Guest

Klapvogn

19 indlæg i dette emne

Vi får en Nuna Pepp klapvogn til Ronja i navnegave af min bonusmor, men ved egentlig ikke lige hvilke der er gode og hvad man skal kigge efter når man køber sådan en.

En ting der i hvert fald kunne være rigtig dejligt er at den passer til en på 195 cm og en på 168 cm. wink.gif

Så hvilken klapvogn vil du anbefale? eller ikke anbefale?

Hvad skal man være opmærksom på når man kigger?

Håber I kan hjælpe :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er vigtigt at i finder ud af hvor meget i kommer til at bruge den. Vi har haft en Brio Sing fordi vi kunne sætte autostolen på stellet men den var MEGET dårlig affjedret så vi købte en Teutonia i stedet. Det er en god vogn for os. Den kan ligges helt ned og Lærke kan sidde helt op i den. Den har vendbar styr og gid affjedring. Dén vil jeg klart anbefale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kigger på en Teutonia Mistral S fordi den har svingbare forhjul, men styret kan vippes over så baghjul bliver til forhjul hvis man går i sne eller meget ujævnt terræn. Det synes jeg er herre-smart :yay og så kan barnet ligge helt ned i den og den er højere end en Emmaljunga nitro city eller hvad den nu hedder, så man nemmere kan få ting ned i varekurven. Jeg synes egentlig Emmaljungaen er ret fed, men jeg synes den mangler lige de ting som Teutoniaen så byder på.

Jeg har hørt det også er godt at have en lille paraplyklapvogn som ekstra til ture/rejser og sådan. Der tænker jeg en af dem fra Basson til 6-700 kr kunne opfylde vores behov.

Så skal vi bare finde pengene :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Emmaljunga Nitro City og er rigtig glade for den! Synes det er så fedt at man sagtens kan komme rundt i en lille Netto/fakta uden at vælte ting ned fra hylderne - elsker de drejelige forhjul!

Har gået i sne og skov med den og det kan sagtens lade sig gøre - bare man er lidt opmærksom :)

Den kan ikke vende styret, men det savner jeg ikke, da selve sædet kan vendes om, så barnet kan kigge fremad også.

Eneste ulempe er at den er svær at trække da de drejelige forhjul gør at den nemt drejer - så man skal lave et meget lige træk (holde midt på styret) Af samme grund tvivler jeg på svingbart styr er en fordel - jeg tror på den vil være svær at styre, hvis de drejelige hjul er bagerst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har haft en basson klapvogn kan ikke lige huske navnet på den lige nu men den er ikke forfærdelig dyr og vi syntes det var et rigtig godt køb..

vi har også fået en bertinni med servostyring super lækker vogn og dejligt med servostyringen som giver lidt hen af samme effekt som de drejebare forhjul dog uden at hjulene kan dreje hele vejen rundt og på denne er det alle fire hjul der er servo på og så har den 4 lige store hjul og ikke to små..

vi har nu fået fingre i en emmaljunga kombivogn men har kun brugt klapvognsdelen et par gange til jessica og den er også rigtig rar at gå med... Det er med den gamle version af sportsstellet tror jeg det hedder...

jeg tror det er vigtigt at finde ud af hvad man selv vægter højest ved en klapvogn og hvor man skal bruge den henne af. for fx vil nitroen og tetuniaen med de små drejebarehjul ikke komme i betragtning herhjemme da de ikke i vores øjne er gode i ujævnt terræn og der kommer vi til at bruge vores men skal man nu fx bruge den til at gå i butikker med eller centre så tror jeg dne er god tror dog ikke det er godt hvis man går meget i gågaden fx hvor der er brosten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Nuna Pepp..... Den er helt fantastisk til vores behov, lille og let at klappe sammen.... Den fylder intet! Og stadig er den super komfortabel, og med mange smarte features...

Sædet kan lægges helt ned, og Marlon har taget mange lure i den vogn, og styret kan justeres meget i højden.

Den er med svingbare hjul, hvilket gør den mere praktisk i by end i skov, men den kan godt klare lidt grus ol. hvis det gælder. Til gengæld er den vildt god på alle former for belægning.

Den kan ikke vendes, så den lille vil altid kigge fremad, men når kalechen ikke er slået op, kan man sagtens se baby alligevel....

Men igen..... Dt kommer an på éns behov, og for os betyder det meget at den er handy, og nem at have i bilen.... Og DET er den....

Vi er super glade for den! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en Emmaljunga cerox. Den er jeg super super glad for, god robust, ingen problemer i supermarkeder. Og den har vendbar styr hvilke jeg virkelig har været glad for. Den er meget nem at pakke sammen og fylder ikke meget, nem for mig at løfte ind og ud af bilen (ej okay lige pt er den lidt tung for mig pga maven, men ellers har det ikke været noget problem)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønsker mig en Carena Free klapvogn fordi den er testvinder og kun koster 1/3 del af fx Emmaljunga, men jeg syns den kan det jeg gerne vil ha en klapvogn skal kunne. Har dog ikke set den endnu. http://www.carenababy.com/CARENA/Denmark/STROLLERS/SitStrollers/Strollers/Products/37152-Free.htm

For mig er det vigtigt at barnet både sidder og ligger godt i vognen, og at styret kan vendes så man er ansigt til ansigt med barnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en teutonia mistral dk til Liva. Den var jeg simpelthen så glad for, at hvis vi skal ha en klapvogn, så må det blive sådan en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg prøver igen. Ronja fik lige slettet det lange indlæg jeg lige havde skrevet <_<

Vi var i dag ude og købe klapvognen sammen med min bonusmor. Vi var i Ønskebørn i Valby og kigge.

Vi kiggede på Emmaljunga City Cross, Emmaljunga Cerox, Teutonia Mistral Prestige og en Brio. Og vi endte med en Emmaljunga City Cross i aubergine :D

Klapvogn.jpg

Den har 4 faste hjul (vigtigt for os fordi vi primært vel bruge den i skov og ujævnt vej), vendbar kasse (bare dejligt for så kan barn sidde begge vej), justerbart styr (super vigtigt for der er rimelig stor højdeforskel på mig og Jonas) og kan ligges næsten helt ned (vigtigt da Ronja så kan sove lidt i den engang imellem).

Brioen blev hurtigt udelukket for den var for lav til min mand hvilket det mærke åbenbart generelt er <_< Egentlig rimelig ærgerligt for de lave ellers nogen gode billigere vogne.

Vi hældte egentlig mest til Teutoniaen fordi den var højere end Emmaljungaerne men da vi satte Ronja i dem, så syntes vi hun sad bedre i Emmaljungaen. Teutoniaen virkede smallere og kortere i sædet og det virkede bare mere sikker i Emmaljunagen selvom de formentlig er lige sikker. Derudover var den 1000 kr. dyrere end Emmaljungaerne <_<

Forskellen på City Cross og Cerox er at City Cross der er det kassen der vendes og på Ceroxen er det styret. Valget faldt på City Cross fordi den var en lille smule højere end Ceroxen fordi City Crossen har et lille knæk på styret hvor Ceroxen har lige styr. Det lille knæk er ikke særlig stort men stort nok til at manden ikke støder fødderne på når han går med vognen hvilket jo er vigtigt.

Jeg glæder mig rigtig meget til at få den om 2 uger og så skal vi på skovtur. Det bliver så meget nemmere med klapvognen end med barnevognen i vores lille bil :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækker vogn! Sådan en kunne vi også godt finde på at købe, når den tid kommer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser da ogsaa ret fiks ud, alligevel...cheerleader3.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Nuna Pepp..... Den er helt fantastisk til vores behov, lille og let at klappe sammen.... Den fylder intet! Og stadig er den super komfortabel, og med mange smarte features...

Sædet kan lægges helt ned, og Marlon har taget mange lure i den vogn, og styret kan justeres meget i højden.

Den er med svingbare hjul, hvilket gør den mere praktisk i by end i skov, men den kan godt klare lidt grus ol. hvis det gælder. Til gengæld er den vildt god på alle former for belægning.

Den kan ikke vendes, så den lille vil altid kigge fremad, men når kalechen ikke er slået op, kan man sagtens se baby alligevel....

Men igen..... Dt kommer an på éns behov, og for os betyder det meget at den er handy, og nem at have i bilen.... Og DET er den....

Vi er super glade for den! :)

Den ser godt nok smart ud, den Nuna Pepp! Baade praktisk og fin. Stor indkoebskurv, saa mor ikke skal radbraekkes af tasken osv...

Taenker i at faa fat i saadan en, naar tid er, men hvordan vurderer du, at den vil klare brosten og den slags? Vi bor jo ret middelalderligt hernede, altsaa i ordets bogstaveligste forstand i en gammel borg fra 1300-tallet og ser for mig at skulle op over gammel brostensbelagt middelalderbro og hen langs koekkenhaverne paa ujaevn sti. Hvordan er den om vinteren i sne?

Nu kan det vel naeppe vaere heeeelt vildt meget anderledes med den end de mange andre smaa fimsede klapvogne i Italien, men ellers kan vi jo have den som "paraplyklapvogn" til at have med paa ferier og paa tur...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser godt nok smart ud, den Nuna Pepp! Baade praktisk og fin. Stor indkoebskurv, saa mor ikke skal radbraekkes af tasken osv...

Taenker i at faa fat i saadan en, naar tid er, men hvordan vurderer du, at den vil klare brosten og den slags? Vi bor jo ret middelalderligt hernede, altsaa i ordets bogstaveligste forstand i en gammel borg fra 1300-tallet og ser for mig at skulle op over gammel brostensbelagt middelalderbro og hen langs koekkenhaverne paa ujaevn sti. Hvordan er den om vinteren i sne?

Nu kan det vel naeppe vaere heeeelt vildt meget anderledes med den end de mange andre smaa fimsede klapvogne i Italien, men ellers kan vi jo have den som "paraplyklapvogn" til at have med paa ferier og paa tur...

Den er fantastisk, og jeg nyder alle køreture med den... Ligeså gør Marlon :7himmel

Og det er simpelthen så skønt at den ikke fylder mere!

Hmm.... Brosten.... Altså jeg ville nok nødigt gå flere kilometer på brosten med den, men en bro skulle jeg da mene den kan klare, og ujævn sti (jordsti?) tror jeg ikke er et problem.....

Vi har hvert fald grusvej ned til vores hus, og den klarer vognen sagtens :)

Mht. sne kan jeg kun sige at vi kar kunnet køre med den hele vinteren..... Men nu har vi heller ikke haft den vildeste snevinter her... Men der har da været noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser godt nok smart ud, den Nuna Pepp! Baade praktisk og fin. Stor indkoebskurv, saa mor ikke skal radbraekkes af tasken osv...

Taenker i at faa fat i saadan en, naar tid er, men hvordan vurderer du, at den vil klare brosten og den slags? Vi bor jo ret middelalderligt hernede, altsaa i ordets bogstaveligste forstand i en gammel borg fra 1300-tallet og ser for mig at skulle op over gammel brostensbelagt middelalderbro og hen langs koekkenhaverne paa ujaevn sti. Hvordan er den om vinteren i sne?

Nu kan det vel naeppe vaere heeeelt vildt meget anderledes med den end de mange andre smaa fimsede klapvogne i Italien, men ellers kan vi jo have den som "paraplyklapvogn" til at have med paa ferier og paa tur...

Hov.... Og bonusinfo..... Man kan få en adaptor til den som passer til en Cybex Aton autostol :) (var det ikke sådan en i købte?) Altså, så man bare kan klikke autostolen på stellet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er fantastisk, og jeg nyder alle køreture med den... Ligeså gør Marlon :7himmel

Og det er simpelthen så skønt at den ikke fylder mere!

Hmm.... Brosten.... Altså jeg ville nok nødigt gå flere kilometer på brosten med den, men en bro skulle jeg da mene den kan klare, og ujævn sti (jordsti?) tror jeg ikke er et problem.....

Vi har hvert fald grusvej ned til vores hus, og den klarer vognen sagtens :)

Mht. sne kan jeg kun sige at vi kar kunnet køre med den hele vinteren..... Men nu har vi heller ikke haft den vildeste snevinter her... Men der har da været noget :)

Hov.... Og bonusinfo..... Man kan få en adaptor til den som passer til en Cybex Aton autostol :) (var det ikke sådan en i købte?) Altså, så man bare kan klikke autostolen på stellet :)

Jeg taenker ogsaa, at det maa vaere fab, at den er saa fiks og nem at have med rundt! Og mig, der ikke er specielt fysisk staerk til at loefte pga min nakke kan da bare rulle med den :)

Der er lidt ujaevnt vejbelaegning, som er en slags fliser i hele byen, og saa nogle steder med brosten, som paa broen. Jordsti med brosten er der ogsaa et stykke af, men kan ogsaa gaa den anden vej, hvor der er asfaltbelaegning hele vejen rundt. Og hvis det voldsner, saa ved jeg egentlig ikke, om jeg vil komme ham i klapvogn for at komme de korte distancer, vi har her.... vil nok naermere blive inde eller gaa og KAN jo putte ham i barnevognen og saette ham op - den er da bygget til danske forhold laugh.gif

Jeg har godt set det med Cybex-adapteren og det er jo handy til os - du husker helt rigtigt tongue.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taenker ogsaa, at det maa vaere fab, at den er saa fiks og nem at have med rundt! Og mig, der ikke er specielt fysisk staerk til at loefte pga min nakke kan da bare rulle med den :)

Der er lidt ujaevnt vejbelaegning, som er en slags fliser i hele byen, og saa nogle steder med brosten, som paa broen. Jordsti med brosten er der ogsaa et stykke af, men kan ogsaa gaa den anden vej, hvor der er asfaltbelaegning hele vejen rundt. Og hvis det voldsner, saa ved jeg egentlig ikke, om jeg vil komme ham i klapvogn for at komme de korte distancer, vi har her.... vil nok naermere blive inde eller gaa og KAN jo putte ham i barnevognen og saette ham op - den er da bygget til danske forhold laugh.gif

Jeg har godt set det med Cybex-adapteren og det er jo handy til os - du husker helt rigtigt tongue.gif

Hehe, synes det nok ;) Ville ønske den kunne passe med vores Römer, det er bare SÅ smart hvis man lige skal ud af bilen for at handle, og baby sover sødt i autostolen.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, synes det nok ;) Ville ønske den kunne passe med vores Römer, det er bare SÅ smart hvis man lige skal ud af bilen for at handle, og baby sover sødt i autostolen.....

Ak, ja, det maa vaere smart... min veninde snakkede godt nok meget for at have den mulighed, for den havde hun ikke med hendes. Maa se, naar han er foedt om der ikke indfinder sig penge til saadan en smart sag. Og jeg kan godt lide, at den ogsaa er paen 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Nuna Pepp..... Den er helt fantastisk til vores behov, lille og let at klappe sammen.... Den fylder intet! Og stadig er den super komfortabel, og med mange smarte features...

Sædet kan lægges helt ned, og Marlon har taget mange lure i den vogn, og styret kan justeres meget i højden.

Den er med svingbare hjul, hvilket gør den mere praktisk i by end i skov, men den kan godt klare lidt grus ol. hvis det gælder. Til gengæld er den vildt god på alle former for belægning.

Den kan ikke vendes, så den lille vil altid kigge fremad, men når kalechen ikke er slået op, kan man sagtens se baby alligevel....

Men igen..... Dt kommer an på éns behov, og for os betyder det meget at den er handy, og nem at have i bilen.... Og DET er den....

Vi er super glade for den! :)

den har vi også forelsket os lidt i! a1221.gif er i det hele taget ret vild med NUNA ;) så det er nok det mærke der kommer til at stå hjemme ved os!

super rart at høre lidt fra folk der har erfaringer med den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER