Guest

DP/VS

16 indlæg i dette emne

Jeg har i dag fået brev om at Ronja skal begynde i VS d. 16/5. Der vil hun være 9 måneder og 5 dage :o Hun skal begynde allerede der fordi min barsel officielt slutter d. 7/6 så der skal hun gerne være kørt ind. At jeg så er arbejdsløs og måske egentlig kommer til at gå hjemme alligevel kan jeg jo ikke regne med.

Jeg synes det er tidligt og snart hun skal starte, men det tror jeg jeg ville have syntes lige meget hvad ;)

Vi har valgt VS fordi jeg er bange for at Ronja ville komme til at kede sig i en DP hvor der ikke er så mange andre børn og det var min SP helt enig i. DP ville have været meget mere praktisk for os fordi de ligger tættere på, men det er vigtigere at hun har det godt og trives.

Hvad I har valgt, hvorfor og hvornår?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte DP til August i sin tid fordi jeg syntes det var alt for meget i en VS da han havde gået hjemme hos mig og så til at han skulle være sammen med så mange børn og voksne. Og deraf kom min vurdering at omsorgen i en stille og rolig hverdag var bedst for ham. Jeg tror ikke et barn som er så lille keder sig helt vildt endnu sålænge der bare er nogle at lege med.

Men børn er forskellige som voksne og hvis du mener de er det bedte valg for jer så er det det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har klart valgt vuggestue :)

Jeg synes slet ikke at det er så voldsomt for barnet, som folk altid snakker om. Ja, der er flere børn, men der er altså også flere voksne.

Desuden er der max 12 børn på en stue og det synes jeg egentlig ikke er så galt.

Med fare for at blive upopulær, så vil jeg sige at jeg ikke bryder mig særlig meget om konceptet dagpleje. Jeg synes ikke om, at der kun er én voksen tilstede alene med 4 børn. Når et barn fx skal skiftes på toilettet, så er de andre alene inde i stuen? Eller hvad hvis et barn falder og slår sig og skal have ordnet et sår eller på skadestuen? Synes også det er virkelig upraktisk, når DP bliver syg og man skal aflevere et fremmed sted.

Der synes jeg altså at det er smart at der er flere voksne, så der altid er mulig for at én kan gå fra uden at de andre børn er alene. Desuden så er jeg heller ikke helt tryg ved at lade mit barn være alene med én voksen. Jeg kan godt lide at der er flere voksne i en vuggestue til at "holde øje" med hinanden. Ikke et ondt ord om dem, der er dagplejemødre, men vi kan alle blive stressede og komme ud i hektiske situationer, hvor jeg tror det er godt at vi lige holder hinanden på rette sti.

Ved ikke om det blev totalt forvirrende :rolleyes

Til sidst vil jeg tilføje at børn i den alder vel sagtens kan kede sig? Hvad hvis en 2,5 årig kun går i DP med helt små babyer? Så tror jeg altså at han/hun ville kede sig ret meget.

Men det er bare min mening :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne have haft David i VS - fordi der er mange flere børn og mere at lave og så synes jeg bare en vuggestue er hyggelig, men det er nok fordi jeg selv har arbejdet i en :)

- men der var ikke plads i en vuggestue her hvor vi bor.

Så derfor skal han i DP, så det håber jeg da os vi bliver glade for og så må vi se til den tid om han får tilbudt en VS plads enden han bliver 18 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har klart valgt vuggestue :)

Jeg synes slet ikke at det er så voldsomt for barnet, som folk altid snakker om. Ja, der er flere børn, men der er altså også flere voksne.

Desuden er der max 12 børn på en stue og det synes jeg egentlig ikke er så galt.

Med fare for at blive upopulær, så vil jeg sige at jeg ikke bryder mig særlig meget om konceptet dagpleje. Jeg synes ikke om, at der kun er én voksen tilstede alene med 4 børn. Når et barn fx skal skiftes på toilettet, så er de andre alene inde i stuen? Eller hvad hvis et barn falder og slår sig og skal have ordnet et sår eller på skadestuen? Synes også det er virkelig upraktisk, når DP bliver syg og man skal aflevere et fremmed sted.

Der synes jeg altså at det er smart at der er flere voksne, så der altid er mulig for at én kan gå fra uden at de andre børn er alene. Desuden så er jeg heller ikke helt tryg ved at lade mit barn være alene med én voksen. Jeg kan godt lide at der er flere voksne i en vuggestue til at "holde øje" med hinanden. Ikke et ondt ord om dem, der er dagplejemødre, men vi kan alle blive stressede og komme ud i hektiske situationer, hvor jeg tror det er godt at vi lige holder hinanden på rette sti.

Ved ikke om det blev totalt forvirrende :rolleyes

Til sidst vil jeg tilføje at børn i den alder vel sagtens kan kede sig? Hvad hvis en 2,5 årig kun går i DP med helt små babyer? Så tror jeg altså at han/hun ville kede sig ret meget.

Men det er bare min mening :balloons

Mange af de ting du nævner her med sygdom hos DP og at hun er alene er også grunde jeg har tænkt meget over og også talt mod DP, men den primære var den med at kede sig.

Min SP var ikke i tvivl om at børn i den alder sagtens kan kede sig og netop når de bliver ældre kan det blive endnu mere. Hun nævnte netop også det med at der måske endte kun er yngre eller ældre børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte helt at svare hvornår :blush

Vi har skrevet Theo op fra 1. august. Jeg starter først studie igen i slutningen af august.

Så han er omkring 1 år, når han starter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skrevet Kristine op til dp fra den 18/06. Jeg starter først på arbejde igen den 16/07, så der er god tid til at få hende kørt godt ind. Der er kun en vs her i nærheden, og det er så godt som umuligt at få en plads der fra starten af, så derfor bliver det dp til Kristine. Jeg ser de samme ulemper ved det med gæste-dp, kun én voksen til flere børn mm, men nu vil jeg se positivt på det og håber, at det bliver rigtig godt for Kristine :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har klart valgt vuggestue :)

Jeg synes slet ikke at det er så voldsomt for barnet, som folk altid snakker om. Ja, der er flere børn, men der er altså også flere voksne.

Desuden er der max 12 børn på en stue og det synes jeg egentlig ikke er så galt.

Med fare for at blive upopulær, så vil jeg sige at jeg ikke bryder mig særlig meget om konceptet dagpleje. Jeg synes ikke om, at der kun er én voksen tilstede alene med 4 børn. Når et barn fx skal skiftes på toilettet, så er de andre alene inde i stuen? Eller hvad hvis et barn falder og slår sig og skal have ordnet et sår eller på skadestuen? Synes også det er virkelig upraktisk, når DP bliver syg og man skal aflevere et fremmed sted.

Der synes jeg altså at det er smart at der er flere voksne, så der altid er mulig for at én kan gå fra uden at de andre børn er alene. Desuden så er jeg heller ikke helt tryg ved at lade mit barn være alene med én voksen. Jeg kan godt lide at der er flere voksne i en vuggestue til at "holde øje" med hinanden. Ikke et ondt ord om dem, der er dagplejemødre, men vi kan alle blive stressede og komme ud i hektiske situationer, hvor jeg tror det er godt at vi lige holder hinanden på rette sti.

Ved ikke om det blev totalt forvirrende :rolleyes

Til sidst vil jeg tilføje at børn i den alder vel sagtens kan kede sig? Hvad hvis en 2,5 årig kun går i DP med helt små babyer? Så tror jeg altså at han/hun ville kede sig ret meget.

Men det er bare min mening :balloons

Helt enig i disse grunde til at vælge VS :) og så er vores 1. prioritet VS den med færrest børn pr. voksen i byen. Vi fik brev for vel en måned siden om at Samuel har fået plads fra 1. juni. Min barsel slutter d. 17. juni og jeg er som dig også arbejdsløs, men håber da at finde et job at komme ud i. Jeg ved ikke engang om jeg ville få lov at gå hjemme hvis jeg ikke har arbejde eller om det bare er ud i aktivering igen. Det kunne være jeg snart skulle finde ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig i disse grunde til at vælge VS :) og så er vores 1. prioritet VS den med færrest børn pr. voksen i byen. Vi fik brev for vel en måned siden om at Samuel har fået plads fra 1. juni. Min barsel slutter d. 17. juni og jeg er som dig også arbejdsløs, men håber da at finde et job at komme ud i. Jeg ved ikke engang om jeg ville få lov at gå hjemme hvis jeg ikke har arbejde eller om det bare er ud i aktivering igen. Det kunne være jeg snart skulle finde ud af det.

Ej, hvor vildt at I allerede har fået plads :o

Hvilken kommune bor du i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skrevet Kristine op til dp fra den 18/06. Jeg starter først på arbejde igen den 16/07, så der er god tid til at få hende kørt godt ind. Der er kun en vs her i nærheden, og det er så godt som umuligt at få en plads der fra starten af, så derfor bliver det dp til Kristine. Jeg ser de samme ulemper ved det med gæste-dp, kun én voksen til flere børn mm, men nu vil jeg se positivt på det og håber, at det bliver rigtig godt for Kristine :kuller

Det er godt at du ser positivt på det :)

Jeg er også sikker på at der findes masser af gode DP'ere og børn, der er rigtig glade for at være der.

Mit indlæg var mere min holdning generelt til "konceptet". Bare glem det og glæd dig til Kristine starter :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor vildt at I allerede har fået plads :oHvilken kommune bor du i?

Ja det er der mange der siger :) det er Lyngby-Taarbæk. Det er fordi de er begyndt at sende de store børn fra børnehaven i SFO før sommerferien når de skal starte i skole, og derfor rykker det hele i maj/juni i stedet for ved skolestart. Så det nyder vi godt af :) og så er der heller ikke overhovedet så meget tryk på ventelisterne her som i København

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at Lucas skal i dagpleje. Men det var mere fordi vi håbede på at han ville komme ud til en af de to vi kendte.

men det kom han så desværre ikke, Men vi har så fået en ældre rigtigt sød dame som dagpleje.

Hun har været i faget i over 30 år. Så jeg er enlig ikke så bange for at der sker ham noget, eller han kommer til at kede sig.

Men vi har så fået skrevet ham op til en af de to vi kende, så når de har plads bliver han flyttet.

Og det er også mere af hensyn til hvor langt væk vi skal aflevere ham.

Den plads vi har nu, ligger i den anden ende af byen.

Det tager mig ca. 30 min at cykle ud og aflevere ham. Så vi håber vi får en af de andre der er tætter på.

Men Der er godt nok mærkeligt at køre ud til en fremmede dame og aflevere sit barn..

Selvom det er 1 uge siden Lucas startede synes jeg stadig der er mærkeligt at aflevere ham :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det må godt nok være underligt at aflevere sit barn et fremmed sted :unsure

Jeg glæder mig heller ikke særlig meget til det. Men jeg tror nu alligevel også at det kan blive rart at få en smule fritid :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en af dem der synes det er meget hårdt og skulle aflevere min lille basse :( Men Carlo skal starte i vs d. 1/7 og jeg skal på job igen d. 3. september. Er sikker på han nok skal blive glad for det(og moren også ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh man synes vidst altid ens baby er for lille til at starte i institution :P

Alle vores har gået i vs - den største startede i dp da han var 6,5 mdr, men der var kun problemer i de 4 mdr han gik der, hun var hele tiden syg, ringede ham hjem fordi han var "syg" eller hun ikke kunne trøste ham osv - det var et sandt mareridt.

Vi flyttede ham derfor til vs, og har sidenhen også valgt det til vores andre børn, for at undgå at skulle opleve det samme besvær...

Håber din datter er kommet godt fra start med indkøring i vs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh man synes vidst altid ens baby er for lille til at starte i institution :P

Alle vores har gået i vs - den største startede i dp da han var 6,5 mdr, men der var kun problemer i de 4 mdr han gik der, hun var hele tiden syg, ringede ham hjem fordi han var "syg" eller hun ikke kunne trøste ham osv - det var et sandt mareridt.

Vi flyttede ham derfor til vs, og har sidenhen også valgt det til vores andre børn, for at undgå at skulle opleve det samme besvær...

Håber din datter er kommet godt fra start med indkøring i vs :)

Tak :) Hun er kommet rigtig godt ind i det og er stort set allerede kørt ind efter en uge. Hun er så nysgerrig på det hele og suger bare indtryk til sig når hun er dernede og der har ingen problemer været. Hun er glad for at se mig når jeg henter og skal op med det samme så hun er sikker på jeg ikke går fra hende igen men når jeg ikke er der nyder hun det. Jeg har fået arbejde i mellem tiden så nu skal jeg starte allerede fredag så vi har reelt kun haft 8 dage til indkøringen men det har umiddelbart været nok :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER