Tumlepigen

Begynde at spise forældrenes aftensmad

9 indlæg i dette emne

Filippa er nu 8 måneder og godt i gang med den faste føde. Hun er dejlig nem, og spiser alt :yay

Indtil videre får hun kartoffel/grøntsagsmos til aften ved 17-tiden. Jeg har læst, at når de er 9 måneder kan de spise det samme som resten af familien - hvilket hun jo også skal til, når hun skal i institution mv, andet vil jo være besværligt :)

Så næste "projekt" med maden er flytte aftensmaden lidt hen til ved en 18-tiden + at få hende til at spise det samme som os, så vi ikke skal lave 2 måltider. Det haster ikke, men jeg er nysgerrig på, hvordan I andre har gjort for at få barnet til at spise det samme som jer? Fjernede I mosen og tilbød kun det samme som I spiser eller?

Kom med jeres erfaringer - på forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sofia er 10 måneder og umættelig :P Hun er en stor pige der spiser rigtig meget, så vi er endnu ikke gået over til, at hun kun får det samme som os, for hun bliver ikke mæt af det..

Hun får stadig grøntsagsmos og så smager hun det vi får og det hele ryger ned :unsure :unsure

Så vi er lige midt i den proces hvor hun stadig får sin mos, men også det samme som os.. I dag spiste hun kartoffelmos af to store kartofler og ca 1 dl ærter og efterfølgende spiste hun sammen med os en skål risret.. Her klokken 19.00 har hun fået 220 ml MME og nu sover hun så :kuller

Så mit råd er at blive ved med at give hende mos, men lige så stille begynde, at give hende det i får, for til sidst kun at give hende det i får :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamie på snart 11mdr får ikke det samme som os endnu - vi er begyndt stille og roligt.

men han får stadig kartofler, gulerødder og kød moset.

når han er færdig, så får han evt. lidt pasta at sidde med selv, eller et stykke indmad fra en frikadelle osv.

jeg putter f.eks. lidt af sovsen fra vores mad i hans, for at vænne ham lidt til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David han spiser det samme som os til aftensmad og det kører ned :)

Tror vi startede lige efter vi havde SP ved 8 måneder og hun sagde han sagtens kunne begynde at få det samme som os og det begyndte vi så på - så David var 8 måneder da vi begyndte :)

Og det er meget meget lettere end at skulle lave flere forskellige ting :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David han spiser det samme som os til aftensmad og det kører ned :)

Tror vi startede lige efter vi havde SP ved 8 måneder og hun sagde han sagtens kunne begynde at få det samme som os og det begyndte vi så på - så David var 8 måneder da vi begyndte :)

Og det er meget meget lettere end at skulle lave flere forskellige ting :loveshower

Lyder skønt!

Hvordan tacklede du overgangen? Noget tid med både mos og jeres mad eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder skønt!

Hvordan tacklede du overgangen? Noget tid med både mos og jeres mad eller?

Jamen han fik jo mos af alle mulige forskellige ting og så startede var bare lige på og hårdt.

Stoppede med mosen og så bare kartofler som vi lige moste lidt og så lidt kød og sovs - tror det var millionbøf med kartoffelmos vi startede med at spise den dag han skulle starte med at spise det samme som os ..

Han kan os sagtens spise pasta og ris :loveshower

Vi eksperimentere lidt med forskellige ting og han tog det faktisk rigtig postivt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen han fik jo mos af alle mulige forskellige ting og så startede var bare lige på og hårdt.

Stoppede med mosen og så bare kartofler som vi lige moste lidt og så lidt kød og sovs - tror det var millionbøf med kartoffelmos vi startede med at spise den dag han skulle starte med at spise det samme som os ..

Han kan os sagtens spise pasta og ris :loveshower

Vi eksperimentere lidt med forskellige ting og han tog det faktisk rigtig postivt :)

Det lyder godt! Det kan være, at jeg bare skal kaste mig ud i det, når jeg synes :) Filippa spiser nemlig også alt muligt nu, så det kan jo være, at det fortsætter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt! Det kan være, at jeg bare skal kaste mig ud i det, når jeg synes :) Filippa spiser nemlig også alt muligt nu, så det kan jo være, at det fortsætter!

ja der er ikke andet end at springe ud i det og se hvordan det går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter har spist det samme som os siden hun var 7-8 mdr - uden problemer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER