Guest Sebastians-mor

Cassandra's vej til verdenen :)

9 indlæg i dette emne

Tirsdag den 6. marts mødte vi på Hillerød hospital kl. 7.15 til planlagt kejsersnit. Vi var nr. 2 ud af 5 der skulle have lavet planlagt kejsersnit på dagens program. Vi havde fået at vide at vi skulle regne med at komme på operationsstuen kl. 9, så vi satte os og ventede, lidt utålmodige ;)

Kl. 9.30 blev vi kaldt ned på operationsstuen og jeg smuttede op og lagde mig på operationsbordet - lidt mærkeligt selv at smutte derop

De proppede en masse elektroder på mig og kunne konstartere, som jeg vidste, at jeg havde tarkyardi (høj puls) og arytmi (uregelmæssig hjerterytme) så de brugte lige lidt tid på at få lavet lidt målinger på det. Da de var klar til at gå igang manglede vi anæstesilægen som var blevet kaldt til noget andet, så vi måtte lige vente på hende. Der var rigtig god stemning på operationsgangen. Kl. 10 kom anæstesilægen og vi kunne gå igang.

Kl. 10.28 blev Cassandra født og der kom hurtigt et skrig fra hende :loveshower . Der kom en ordenlig bølge af fostervand som hun blev taget ud på toppen af. Min mand kunne se vandet sprøjte over det klædde der var hængt over mig. Lægerne var lidt overrasket over mængden af vand, der var 2 l. og det er åbenbart meget. Cassandra lå stadig i undekropsstilling, hun havde navlesnoren 2 gange rundt om halsen og navlesnoren var åbenbart kort. Så vi er ret taknemmelige for at hun ikke har forsøgt at vende sig. Moderkagen sad fast i livmoderen den blev skrabet væk.

Cassandra havde fået en hård medfart med sig på vejen ud og havde slugt en masse fostervand. Der blev hurtigt kaldt en børnelæge og de stod i 30 min og sugede hende, men hun fik det ikke helt godt nok og det blev besluttet hun skulle på neonatal afdelingen. Jeg fik hende at se i 2 min hvor jeg også kunne give hende et kys og hun kom derefter over i en kuvøse og blev kørt på neonatal hvor min mand fulgte med Cassandra.

Lidt et deja vu da Sebastian også blev taget væk efter fødslen og jeg havde da håbet på noget andet denne gang, men sådan skulle det ikke være :(

Jeg blev lappet sammen på operationsbordet, men fik det dårligt. Min livmoder havde svært ved at trække sig sammen og jeg fik en masse medicin. Jeg fik det skidt vidst nok af medicinen og fik en kanon hovedpine, som gik over i kvalme og jeg endte med at ligge og brække mig. Ikke særlig fedt med åben mave og jeg var rimelig lammet pga bedøvelsen, men lægerne var gode til at hjælpe mig.

Jeg blev kørt op på opvågning, her målte de igen hjertet og tarkyardien og arytmien var nu væk Det regnede jeg også med når jeg ikke længere var gravid, men vildt det gik så hurtigt :)

De var meget indstillet på at jeg hurtigt skulle hen til Cassandra og da hun var 1 1/2 time blev jeg kørt til neonatal afd. Cassandra lå og fik cpap (ilt) og sonde da jeg kom hen til hende. Jeg fik hende op til mig indtil ved 17-18 tiden, hvor de fjernede cpap'en.

Jeg blev sat til at malke mælk ud, da jeg gik igang med bryst nr. 2, så Cassandra meget nysgerrig ud og sygeplejersken syntes derfor vi skulle forsøge at ligge hende til. De troede egenlig hun ville være for træt, men hun var på med det samme og der er godt sug i hende.

Hun fik mad igennem sonde 1 gang til, men har ellers kun fået af min mælk og sonden blev fjernet helt onsdag morgen, men havde ikke været i brug siden tirsdag aften. Hvor var det dejligt endelig at se hende ordenlig og uden slanger i hovedet og vi kunne nu endelig beslutte os for navnet. Der var ingen tvivl om at hun er en Cassandra :loveshower .

Vi blev på neonatal afdelingen hvor vi fik et luksus hospitalophold,. Vi havde en stor stue kun til os, med eget bad/toielet og eget fjernsyn. så kan man vidst ikke forlange mere.

Cassandra var noget mindre end vi havde regnet med, vi havde fået at vide ved vægtskanning og af jm at vi skulle forvente et 4 kg barn, men ud kom Cassandra på 3300 gr og kun 47 cm. Så hun svømmer en del i str. 56 tøjet, men mon ikke hun hurtigt kommer efter det. Det meget fostervand kan vidst have snydt en hel del i forhold til at bedømme hendes størrelse.

Cassandra har været lidt træt de første par dage, men er idag lidt mere vågen,. Hun virker meget nem - so far.

Amningen kører og mælken er løbet til idag. Hun er et rent naturtalent til det og det virker slet ikke som den kamp som det var med Sebastian at få hende lagt til, så ligenu tror jeg det måske kan køre. Det er ikke fordi jeg synes det er fantastisk at amme, men det virker som om hun rigtig gerne vil så jeg giver det et forsøg.

Vi blev udskrevet igår, men skal til kontrolvejning tirsdag, da hun har tabt lidt over 10 %, men nu er mælken kommet og hun er mere vågen, så mon ikke hun tager fint nok på.

Sebastian har taget det rigtigt flot, der er ikke spor af jalousi og han kysser og krammer sin lillesøster :loveshower

Lidt billeder af prinsessen :loveshower

ei5yrr.jpg

2nk4axe.jpg

10wlfmf.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med hende :loveshower Hvor er hun lækker :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjertelig tillykke med hende :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjertelig tillykke med hende ;D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et stort tillykke med jeres smukke datter loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, hvor er hun altså sød og smuk, sikke nogle dejlige runde kinder. Og sikke en øjenkontakt med kameraet :rolleyes. Mange tillykker med hende.

Jeg blev også skidt af medicinen, det er der rigtig mange, der gør, og det er helt normalt. Men, nej, ikke så let at bevæge sig andet end lidt til siden og så kaste op.

Vores barn nummer to lå i tværleje og jordemoderen sagde vendingsforsøg, men jeg sagde nej, for jeg ville netop ikke risikere, at en eventuel kort navlesnor kunne gøre noget. Heldigvis vendte han sig selv i uge 36, så det er ikke altid, man skal gribe ind i naturens egen fornuftige gang.

Godt Cassandra blev liggende i sin egen velvalgte stilling.

Så er du endelig mor til to, åh, jeg er helt misundelig, når jeg ser hendes lille nyfødte ansigt. Hun er lige til at kysse :7himmel .

Tillykke igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke tillykke med din dejlige datter! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med lille Cassandra :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med en smuk pige

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER