hyrzkov

Så er vi i gang

28 indlæg i dette emne

Så har vi været en tur på Brædstrup fertilitets klinik, og nu er vi officielt i gang med behandling.

Havde en super god oplevelse derude! Synes vores læge var enormt sød, forstående og super til at forklare.

Vi fik svar på blodprøver samt sædprøve. Manden er normal :loveshower , jeg har endometriose (vidste vi jo i forvejen) og så er mit TSH niveau for højt, men T4 og T3 er normale, hvilket betyder, jeg lige skal have en snak med min egen læge, om det er noget, der skal gøres noget ved ifbm graviditets ønske. Det kunne de nemlig ikke tage stilling til på Brædstrup.

Da mandens sæd er ok, og der er passage i mine æggeleder (fik lavet laproskopi i foråret 2011, hvor det er konstateret), så skal vi i første omgang starte med IUI. Nu venter vi så svar på HIV og hep. test, og så skulle der være grønt lys for sæt i gang :loveshower . Nu krydser jeg så fingre for, at jeg ikke får mens, inden starten af næste uge, for så kan vi sætte i gang, når mens indtræffer denne gang.

Min mens er noget uregelmæssig, så aftalen er, at hvis jeg ikke har fået mens inden for de næste 14 dage, så skal jeg have et præparat, som jeg skal tage i 10 dage, og derefter får jeg mens, og så kan jeg begynde på Pergotime.

Åhhh er helt spændt nu - føler endelig at der sker noget positivt. Og det er jo rigtig positivt, at mandens soldater er tip top. Det var han i hvert fald selv meget lettet over. Tror faktisk at det betød mere for ham, end han havde givet udtryk for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at høre :)

Vi venter også på svar på henvisningen til OUH, så jeg håber også snart der kommer lidt skred i det her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt I er kommet igang nu. Håber det vil lykkes hurtig for jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre :)

Vi venter også på svar på henvisningen til OUH, så jeg håber også snart der kommer lidt skred i det her...

Håber for jer, at I ikke skal vente for længe :goodluck Vi har længe vidst, at marts var for vores indkaldelse, hvis ikke der var sket noget naturligt. Krydser fingre for jer!

Hvor dejligt I er kommet igang nu. Håber det vil lykkes hurtig for jer :goodluck

Tak tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

vi startede også i brædstrup her i februar..

og fik en lige så god start.. :loveshower

Hvilken behandling skal i begynde i.??

Lad os X for at Brædstrup er "stedet" for os og der ikke går lang tid..

Sjovt hvis vi (lidt anonymt) kunne følges ad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser rigtig meget fingre for jer :goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det føles bare så godt endelig at få lidt hjælp! Jeg håber IUI er det, der skal til for jer og at i hurtigt står med to streger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

vi startede også i brædstrup her i februar..

og fik en lige så god start.. :loveshower

Hvilken behandling skal i begynde i.??

Lad os X for at Brædstrup er "stedet" for os og der ikke går lang tid..

Sjovt hvis vi (lidt anonymt) kunne følges ad..

Hejsa :kiss

Vi er i gang med første IUI-H behandling. Jeg skal i morgen tidlig til 2. scanning, var til først i mandags. Og der var der 8 æggeblærer i alt, så nu er jeg lidt spændt på, hvor mange af dem, som stadig vokser. For hvis alle følger med, så skal vi tage stilling til, om vi skal afbryde denne gang eller om de skal tages ud, og vi skifter til IVF i stedet. Er lidt spændt på i morgen.

Jeg synes, at jeg manglede lidt instruktion ifht at skulle stikke mig selv med Gonal, men fik en snak med en sygeplejeske på dagen, og så kom jeg igennem det. Men var det lidt grænseoverskridende at sidde der med sit grej samt stikkeriet.

Jeg har været så heldig, at jeg ikke har haft nogen bivirkninger overhovedet på hverken Pergotime eller Gonal F.

Hvilken behandling er I i gang med? Og ja det kunne være super at have en fra samme sted, som er nogenlunde parallelt med en selv :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 2. scanning, og der er nu 6 ægblærer, som alle vokser med. De er nu 13-15mm, så de regner med at alle vil følge med fra nu af. Derfor blev beslutningen truffet om, at vi nu er skiftet til IVF, da der er for mange æg til IUI. Jeg skal til scanning igen på fredag, og så må vi se, hvor mange af dem, som stadig vil lege med.

Jeg er tilbage på sprøjten igen. Skal tage Orgalutran om morgen og så Gonal F om aftenen. Den første svier godt nok lidt, synes jeg. Men ellers har jeg det ok pt med hormonerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså det er super spændende at du skal konverteres til IVF. Og lidt sejt at du kunne danne så mange ægblærer uden ret mange symptomer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså det er super spændende at du skal konverteres til IVF. Og lidt sejt at du kunne danne så mange ægblærer uden ret mange symptomer!

Ja so far so good :loveshower Er også glad for, at min endo ikke har reageret værre, så jeg ikke har kunne mærke det store.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle tankerne og hepperne :biglove

Desværre forløber det ikke helt, som det skal. Mine æg står i stampe og vokser pt ikke. Er blevet sat op i Gonal, men de sidste 2 dage, har det ikke rørt ved noget. Nu er jeg så idag igen blevet sat op, og så skal jeg til kontrol igen på onsdag. Hvis ikke de er vokset noget til på onsdag, skal denne behandling afbrydes. Hvis de vokser bare lidt, så er der mulighed for at vi fortsætter. Så nu må de æg godt til at reagere på al den stimulans, jeg sprøjter ind!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper på æggene, så de må godt lige komme igang med at vokse nu! ;) :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper også!!! :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering herfra:

Jeg var til kontrol i onsdag, og fra søndag til onsdag havde æggene kun vokset 1 mm :angry . Og det selvom at jeg var sat 75 enheder op i Gonalen. Nå men bare det at de vokset gjorde, at lægen ikke helt havde opgivet håbet på dem. Så hun synes, at vi skulle fortsætte. Så samme dosis i 2 mere dage, og så ind igen idag. Idag var de sørme vokset helt vildt fra i onsdags :glad . Så jeg skal ind søndag og have taget æg ud -spændende hvor mange af dem, som kan bruges, og hvor mange der bliver befrugtet. Der er 8 i spil pt, men billedet ændrer sig jo hele tiden, så nu må vi se på søndag, hvad der kommer ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke med det hvor det godt at hører krydser alt hvad jeg kan for jer og håber at det små påskeæg :easter1: er gode :smilie_oster05:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blev til 3 æg :loveshower , og en sædprøve som var i orden :loveshower . Så nu er det bare at krydse fingre for, at de kære æg deler sig, som de skal til på tirsdag :goodluck

Og så vil jeg lige rose lægen på Brædstrup idag, og alle de bekymringer man har om ægudtagning mht smerte, blev gjort helt til skamme. Det kunne jeg sagtens gøre igen! Håber dog ikke der er behov herfor :. Havde ingen gener overhovedet, mærkede stortset ikke, at han lagde lokalbedøvelsen samt da han hentede æggene. Var en rigtig god oplevelse! Eneste bivirkning var trætheden bagefter - har sovet 4 timer, efter vi kom hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck :goodluck :goodluck :goodluck :goodluck Og en masse krydsede fingre - XXX

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så spændt :7himmel

Hvordan går det???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det hele gik så smertefrit.

Men krydser bestemt også fingre for at du ikke behøver prøve igen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så spændt :7himmel

Hvordan går det???

Jamen det godt. Jeg har idag fået sat 1 stk prima 4 cellet æg op. Så nu skal der krydses fingre for, at det gror fast derinde og bliver der. Ud af de 3 æg, som kom ud, blev kun et befrugtet og delte sig, som det skulle. Men heldigvis så er det, der delte sig, i rigtig god kvalitet, så lægerne var glade. Nu er ventetiden så sat ind, og de næste 14 dage står på daglige crinone, inden blodprøve d. 24.

Dejligt at det hele gik så smertefrit.

Men krydser bestemt også fingre for at du ikke behøver prøve igen :goodluck

Tak skal du have :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det godt. Jeg har idag fået sat 1 stk prima 4 cellet æg op. Så nu skal der krydses fingre for, at det gror fast derinde og bliver der. Ud af de 3 æg, som kom ud, blev kun et befrugtet og delte sig, som det skulle. Men heldigvis så er det, der delte sig, i rigtig god kvalitet, så lægerne var glade. Nu er ventetiden så sat ind, og de næste 14 dage står på daglige crinone, inden blodprøve d. 24.

Tak skal du have :kiss

Jeg krydser rigtig meget fingre for jer :goodluck :goodluck :goodluck

Jeg kan alt for godt huske, hvor langsomt dagene snegler afsted i tiden til man endelkig får at vide, om ægget har sat sig fast!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER