Nitzen1987

Navneovervejelser

7 indlæg i dette emne

Hmm... manden og jeg har gennem den sidste 1½ måned talt om navne til vores lille spire - vi ved ikke om det er en dreng eller en pige, så vi taler om både pige- og drengenavne :) Vi har ca. 10 navne på både drenge- og pigeliste :) Det er som regel mig der finder på navnene også forkaster manden dem han ikke kan lide, så jeg må finde på nye... Vi har på forhånd bestemt os for, at vi ikke låser os endegyldigt fast på ét bestemt pigenavn eller drengenavn, men måske sidder med 5 af hver, når den lille er kommet ud og vi så kan se om der er ét navn vi synes passer bedre end andre... Det eneste kriterie, der er til navnet er, at det skal harmonere lidt til mit og mandens navne Anita og Jesper - og så Schøler Nielsen til efternavn :)

Et af de navne som manden har forkastet er Johanne, da han synes, at navnet minder for meget om sin moster Hannes navn <_<

Anna var et hit navn på pigelisten, men det er vi gået lidt væk fra igen... Min Bedstemor hed det, men hun døde da jeg var 1½ år gammel, så det er ikke en jeg husker, jeg har haft et forhold til... Desuden hedder min fætters datter Anne-Freja og Anne er jo en variation af Anna. Manden har en søster der hedder Ann, så synes det ligger får tæt op af Anna + mit eget navn Anita viser sig at være en spansk udgave af det danske Anna....

Kunne rigtig godt tænke mig nogle input og inspiration :) Tænker at jeg vil vente med at dele vores overvejelser indtil, der er kommet lidt forslag fra jer - kunne jo være, at nogle af jeres forslag ville matche med vores egne overvejelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså der er jo en navnetråd under smalltalk, og ellers har jeg også en liste i min barndåbstråd, som du kan kigge for inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså der er jo en navnetråd under smalltalk, og ellers har jeg også en liste i min barndåbstråd, som du kan kigge for inspiration :)

Jamen jeg har jo kigget den ene navneliste igennem efter den anden... Læst en hel bog igennem med navne! :o vi har også selv fundet nogle navne... kunne bare godt tænke os lidt input "ude fra" på navne der vil klinge godt med mandens og mine navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom vi allerede har udvalgt ét pigenavn og ét drengenavn til vores kommende barn, så kan du da lige få listen med de andre navne, som jeg havde på min liste ;)

Pigenavne:

Emma

Isabella

Viktoria

Olivia

Elina (navnet vi vælger hvis det er en pige) :loveshower

Daniella

Helena

Kara

Katharina

Laura

Caroline

Sara

Liva

Ava

Bella

Drengenavne:

Lucas

Noah

William

Mathias

Sebastian

Xander (vores søn på 2 år's navn) :loveshower

Villads

Kian

Liam

Philip

Storm

Tobias

Victor

Jeg har i øvrigt bare listet op og slet ikke taget hensyn til jeres navne eller efternavn :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigenavne jeg tænker passer til jeres familie:

Emma

Emilie

Frederikke

Julie

Maria

Olivia

Sandra

Drengenavne:

Oscar

Benjamin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert

Antod

Benjamin

Noah ( min store dreng)

Peter

Emil ( min lille dreng)

Valdemar

Jonathan

Adam

Sebastian

Jonas

Anna

Clara

Emilie

Stine

Sara

Freya

Emma

Mathilde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad med at gå ind på www.navnebetydning.dk så kan du finde de navne du syntes er interessante og se hvor mange der hedder det og hvad navnet betyder...

Mine forslag er på det her link, sammen med en masse andres top 10:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER