ki schou

Børn der ser ældre ud end de er

14 indlæg i dette emne

I week-enden var vi hjemme og besøge er par venner, der lige har fået en lille baby.

Nå men der var et par af deres andre venner, som vi har mødt en enkelt gang til deres bryllup.

Så vi kender ikke deres børn.

Det startede så meget flot med, at jeg sagde til Leo, da vi kom ind i stuen:

"Se Leo der sidder 2 store piger måske de vil lege".

Da moren 5 minutter efter kaldte den ene "pige" for Daniel måtte jeg jo helt flov sige undskyld, jeg troede det var en pige, fordi han havde lyserøde bukser på.

Det viste sig så, at han havde været klædt ud som den lyserøde panter til fastelavn og havde smidt overdelen :lolhit

Nå men det jeg egentlig vil hen til er, at vi så sidder og snakker og jeg siger flere gange, at Leo kan lege med de store børn.

Det viser sig så, at Daniel er 2 måneder YNGRE end Leo - what the f*ck?

Drengen er seriøst et hoved højere end Leo. Godt nok er Leo ikke den højeste kost i skabet men ......

Og ham drengen bruger str. 28 i sko, og det har han gjort i et halvt år siger moren - helt vildt!

Det var virkelig en stor dreng i en lille drengs krop, for han gik så stadig med ble viste det sig.

Jeg fik faktisk lidt ondt af ham drengen, fordi man kan ikke undgå at tro, at han er meget ældre end han er, og måske stiller folk jo så for høje forventninger til drengen?

Andre der har oplevet dette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det har jeg oplevet.

Min dreng er nemlig den høje dreng, han er fra oktober 2008, men er 105 ca, vejer 20 kg og bruger 29/30 i støvler

Mange tager fejl og tror at han er meget ældre, det har vi oplevet mange gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det har jeg oplevet.

Min dreng er nemlig den høje dreng, han er fra oktober 2008, men er 105 ca, vejer 20 kg og bruger 29/30 i støvler

Mange tager fejl og tror at han er meget ældre, det har vi oplevet mange gange :)

Jamen så kender I det godt kan jeg høre.

Siger I noget til folk, hvis de forventer mere af jeres dreng end han kan klare?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så kender I det godt kan jeg høre.

Siger I noget til folk, hvis de forventer mere af jeres dreng end han kan klare?

Ja, jeg er ret god til at få fortalt til nye pædagoger eller vikarer f.eks. at han ikke er så gammel som han ser ud, også selvom han er forud.

Som regel er det ikke noget problem, men jeg har stødt på flere som spørger, "ej er du sikker?" eller "ej, er det rigtigt?"

Nogle er bare større end andre :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lauge ligner en på 3-4 år og er kun 2 år og 4 mdr.. Det har virkelig snydt mange og kan godt mærke, at de forventer meget mere af ham.. Det er lidt synd for ham, for han bruger jo stadig ble og snakker ikke vildt godt, men er alderssvarende..

Oveni så er han ikke selv bevidst om, at han er mega stærk og voldsom, så det går nogengange ud over de små, det er træls..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var mg med en dreng der allerede da de var 5 ndr var et hovde højer end de andre og han havde rigtig meget hår og så ud til at være 1½år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vores søn var 9 måneder tog jeg et billede af ham. Jeg er senere blevet spurgt om han er 2 år på billedet????

Vi er også lige blevet spurgt om hvornår han skal i børnehave...han er altså kun 20 måneder, så der er laaang tid til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever så det modsatte med Freja. At folk har gjort og stadig gør hende til mindre end hun er fordi hun er noget lille af sin alder.

Fx var hun 93 cm høj da hun var 4.

Så jeg er noget varsom med at gå ud fra højde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi oplever det med begge vores børn. Tobias bliver 6 år til april, men er allerede 124 høj og bruger str. 35 i sko :blink Annika blev 4 i november og er 111 høj og bruger str. 32 i sko. Så vi har høje og meget tynde børn, Tobias er den højeste i hans gruppe i børnehaven. Men de ligner bare manden og jeg, vi er begge høje. Da jeg gik i skole, var det først i 9. klasse, at drengene blev højre end mig, jeg var allerede 173 da jeg gik i 7. klasse.

Men jo vi høre tit den med, at "er de ikke ældre" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi oplever det tid med Astrid hun er 5 et ½ år, og hun er 128 cm og lige så høj som store søster. Så folk der ikke kender os tror de er tvillinger.

Jeg har igennem årene fået mange kommentar når jeg har været ude af handle. Astrid blev tit spurt om hvad hun hed, da hun var 1½ år, hvor jeg måtte sige at hun altså ikke kunne tale i nu. :lol

Men det er jo menneskeligt at man tager fejl, jeg gør det da også selv en gang i mellem, jeg gør det bare med børn der ser ynger ud en de er :bask

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ja vi har bare med omvendt fortegn

Der er mange der tror Louie er yngre end han er, pga han er sådan en lille fis (12,5 kg, str 25-26 i sko)

Så de synes han er sååå dygtig til en masse ting :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA vi har og gør det stadigvæk sommetider med Sofie hun er 5 år og 115 cm og vejer 23 kg ca. hun er også meget høj af sin alder, for 2 år siden da hun var startet i børnehaven og de skulle fotograferes der troede fotografen at hun skulle i skole, hun er meget lang og høj og hun bruger tøj der svarer til 7-8 år sommetider større afhængig af str.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min den lille bliver tit regnet for ældre end hun er.

Hun er to år yngre end den store, men passer tøj og sko med hende :blink - Men okay, hendes far er også 2 m høj..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ja vi har bare med omvendt fortegn

Der er mange der tror Louie er yngre end han er, pga han er sådan en lille fis (12,5 kg, str 25-26 i sko)

Så de synes han er sååå dygtig til en masse ting :D

12,5 kg - ja han er stadig en bette fis Louie. Leo vejer 15 kg nu, det samme som storesøsteren til hans legekammerat, men hun er så også 3 år ældre end Leo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER