fynboen

hvor hurtigt sov dit barn igennem

   20 members have voted

  1. 1. hvor hurtigt sov det igennem en hel nat

    • 1-4 mdr
      6
    • 5-9 mdr
      7
    • 10-14mdr
      2
    • 15-19mdr
      2
    • 20-24 mdr
      1
    • 25-29 mdr
      0
    • 30-34 mdr
      1
    • 35-39 mdr
      1
    • 40-44mdr
      0
    • 45-48 mdr
      0

Please sign in or register to vote in this poll.

26 indlæg i dette emne

Jeg har selv en datter på 4 uger, som er oppe en gang om natten og klager overhovedet ikke... Synes bare det kunne være sjovt at høre hvor hurtigt det er gået....

I må meget gerne skrive om det er flaskebarn eller ammebarn, for der er jo forskel på hvor hurtigt de sover igennem om de er på bryst eller flaske..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja, Anna er 11 uger og sover på ingen måde igennem <_<

Jeg tror nu det er mest normalt at de IKKE sover igennem når de er 10 uger. Faktisk tror jeg først det sker langt senere, så måske du skal ændre lidt i svarmulighederne, hvis du vil vide hvornår de rent faktisk sover igennem fremfor bare at vide det er senere end 10 uger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Max var knap 7 mdr. Og Theo var 14 mdr. Med sove igennem mener jeg at de ikke fik mad/vågnede pga sult, de vågnede ofte for at få sut, trøst eller vand :) sådan 100 % sove igennem hat de begge gjort ved 3 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den dag Sebastian blev 9 uger sov han igennem og sov 9 timer i træk :) Han var da fuldt flaskebarn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon, som var flaskebarn, sov igennem stort set hver nat, da han varca. 5-6 uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skrevet 5-6 uger.. Men det er muligt at han kun var 4 uger.. Han sov rimlig tidligt igennem.. Og her taler vi 8-9 timer i træk ca.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så kom der lidt flere svar muligheder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mangler stadig nogen svarmuligheder ;) Ronja er 6,5 mdr. og sover stadig ikke igennem. Hvis hun kun vågner en gang om natten er det en god nat, men to er normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica er 8 måneder og har måske sovet igennem 10 nætter fordelt over flere måneder, så hun sover ikke igennem endnu. Og jeg kender flere hvis børn først sov igennem efter 2-4 år!

Husk også at som spæd er "sove igennem" lig med at sove 5 timer i streg. Når de bliver ældre er det længere tid, hvornår det er hele natten ved jeg faktisk ikke - men for mig (og min 8 måneder gamle datter) er sove igennem lig med minimum 8 timer, gerne 10!

Så måske du skal bruge enheden måneder og ikke uger i stedet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret 21-24 uger, og har samme opfattelse af sove igennem som LouiseB :)

Filippa var 6½ måned, da hun begyndte at sove igennem mange nætter i træk. Før det kunne hun godt finde på at sove en eller flere nætter uden at vågne og få flaske, men i lang tid fik hun 1 flaske om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge SP så betyder "sove igennem" at babyen sover 5 timer i træk.

Men jeg vil tro at det du mener er, hvornår baby begyndte at sove en HEL nat uden at vågne?

Min dreng er snart 7 måneder og han har stadig ikke sovet en hel nat, så jeg kan ikke vælge en svarmulighed (desværre <_< ).

Han er forresten ammebarn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så prøver vi endnu engang... undskyld, men det er første gang jeg prøver...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige knap 8 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har simpelthen et pragteksemplar... Hun var omkring 2 måneder og der sov hun igennem fra midnat og til næste morgen :glad

Det kom ret hurtigt efter vi gik fra amning til flaske.

Den nye baby må meget gerne gøre kunsten efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så prøver vi endnu engang... undskyld, men det er første gang jeg prøver...

Ingen grund til at undskylde :) Det er meget sjovt at se hvornår de forskellige er begyndt at sove igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge piger var flaskebørn og begyndte at sove 6-8 timer om natten da de var omkring 7 uger gammel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias er fuldt ud flaskebarn og han var omkring 4 uger måske 5 da han begyndte at sove fra kl 22 til 6

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ku være man skulle have et flaskebarn næste gang. Det lyder som om de sover bedre :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ku være man skulle have et flaskebarn næste gang. Det lyder som om de sover bedre :rolleyes

Jeg tænkte faktisk fuldstændig det samme.. Eller tænkte; Det er måske der man skal fokusere hvis amningen fejler :) For det lyder da som en kæmpe fordel ved flaskebørnene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte faktisk fuldstændig det samme.. Eller tænkte; Det er måske der man skal fokusere hvis amningen fejler :) For det lyder da som en kæmpe fordel ved flaskebørnene :)

Synes der er så mange fordele ved flaskebørn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine har altid været rimelig gamle, inden de sov igennem. <_< Tror omkring 1 år. Men de er 3 og 5 nu, og kommer stadig tit om natten, fordi de ikke kan sove, har ondt eller skal tisse. Så jeg har "heldigvis" ikke glemt hvordan det er ikke at sove om natten, når nu den næste kommer. Håber virkelig at den sover bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt nok forundret over hvor stor forskel flaske eller ej kan gøre! Det lyder da som om der er klare fordele ved flasken så, selv om jeg også ved at der også er ved at amme.

Hmm, så er der da noget at tænke over til den tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederik har sovet igennem siden han var 11½ uge gammel. Han fik bryst om natten men gad kun en ganske lille tår ad gangen og det ville jeg ikke stå model til, så han fik sutten når han sagde nogle piv og wupti så sov han videre i stedet for. Det var altså bare et tryghedsbehov og ikke sult!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skal man svare hvis man ikke aner det ;-)) jeg sov igennem 8 ud af 10 dage fra da ungerne var omkring 14 dage gamle de er blevet ammet begge 2 og jeg har bare hentet dem over i sengen i søvne så har faktisk ingen ide om hvornår de sov igennem manden har fortalt at de ikke engang behøvede at klage før de røg over til os hvis

De bare bevægede sig uroligt så kom de over under min dyne ;-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt nok forundret over hvor stor forskel flaske eller ej kan gøre! Det lyder da som om der er klare fordele ved flasken så, selv om jeg også ved at der også er ved at amme.

Hmm, så er der da noget at tænke over til den tid ;)

Det er så ikke for alle det virker... Anna har fået flaske siden hun var 3½ måned (og fast føde siden hun var 4½) og hun får altså stadig mad een gang om natten (alt mellem midnat og kl. 05) <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER