Forunderligt

Voksipose

17 indlæg i dette emne

Jeg er stadig ikke helt sikker på om jeg ønsker mig en voksipose, men syns at alle der har en siger, at den nærmest er uundværlig og helt fantastisk super god. Jeg har aldrig selv brugt den, her er det flece/flyverdragt + sele + dyne + evt uldtæppe ude i barnevognen og sove når det er koldt, og kan da godt se at det var smart at ha en alt-i-et løsning, som en voksipose er. Jeg har egentlig tre spørgsmål:

1. Får jeg brug for voksiposen - er det et godt køb?

2. Er det rigtigt forstået at den kan bruges som sele også? Eller skal barnet ha sele på indeni?

3. Voksiposen er jo rigtig dyr, men der findes andre mærker lignende produkter, er der nogen som ved hvilke der er gode, kender I nogen test eller ved hvad der er godt til prisen?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har i hvert fald været rigtig glad for vores og det er altid den hun sover i ude i barnevognen. Efter det er blevet plusgrader er det så dejlig nemt, for så skal hun kun have hue (og evt. vanter, da hun ikke vil holde hænderne indenbords) på og så ud og sove.

Jeg synes også Voksi-posen var for dyr, så jeg har købt en DuniDuo. Fandt den på tilbud til 1.000 kr. på nettet (normalpris 1.400 inkl. bæreplade) og den fås både med uld og sommer/vinterdyne i dun. Nu har jeg aldrig haft en Voksi til sammenligning, men jeg er fuldt ud tilfreds med min kopi ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har spurgt om det samme - så se evt. i min tidligere tråd. Alle jeg har hørt fra har lovprist voksiposen så hos mig var det klart et køb jeg ville foretage.

Det viser sig så at min mor synes at sådan en skulle jeg da have så det har jeg (og min lillesøster - som skal føde slut august) fået i barselsgave.

De har på det sidste været på tilbud flere steder. Og her er der tale om originalen (den norske model).

Føtex havde den til kr. 1000 og FDM eller FDB havde den også.

Håber du finder det der passer lige præcist til dig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er så glad for vores voksi.. Synes det gør det super let at komme ud af døren at hun ikke skal pakkes ind i mange lag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadig ikke helt sikker på om jeg ønsker mig en voksipose, men syns at alle der har en siger, at den nærmest er uundværlig og helt fantastisk super god. Jeg har aldrig selv brugt den, her er det flece/flyverdragt + sele + dyne + evt uldtæppe ude i barnevognen og sove når det er koldt, og kan da godt se at det var smart at ha en alt-i-et løsning, som voksiposen er. Jeg har egentlig tre spørgsmål:

1. Får jeg brug for voksiposen - er det et godt køb?

2. Er det rigtigt forstået at den kan bruges som sele også? Eller skal barnet ha sele på indeni?

3. Voksiposen er jo rigtig dyr, men der findes andre mærker lignende produkter, er der nogen som ved hvilke der er gode, kender I nogen test eller ved hvad der er godt til prisen?

:balloons

1. ALLE jeg kender siger det er et godt køb - det er jo egentlig 3 i 1 med legetæppe, kørepose og lift/sovepose - den hårde bund kan vist fjernes.

2. Der skal en sele i den, men den er skide smart lavet så den kan sættes inden i voksi posen - men tror måske det så bliver lidt svært at tage posen af barnevognen, det skal nok undersøges nærmere

3. Jeg kender ikke én der har den ægte voksi pose, og alle har været glade for deres alligevel - Bilka har en model til 800 kr tror jeg og den skulle være udmærket - om der er både sommer og vinter dyne med ved jeg ikke. Den var på tilbud til 600 i sidste uge - jeg har da tænkt mig at holde øje, den kan nå at komme på tilbud igen inden vi føder.

Men jeg har et tillægs spørgsmål - kan den erstatte liften? eller skal man investere i begge dele?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kan så vidt jeg ved erstatte liften og bruges meget meget længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vist en folde vejledning på deres side, så man kan bruge den til de helt små.

Du kan med fordel købe en brugt. Jeg fandt en med begge dyner og bæreplade til 500, som ser ud som ny :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg har et tillægs spørgsmål - kan den erstatte liften? eller skal man investere i begge dele?

Hvis den skal erstatte liften er det måske rarest at ha bærepladen med, den er ikke standard til voksiposen men købes ved siden af, jeg ved ikke om den følger med nogen af de billigere mærker.

Jeg har allerede lift... og skal ha barn i august, så ville først begynde at bruge posen til vinter, og med sele ved jeg faktisk ikke hvor meget nemmere jeg syns det er... det er jo også en detalje at jeg allerede har alle de andre ting, sele, dyne og sovedragt.

Tak for jeres råd

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht sele, så lader vi selen sidde i, og hægter i stedet selen af i siderne på barnevognen, når vi tager den med ind. meget nemmere end at trække hele selen igennem hver gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht sele, så lader vi selen sidde i, og hægter i stedet selen af i siderne på barnevognen, når vi tager den med ind. meget nemmere end at trække hele selen igennem hver gang :)

Ahhh.... selvfølgelig! :rolleyes det havde jeg slet ikke tænkt man kunne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i øvrigt original voksi til begge piger. Har prøvet en kopi i starten til Isabella, men den var slet ikke så god som dén hun har nu. Vil hellere give de sidste 500 kr og købe når originalen er på bud. Her har de været uundværlig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde bilkas til silje og ja den fungerede fint men ikke nær så godt som voksien som jeg købte på et knaldtilbud til tobias nu ønsker jeg mig bare pladen dertil så vi kan bruge den til lillebror..

vi bruger dog lift i sommerperioden da jeg syntes voksien hurtigt bliver for varm med de varme børn jeg får...

med hensyn til selen der klikker vi den også ud af barnevognen og derefter klikker vi hægterne sammen bag på voksien så de ikke forsvinder ind i den.. .

jeg tror det man skal se på ved voksien og kopierne er at de har samme funktion og er lige gode hvis bare det er med uld dyner som voksien er og det er bilka posen ikke så den er ikke helt så varm og de små skal tit have mere tøj på i den som i voksien...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde bilkas til silje og ja den fungerede fint men ikke nær så godt som voksien som jeg købte på et knaldtilbud til tobias nu ønsker jeg mig bare pladen dertil så vi kan bruge den til lillebror..

vi bruger dog lift i sommerperioden da jeg syntes voksien hurtigt bliver for varm med de varme børn jeg får...

med hensyn til selen der klikker vi den også ud af barnevognen og derefter klikker vi hægterne sammen bag på voksien så de ikke forsvinder ind i den.. .

jeg tror det man skal se på ved voksien og kopierne er at de har samme funktion og er lige gode hvis bare det er med uld dyner som voksien er og det er bilka posen ikke så den er ikke helt så varm og de små skal tit have mere tøj på i den som i voksien...

Jeg havde en Basson pose, og den var også i uld men slet ikke så god som voksien IMO

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte en drømmepose fra Føtex (tror også at de sælges i Bilka). Min datter sov i den om vinteren med bare ben, og var gennem varm når jeg tog hende op.

Den har to dyner som man kan klikke sammen så det bliver en vinterdyne, om sommeren fjerner man så bare den ene af dynerne. Den har også en bæreplade, så den kan bruges til lift. Jeg mener, at jeg gav omkring 500 kr. for den, og jeg har virkelig været glad for den. Dermed er det ikke sagt at en Voksi pose er dårlig, for har ingen erfaringer med den. Men har man ikke lige 2000 kr. til én, syntes jeg at drømmeposen er et rigtig godt alternativ.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht sele, så lader vi selen sidde i, og hægter i stedet selen af i siderne på barnevognen, når vi tager den med ind. meget nemmere end at trække hele selen igennem hver gang :)

:ditto

Vi har drømmeposen fra Føtex og er glade for den. Filippa har godt nok en vatteret dragt på også, men nu er det også kun med 1 dyne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

vi har kigget på lidt forskelligt, men tror vi er kommet frem til den konklusion at vi skal ha en TRILLE-Pose :)

den er billigere, kan vaskes og umiddelbart lige så go :)

http://www.onlinekids.dk/shop/trillepose-90c1.html

du kan lure på linket, hvis du er nysgerrig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER