dhg

MBL-mangel

10 indlæg i dette emne

Er der andre der her børn med MBL-mangel..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det jo selv. Jeg tror ikke Alexander har det, men ved det ikke. Kan jeg hjælpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det jo selv. Jeg tror ikke Alexander har det, men ved det ikke. Kan jeg hjælpe?

Jeg er ved at have godt styr på det, men det er altid dejlig at møde andre der har det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at have godt styr på det, men det er altid dejlig at møde andre der har det.

Der er et par grupper på FB med det, hvis du har set dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

må jeg spørge hvad MBL mangel er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

må jeg spørge hvad MBL mangel er?

Det er et protein som leveren danner. Hvis man ikke danner det, så får man et overaktivt immunforsvar, så går til angreb på alt i kroppen, men ikke virker når man har infektioner. Bare man ligger forkert en nat, så går det til angreb og man får betændelse. Dernæst er det det protein der gør at man har svært ved at styre det med mad. Man kan ikke rigtigt mærke om man er sulten eller ej. Det betyder ikke alle er tykke, for de fleste spiser jo bare den mængde der er normal. Men det er et problem alligevel. Nå men man er syg meget tit og indtil immundefekten bliver opdaget, så bliver man kaldt hypokonder (okay det blev lidt til en "Pernille forklaring" - men det er svært at finde rigtig godt materiale om det. Selv på immundefektforeningen, er det ikke uddybende nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for info. Det lyder ikke rart! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for info. Det lyder ikke rart! :kram

Tak- Nej det er det heller ikke. Men for børn er det bare flere ørebetændelser og lungebetændelser end andre - men ikke altid. Jeg var ikke medtaget som barn.

Men som voksen bliver man fyret pga. sygdom hele tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg og Isabella er under udredning pt. Både for MBL-mangel, men også for andre immundefekter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg opretter lige en tråd om Magnus her ind, så kan jeg også bede selv holde styr på det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER