nms

Optakt til bækkenløsning

7 indlæg i dette emne

Jeg har i dag været hos lægen, da jeg den sidste månedstid har fået mere og mere ondt. Smerten er både 2 steder ved skambenet, i ballerne og i lænden - lodret over revnen. Lægen hev lidt i mig og bad mig gøre forskellige ting. Derefter sagde han, at jeg klart skulle passe på mig selv, at jeg ikke har bækkenløsning, men er hårde ramt end gennemsnittet, og han ville kalde det optakt til bækkenløsning.

Jeg har efter min kontrakt, mulighed for at gå fra 8 uger før termin, hvilket er på mandag. Så selv om jeg havde regnet med at arbejde frem til påske, bliver det nu anderledes. Jeg vil jo nødig friste skæbnen, og ende med at være en fysisk grønsag, ikke mindst pga vores datter på 2 år og 7 måneder.

Jer der er sygemeldt, hvad gør i for at støtte, aflaste og ikke få det værre? Jeg havde regnet med at ville svømme et par gange om ugen, når jeg gik på barsel. Min lægen sagde, jeg ikke måtte cykle eller lave andet, hvor jeg vrider i bækkenet, men hvad med svømning, er det ikke stadig ok?

Glæder mig til at få lidt input:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sjovt. Min Jordemoder sagde at cykling er noget af det bedste, hvis du har optakt til bækkenløsning, da du netop ikke vrider bækkenet :)

jeg har også været meget ømt, men efter jeg cykler, så gør det knap så ondt :)

Når du cykler, så "hiver" du, man vrider netop ikke - derfor løsner det lidt op, og gør man får mindre ondt - sådan som min jordemoder forklarede det :)

http://www.gravid.dk/artikler/baekkenlosning.html

Her står at cykling og svømning er de bedste former for motion når man har bækkenløsning. :)

Så umiddelbart, ville jeg altså tage fat i jordemoderen, og høre hvad du EGENTLIG skal gøre - for det lyder da ikke til din læge har helt styr på tingene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt andet end brystsvoemning er ok.

Det har lige vaeret oppe i en anden traad, som jeg desvaerre ikke kan finde... bum bum, men den hedder ogsaa noget med baekkenloesning...

good20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak:-)

Nu jeg tænker efter, sagde min læge at det med at stå op når man cyklede ikke var godt, for der vred man i bækkenet. Men han talte vist ikke om alm. siddende cykling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak:-)

Nu jeg tænker efter, sagde min læge at det med at stå op når man cyklede ikke var godt, for der vred man i bækkenet. Men han talte vist ikke om alm. siddende cykling.

Det kan godt passe :) Min jordemoder har også sagt jeg skal passe på med bakker osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den traad, jeg naevnte foer, er denne her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min JM har også sagt at det er ok at svømme og cykle. Også går jeg til yoga for gravide hvilket også er rigtig godt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER