mikkelmille

Er i også (over) nervøse før scanninger

13 indlæg i dette emne

Jeg blev scannet i tirsdags, og så hjerteblink og små spark og fosteret var ca 28 mm 9+4 - altså alt i alt super god scanning udvendig... Meeeen nu skal jeg scannes imorgen kl 13.30 på fertilitetsklinikken og jeg er selvfølgelig rigtig bange nu...!! Øv hvor jeg hader det - alt er sikkert okay... Men hvad nu hvis...?!?! Jeg forsøger at glæde mig over graviditeten, men faktum er at pt ville jeg ønske jeg ikke var gravid - tør ikke knytte mig for meget til maven og jeg er bange... Jeg ved jo den sparkede, så den var jo rigtig i tirsdags... Men hvornår tør jeg tro på det og glæde mig.. Jeg er blevet scannet hver uge i 5 uger men er stadig bange...!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde det på helt samme måde; og har det stadigvæk..! Bliver så nervøs..

Det hjælper mig meget, at tænker over noget en herinde sagde;

Er du bange/nervøs, fordi der er en GRUND til det - eller bare fordi det ville være så frygteligt hvis der var noget galt?

Og det hjælper egentlig at give sig selv lov til at sige; Jeg er nervøs helt uden grund.. :)

For der er ikke anden grund, end at det bare ville være så forfærdeligt hvis der var noget galt..

Jeg skal scannes på onsdag, og jo nærmere vi kommer jo mere nervøs bliver jeg ;) PÅ trods af jeg mærker vores prinsesse hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der er jo nok ingen grund -- det sider bare så dybt i mig at sidste gang gik fosteret til gunde omkring uge 12 og opdagede det 13+2 og det var så modbydelig og smertefuld oplevelse, og har mange aborter bag mig, så der er noget i mig der siger "lad være at glæd dig - du ved den dør" også fordi sygehuset tjekker mig så ofte, har det som om de også bare venter... Men de er da begyndt at lade mig få billeder nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også selv mistet, dog ikke så sent; Men havde samme "tanke"; At jeg lige så godt kunne forberede mig på at "den" gik til grunde igen!!

Jeg tror bestemt også nervøsiteten er "sund"; men man skal holde fast i "den sunde" nervøsitet og sige; Det er frygteligt hvis noget går galt! Men hvis der ingen grund er; Hvis man ikke har blødt, haft voldsomme mens-smerter eller lignende, så er der jo reelt ikke mere bekymring ved at skulle til en scanning, end der er ved at cykle uden lygter, eller løbe over en trafikeret vej ;) Og det ER frygteligt når noget går galt; men som regelt har der været noget forud..

Da jeg så hjerteblink første gang jeg var gravid, havde jeg også blødt; Og jeg er enig med Minnie, da ville jeg ønske jeg havde holdt fast i en "Der KAN altså stadigvæk være noget galt".. For så havde jeg været bedre psykisk forberedt..

Men man KAN og SKAL ikke gå og være nervøs, før der er en reel grund. Før man har smerter eller bløder (Og jeg var selv dybt nervøs og der er først de sidste par uger jeg har kunnet skelne mellem den sunde nervøsitet og den paniske! så jeg VED det er svært)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Minnie: det er så tragisk det du er igennem, jeg håber du fik bedre behandling end mig - ved mig sagde hende der scannede bare "ved du hvad?! Den er død, jeg kommer tilbage lige omlidt" så gik hun og kom med en tid næste dag tul udskrabning med ordene " husk de kunstige negle skal af og du skal faste" hun var så modbydelig - jeg havde dengang sagt til sygehuset at jeg mente barnet var for lille - men de sagde at med min alder og med et levende foster så overlevede den selvfølgelig... Øv hvor er tingene bare skræmmende...! Håber de har været gode ved dig minnie..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror desværre jeg er mere panisk end nervøs - har godt nok været til udredning for gentagne aborter de tjekkede sågar kromosomer osv og de kan ikke finde årsagen.. Men jeg er nød til at tro på det - for jeg vil ikke miste igen... Tror også bare det er fordi det plejer at være nu her det går galt... Men de er dygtige på fertilitetsklinniken de tjekke ikke kun hjertelyd de tjekker livmoder nærring placering osv.. Og de har lovet at være ærlige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mega nervøs.

Vi har prøvet i 3 år og at det endeligt er lykkedes, er jo næsten ikke noget man tør tro på...

Jeg oplever en smule pletblødninger i ny og næ, og den del ligamentsmerter, eller hvad pokker det er, og selvom jeg har fået bekræftet flere gange alt er ok, er jeg hele tiden nervøs, og bilder mig ind at dette ændrer sig når jeg har været til NF på torsdag... Jeg skal til NF torsdag morgen, og mine tanker ræser derud af, og dagene kan KUN gå for langsomt.

Vi håber og vil begge to gerne tro på at alt er helt fint, men min tanke for at det kan også være skidt, spøger hele tiden i baghovedet.

Men vi ser på torsdag, jeg vokser ihvertfald, er KONSTANT mega træt, har haft meget ømme bryster fra start af, dog er kvalmen dog forsvundet for et par uger siden, men kan dog stadig have dage ind i mellem hvor jeg har det skidt.

Men vi ser på torsdag, og vi krydser alt hvad vi kan... :gravid

Noget helt andet er, jeg har lagt et profil billede ind, men den ses ikke når jeg laver indlæg eller svarer, er der nogen der ved hvorfor? Klikker man på min profil kommer billedet jo frem.... Alt den teknik... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mega nervøs.

Vi har prøvet i 3 år og at det endeligt er lykkedes, er jo næsten ikke noget man tør tro på...

Jeg oplever en smule pletblødninger i ny og næ, og den del ligamentsmerter, eller hvad pokker det er, og selvom jeg har fået bekræftet flere gange alt er ok, er jeg hele tiden nervøs, og bilder mig ind at dette ændrer sig når jeg har været til NF på torsdag... Jeg skal til NF torsdag morgen, og mine tanker ræser derud af, og dagene kan KUN gå for langsomt.

Vi håber og vil begge to gerne tro på at alt er helt fint, men min tanke for at det kan også være skidt, spøger hele tiden i baghovedet.

Men vi ser på torsdag, jeg vokser ihvertfald, er KONSTANT mega træt, har haft meget ømme bryster fra start af, dog er kvalmen dog forsvundet for et par uger siden, men kan dog stadig have dage ind i mellem hvor jeg har det skidt.

Men vi ser på torsdag, og vi krydser alt hvad vi kan... :gravid

Noget helt andet er, jeg har lagt et profil billede ind, men den ses ikke når jeg laver indlæg eller svarer, er der nogen der ved hvorfor? Klikker man på min profil kommer billedet jo frem.... Alt den teknik... :unsure

Vedr. billedet, det er vidst noget med at du skal gøre det til din avatar!?! Jeg husker ikke, hvordan jeg gjorde.. Men synes at huske at der var en der sagde at det er det man skal gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker også en nervøsitet hver gang jeg skal scannes.. Mest fordi jeg har oplevet at bløde et par gange og hver dag i en 14 dages periode. Senest blødte jeg både i går og i dag, i går var jeg så til en akutscanning, da der kom en del mere blod end der har gjort tidligere.. Skal til NF på tirsdag og er spændt på om baby stadig er i live derinde! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iige en Update - HAN SAGDE TILLYKKE.. Stor fin baby meget aktiv.. Og risiko for abort er lille da størrelse på baby er flot - den er yderst aktiv og selvom han ikke måtte så målte han lige nakkefold og den var normal.. Men det vurdere de først til NF :) meeen han sagde at p.t er der 94% chance for at baby bliver..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor fantastiske nyheder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev nervøs lige inden nakkefoldsscanningen..... men ellers så siger jeg til mig selv at jeg får den dejligste, mest normale lille baby :) Nu er det kønsscanningen næste gang og jeg er sååååå nysgerrig, jeg glæder mig helt vildt til den... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja kønsscanning :D så begynder scanning at være sjovt... Det glæder jeg mig også til... Skal scannes når jeg er 12+4 og det er ikke NF så overvejer lidt at spørge om de kan se kønnet... Og når jeg så er 12+4 så overgår jeg til at være normal gravid ( og får NF derefter, og slipper for flere kontroller) det glæder jeg mig også til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER