fru holden

Kost og Vægt

68 indlæg i dette emne

Hej August-gruppen,,, trænger vi ikke til nogle flere emner vi kan hygge os med?.. synes jeg ;)

Og så tænkte jeg på hvor meget i andre går op i jeres kost og vægt... spiser i mere sundt nu og eller går det bare helt amok med kagerne?

Jeg hælder nok mest til den søde side, men vil virkelig gerne være sund og har da også spist en masse dåsemakrel den sidste uges tid :P

Jeg har kun taget et halvt kilo på ind til videre, men ved jo godt at vægten skal stige på et eller andet tidspunkt, og det kan jeg mærke at jeg er skide bange for, selvom jeg i starten troede at jeg havde det fint med det.! Hvordan har i det med det og hvordan ser jeres vægtøgninger ud?

Hilsen hilsen hilsen herfra udkantsdanmark

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, jeg har ikke været på vægten siden start januar. Vores vægt er i stykker, os synes ikke just det lokker. Jeg har dog altid kunne se på min dobbelthage og mine bingoarme hvis jeg tog på, så jeg tænker at det jeg indtil videre har taget på er gået til baby.

Begik dog den fejl da vi lavede vandrejournal at jeg oplyste en lidt gammel og lidt lav vægt, så det ser ud som om at jeg allerede da jeg var 6+0 havde taget næsten 4 kg på. Og det er den vægt de tager udgangspunkt i <_<

Hmt. Kost svinger det meget. Min grundkost er generelt sund. Masser af lyst kød, fisk, grøntsager, ris og pasta er helt fulkorn mm. Men har været syg sidden sidste onsdag, og da manden ikke går i køkkenet, skulle det bare være NEMT, så der har vi ikke spist ret sundt. Har også oplevet ret seriøse sukker-cravings, som jeg har prøvet at erstatte med frugt. Men når man arbejder på en tankstation, hvor frugten oftest er mega fesen, fordi det er et par dage sidden det blev leveret, når jeg er på arbejde, men vi har hylde efter hylde med bland-selv-slik, ja så er det lidt for nemt at falde i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe.. min mand er heller ikke lige til madlavning, så det er også der tingene er skredet herhjemme og vi har nærmest levet af dumme ulækre færdigretter eller pasta med ostesovs i laaangt tid efterhånden... hmm dry.gif og træls med din forkerte startvægt pumpkins! whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt emne!

Jeg ved jeg har taget lige omkring 3 kg på siden december, så er ikke SÅ bange for vægten endnu. Jeg spiser bare det jeg har lyst til, men med en del flere overvejelser om økologi.

Slik og kage har dog taget lidt overhånd :sandie og jeg PRØVER PRØVER PRØVER på at lade være men er der en kage kommer Pregzilla stormende og forsøg ikke at fjerne den, så bliver Pregzilla VRED - MEGET VRED!!! :sm

Jeg har i flere uger tænkt på at lave en madplan - for ellers bliver det altså til færdigretter det hele - jeg hader nemlig at lave mad og min mand går ikke op i sundhed, bare hvad han godt kan li at spise og har lyst til, eller hvad der er nemt. Måske det skulle komme på dagens projekt liste!!!

Tilgengæld spiser jeg en sund morgenmad, det er jeg MEGET bevist om, og jeg er sindsyg dårlig til at huske middagsmaden når jeg går hjemme! Og frugt får jeg spist alt for lidt af når jeg går hjemme (for så ved jeg jo lige hvor der er chokolade og lakrids). Så jeg glæder mig til at skulle i aktivering så jeg kan få lavet nogle sunde madpakker til mig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke taget på endnu ligger og svinger mellem -500 g og 0 g men jeg har også kastet en del op.. Men nu er det som om det begynder at vende, har hele denne uge kun haft lidt kvalme og kunne spise okay..

Pga kvalmen spiser jeg det som frister, får ikke de vilde grøntsager, men spiser heller ikke rigtig usundt... Det sker selvfølgelig, men lysten er der som sådan ikke.. Kun af og til hvilket den også er når man ikke er gravid ;)

Jeg spiser sundt normalt og går op i at jeg skal have grøntsager og ordenligt mad, men der er også plads til lidt usundt ellers bliver livet for kedeligt, regner med det også er min plan her i graviditeten at leve som jeg gjorde før kvalmen begyndte også tag det stille og roligt med vægten.. Ville gerne bliver under 70 kg meeen eftersom vægten sagde 67 da jeg blev gravid, er det ikke så sandssyneligt :lol: men man har lov til at drømme, vil dog meget gerne blive under 80 kg hvis det er muligt.. Gik på kur for 1 1/2 år siden hvor vægten sagde 90 kg så synes over 80 er for tæt på det jeg lige har smidt..Men ellers ved jeg jo heldigvis, hvad jeg skal gøre, for at smide kiloene igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten fundet denne side, hvor man kan se hvor meget man min og max bør ha taget på udfra hvilken uge man er i, der står også hvad normalen er ;)

Man taster sin startvægt og højde ind også finder den tallene, synes det er skide smart :D

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten fundet denne side, hvor man kan se hvor meget man min og max bør ha taget på udfra hvilken uge man er i, der står også hvad normalen er ;)

Man taster sin startvægt og højde ind også finder den tallene, synes det er skide smart :D

http://www.indiacurr...en/pregcalc.htm

det virker som en god regnemaskine, men jeg bliver da helt bekymret for at jeg ikke tager nok på!.. mmm.. må lige spørge lægen om det er ok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ca. taget 1 kg på siden jeg blev gravid. Spiser det jeg ikke væmmes ved, så det kan nogle uger være salat, andre uger rugbrød m. pålæg, og igen andre uger meget klam junk food :badgirl

Ved godt det er utrolig ensformigt, men gør alt hvad jeg kan for at undgå kvalme og opkast <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det virker som en god regnemaskine, men jeg bliver da helt bekymret for at jeg ikke tager nok på!.. mmm.. må lige spørge lægen om det er ok..

Jeg snakkede med min læge og hun sagde, at hvis jeg bare havde taget 2-3 kg på til andet lægebesøg, så var det længe fint..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten fundet denne side, hvor man kan se hvor meget man min og max bør ha taget på udfra hvilken uge man er i, der står også hvad normalen er ;)

Man taster sin startvægt og højde ind også finder den tallene, synes det er skide smart :D

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

:sc Den er da MEGA god den side... Jeg følger åbenbart normalen meget godt :glad

Nu er den bogmærket - så jeg kan følge med hele vejen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhu nu har jeg en god dag, tak for det link. Jeg ligger lige under minimum, men det er helt fint for en stor pige som mig. :yay haaber jeg ender omkring minimum ved uge 40 saa er jeg glad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med at tabe mig 2 kg, men har nu langt om længe taget dem på igen, så nu ligger jeg på 0,5 kg over startvægten :) Jeg venter egentlig lidt på at vægten stiger, for jeg synes ikk det er ret meget jeg har taget på :unsure Udfra den vægtberegner skulle jeg gerne have taget minimum 3 kg og max 4,5 kg på :blink

Jeg havde meget kvalme i starten (dog uden opkast), så jeg spiste ikk ret meget, og jeg spiste kun lige præcis hvad jeg havde lyst til, så det blev mest til frugt og grønt..

Nu er kvalmen langt om længe ovre, så nu spiser jeg mere 'normalt' igen :) Jeg forsøger at følge de 8 kostråd, men det er dog forskelligt hvor godt det lige går :lol Som gravid har jeg jo mine cravings (som skifter meget hurtigt) så, har jeg lyst til pizza, burger eller andet så spiser jeg det, og ser jeg en kage eller noget chokolade som ser alt for lækkert ud, så MÅ jeg bare have det!! :sandie

Så jeg vil sige, at lige for tiden er det meget forskelligt hvad jeg spiser og hvor sundt det er, men forsøger da at spise så sundt som muligt :) I øvrigt spiser jeg rigtig meget frugt, det er bare et hit lige for tiden! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tendens til den søde side, men har dog kun taget 3 kg på indtil videre. Maven er større end sidst men vejer mindre. Må have ommøbleret fedtet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh var på vægten igen i går. Piv piv har nu taget 6 kg på. :wacko Alt alt for meget men trangen til de søde sager er bare helt vild i øjeblikket.

Det gør det så ikke bedre at jeg har så mange smerte er højre ben at jeg ikke kan gå ture. Havde så meget lyst til at tude :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh var på vægten igen i går. Piv piv har nu taget 6 kg på. :wacko Alt alt for meget men trangen til de søde sager er bare helt vild i øjeblikket.

Det gør det så ikke bedre at jeg har så mange smerte er højre ben at jeg ikke kan gå ture. Havde så meget lyst til at tude :boo

:kram Det skal nok rasle af igen... vej dig om morgenen lige når du er stået op og har været på toilet, så ser det måske ikke helt så slem ud - hvis jeg vejer mig om eftermiddagen kan der godt være op til 2 kg forskel fra min morgenvægt, om aftenen er det endnu værre og HUSK cowboybukser vejer ca 500 g. så smid klunset - ALT klunset!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Det skal nok rasle af igen... vej dig om morgenen lige når du er stået op og har været på toilet, så ser det måske ikke helt så slem ud - hvis jeg vejer mig om eftermiddagen kan der godt være op til 2 kg forskel fra min morgenvægt, om aftenen er det endnu værre og HUSK cowboybukser vejer ca 500 g. så smid klunset - ALT klunset!!!

Har prøvet <_<

Det hjalp ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv <_< Så må du igang med noget styrketræning på gulvet - du skal jo alligevel være stærk til fødslen :hurra en gymnastik bold er skide god... den kan man også lave øvelser på som ikke på samme måde belaster benene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, jeg har taget 5,5 kg på, og er 18+4 i dag.... Er nærmest sulten hele tiden.... Det var heldigvis nemt at smide kiloerne igen sidste gang, så jeg krydser fingre og håber de også forsvinder nemt denne gang ;o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave vil desværre ikke rigtig vokse endnu :( har desværre tabt mig lidt over et kilo efter jeg er blevet gravid og kæmper hver dag med at skulle spise nok :( men der bliver da holdt godt øje med mig på hospitalet og har fået besked på at ringe dermed hvis jeg bliver dårlig eller taber mig mere, da jeg er for undervæktig i forvejen og der er jo to små pus derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu har jeg endelig taget et kilo på og vejer nu 55.5.. skema siger jeg burde veje 57 kg som et minimum!.. hehe.. men det går jo nok, bare der sker lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu har jeg endelig taget et kilo på og vejer nu 55.5.. skema siger jeg burde veje 57 kg som et minimum!.. hehe.. men det går jo nok, bare der sker lidt :)

Jeg har også taget 1 kg på skulle have taget min 2.6 kg på, men jeg tror ikke det betyder så meget, det er forskelligt hvornår man tager på, det kan være du om en uge har taget 3 kg på.. Er sikker på du ikke behøver bekymre dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også taget 1 kg på skulle have taget min 2.6 kg på, men jeg tror ikke det betyder så meget, det er forskelligt hvornår man tager på, det kan være du om en uge har taget 3 kg på.. Er sikker på du ikke behøver bekymre dig :kram2

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nu 16+5 og har taget 500 gram på, hvilket var super fint i følge jordemoderen.

En kvinde med min vægt må jo ikke tage mere end 6-9kg på, så det er godt indtil videre.

Nu vil manden og jeg til at indføre fast gåture 4-5 gange i ugen, så jeg forhåbentlig kan holde den gode linje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nu 16+5 og har taget 500 gram på, hvilket var super fint i følge jordemoderen.

En kvinde med min vægt må jo ikke tage mere end 6-9kg på, så det er godt indtil videre.

Nu vil manden og jeg til at indføre fast gåture 4-5 gange i ugen, så jeg forhåbentlig kan holde den gode linje.

Lyder dejligt og som en rigtig god plan!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Runder 20 uger på søndag og er stadig på minus 1 kg. Så er godt tilfreds.

Skal lige stramme lidt op på kosten, har arbejdet en del og været træt så det er blevet til nogle hurtige løsninger de sidste uger. Ikke så meget junk, men bare heller ikke specielt sundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER