Guest

Sukkerfri børn

110 indlæg i dette emne

:sandie de lyder godt nok lækre! Og perfekte til Mies første fødselsdag hvor jeg simpelthen SLET ikke vil servere noget med sukker. Det bliver boller, banan-havregrynskage (ligger opskriften ind senere), trøfler af tørret frugt, udskåret frugt, vandmelon is til dem som vil have det (vandmelon stukket ud med en småkageform, en pind i og så frosset ned) og så vil de cookies jo være så perfekte!

Skal Mie ikke have sukker skal vi andre heller ikke :P især MIN familie tror at det betyder at vi skal leve af hvedeklid og linser :rolleyes og at Mie får en kedelig barndom (selvsamme familie påstår at øl er sundt for børn at smage :blink jeg erklærer mig enig i at være 100% uenig med min families kost politik). Så det vil være umådentlig fedt at kunne servere lækre alternativer og så kunne fortælle at der altså ikke er sukker i andet end den chokolade der er brugt. Jeg skal nok vise dem at det kan være helt vildt lækkert uden at være helt så usundt. (Ok jeg er lidt barnlig på det punkt, men så sent som i søndags fik Anders et foredrag om at Mie da SKAL have en flødebolle på sin fødselsdag, det hører sig til, øh nej søster det skal hun IKKE).

Tjek i øvrigt min mor-tråd, hvis du gerne vil lave en sukkerfri smagfuld lagkage til Mie på hendes fødselsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

dejligt :) Uha duede det og bruge banan - kunne forestille mig det kunne ødelægge konsistensen? Var de sprøde?

Nej de er mere chewy.. Men det er nok pga bananen ;) prøver lige uden næste gang. Måske tilsætte lidt kakaopulver. Altså ren kakao hvis man vil have mere chokoladesmag.

Jeg puttede også lidt lucuma powder i. Det er fyldt med antioxidanter også.

Super opskrift altså! !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men så skal man være meget glad for kokos - eller købe en kokosolie der ikke smager af kokos. Det er jo en betydelig stor mængde fedtstof der skal i.

Smør skal man ikke kimse af- det er godt med lidt fedt - og særligt ( i mine optik) hvis den er økologisk :)

Det er rigtigt med kokossmagen. Så kunne man tilsætte lidt kokosmel og gå all in på kokos ;)

Smør skal i min verden også være øko. Brugte den fra løgismose nam nam :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej de er mere chewy.. Men det er nok pga bananen ;) prøver lige uden næste gang. Måske tilsætte lidt kakaopulver. Altså ren kakao hvis man vil have mere chokoladesmag.

Jeg puttede også lidt lucuma powder i. Det er fyldt med antioxidanter også.

Super opskrift altså! !

De smager ret meget af chokolade synes jeg - det er nok din banan og hasselnød, der overdøver...men ja prøv uden og med mandler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt med kokossmagen. Så kunne man tilsætte lidt kokosmel og gå all in på kokos ;)

Smør skal i min verden også være øko. Brugte den fra løgismose nam nam :)

Jamen jeg er vild med kokos, men det skal man også være hvis man bruger kokosolie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved bare ikke hvor godt det fungerer i cookies - så tror jeg det er bedre med nogle småkager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle der har en god tærtebund opskrift, til kage tærte (fx jordbær tærte, eller rabarber)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjek i øvrigt min mor-tråd, hvis du gerne vil lave en sukkerfri smagfuld lagkage til Mie på hendes fødselsdag :)

Uh det vil jeg lige gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

se denne her

http://healthjunkie.looklab.dk/ikke-kategoriseret/raw-cake/

eller

http://www.mynewroots.org/site/2011/01/raw-cashew-dreamcake-2/

min søster lavede kagen og synes den var super. men du kan jo bare nøjes med bunden :)

disse raw brownies er altså også super gode :)

http://www.mynewroots.org/site/2011/04/the-raw-brownie-2/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, er der nogen herinde som kender nogle gode links til steder hvor man kan finde opskrifter med intet / minimalt sukker til børn - og voksne for den sags skyld?

Jeg kan anbefale madbanditten.dk :) Men man skal ikke være fedtforskrækket ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER