Ezri

Er det ok at blive hjemme fra studie/job fordi man har en syg hund?

13 indlæg i dette emne

Sagen er den at min hund blev meget syg her i weekenden. Vi var til dyrlæge og han have 39,4 i feber og en slem maveinfektion og han var meget sløj. Derfor valgte jeg at blive hjemme hos ham i dag, selvom jeg havde en aftale med nogle andre fra mit studie. Min gruppe har ikke sagt noget, men jeg har indtryk af, at de synes det er noget pjat at blive hjemme hos en syg hund. For mig var det den rigtige beslutning at blive hjemme hos ham. Men hvad synes I? Er det ok at blive hjemme fra studie/job fordi man har en syg hund?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde gjort det samme hvis det var en af mine katte :)

God bedring med hunden :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig ville det i hvert fald ikke føles spor rigtigt at lade et sygt dyr være alene hjemme :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt ikke der er spor i vejen for det :) Jeg havde selv gjort det hvis det var min kat - jeg kunne ikke drømme om at lade et så sygt dyr blive alene hjemme! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det synes jeg, og jeg har også enten flexet ud eller taget en feriedag, hvis vores kat har været syg/skullet til dyrelægen. Jeg er med på, at man ikke kan tage "missers første sygedag", men når man har sagt ja til at have en kæledyr, har man jo også ansvaret for, at det har det godt, og det er nogle gange at blive hjemme hos dem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at alle os der har et dyr forstår din beslutning. Men studie vennerne har måske ikke samme holdning. Jeg syntes at forlade et sygt dyr er dyreplageri, man skal jo holde øje med om den spiser og drikker, og en syg hund skal måske luftes oftere så der ikke sker uheld indenfor. Jeg ville sagtens mene du kan forsvare det overfor dine studiekamerater. Hvis det var job havde jeg sagt at jeg selv er syg, fordi det ikke sår nogen tvivl om hvorvidt det er rigtigt eller ej - og hvis nu chefen tænker anderledes kan det blive til et reelt problem. Ja jeg ville faktisk pjække for mit dyrs skyld. MEN studie kameraterne ville jeg sige sandheden til, du må bare tage en ekstra tørn imorgen :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige tilføje at det selvfølgelig kommer an på HVOR syg dyret er... Jeg har ofte afleveret katten ved dyrlægen taget på arbejde og hentet den igen - men min kat bliver oftest syg op til en weekend så det har aldrig været et problem :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også blevet et par gange hjemme, når vores lille basse var syg og jeg ikke kunne ordne pasning til ham. Og det vil jeg gøre igen. Sådan er det bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også være blevet hjemme :) God bedring til din vovse :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

for mig handler det også om, hvor syg dyret er. Og som du beskriver det, så var jeg altså også blevet hjemme ved Vannidrengen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, altså, jeg var heller ikke blevet hjemme, hvis min kat havde kastet op ;)

Men havde den været ved dyrlæge, var sløj eller lige blevet opereret var jeg altså blevet hjemme den første dag efter, så den ikke skulle være alene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå din studiegruppe synes det var lidt mystisk... Men jeg har heller ikke dyr selv!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville også været blevet hjemme.. hvis en af mine katte var syge som du beskriver din hund var jeg klart blevet derhjemme

god bedring med den :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER