Posted March 17, 2012 Så fik jeg tid til jordmoder når jeg er 13+3 skal afsted den 26 marts, men det er før NF... Hvilket jeg er ked af da jeg ikke føler mig rigtig gravid før NF... Desuden skal jeg gå til jordmoder på OUH - istedet for den lokale der ligger 6 km fra hvor jeg bor... Plus at jeg er skrevet op til ekstra konsultationer pga øget risiko for efterfødselsreaktion... Hade ellers håbet jeg kunne slippe for køreturene til Odense :( Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 17, 2012 Var også først til nakkefold i uge 13. Men jeg skal først til jordmoder om nogle uger, så der er jeg i uge 17.... Efterfødselsreaktion..... hvad betyder det? At man holder øje med ens psyke i tiden efter fødslen eller? Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 17, 2012 Det lyder da også lidt underligt.. Men måske det allerede har noget med dine ekstra konsultationer at gøre!?! Jeg var til NF da jeg var gået ind i uge 14 og skal afsted til Jordemoder i næste uge, hvor jeg er gået ind uge 16.. Jeg skal også undersøges lidt ekstra da jeg er Gastric Bypass opereret, det går de åbenbart meget op i på Hvidovre. Men vælger at prøve at se positivt på det, selvom jeg synes det er langt at køre hver gang, jeg bor nemlig selv lige ved siden af et Jordemoder center - det ville jo være noget nemmere at gå derover og blive tjekket :) Så ja, kan sagtens sætte mig ind i dine tanker ;) Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 17, 2012 Ja jeg tror min egen læge gerne vil sikre sig at jeg får støtte under graviditeten så jeg ikke bliver deprimeret osv..meeen ville da gerne kende den eksakte årsag, tror jeg spørger jordmoderen.. Fik i andre også 3-4 spørgeskemaer med i jeres breve..? Jeg hat fået et om amning, et om fødselsforberedelse til enten unge mødre, socialt udsatte mødre og psykisk syge mødre og alm mødre - og jeg tror sørme jeg tilmelder mig som almindelig mor...!! Og så var der et om ønske om sundhedsplejerske i eget hjem og et om evt behov for inflæggelse efter fødsel... Tja.... Jeg må jo udfylde det hele og så spørge på sygehuset hvad alt det går ud på?! De får mig næsten til at lyde som socialt tilfælde :) meeen igen, da jeg fik min datter i 2007 meldte jordmoderen mig til kommunen da hun mente jeg sultede mig selv....!!!!!! Men det grinte kommunen lidt af eftersom min datter vejede 3418g 49 cm og hun er født før termin..!! Men tog kun 6 kg under hele graviditet, og dengang var jeg ked af kvalme og bækkenløsning og det nævnte jeg for jordmoderen - og hun vendte den til at jeg ikke ønskede barnet.... Så fik vist nævnt for min læge at den jordmoder ville jeg aldrig have igen...!! Heldigvis tog kommunen det roligt dengang, de besøgte mig og konstaterede at jeg boede pænt og havde fint styr på min datter amning og mit liv generelt :) og jeg sagde til dem at de skulle værevelkomne, da det jo var min datters bedste at de sikre sig at rammerne er gode - men det ville de ikke, dr mente at vi var gode ( jeg var 21 dengang - og synes ærlig talt at det var rart at få deres "godkendelse" så tror det er pga min "journal" at de er obs.... Men altså det er 5 år siden, jeg er blevet ældre og klogere.. Så føler ikke at behovet for alle de "hensyn" er så store :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 17, 2012 Jeg har også fået nogle skemaer jeg skulle udfylde, primært i forhold til amning og sygdomme.. Dog ikke noget vedr. indlæggelse efter fødsel og heller ej noget om fødselsforberedelse! Det er da noget du har skulle gå igennem ved første graviditet.. Træls! Men fedt, at du kunne bevise dem modsat :) Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 17, 2012 Har kun fået brev om at jeg skal møde op.... ingen spørgeskema. Der er da godt nok forskel på proceduren.. Hvordan bliver du fulgt tættere Majken? Jeg skal også til jordmoder, men det er ligesom alle andre? Min læge vil nok vælge at følge mig tættere efter fødslen, da jeg gik ned med flaget efter et overfald jeg var udsat for i 2004. Angsten og arbejdsskaden var grunden og jeg er på ingen måde ræd for at få en fødselsdepression, men det lyder lidt til min læge er det. Better be safe than sorry... Tager det ikke så tungt, kender mig selv og ved jeg har den bedste mand i hele verden til at støtte mig.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 17, 2012 Har kun fået brev om at jeg skal møde op.... ingen spørgeskema. Der er da godt nok forskel på proceduren.. Hvordan bliver du fulgt tættere Majken? Jeg skal også til jordmoder, men det er ligesom alle andre? Min læge vil nok vælge at følge mig tættere efter fødslen, da jeg gik ned med flaget efter et overfald jeg var udsat for i 2004. Angsten og arbejdsskaden var grunden og jeg er på ingen måde ræd for at få en fødselsdepression, men det lyder lidt til min læge er det. Better be safe than sorry... Tager det ikke så tungt, kender mig selv og ved jeg har den bedste mand i hele verden til at støtte mig.... Jeg ved ikke om jeg bliver fulgt tættere, men der er en anden opmærksomhed omkring Gastric Bypass op. på Hvidovre. Jeg skal jo, som du ved, til specialjordemoder, får taget blodprøver jævnligt, efter jordemoder besøg skal (mener jeg) i gang med at stikke i mig selv, som en sukkersyge patient grundet min operation. Har også fået fortalt at jeg nok skal scannes hver 4-6 uge for at tjekke om min bettefis vokser som han skal.. Men jeg ved nok mere efter jordemoder besøget på Onsdag ;) Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 17, 2012 Ved mit brev stod der hvem jordmoderen henvendte sig til: folk med højt BMI Folk med sociale problemer Psykisk syge Unge mødre Folk der har haft traumatiske oplevelser under tidligere fødsler/graviditeter ( der høre jeg under regner jeg med, for var virkelig udkørt og ødelagt de sidste 10 uger af sidste ggraviditet, og var ødelagt ved sidste abort) Og folk der er gravide med mere end et barn.. Ville bare gerne have været informeret om at det blev jordmoder derinde :) men jeg tager det med et smil...selvom jeg lige kortvarrigt følte mig som en dårlig mor/gravid... Share this post Link to post Share on other sites