Cloverblossom

Symaskinen har været på arbejde

17 indlæg i dette emne

Har lyst til at vise mine bedrifter med symaskinen, som jeg er blevet ret stolte af når man tager i betragtning, hvor lidt jeg husker fra håndarbejde i folkeskolen ;)

Har for det første brugt fiffet herfra bk om at købe en juniordyne og sy den om til to babydyner og derved spare lidt penge :super

Derefter har jeg syet to dynebetræk med tittekant - et af metervare med ugler fra stofogstil og et af et farverigt betræk købt i Ikea, med svenske mål = passer hverken en alm. dansk baby- eller juniordyne :rolleyes

Her er så mine - efter min egen mening fiiine :blush - dynebtræk:

post-2304-089133100 1331115177_thumb.jpg post-2304-031058800 1331115185_thumb.jpg post-2304-001163300 1331115194_thumb.jpg post-2304-001350000 1331115203_thumb.jpg post-2304-023375300 1331115209_thumb.jpg

Jeg har virkelig fået blod på tanden og listen over kommende syprojekter har vokset sig lang. Det næste jeg kaster mig ud i er en ammepude, som jeg har købt mønster til i stofogstil - glæder mig :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det med uglerne er da bare alt alt alt for fint!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de blevet fine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have :) er også helt vild med det ugle stof!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare flot!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have ennas123 :)

Igår fik jeg færdiggjort endnu et projekt: ammepuden!

Har købt mønster til den i stofogstil og det er første gang nogensinde jeg har syet noget efter mønster, så er ret godt tilfreds, selvom der ved lukningen af betrækket er lidt jeg gerne vil have rettet til, når jeg får grejet hvordan jeg gør det.. :)

Her er lidt billeder af den også:

post-2304-010752700 1331290186_thumb.jpg post-2304-088394900 1331290350_thumb.jpg post-2304-066439100 1331290201_thumb.jpg :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super flotte ting :-) Hvordan laver du denne "tittekant"

Jeg går på barsel på mandag, og håber også selv at komme til at sy lidt småting, selv om jeg aldrig rigtig har syet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super flotte ting :-) Hvordan laver du denne "tittekant"

Jeg går på barsel på mandag, og håber også selv at komme til at sy lidt småting, selv om jeg aldrig rigtig har syet!

Tusind tak :)

Jeg har heller aldrig syet sådan noget som tittekant (kaldes også piping) før, men brugte et par tutorials, som viser fremgangsmåden trin for trin, og ja, når man først lige har fået fat i den grundlæggende metode kører det egentlig ret nemt. Havde selv ingen problemer med at lave tittekant på ammepuden uden guide, efter jeg havde lavet det på de to dynebetræk :)

Første tutorial viser, hvordan man bærer sig ad helt fra det at lave tittekantsbåndet selv (kan dog sagtens købes færdigt, hvilket jeg har gjort) til at sy det på trin for trin:LaRaLil Blog

Denne blog har desuden giver mig rigtig meget inspiration til andre projekter og åbnet en helt ny verden for mig indenfor syning :super

Den anden tutorial viser, hvordan man laver en lidt pænere afslutning på tittekanten end den måde hun gør det på i den første: Frøken Hanghøj Blog

Håber du kan bruge det :) Det er virkelig fedt at lave lidt af sådan noget selv, når man har tiden og gåpåmodet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for linksene.

Dejligt med nogle småprojekter ud over rengøring af skabe, tøjvask, oprydning osv. Håber mine ting bliv :balloons er lige så fine som dine.

Overvejer om jeg mon selv kan klare et nyt betræk til voksiposen! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for linksene.

Dejligt med nogle småprojekter ud over rengøring af skabe, tøjvask, oprydning osv. Håber mine ting bliv :balloons er lige så fine som dine.

Overvejer om jeg mon selv kan klare et nyt betræk til voksiposen! :balloons

Ja det er altså rart med sådan nogle projekter der kommer et slutresultat ud af, modsat tøjvask og oprydning ;)

Er sikker på du kan få lavet nogle fine ting, og du må da endelig vise billeder, når du når så langt og har lyst :balloons Jeg er også selv begyndt at overveje at sy nyt betræk til vores duniduo :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget fint betræk :) har du overvejet, at lave din egen puslepude? Det vil jeg nemlig gerne, men mangler ideer til, hvordan man kan lukke den (knapper, lynlås...hm) :/ og hvilket materiale stoffet evt. skal være i. Mon du har nogle forslag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget fint betræk :) har du overvejet, at lave din egen puslepude? Det vil jeg nemlig gerne, men mangler ideer til, hvordan man kan lukke den (knapper, lynlås...hm) :/ og hvilket materiale stoffet evt. skal være i. Mon du har nogle forslag?

Tak skal du have :)

Jeg har overvejet det, men det er ikke så aktuelt lige nu, da vi har købt en ny med aftageligt betræk.. Men vil da gerne komme med lidt ideer alligevel :)

Mht. lukning ville jeg nok vælge den helt simple - at lade stoffet i bunden overlappe i åbningen, ligesom man gør det med hovedpudebetræk.. Så slipper man helt udenom besværet med knapper, velcro eller lynlås ;)

Jeg ville nok vælge at bruge tekstilvoksdug til den, da det kan tørres af med en våd klud, men alligevel ikke er helt så plastik agtigt som helt alm. voksdug..

Jeg har selv lige lavet en pusletaske, som kan foldes ud og bruges som pusleunderlag, når man er ude, hvor jeg har brugt tekstilvoksdug indeni. Tænker det kommer til at fungere super med en stofble over, når der skal skiftes ble ;)

Jeg har for nylig oprettet en kreatråd herinde, hvor jeg viser flere af de ting jeg har lavet sammen med guides til nogle af tingene, så hvis du er interesseret kan du se den HER :)

Held og lykke med det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de gode råd :) og super ide med kreatråd ;) lader mig straks inspirere! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den sød.. og fed detalje med tittekant :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du ha Sandie :) Jaa, har virkelig forelsket mig i de tittekanter der :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem der dog bare havde lidt kreative evner tongue.gif Det ser godt ud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare flot :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER