Barbamama

Måske er cola slet ikke så slem endda....

35 indlæg i dette emne

Sakset fra nr. 2 overnstaaende links, mens det foerste link har 92 bivirkninger paa listen... :

Conditions Mimicked By Aspartame Toxicity

§ Multiple sclerosis

§ Parkinson's disease

§ Alzheimer's disease

§ Fibromyalgia

§ Arthritis

§ Multiple chemical sensitivity

§ Chronic fatigue syndrome

§ Attention deficit disorder

§ Panic disorder depression and other psychological disorders

§ Lupus

§ Diabetes and diabetic complications

§ Birth defects

§ Lymphoma

§ Lyme disease

§ Hypothyroidism

Jeg skal lige sige at jeg slet ikke kender til det og er hverken læge eller sygeplejerske, men hvis der er så mange bivirkninger ved det, hvorfor har fødevarestyrelsen så frikendt det ?? Det er da ret interessant :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal lige sige at jeg slet ikke kender til det og er hverken læge eller sygeplejerske, men hvis der er så mange bivirkninger ved det, hvorfor har fødevarestyrelsen så frikendt det ?? Det er da ret interessant :)

jeg går efter princippet "better safe than sorry" - Jeg tror personligt ikke på at fødevarestyrelsen er facit listen. Fødevarestyrelsen godkender også sprøjtet frugt - men aberne i zoo må ikke få det fordi det gør dem sterile! Lidt tankevækkende info syntes jeg - jo færre kemikalier jo bedre! En mistanke er for mig nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal lige sige at jeg slet ikke kender til det og er hverken læge eller sygeplejerske, men hvis der er så mange bivirkninger ved det, hvorfor har fødevarestyrelsen så frikendt det ?? Det er da ret interessant :)

Hvorfor findes der stadig cigaretter paa markedet? Det synes jeg da er mindst ligesaa interessant :)

Det er formentlig frikendt af samme mulige aarsag til cigaretternes tilstedevaerelse - industrien goer det svaert eller umuligt at fjerne det. Men jeg skal selvfoelgelig ikke kloge mig paa det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg går efter princippet "better safe than sorry" - Jeg tror personligt ikke på at fødevarestyrelsen er facit listen. Fødevarestyrelsen godkender også sprøjtet frugt - men aberne i zoo må ikke få det fordi det gør dem sterile! Lidt tankevækkende info syntes jeg - jo færre kemikalier jo bedre! En mistanke er for mig nok.

Men lige med Aspartam kan jeg forstå at det er godkendt fordi det ikke er skadeligt for mennesker, men kun dyr.. Måske det er samme tankegang de kører der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men synes efterhånden Aspartam findes i rigtig mange fødevarer, så jeg har ærlig talt meget svært ved, at finde hoved og hale i hvor det indgår..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, enhver skal jo have lov at mene sit og indtage Aspartam, hvis de lyster det. Jeg vil ikke have aspartam og vil heller ikke give mine boern Aspartam, om det saa er forbudt her eller der eller ingen steder. Jeg vil heller ikke ryge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker sjældent sodavand, men hvis jeg gør, drikker jeg en rød coca cola :) Drak én dåse hjemme hos mine forældre i weekenden. Derudover kan jeg også godt finde på at drikke lidt Nikoline. Men drikker det mest, hvis jeg virkelig er træt af vand og trænger til at drikke noget med smag. Men jeg drikker altid kun vand i hverdagene og for det meste også i weekenden.

Jeg drikker ikke kaffe mere - jeg kan bare ikke lide det, så jeg indtager aldrig mere koffein, end det er tilladt. Men jeg holder mig altid til et enkelt glas eller en dåsecola - kunne ikke finde på at drikke halvanden liter.

Derhjemme har vi pt. øko Ribssaft, som jeg også godt kan finde på at tage et glas af, hvis jeg trænger til noget med smag. Men ellers fungerer vand nu også glimrende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker ikke sodavand i stor stil, kun af og til hvis jeg skal noget (fx i aften når jeg skal i biografen)

Men når jeg gør, går jeg ikke op i om det er cola zero eller fanta, jeg tager det jeg har lyst til..

Tilgengæld har jeg kun drukket en cafelatte i min graviditet og undgår ellers kaffe (ser ingen grund til det, når jeg ikke har behovet)

Drikker ej heller alkohol, farver hverken hår, makeup med parabenaer eller bruger parfume.. Derfor tillader jeg mig selv, at tage en Sodavand af og til, drikker oftest light, da jeg ikke bryder mig om almindelig (nok en vane sag)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker sjældent sodavand, men hvis jeg gør, drikker jeg en rød coca cola :) Drak én dåse hjemme hos mine forældre i weekenden. Derudover kan jeg også godt finde på at drikke lidt Nikoline. Men drikker det mest, hvis jeg virkelig er træt af vand og trænger til at drikke noget med smag. Men jeg drikker altid kun vand i hverdagene og for det meste også i weekenden.

Jeg drikker ikke kaffe mere - jeg kan bare ikke lide det, så jeg indtager aldrig mere koffein, end det er tilladt. Men jeg holder mig altid til et enkelt glas eller en dåsecola - kunne ikke finde på at drikke halvanden liter.

Derhjemme har vi pt. øko Ribssaft, som jeg også godt kan finde på at tage et glas af, hvis jeg trænger til noget med smag. Men ellers fungerer vand nu også glimrende!

Yeah, vand!yay.gif

- og lidt appelsinjuice!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah, vand!yay.gif

- og lidt appelsinjuice!

We like our water!

PT. har vi købt noget ren æblemost - uuuuh det er altså mega godt! NAM!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER