Glowin

temperatur - kontakte lægen?

11 indlæg i dette emne

Ved hvilken kropstemperatur ville du kontakte lægen, på vegne af dit barn?

Vi er ramt af mave-omgangssygen herhjemme.. Som hos Silje åbenbart medfører feber, men.. Jeg er i tvivl om hvornår jeg skal kontakte vagtlægen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis hun virker sløv og slap, eller jeg ikke kunne få væske i hende, ville jeg ringe uanset temperaturen..... Men hvis hun virker rimelig frisk, og kan afledes til leg, så ville jeg først ringe hvis temp. kommer over 40.0.......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun virker sløv og slap, eller jeg ikke kunne få væske i hende, ville jeg ringe uanset temperaturen..... Men hvis hun virker rimelig frisk, og kan afledes til leg, så ville jeg først ringe hvis temp. kommer over 40.0.......

Er helt enig. Men det kan selvfølgelig ikke skade at ringe, hvis du på nogen måde er utryg! Det har jeg gjort en del gange, og så hjælper det at få en læges ord for, at det er ok som det står til, og hvornår man skal reagere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til vagtlægen i går da min yngste datters temperatur nåede 40,2 og hun hverken havde drukket eller spist længe. Hun var bare træt og sov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er helt klart sløv og slap og har været vågen max 3timer i løbet af dagen.. Hun kan lige holde sig vågen til bleskift og så sover hun igen.

Men, hun er ok til at drikke og rimelig interesseret i at spise også.. Så længe det er sød frugtmos..

Temp. siger 39.9

Hmm.. Men så længe jeg kan få væske i hende kan jeg vel godt vente til egen læge åbner i imorgen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er helt klart sløv og slap og har været vågen max 3timer i løbet af dagen.. Hun kan lige holde sig vågen til bleskift og så sover hun igen.

Men, hun er ok til at drikke og rimelig interesseret i at spise også.. Så længe det er sød frugtmos..

Temp. siger 39.9

Hmm.. Men så længe jeg kan få væske i hende kan jeg vel godt vente til egen læge åbner i imorgen?

Ja hvis hun vil drikke, er der ingen grund til at kontakte lægen før imorgen (med mindre hendes temp stiger!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er helt klart sløv og slap og har været vågen max 3timer i løbet af dagen.. Hun kan lige holde sig vågen til bleskift og så sover hun igen.

Men, hun er ok til at drikke og rimelig interesseret i at spise også.. Så længe det er sød frugtmos..

Temp. siger 39.9

Hmm.. Men så længe jeg kan få væske i hende kan jeg vel godt vente til egen læge åbner i imorgen?

Det ville jeg også gøre. God bedring med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer an på barnets almene tilstand, synes det er vigtigere end det eksakte tal :)

Ville overveje det ved temp, der nærmede sig 41 (altså nok over 40,5), men igen synes barnets tilstand er vigtigere end tallet), og ville ikke ringe før jeg selv havde prøvet at slå det ned med panodil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres råd.

Vi så tiden an og har ringet til egen læge her til morgen, som mener hun er alt for lille til at have det så skidt og derfor vil se hende kl. 12.

Hun har fortsat feber, omend lavere.. Men nattens ble var knastør og jeg kan ikke længere lokke hende til at drikke, ej heller af vandflaske som hun ellers er ret vild med..

Så.. Nu ser vi hvad lægen siger ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring med hende :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, så kan jeg også godt forstå de gerne lige vil se hende..... Det er rart at være på den sikre side. Håber snart hun får det bedre den lille mus :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER