Tinkerbell

Gennembrudsblødning (blødning midt i p-pille cyklus)

8 indlæg i dette emne

Så gik man lige og troede at man ingen cyklus bekymringer havde fordi man ikke var gået igang med PB endnu.... :(

Og så i går aftes begyndte jeg at bløde og i morges var det helt ligesom rigtig menstruation :huh Jeg mangler stadig 6 piller i min p-piller så et eller andet var da gået helt galt. Og jeg har husket alle pillerne og ikke sprunget nogen pauser over.

Tænkte bare, hvad pokker er nu det her? Har taget de piller i 10 år uden at det er sket før, hvorfor pokker skal det så lige ske nu når beslutningen om PB er taget?

Var ærlig talt ret nervøs og havde super svært med at sove videre i morges.

Kl. 8 fik jeg ringet til lægen og hun havde en tid på torsdag. den takkede jeg ja til. Hun mente at det nok bare var en gennembrudsblødning og spurgte om jeg lige var begyndt på p-piller, øh nej, har taget dem i 10 år!

Vi har lige skriftet (eller skifter fra næste uge) læge til hende her, fordi hun lige er åbnet 300m fra os, og vil gerne have en læge tæt på nu når vi begynder PB. Det gør mig bare mere tryg. Og så er jeg desuden ikke særligt glad for der hvor vi nuværende har læge.

Men så ringede hun og sagde at hun desværre ikke havde fået udstyret endnu til at lave en gyn-undersøgelse af mig allerede torsdag, om jeg kunne vente til mandag ellers lave en aftale med min nuværende læge! :klap Ihhhh, nu var jeg lige så glad for at jeg havde en tid torsdag!

Men har besluttet at vente til mandag så, fordi det betyder meget for mig at det er den læge som vi skal have i løbet af PB og efterfølgende med barn (forhåbentligt).

Så nu skal jeg bare lige vente til mandag... Det gode er, at hvis det er en gennembrudsblødning, så betyder det at man krop stadig selv har en cyklus og det forhåbentlig derfor går hurtigt med at få regelmæssig cyklus når jeg stopper med pillerne i april (krydser fingre). Og så får jeg taget alle mulige prøver og får mulighed for at tale med lægen om PB inden vi rent faktisk går igang.

I hvert fald, er der nogen af jer andre der har oplevet noget lignende? Og i det tilfælde, hvad viste det sig det var?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm det har jeg... Skete for 1,5 år siden og min mens fuckede helt op. Det varede ca et halvt år hvor jeg næsten blødte hele tiden og gennemgik så mange undersøgelser og pilleskift uden noget hjalp, til sidst sagde de det nok var stres... Hmm... Men i dag er der næsten ingen ting i vejen, min mens er dog aldrig blevet helt regelmæssig selvom jeg tager p piller men varierer kun med et par dage. Krydser fingre for det bare er en gennembrudsblødning hos dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det har jeg... Skete for 1,5 år siden og min mens fuckede helt op. Det varede ca et halvt år hvor jeg næsten blødte hele tiden og gennemgik så mange undersøgelser og pilleskift uden noget hjalp, til sidst sagde de det nok var stres... Hmm... Men i dag er der næsten ingen ting i vejen, min mens er dog aldrig blevet helt regelmæssig selvom jeg tager p piller men varierer kun med et par dage. Krydser fingre for det bare er en gennembrudsblødning hos dig :)

Åh nej, det lyder ikke så godt :( Det ville da være pokkers om det skulle ske lig e nu når man har besluttet sig for at få en baby!

Men jeg må tænke positive tanker og at det "bare" er et enkeltstående tilfælde. Nu er jeg bare endnu gladere for at vi allerede går igang i april, ud med de piller og ind med egen (normal) cyklus!

Min mand mener at jeg har psyket min krop så meget med babytanker at den har taget over ;) Ligesom man kan udskyde mens fordi man tænker på om man er gravid. Tænk hvis han havde ret, det ville været lidt syret :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kan meget nemt psyke min krop, bare hvis jeg tænker på at nu er det vigtig min mens kommer til tiden hvis man nu skal på ferie eller sådan så kan den kludre i det med flere dage nogengange uger! Hvirdan skal det ikke gå når vi engang ville prøve baby!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skete også enkelte gange for mig over de over 10 år, jeg var på p-piller. Oftest var det, når jeg lige skulle planlægge mig ud af en mens og derfor tog flere pakker uden pause - men det skete faktisk også en enkelt gang her inden for det sidste halve år, hvor jeg pænt havde holdt mine pauser osv - samt de første par år jeg tog p-piller, synes jeg at huske.

Havde en dum læge, som ikke rigtigt tog det seriøst, så har skiftet læge. Men var stoppet med p-piller, da jeg startede ved ny læge, så har ikke fået det undersøgt - og er stadig ved at finde ud af min cyklus, men stoppede også først med pillerne i januar.

Håber din blødning bare en en gennembrudsblødning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede det lige i starten på p-piller og det var egentlig bare fordi at der ikke var særlig meget hormon i, så min krop blev ikke styret ordentligt af pillen... Tror det kan hjælpe at du stopper og så begynder igen på 1. blødningsdag i din næste mens - det virkede ihvertfald for mig... Det er selvfølgelig kun aktuelt, hvis der stadig skal gå lidt inden PB bliver skudt rigtigt igang :)

Held og lykke ihvertfald :)

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pletbloedt i aarevis med den slags gennembrudsbloedninger og det slap jeg foerst af med ved at stoppe og gaa til en naturopath, som hjalp mig med at faa styr paa menssmerter, pms og pletbloedninger. Kosttilskud og en ny kostplan var altsaa vejen. Jeg haaber da, du faar styr paa det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oeh, traaden er fra 2012.... 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER