Guest

Får du penge tilbage fra SKAT?

61 indlæg i dette emne

Får I penge tilbage fra SKAT iår, eller skal I betale?

Jeg er så "heldig" at få hele 158 kr. af mine penge tilbage fra dem. ;) Sidste år fik jeg hele 1 krone tilbage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeps jeg skal have penge tilbage, og det skal min mand også. Har haft min mor til at tjekke det igennem, hun arbejder til dagligt med sådanne ting, for synes det var lidt voldsomt. Men de ryger ind på adoptionskontoen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den opgørsel der er der nu, siger vi skal have en lille slat penge tilbage.. :)

Så er jeg så heldig at være kærester med Joachim von And, som mener at vi skal bruge pengene på noget så ophidsende som opsparing <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps! Det kan man jo selv sørge for. Og det passer lige med at vi så kan betale billånet ud...(også ret ophidsende).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps :D

Jeg skal, J skylder så det beløb jeg får tilbage, men vi vælger at bruge pengene til nogle ting vi mangler istedet og så lade SKAT trække af Js løn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, det får jeg :yiepie Manden og jeg får tilsammen ca. 11.000 tilbage - skønt! Så kan vi måske alligevel komme på sommerferie i udlandet i år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps :D

Jeg skal, J skylder så det beløb jeg får tilbage, men vi vælger at bruge pengene til nogle ting vi mangler istedet og så lade SKAT trække af Js løn.

Det kan jeg godt forstå :) Det er jo et billigt "lån" kan man sige :) Renten er under 4 % mener jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep vi skal skal have omkring 7000 tilbage tilsammen, som jeg skal have med ned til børnebiksen, når jeg forhåbentlig har været til en gos MD på fredag. Så skal der shoppes babyudstyr og der er jo et fornuftigt tilskud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh vidste ikke man allerede kunne se om man får noget tilbage, det skal jeg lige tjekke når jeg kommer hjem fra hospitalet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får lidt penge tilbage, det samme gør manden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi får lidt over 13.000 kr til sammen :super Som skal bruges på nyt badeværelse. På trods af vores hus kun er 4 år gammelt, har vi aldrig fået lavet badeværelset færdigt, selv om vi har haft pengene til det.. Det føltes bare lidt bedre at bruge skattepenge på det, frem for at trække dem fra vores opsparing - lidt skørt for pengene kommer jo samme sted fra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have omkring 20K tilbage, de ryger direkte på 'overleve på dagpenge kontoeb'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får ca. 10.000 tilbage og så skal jeg lige have tjekket op på min mands befordringsfradrag for at tjekke om det passer, for hvis det gør det får han ca 4000 tilbage :-)

Det er bare lækkert... så vi har aftalt at vi skal ud og købe gaver til hinanden for på det sidste har vi stort set kun brugt penge på baby...

Vi ender nok også med at få købt noget gulvtæppe til soveværelse/børneværelse for vi har kig på noget megacute lyserødt hello kitty inspireret noget :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja, vi skal have omkring 9000 tilbage tilsammen. Vi bruger det lidt som en opsparing, for vi angiver altid mere end vi ved vi kommer til at tjene, så vi hele året med vilje betaler for meget. Synes ikke vi lægger mærke til det til dagligt, men det kan da mærkes, når det hele regnes sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke se noget endnu. Min mand har udenlandsk indkomst, så vi får altid først besked engang i juni :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi skal have omkring 9000 tilbage tilsammen. Vi bruger det lidt som en opsparing, for vi angiver altid mere end vi ved vi kommer til at tjene, så vi hele året med vilje betaler for meget. Synes ikke vi lægger mærke til det til dagligt, men det kan da mærkes, når det hele regnes sammen :)

det gør vi også, men for mig handler det mest om, at jeg er bange for skattesmæk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi skal have omkring 9000 tilbage tilsammen. Vi bruger det lidt som en opsparing, for vi angiver altid mere end vi ved vi kommer til at tjene, så vi hele året med vilje betaler for meget. Synes ikke vi lægger mærke til det til dagligt, men det kan da mærkes, når det hele regnes sammen :)

Det er også det jeg gør, men af samme grund som Vanni :)

- jeg overvejer at sætte min lidt højere igen, da jeg "kun" får 2500 kr. tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh :rolleyes

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som det ser ud nu, skal vi have ca. 13.000 kr. tilbage til sammen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man logger ind på skats hjemmeside, hvor skal man så trykke for at se om man får tilbage, eller skal betale? Jeg kan ikke lige finde det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man logger ind på skats hjemmeside, hvor skal man så trykke for at se om man får tilbage, eller skal betale? Jeg kan ikke lige finde det <_<

i midter kolonen i bunden er der listet op forskellige ting du kan kigge på. Enten 4-5 er årsopgørelsen, den klikker du på og så den øverste af de to, som du så kan vælge imellem.

så kommer årsopgørelsen, og under dit navn ca. midt på siden står, hvad du enten skal have eller af med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg trykker på årsopgørelse siger den at der ikke er noget tilgængeligt for 2011? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart skal vi have 28.000 kr. tilbage tilsammen :toot

De 10.000 er pga håndværkerfradrag, så dem vidste vi godt kom. Jeg mente også vi måtte være i plus derudover, da jeg jo ejede både lejlighed og hus i 1,5 måned, men havde ikke regnet med vi skulle have SÅ meget tilbage! Men vi klager da ikke - der er lån nok at afdrage på :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, lyder som om vi er de eneste der ikke skal have penge tilbage, men derimod skal af med 5500kr tilsammen <_<

Men vi havde faktisk regnet med det da der er sket en del økonomisk i 2011 (løn, bolig, bil) og der derfor var noget kuks i rentefradragsregnskabet. Så det er faktisk ikke så slemt som vi havde frygtet. Men i forhold til at vi altid før har fået mellem 4-10.000 tilbage, ja så er det jo ikke det fedeste.

Men vi har besluttet at vente med at begynde PB en måned (ikke derfor) men så er der lige en måned mere hvor vi kan spare op til udbetaling til bil og barselsperioden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER