Myliona

Hvor mange gange har du ringet 1 1 2 ?

   76 members have voted

  1. 1. Hvor mange gange har du ringet 1 1 2?

    • 0 gange
      40
    • 1 gang
      19
    • 2 gange
      8
    • 3 gange
      5
    • 4 gange
      1
    • 5 gange
      0
    • Flere end 5 gange
      3

Please sign in or register to vote in this poll.

34 indlæg i dette emne

2 gange.

Første gang var der ild i udhuset hvor jeg boede med min x og anden gang var et sammen stød mellem 2 biler hvor vi kom gående på siden af vejen og så det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har stemt 4 gang. 2 gange hvor der var ild i nærheden (naboens hus og en skov) og en enkelt gang hvor der var gået ild i en elektrisk installation i mit hjem.

Har en enkelt gang måtte ringe 112 da min mor til en byfest havde drukket sig hamrende fuld og var kortvarigt bevidstløs. Heldigvis begyndte hun at kaste op mens jeg snakkede med alarmcentralen, så vi kunne klare det selv.

Har flere gange været involveret, hvor der har været bov for at ringe 112, men hvor det var andre der foretog opkaldet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også stemt mere end 5 da jeg har haft ringet mange gange i forbindelse med arbejdet ( hjemmeplejen )

Men har også ringet et par gange udenfor job

1 gang da jeg var 16 år gammel og mig og en veninde var på vej i skole der kommer en dame væltende ud af en opgang og små kalder på os først tænkte vi Hmmm mærkelige dame men besluttede og heldigvis for at få over til hende det viste sig hun var ved og føde og var alene hjemme vi fik hurtigt fat i en lidt ældre dame der havde prøvet den slags før og så ringede jeg 112

Har også haft ringet da vores nabo faldt og hoften tydeligt brækkede ( føj )

Værste gang jeg ringede var da jeg var på vej til vagt lægen med neo pga høj feber ( han var ca 10 mrd ) der er mylder trafik så jeg tager bagvejene selvfølgelig med masser af sne kigger i bakspejlet og så frem igen da noget slog mig at der var noget forkert kigger så igen denne gang på neo og ser han er helt blå og trækker ikke vejret han havde åbenbart feber kramper men det vidste jeg ikke da han ikke bevægede sig overhovedet flår ham ud at autostolen og ryster ham for at få en reaktion der kommer så heldigvis en brandmand forbi og tager neo jeg stod og ringede da han kom men jeg anede ikke hva vejen hed og var lettere panisk

Nu er det 2 år siden og jeg ligger stadig mærke til hva vejene hedder je køre på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har ikke ringet 112 i Danmark men da jeg arbejdede i et vekselkontor i Paris har jeg haft ringet 2 gange paa grund af holdup. Der skete ikke noget nogen af gangene og de fik ingen penge men forskraekket blev jeg da!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv ringet en gang.

Gik fra min arbejde på en tank mod Korsør st. for at tage toget hjem, og på vejen derop stod der en brændende bil(som jeg ved endte med at brænde ud), men da jeg nåede stationen var der en buschauffør og han havde ligeledes lige ringet, så de har nok fået det at vide af to gange på en gang. Jeg så så aldrig nogen komme, idet der var 3 min til mit tog og næste tog var en time senere.

Jeg har på et tidspunkt (var vel 10 år) givet min genbo telefonen i hånden og fundet min fars medicin til hende da hun ringede til 112 for mig, idet min far havde fået et epileptisk anfald. Hvor vi havde siddet og set tv i stuen, og han så var faldt i søvn og han så pludselig gik i kramper og fik fråde om munden og væltede hele stolen han sad i.... jeg blev meget bange og løb over vejen og direkte ind i genboens hus for at få hjælp, og tror der gik ca. 20 min til ambulancen kom... men føltes som meget længe kan jeg huske, idet min far var begyndt at gå/løbe rundt i huset og begyndt at holde om mig og kramme mig så meget at jeg blev bange for at blive mast, hvor han efterfølgende kom ud af hoveddøren og endte med at være ved at løbe væk, men genboens mand var kommet hjem der og holdte imod. Min far blev så sig selv igen da ambulanceførerne var ankommet og var ved at sætte ham ind i ambulancen. Men min far har da ikke haft nogen anfald siden, så er vel meget godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt 3 gange.

Første gang da jeg fødte ved akut kejsersnit 8 uger for tidligt. Jeg mistede end el blod og fostervand meget pludseligt. Moderkagen havde løsnet sig. Jeg havde svangerskabsforgiftning, men var ikke indlagt til observation.

Anden gang var fordi Min 10 måneder gamle datter havde feberkramper. Ekstremt uhyggeligt at se på... Som epileptisk anfald.

Sidste gang var fordi jeg fandt en mand i vejkrogen. Han var blevet ramt af En flugtbilist. Hvad der videre hændte ved jeg ikke. Men benet så da brækket ud og der var smerter i skuldrene.

Der har været flere gange, men ikke med mig ved telefonen.

Altså. Det handler om at være tydelig med at få sagt hvem man er, hvor man er, hvad der er sket - i korte, præcise sætninger - hvor mange tilskadekomne og hvad der er blevet gjort på stedet. Samtalen optages jo og gemmes. Ikke at det har en betydning som sådan.

Jeg synes det har været trygt alle gange. Pulsen har Dunket, adrenalinen har kørt på max. Sådan er det jo. Men af en eller anden grund synes jeg også jeg har nemt ved at skabe mig overblik. Det man har lært slår ligesom igennem, så man gør de rigtige ting lidt pr automatik, hvis altså man lige er i stand til at skubbe panikken og følelserne lidt i baghovedet et øjeblik i stedet for at lade sig overrumple af magtesløshed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har aldrig selv haft brug for at ringe 112, men har prøvet hele 4 gange at der er ringet 112 på mine vegne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER