skal helst ikke arve FOR gammelt lejetøj.

På den anden side er det et stort plus at købe brugt tøj og møbler, da de så er blevet brugt og vasket så mange dumme kemikalier og andet skidt er vasket væk eller fordampet. Det synes jeg personligt godt om. Og så er det jo billigere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er slet ikke til brugte ting, sådan noget har han det generelt svært med, ved ikke helt hvorfor men måske han har været en af de børn der har arvet alt som barn selv.. Så alt hvad vi køber er næsten altid nyt så det kunne jeg godt forestille mig det også bliver når der engang kommer baby. Måske de større ting som seng eller andet kan købes brugt, men er ret sikker på at alt tøj osv bliver nyt, men svært at vide helt endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt hvad der er ting til bettepigen har vi købt fra ny.

Det har vi været ret enige om fra start.

Med tøj, er det utroligt blandet, lidt fra niecer, lidt fra mødrehjælpen og så noget nyt. Det handler også meget om at de helt små størrelser jo ikke rigtig når at blive slidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har det fint med brugt herhjemme. både til os selv og ungerne..

og stortset alt til lillebror der er på vej er købt brugt.. nogle enkle tøjdele er købt fra ny fordi jeg fik rabatkupon til babysam mens jeg var i praktik der så kunne ikke stå for et.

vi har købt et sæt nye babyalarmer men kun fordi jeg fik et gavekort til babysam for at have været i praktik der og så fik jeg en rigtig god rabat der..

og jo så har jeg købt et uldsvøb fra nyt fordi der var 50% rabat og sådan et har jeg drømt om siden silje var spæd..

ellers er alt vi har enten købt eller noget vi har fået foræret som brugt og vi har brugt mx 4000 kr på det og så meget det vist ikke en gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Al til August købte jeg fra nyt ikke engang et par strømper var brugte.

Til Astrid brugte vi hvad vi har og jeg købte enda brugt tøj til hendeeller 4 sæt :whistling.

Hvis vi er så heldige at få nummer tre har vi alle de store ting fra de andre to, men hvis vi ikke kan holde til at se på det køber vi nyt.

Der er jo også nogle som skal købe nyt for at andre kan købe brugt :whistling :whistling :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Al til August købte jeg fra nyt ikke engang et par strømper var brugte.

Til Astrid brugte vi hvad vi har og jeg købte enda brugt tøj til hendeeller 4 sæt :whistling.

Hvis vi er så heldige at få nummer tre har vi alle de store ting fra de andre to, men hvis vi ikke kan holde til at se på det køber vi nyt.

Der er jo også nogle som skal købe nyt for at andre kan købe brugt :whistling :whistling :balloons

God pointe! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God pointe! ;)

Ja ik :whistling :whistling :whistling :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det som de fleste. Vi køber nogle ting brugt og andre fra nyt.

Det eneste brugt vi har indtil videre er dog barnevognen og lift samt nogle stofbleer.

Det meste har jeg dog købt på udsalg, hvor jeg faktisk har kunne spare næsten mere end hvis købt brugt.

Tremmeseng og autostol regner vi med at købe brugt, men så mangler vi snart heller ikke mere. :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det som de fleste. Vi køber nogle ting brugt og andre fra nyt.

Det eneste brugt vi har indtil videre er dog barnevognen og lift samt nogle stofbleer.

Det meste har jeg dog købt på udsalg, hvor jeg faktisk har kunne spare næsten mere end hvis købt brugt.

Tremmeseng og autostol regner vi med at købe brugt, men så mangler vi snart heller ikke mere. :balloon

Lige med autostol, hvis i køber den af nogen i kender, så ved 100% om den har været udsat for stød/ulykker. Men hvis det er nogen i ikke kender, så kan den jo rent faktisk have været med i uheld uden i får det at vide.

Vi overvejede det nemlig også, indtil der var en der gjorde os opmærksom på dette.

Så valgte vi at købe den fra ny. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt de store ting fra nyt af, men rigtig meget tøj har vi købt brugt. Hvis tingene er i fin stand har jeg ikke noget mod at købe brugt. Vi købte stort set kun de store ting fra nyt fordi vi fik meget af det som gaver.

Når (forhåbentlig) nr. 2 kommer så har vi mange af tingene så de vil bare blive genbrugt, men jeg vil helt sikkert også sørge for at købe lidt nyt. Jeg er selv nr. 2 og fik rigtig meget brugt. Det er lidt surt ikke at få nyt og kun arve. Jeg ved godt som små har det ikke den store betydning, men senerehen har det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER