Pilaj

Øretermometer

10 indlæg i dette emne

Hvad er jeres erfaringer?

Synes næsten det tangerer overgreb at tage Emilies temperatur rektalt og jeg overvejer derfor at købe et øretermometer. Vil dog gerne høre lidt erfaringer inden. Er det pengene værd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et, netop af samme årsag som du skriver, og vores virker upåklageligt :) Vi har prøvet med begge termometer for at se forskellen og den var ikke stor. Har hørt nogen steder, at man skal lægge en halv grad oveni, når man måler med et øretermometer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man skal bare huske at termometre som ikke måles rektalt ikke måler helt så nøjagtigt.

ved videregivning af info af temperatur er det vigtigt, at i fortæller, hvor det er målt henne på kroppen, da forskelligen kan op på 1 grad fra rectum og andre målesteder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har købt et øretermometer for nyligt på apoteket.... Og det skulle måle præcis som et rektalt..... Det er noget med at den varmer spidsen op til 37 grader inden målingen, og så bruger den infrarøde stråler.... Den er helt ny, og er udviklet specielt for at undgå de ting som ellers er galt med øretermometre :)

Den er hvert fald meget stabil, altså den måler samme temperatur hvis man prøver flere gange, og vi er rigtig glade for den.... Men den var så heller ikke helt billig :rolleyes

Marlon er nemlig også blevet rigtig ked af den anden, og synes det er synd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super. Så må vi forbi apoteket når manden kommer hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt et øretermometer for nyligt på apoteket.... Og det skulle måle præcis som et rektalt..... Det er noget med at den varmer spidsen op til 37 grader inden målingen, og så bruger den infrarøde stråler.... Den er helt ny, og er udviklet specielt for at undgå de ting som ellers er galt med øretermometre :)

Den er hvert fald meget stabil, altså den måler samme temperatur hvis man prøver flere gange, og vi er rigtig glade for den.... Men den var så heller ikke helt billig :rolleyes

Marlon er nemlig også blevet rigtig ked af den anden, og synes det er synd.

Hvor dyrt var det ? mere så jeg kan spare op.. Nadja hader bare det termometer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dyrt var det ? mere så jeg kan spare op.. Nadja hader bare det termometer..

Jeg gav 400 for det :)

Det samme gør Marlon, og jeg ville sgu heller ikke selv bryde mig om det :rolleyes Det nye her, synes han bare er totalt sjovt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også købt på apoteket og det måler det samme som det til numsen. Vi har testet flere gange når temperaturen har rundet 40 grader fordi jeg var lidt skeptisk.

Jeg gav også omkring 400, men det er pengene værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores apotek fører så ikke øretermometer. Må prøve et andet torsdag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER