fru holden

Kost og Vægt

68 indlæg i dette emne

Synes godt nok vægten er eksploderet :o

Kan se jeg for lidt over en måned siden, blot havde taget 1 kg på, det er kommet 5 kg ekstra :blush så 6 kg og er 21+0 hvad skal det dog ikke ende med :lol

Synes det er blevet noget svært, at undgå søde fristelser, især når vægten stiger lige meget hvad :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er nu uge 24 et eller andet sted, og jeg har taget 7 kg på. jeg blev først skrækslagen, men så fandt jeg sådan en vægttabel, og så synes jeg jeg læste at det var ok at jeg havde taget 7 kg på.

så det prøver jeg at slappe af med, selvom jeg synes det er svært.

Jeg spiser sundt så snart jeg har mulighed for det, og når jeg får dårlig samvittighed. Men ellers er det nemmere at udelade salat og sådan, fordi min mand ikke rigtig gider spise det, så det er ikke optimalt med at holde mig sund.

Heldigvis så spiser jeg mindre efter jeg er blevet gravid, det er som om det bare ikke er nok plads i min mave til alt det mad, det ser jeg som en stor hjælp. eller havde jeg nok vejet endnu mere nu.

Men puha hvor er det svært at vægten stiger..... og at den kun kan stige..... blush.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg endelig været på vægten, og den siger +2 kg siden jeg var 6+0 :loveshower Er ret lettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

årh jeg har det svært med vægten som mange af jer andre - og så med folks dumme kommentarer om bred røv og tyk mave (hvad sker der lige i folks hoveder? :prik ) Jeg havde en hård påskeferie hvor vægten bare eksploderede, men den sidste uge har vægten HELDIGVIS stået stille og ud fra den vægt beregner der er link til herinde følger jeg nu igen den "normale" kurve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg på vægten her til morgen og nu siger den +800g her 23+0, da jeg havde tabt mig i starten er det nok +4kg overordnet set. Er jo en stor pige der principielt set ikke behøver tage det store på bare jeg spiser fornuftigt, så er godt tilfreds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, nu synes jeg vægten stiger MEGET hurtigt! Jeg har nu taget 6,5 kg på :unsure

Jeg har det meget blandet i forhold til det med at tage på. Jeg har for nogle år siden haft spiseforstyrrelse. Jeg er ude af det nu, men jeg kan godt mærke at det stadig sidder lidt i baghovedet i forhold til det med vægten. Jeg har altid haft det helt forfærdeligt med når vægten "runder en ny tier". Nu har jeg længe vejet LIGE under 60 kg (59), og jeg har gået meget op i at jeg ikke ville krydse de 60, men som gravid er det jo self noget andet, og der skal man jo taget på, og det er jeg også helt okay med :)

Der gik længe før jeg overhovedet tog på, og jeg syntes faktisk det var helt fantastisk da jeg endelig havde taget det første kg på, men nu synes jeg pludselig det går RIGTIG stærkt med at tage på :unsure Jeg håber jeg kan holde den med at tage 10-15 kg på i alt, men nu må vi se om det lykkes..

Og så var der en mand der sagde til mig: "Nåå man begynder da også godt at kunne se på sidebenene og dit ansigt at du tager på" TAK for det, det havde jeg så ikke selv tænkt på, jeg troede ellers lige maven sad så flot <_<

Sorry, jeg ved godt jeg ikk bør brokke mig over det, men selvom jeg nu er 25 uger henne, er det at være gravid er jo stadig en helt ny verden, og man skal forholde sig til alle de ting der pludselig sker med ens krop..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har rundet de 10 kg :13: :boo Trøster mig med at noget af det jo helt sikkert er vand men F*** det er nitte!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har rundet de 10 kg :13: :boo Trøster mig med at noget af det jo helt sikkert er vand men F*** det er nitte!!!

:kram2 væske eller ej, så er det ikke sjovt :(

Min vægt siger +6.5 kg men svinger til tider op på knap +8 kg især hvis vi har været i byen, men så falder den igen dagene efter.. Synes det er okay vægtstigning, men kan godt mærke jeg ikke synes det er sjovt :( ligesom Sofie har jeg en spiseforstyrrelse i baggagen, det er 11 mdr siden jeg blev erklæret rask og derfor har jeg det svært med, at tage på.. Mest fordi jeg frygter at blive overvægtig igen :( vejede 90 kg for 20 mdr siden, gik på kur tabte 25 kg på 5-6 mdr og blev så syg i 4-5 mdr efterfølgende.. Men er rask og spiser normalt nu, men havde håbet jeg aldrig skulle over 72 kg igen så det har været lidt svært at vægten siger 73.5 men er heldigvis 16.5 kg fra de 90 og dem satser jeg bestemt på, jeg ikke kan nå at tage på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ved at nå de 10 kg, er i uge 26 +3 og synes vægten går skremmende hurtig op ad... Men jeg ved jo godt at der ikke går en dag uden Rittersport, selv om kosten iøvrigt er sund -og motionen er begrænset til flittig brug af strikkepinde... Jeg må vist ud og gå lange ture m barnevognen når den tid kommer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ved at nå de 10 kg, er i uge 26 +3 og synes vægten går skremmende hurtig op ad... Men jeg ved jo godt at der ikke går en dag uden Rittersport, selv om kosten iøvrigt er sund -og motionen er begrænset til flittig brug af strikkepinde... Jeg må vist ud og gå lange ture m barnevognen når den tid kommer :D

Skal vi lave en slankeklub når vi når så langt? Så kan vi heppe på hinanden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi lave en slankeklub når vi når så langt? Så kan vi heppe på hinanden :D

JA vi skal da smide kiloene sammen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes :-)))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA vi skal da smide kiloene sammen :D

Yes :-)))

:loveshower glæder mig allerede :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det ikke noget med at man ikke skal gå på for stram slankekur mensman ammer da det kan stoppe mælkeproduktionen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo man taber sig vist helt af sig selv fordi amningen forbrænder så mange kalorier - så det bliver forhåbentlig ikke noget problem i starten :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste gang forsvant de 17,5 kg jeg havde taget på helt af sig selv -6 uger efter fødslen var der 4 kg tilbage og de blev nemt ammet væk. Jeg håber det er lige nemt denne gang, men jeg SKAL tilbage på normalvægt inden jeg skal på arbejdet igen et halvt år efter fødslen -så jeg er klar til at hurtigt tage kampen op m kiloerne dersom de ikke smutter af sig selv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det ikke noget med at man ikke skal gå på for stram slankekur mensman ammer da det kan stoppe mælkeproduktionen?

Jo det et sandt, men motion er vejen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det et sandt, men motion er vejen ;)

Så må vi håbe mit ben får det bedre efter fødsel og/eller jeg kan få blokaden med det samme så jeg kan komme igang med at bliver lækker smækker igen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu taget 7kg på men det er også okey når nu der er 2 babyer :whistling men tager ca. et kg på hver uge og det virker på lægerne som om det er okey :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev vejet ved jordemoderen i dag og æv bæv jeg har taget 4,5 kg på <_<

Det vil sige 4 kg siden uge 16.

Jordemoderen sagde det ikke direkte, men hun mente vist det var lidt for meget. Så nu skal jeg til at passe ekstra på hvad jeg stopper i munden og så bliver motionscyklen nok taget frem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For søren synes vægten har taget et ordenligt spring den sidste måned. 3 kg er der røget på! :blink Dvs ca 4 kg's vægtøgning fra start. Har godt nok lige været på ferie, men tror lige jeg skal stramme mig lidt an. (er jo en stor pige i forvejen).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var så glad over jeg kun havde taget 8 kg på da jeg var i uge 25... nu er jeg i uge 30 og fy for den...... Min egen vægt herhjemme fortæller mig nu at jeg har taget 4 kg mere på... på 5 uger..... ÆV altså... så nu har jeg taget 12 kg på i alt.... og der er 10 uger tilbage.... jeg skal da vist til at tage mig grov sammen....whistling.gif det er bare svært når det er sommer og varmt.... man skal jo have sin isloveshower.gif og jeg synes ikke jeg spiser meget mere nu end jeg har gjort hidtil... men det er jo så måske de lidt forkerte ting... desværre jeg propper i munden..sad.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her står den på 6 kg i tillæg, så er ganske tilfreds, selvom omkredsen omkring min røv er blevet 4 cm længeredry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her står den på 6 kg i tillæg, så er ganske tilfreds, selvom omkredsen omkring min røv er blevet 4 cm længeredry.gif

Dine hofter udvider sig så det er meget normalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har allerede taget 12,5 kg på her 28+5. Men ser slet ikke sådan ud -det hele sidder heldigvis på maven og i babbelutterne (og måske en lille smule på måsen :) ). Min startvægt var 57,5 kg så jeg "må" jo gerne tage lidt mere på end andre (messer jeg til mig selv om og om igen :) ). Synes egentlig ikke at jeg spiser meget mere end jeg plejer og prøver at holde igen med det søde og det fede. Men vægten ryger altså stadig deropad. Det bliver spændende at se hvor meget jeg tager på i det hel 'gisp'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER