Cloverblossom

Dagpleje eller vuggestue?

34 indlæg i dette emne

Ja, det er jo ved at gå op for mig, at det nok godt kan betale sig at begynde at gøre sig tanker om det allerede nu, selvom det virker helt vildt at tænke på, hvor bassen skal afleveres engang, inden han overhoved er født :rolleyes

Men synes jeg har svært ved overskue og afveje fordele og ulemper ved henholdsvis vuggestue og dagpleje, så hvorfor ikke se om jeg kan drage nytte af jeres erfaringer :lovebk

Hvad har I valgt, hvilke overvejelser gjorde I jer og hvilke prioriteter blev afgørende for valget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt VS. Egentlig havde vi tænkt på DP, fordi det rent praktisk ville være det nemmeste for os med transport og lign. Jeg har så været temmelig meget i tvivl fordi der ikke er så mange børn, kun en voksen, gæsteDP ved sygdom og så var jeg bange for Ronja vil komme til at kede sig i DP.

Jeg spurgte min SP hvad hun syntes ifht. Ronja og hun var ikke i tvivl om at VS nok vil være det bedste for Ronja fordi hun er så glad for mennesker og der er så meget gang i hende som der er. Ulempen ved VSerne her i kommunen er at de ligger forholdsvis langt væk fra os, men det må vi tage med for jeg tror også Ronja vil trives bedre i en VS end i en DP.

Det er helt sikkert værd at tænke over allerede nu hvad dine holdninger er, men det er vigtigst at kigge på barnet når det kommer. Hvis det er et stille og roligt barn kan det være DP vil være bedst, men ved det modsatte er VS måske bedst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst i denne nyligt oprettede tråd flere gange :)

Jeg kan også svare for os:

Vi har valgt vuggestue til Filippa. Der er selvsagt fordele og ulemper ved begge dele, og jeg tror, at det er et temperamentsspørgsmål om, hvad man føler mest for. For nogle kan det også være det praktiske såsom beliggenhed, der spiller ind. For os har den primære årsag til valg af VS været, at vi tror, at det vil udfordre Filippa mest muligt. I DP risikerer man, at ens barn vil være det eneste barn på den alder, og måske dermed ikke blive udfordret nok, eller kede sig. Desuden er vi ikke vilde med tanken om, at man ved sygdom hos DP bliver ringet op om morgenen, og så skal aflevere et "fremmed" sted. I VS er der jo altid pædagoger, som barnet kender.

Og nu er hun vågen, så jeg smutter igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt VS. Egentlig havde vi tænkt på DP, fordi det rent praktisk ville være det nemmeste for os med transport og lign. Jeg har så været temmelig meget i tvivl fordi der ikke er så mange børn, kun en voksen, gæsteDP ved sygdom og så var jeg bange for Ronja vil komme til at kede sig i DP. Jeg spurgte min SP hvad hun syntes ifht. Ronja og hun var ikke i tvivl om at VS nok vil være det bedste for Ronja fordi hun er så glad for mennesker og der er så meget gang i hende som der er. Ulempen ved VSerne her i kommunen er at de ligger forholdsvis langt væk fra os, men det må vi tage med for jeg tror også Ronja vil trives bedre i en VS end i en DP. Det er helt sikkert værd at tænke over allerede nu hvad dine holdninger er, men det er vigtigst at kigge på barnet når det kommer. Hvis det er et stille og roligt barn kan det være DP vil være bedst, men ved det modsatte er VS måske bedst.

Det var en god pointe at kigge på barnet :) Og har man så gjort sig nogle tanker om hvilke fordele/ulemper der er ved de to, er det nok også nemmere at vurdere hvad den bette vil trives bedst i :)

Jeg har læst i denne nyligt oprettede tråd flere gange :)Jeg kan også svare for os:Vi har valgt vuggestue til Filippa. Der er selvsagt fordele og ulemper ved begge dele, og jeg tror, at det er et temperamentsspørgsmål om, hvad man føler mest for. For nogle kan det også være det praktiske såsom beliggenhed, der spiller ind. For os har den primære årsag til valg af VS været, at vi tror, at det vil udfordre Filippa mest muligt. I DP risikerer man, at ens barn vil være det eneste barn på den alder, og måske dermed ikke blive udfordret nok, eller kede sig. Desuden er vi ikke vilde med tanken om, at man ved sygdom hos DP bliver ringet op om morgenen, og så skal aflevere et "fremmed" sted. I VS er der jo altid pædagoger, som barnet kender.Og nu er hun vågen, så jeg smutter igen ;)

Tak for linket, der er jo en masse der har fortalt om netop det :) og tak fordi du alligevel også lige svarede her også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan man i det hele taget får gjort sig et ordentligt overblik over reelle mulige pladser i ens område.. Har prøvet at kigge på kommunens hjemmeside, men synes virkelig det er sparsomt med oplysninger..

Kan se nogen har været ude og besøge de forskellige steder inden de har besluttet sig for prioriteter på ansøgningen - men hvordan og hvornår får man lige sat det i stand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har slet ikke overvejet det endnu i forhold til vores baby, men jeg selv har gået i DP og det var keeeeeedeligt - jeg var det meste af tiden, den eneste på min alder og så er det jo ikke sjovt.. Jeg havde verdens sødeste dagplejer, som lavede mange ting med mig, men det var stadig ret råddent at alle de andre var meget mindre eller større end mig :whistling De sidste 1-2 år jeg var der (frem til jeg skulle i skole) var de andre børn babyer - og snork...

Så derfor tror jeg egentligt at jeg ville vælge VS - det hjælper også at der er flere VS tæt på os, men kender ikke til nogle DP..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan man i det hele taget får gjort sig et ordentligt overblik over reelle mulige pladser i ens område.. Har prøvet at kigge på kommunens hjemmeside, men synes virkelig det er sparsomt med oplysninger..

Kan se nogen har været ude og besøge de forskellige steder inden de har besluttet sig for prioriteter på ansøgningen - men hvordan og hvornår får man lige sat det i stand?

Jeg tror du kan ringe og hører de forskellige steder om du må kigge forbi. Du kan jo sagtens gøre det mens du er gravid for så kan du skrive op med det samme den lille kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har slet ikke overvejet det endnu i forhold til vores baby, men jeg selv har gået i DP og det var keeeeeedeligt - jeg var det meste af tiden, den eneste på min alder og så er det jo ikke sjovt.. Jeg havde verdens sødeste dagplejer, som lavede mange ting med mig, men det var stadig ret råddent at alle de andre var meget mindre eller større end mig :whistling De sidste 1-2 år jeg var der (frem til jeg skulle i skole) var de andre børn babyer - og snork...

Så derfor tror jeg egentligt at jeg ville vælge VS - det hjælper også at der er flere VS tæt på os, men kender ikke til nogle DP..

Gik du i DP frem til du skulle i skole?? Jeg troede automatisk man kom videre i børnehave når man nåede de 3 år..... Sådan er det da her, hvor Marlon automatisk bliver flyttet over i børnehaven d. 1. i den måned han fylder 2 år og 10 måneder :)

Ellers tror jeg godt nok også han ville komme til at kede sig, hvis han skulle tulle rundt hos en DP til han blev 5-6 år :)

-------------

Vi har valgt at Marlon skulle i dagpleje af flere grunde..... Vores dagplejer kender vi i forvejen gennem fælles venner, og vi ved hun er rigtig god. Hun bor 300 m. fra os, og det er en kæmpe fordel, specielt når vi nu har nummer 2 på vej. Så kan jeg bare tage den lille med i barnevognen når jeg skal aflevere, og behøver ikke vække og putte i bilen osv. (og det samme gælder self. når jeg henter)

Derudover bor de på en lille gård, med hest, et par køer, høns, katte, hund, kaniner osv. (alt sammen udendørs) og det er lige noget for os :7himmel

Ulempen med gæste-DP er ikke noget problem for os.... Hun er privat dagplejer, og så er der ingen gæste-DP..... Og i tilfælde af hun bliver syg, har vi mormor, som er gået på efterløn.... Helt perfekt :7himmel

Jeg er ikke imod vuggestue, og jeg tror også Marlon ville have det godt der.... Men fordelene ved DP overstiger bare, i vores tilfælde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gentager lige mit svar fra den anden tråd ;) :

Vi har klart valgt vuggestue :)

Jeg synes slet ikke at det er så voldsomt for barnet, som folk altid snakker om. Ja, der er flere børn, men der er altså også flere voksne.

Desuden er der max 12 børn på en stue og det synes jeg egentlig ikke er så galt.

Med fare for at blive upopulær, så vil jeg sige at jeg ikke bryder mig særlig meget om konceptet dagpleje. Jeg synes ikke om, at der kun er én voksen tilstede alene med 4 børn. Når et barn fx skal skiftes på toilettet, så er de andre alene inde i stuen? Eller hvad hvis et barn falder og slår sig og skal have ordnet et sår eller på skadestuen? Synes også det er virkelig upraktisk, når DP bliver syg og man skal aflevere et fremmed sted.

Der synes jeg altså at det er smart at der er flere voksne, så der altid er mulig for at én kan gå fra uden at de andre børn er alene. Desuden så er jeg heller ikke helt tryg ved at lade mit barn være alene med én voksen. Jeg kan godt lide at der er flere voksne i en vuggestue til at "holde øje" med hinanden. Ikke et ondt ord om dem, der er dagplejemødre, men vi kan alle blive stressede og komme ud i hektiske situationer, hvor jeg tror det er godt at vi lige holder hinanden på rette sti.

Ved ikke om det blev totalt forvirrende :rolleyes

Til sidst vil jeg tilføje at børn i den alder vel sagtens kan kede sig? Hvad hvis en 2,5 årig kun går i DP med helt små babyer? Så tror jeg altså at han/hun ville kede sig ret meget.

Men det er bare min mening :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan man i det hele taget får gjort sig et ordentligt overblik over reelle mulige pladser i ens område.. Har prøvet at kigge på kommunens hjemmeside, men synes virkelig det er sparsomt med oplysninger..

Kan se nogen har været ude og besøge de forskellige steder inden de har besluttet sig for prioriteter på ansøgningen - men hvordan og hvornår får man lige sat det i stand?

Jeg udvalgte nogle institutioner, som jeg synes lød interessante. Og så ringede jeg bare til dem og bad om en rundvisning.

Så aftaler du dato og tidspunkt og møder op. Meget simpelt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har slet ikke overvejet det endnu i forhold til vores baby, men jeg selv har gået i DP og det var keeeeeedeligt - jeg var det meste af tiden, den eneste på min alder og så er det jo ikke sjovt.. Jeg havde verdens sødeste dagplejer, som lavede mange ting med mig, men det var stadig ret råddent at alle de andre var meget mindre eller større end mig :whistling De sidste 1-2 år jeg var der (frem til jeg skulle i skole) var de andre børn babyer - og snork...

Så derfor tror jeg egentligt at jeg ville vælge VS - det hjælper også at der er flere VS tæt på os, men kender ikke til nogle DP..

I dag er man jo ikke i dagpleje frem til man skal i skole ;) Tror ikke børn på næsten 3 år oplever dagplejen på samme måde som dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helst have at vores lille skal i dagpleje, og vel egentlig lidt underligt når jeg selv (snart) er uddannet pædagog. Der er masser af fordele/ulemper ved begge, min mavefornemmelse siger bare dagpleje.

Jeg gik også i dagpleje til jeg var 5,5/begyndte i skole. Kom fra en mindre by, hvor der først blev oprettet børnehave, da jeg var 9 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gentager lige mit svar fra den anden tråd ;) :

Vi har klart valgt vuggestue :)

Jeg synes slet ikke at det er så voldsomt for barnet, som folk altid snakker om. Ja, der er flere børn, men der er altså også flere voksne.

Desuden er der max 12 børn på en stue og det synes jeg egentlig ikke er så galt.

Med fare for at blive upopulær, så vil jeg sige at jeg ikke bryder mig særlig meget om konceptet dagpleje. Jeg synes ikke om, at der kun er én voksen tilstede alene med 4 børn. Når et barn fx skal skiftes på toilettet, så er de andre alene inde i stuen? Eller hvad hvis et barn falder og slår sig og skal have ordnet et sår eller på skadestuen? Synes også det er virkelig upraktisk, når DP bliver syg og man skal aflevere et fremmed sted.

Der synes jeg altså at det er smart at der er flere voksne, så der altid er mulig for at én kan gå fra uden at de andre børn er alene. Desuden så er jeg heller ikke helt tryg ved at lade mit barn være alene med én voksen. Jeg kan godt lide at der er flere voksne i en vuggestue til at "holde øje" med hinanden. Ikke et ondt ord om dem, der er dagplejemødre, men vi kan alle blive stressede og komme ud i hektiske situationer, hvor jeg tror det er godt at vi lige holder hinanden på rette sti.

Ved ikke om det blev totalt forvirrende :rolleyes

Til sidst vil jeg tilføje at børn i den alder vel sagtens kan kede sig? Hvad hvis en 2,5 årig kun går i DP med helt små babyer? Så tror jeg altså at han/hun ville kede sig ret meget.

Men det er bare min mening :balloons

Okay kan ikke lige lade at :rolleyes over din udvidenhed omkring dagplejen. Ja jeg er dagplejer og kan ikke rigtig lide din hentydning omkring at der ikke er nogle til at "hold øje" med dagplejeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay kan ikke lige lade at :rolleyes over din udvidenhed omkring dagplejen. Ja jeg er dagplejer og kan ikke rigtig lide din hentydning omkring at der ikke er nogle til at "hold øje" med dagplejeren.

Det er ikke en hentydning. Der er jo ikke andre voksne end dagplejeren?

Som jeg også skrev i mit indlæg, så er det INGEN kritik af jer der er dagplejemødre. Jeg er slet ikke i tvivl om at der findes masser af fantastiske dagplejemødre.

Men jeg blev spurgt om min holdning. Og personligt ville jeg føle mig mere tryg ved en vuggestue, hvor der er flere pædagoger.

Og jeg indrømmer gerne at jeg ikke ved ret meget om DP. Så du er velkommen til at aflive nogen af de ting jeg har skrevet? :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gik du i DP frem til du skulle i skole?? Jeg troede automatisk man kom videre i børnehave når man nåede de 3 år..... Sådan er det da her, hvor Marlon automatisk bliver flyttet over i børnehaven d. 1. i den måned han fylder 2 år og 10 måneder :)

Ellers tror jeg godt nok også han ville komme til at kede sig, hvis han skulle tulle rundt hos en DP til han blev 5-6 år :)

Ja, der var ikke mulighed for at jeg kunne komme i børnehave der hvor vi boede - der var simpelthen ikke plads til mig i de 2 børnehaver der var i byen.. Men det er jo også over 20 år siden, så måske var det anderledes der?

Men som en anden skriver, hvis man er 2-3 år gammel og resten er babyer tror jeg også det må være ret kedeligt! Altså jeg ved da min nevø kedede sig, da han var den eneste store inden han rykkede i børnehaven, fordi resten var omkring et år og der var han 2 år og 10 mdr - men han har også mere krudt i røven end mange andre unger jeg kender...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke en hentydning. Der er jo ikke andre voksne end dagplejeren?

Som jeg også skrev i mit indlæg, så er det INGEN kritik af jer der er dagplejemødre. Jeg er slet ikke i tvivl om at der findes masser af fantastiske dagplejemødre.

Men jeg blev spurgt om min holdning. Og personligt ville jeg føle mig mere tryg ved en vuggestue, hvor der er flere pædagoger.

:balloons

Ikke en hentydning, så konstatere du altså, at fordi der ikke er andre voksne, så gør vi bare med børnene som det passer os ;) Hvis vi skal skifte et barn, så lukker vi de andre tre inde i en stue, hvor de jo selvfølgelig kommer til skade i de timer det tager at skifte et barn. Eller måske gik de tre andre børn med ud til skiftepladsen for at se hvad der skete derude, i det 2-3 min det tager at skifte en ble ;)

I vuggestuen er der jo ikke flere voksne pr barn end der er i dagplejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke en hentydning, så konstatere du altså, at fordi der ikke er andre voksne, så gør vi bare med børnene som det passer os ;) Hvis vi skal skifte et barn, så lukker vi de andre tre inde i en stue, hvor de jo selvfølgelig kommer til skade i de timer det tager at skifte et barn. Eller måske gik de tre andre børn med ud til skiftepladsen for at se hvad der skete derude, i det 2-3 min det tager at skifte en ble ;)

I vuggestuen er der jo ikke flere voksne pr barn end der er i dagplejen.

Nej så misforstod du mig ;)

Jeg siger at det er en konstatering, at der kun er én voksen alene. Det gør MIG utryg. Men jeg siger bestemt ikke at DP-mødre er dårlige og bare gør som det passer dem. Det håber jeg står meget klart.

Tager du så alle 4 børn med ud på badeværelset hver gang du skal skifte en ble?

Ja, der er lige så mange børn pr. voksen som en i VS, men forskellen er bare at i en VS er der altid 2-3 voksne tilstede på en stue. Og det gør jo at en voksen let kan gå fra med en der skal skiftes, er ulykkelig, skal have renset sår osv. osv., mens der stadig er voksne tilbage til at tage sig af de resterende børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er slet ikke i tvivl om at vores Astrid skal i DP.... både jeg og mine to brødre har gået i DP, og mine forældre fortæller os at vi var meget glade for det.... jeg kan faktisk godt li tanken om at der ikke er så mange børn, og en voksen.... jeg tror at en god dagplejer tager sig god tid til sine børn, og jeg tror at der er lidt mere ro på end i en VS, men alligevel laver de jo nogle ting sammen, for eks. her i Bjerringbro går de ture udenfor med børnene hver dag og fodrer ænder ved søen, og går i skoven.... tror måske ikke at børnene får helt de samme oplevelser i en VS, netop fordi de er så mange.... men det ved jeg jo ikke.... vi har det godt med at vælge DP.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej så misforstod du mig ;)

Jeg siger at det er en konstatering, at der kun er én voksen alene. Det gør MIG utryg. Men jeg siger bestemt ikke at DP-mødre er dårlige og bare gør som det passer dem. Det håber jeg står meget klart.

Tager du så alle 4 børn med ud på badeværelset hver gang du skal skifte en ble?

Ja, der er lige så mange børn pr. voksen som en i VS, men forskellen er bare at i en VS er der altid 2-3 voksne tilstede på en stue. Og det gør jo at en voksen let kan gå fra med en der skal skiftes, er ulykkelig, skal have renset sår osv. osv., mens der stadig er voksne tilbage til at tage sig af de resterende børn.

Bare for at være en ordkløver ;), så nej jeg tager dem ikke med på badeværelset, de render selv efter mig ud i bryggers, hvor mit puslested er. Mit bryggers ligger lige ved siden af mit legeværelse og køkken. Børn behøver ikke have øjne på sig hele tiden, de kan godt lege selv i de 2-3 min det tager at skifte en ble. Jeg kan høre hvad de laver hele tiden og de kan høre hvor jeg er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Odense, og her er det noget nær umuligt at få en vuggestueplads.. <_< Så jeg tror slet ikke vi gider "håbe".. Så vi vælger nok bare at satse på vi får en rigtig fantastisk dagplejer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke en hentydning, så konstatere du altså, at fordi der ikke er andre voksne, så gør vi bare med børnene som det passer os ;) Hvis vi skal skifte et barn, så lukker vi de andre tre inde i en stue, hvor de jo selvfølgelig kommer til skade i de timer det tager at skifte et barn. Eller måske gik de tre andre børn med ud til skiftepladsen for at se hvad der skete derude, i det 2-3 min det tager at skifte en ble ;)

I vuggestuen er der jo ikke flere voksne pr barn end der er i dagplejen.

Vil også gerne lige tilføje at jeg er fuldstændig klar over hvor lang tid det tager at skifte en ble. Jeg har arbejdet i vuggestue i 5 år. Derfor er jeg også klar over hvor hurtigt et barn kan komme til skade og så er det altså ikke særlig sjovt at have et barn liggende på et puslebord med en lorteble, hvis man er nødt til at styrte ind til et andet barn, der er kommet til skade.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare for at være en ordkløver ;), så nej jeg tager dem ikke med på badeværelset, de render selv efter mig ud i bryggers, hvor mit puslested er. Mit bryggers ligger lige ved siden af mit legeværelse og køkken. Børn behøver ikke have øjne på sig hele tiden, de kan godt lege selv i de 2-3 min det tager at skifte en ble. Jeg kan høre hvad de laver hele tiden og de kan høre hvor jeg er.

Så har vi nok bare forskellige holdninger på det punkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt sikkert igang med at kontakte nogen og høre om manden og jeg kan komme på besøg.. Jeg skal bare lige have fundet ud af, hvordan jeg får overblik over hvem der egentlig er at kontakte her i området.. :) Kan finde fine beskrivelser af de forskellige private dagplejer i kommunen, men ingen af hverken vuggestuer eller offentlige dagplejer, så har stadig ingen idé om, hvad/hvor meget der egentlig ligger i området.. Tror jeg må ringe til kommunen og fiske efter informationer :)

Synes det er rigtig dejligt at høre hvilke overvejelser I andre gør/har gjort jer, og synes da jeg så småt har overblik over fordele/ulemper ved de to..

En ting både min mand og jeg går højt op i er økologisk kost og har da kunne se der er nogle private dagplejere der helt eller delvist serverer det - men er det mon håbløst at håbe på at finde en offentlig dp/vs, der bruger økologi??

Ved godt det kan få konsekvenser for placering på venteliste, men det er ikke det, der skal være afgørende i første omgang lige på det punkt.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt sikkert igang med at kontakte nogen og høre om manden og jeg kan komme på besøg.. Jeg skal bare lige have fundet ud af, hvordan jeg får overblik over hvem der egentlig er at kontakte her i området.. :) Kan finde fine beskrivelser af de forskellige private dagplejer i kommunen, men ingen af hverken vuggestuer eller offentlige dagplejer, så har stadig ingen idé om, hvad/hvor meget der egentlig ligger i området.. Tror jeg må ringe til kommunen og fiske efter informationer :)

Synes det er rigtig dejligt at høre hvilke overvejelser I andre gør/har gjort jer, og synes da jeg så småt har overblik over fordele/ulemper ved de to..

En ting både min mand og jeg går højt op i er økologisk kost og har da kunne se der er nogle private dagplejere der helt eller delvist serverer det - men er det mon håbløst at håbe på at finde en offentlig dp/vs, der bruger økologi??

Ved godt det kan få konsekvenser for placering på venteliste, men det er ikke det, der skal være afgørende i første omgang lige på det punkt.. ;)

Det står inde på Aalborgs kommunes hjemmeside ;) Her står hvilket område I hører til og Herkan du se hvilke institutioner der er I jeres område :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det står inde på Aalborgs kommunes hjemmeside ;) Her står hvilket område I hører til og Herkan du se hvilke institutioner der er I jeres område :)

Tusind tak :) Har været derinde flere gange, men det betyder bare meget man lige får kigget på tingene i den rigtige rækkefølge - nu tror jeg, jeg knækkede koden :rolleyes :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER