Camillat

Stofbleer paa budget :-)

51 indlæg i dette emne

Fedt du næsten har holdt budgettet :super Jeg har overskredet vores med flere gange, da jeg altid lige finder noget nyt til samlingen :whistling

Jeg er saa tilfreds med den endelige regning, meeeeee kan nu ikke forstille mig, at jeg slet, slet ikke falder for at koebe lidt flere i loebet af de naeste aarwhistling.gif men jeg er i hvert fald tilfreds nu, for 34 bleer er slet ikke saa lidt endda og de er saa fine, at jeg har faaet min lyst til forskellige designs og modeller styret tilstraekkeligt for en rum tid. Men de skal vaere ekstra fine, hvis der skal bevilges flere blepenge, fremfor mor og/eller Noah-pengewink.gif

Saa haaber jeg, at de passer ham godt, men det er jeg nu ikke nervoes for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold op hvor er du sej, fedt du har holdt et fint budget..

Men har du ikke glemt rispapir i din beregning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor er du sej, fedt du har holdt et fint budget..

Men har du ikke glemt rispapir i din beregning ;)

Tak, Henriette :)

Jo, men det er ret bevidst, fordi jeg kommer til at forhandle det i min butik... Koebte bare en pakke for at have til at starte paa, men jo, burde da ogsaa regne det med.

Hvor meget forbruger man af det, egentlig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det aner jeg ikke, har ikke ført regnskab, men vi har nok brugt 2000 på det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, det er meget ohmy.gif Hvor koeber du dem henne?

Jeg kan koebe 10 pakker med 100 for 25 euro.... Og saa kan de jo vaskes op til 5-6 gange, hvis ikke der er bonus. Saa det giver maaske lige 200 kroner ekstra i mit regnskab, hvis jeg koeber dem til den pris vel at maerke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg også bestilt bleer på bumdeal! :D jeg købte den blandede pakke med 20 bleer, og så tilbehør.. -Glæder mig vildt til de kommer :loveshower

Hvis du har tid og overskud camillat, gider du så svare på et par spørgsmål!?

Er du stadig glad for bleerne, nu da de vel er kommet i fuld brug? hvilken slags synes du bedst om? og passede de ordentligt da Noah var helt lille?

Har du nok i 34 eller nogen kommentarer til hvor mange du mindst synes man skal have??

Tuuusind tak på forhånd hvis du har overskud til at svare, -men du skal endelig ikke føle dig presset :P

Klem fra en forventningsfuld kommende stofble-entusiast!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg også bestilt bleer på bumdeal! :D jeg købte den blandede pakke med 20 bleer, og så tilbehør.. -Glæder mig vildt til de kommer :loveshower

Hvis du har tid og overskud camillat, gider du så svare på et par spørgsmål!?

Er du stadig glad for bleerne, nu da de vel er kommet i fuld brug? hvilken slags synes du bedst om? og passede de ordentligt da Noah var helt lille?

Har du nok i 34 eller nogen kommentarer til hvor mange du mindst synes man skal have??

Tuuusind tak på forhånd hvis du har overskud til at svare, -men du skal endelig ikke føle dig presset :P

Klem fra en forventningsfuld kommende stofble-entusiast!

Ihh, jeg tror ikke, du bliver skuffet - de er fine, er de!

Men jeg har ikke kunnet bruge dem endnu, for Noah er jo foedt saa lille, at vi havde valget mellem papirsbleer eller at lynkoebe x antal bleer i newborn/XS-S. Valget faldt ret hurtigt paa papirsbleerne(Libero/Huggies Newborn Organic/andet oekomaerke), for vi havde virkelig nok at se til herhjemme og jeg var jo - som skrevet andetsteds - ikke i tip-top form. Nu vejer han 3640 g og vi burde snart kunne tage dem i brug, hvilket jeg glaeder mig til - og jeg storglaeder mig til ikke at skulle bruge energi og penge paa at slaebe papirsbleer hjem!

En gang imellem kommer jeg ham i de 4 smaa Lil'joeys, jeg har, og han er bare saa soed i dem rolleyes.gif

Jeg skal nok lige faa ham i de forskellige, jeg har. Saa tager jeg billeder og du kan se, hvordan de passer :)

Fra en forventningsfuld kommende stofbleentusiast til en anden bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaaaah okey, nu du siger det kan jeg jo godt huske at han er en kær bette en :P Tusind tak for svar! Vil glæde mig meget til at høre og se nærmere når i kommer dertil..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh... jeg er ved at blive godt hooked på stofble tanken. Mest fordi det bare virker så meget mere rart for baby, fordi jeg tror på at det er bedre for huden, og fordi jeg har en idé om at det bliver nemmere at venne barnet fra at bruge ble (ved ikke hvorfor jeg tænker det, men tror bare at den for det store barn føles mere besværlig end fx. pampers up and go).

Jeg er stadig i overvejelse, men jeg synes at jo mere jeg finder ud af, jo mindre besværligt synes jeg det virker :glad.

Jeg har lige 3 spørgsmål:

- som med papirsbleer, kan baby vel bedst bruge nogle mærker frem for andre, men jeg påtænker jo at købe bleerne (eller i hvert fald nogle) inden baby er født. Og har jo ikke lyst til at spilde mange penge?! :help

- i AIO bleerne, som jeg er mest tiltrukket af, får man i mange tilfælde et ekstra indlæg med, men er det nødvendigt. Jeg tænker, det er jo AIO. Eller er det til om natten, eller...?

- hvor mange tror i man som minimum skal have når jeg har vaskemaskine hjemme, men alligevel ikke vil vaske bleer hver eneste dag?

Undskyld jeg spørger inde i din tråd Camillat, men jeg synes bare du virker som om du har rigtig godt styr på det :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige 3 spørgsmål:

- som med papirsbleer, kan baby vel bedst bruge nogle mærker frem for andre, men jeg påtænker jo at købe bleerne (eller i hvert fald nogle) inden baby er født. Og har jo ikke lyst til at spilde mange penge?! :help

- i AIO bleerne, som jeg er mest tiltrukket af, får man i mange tilfælde et ekstra indlæg med, men er det nødvendigt. Jeg tænker, det er jo AIO. Eller er det til om natten, eller...?

- hvor mange tror i man som minimum skal have når jeg har vaskemaskine hjemme, men alligevel ikke vil vaske bleer hver eneste dag?

Jeg tillader mig lige at svare ud fra mine erfaringer :)

- Ja, nogle mærker sidder bedre på babyen end andre. :) Vi har gjort det sådan, at vi købte flest af to mærker (Tots bots og Bum Genius) og så lidt ekstra af nogle andre (Imse Vimse og Itti Bitti). Så håbede vi at I hvert fald én af slagsne sad godt, og så ville vi købe flere af dem efter fødslen (hvis INGEN passede godt, så kunne vi jo bare gå over til papir mens vi bestilte nogle andre). Herhjemme blev vi glade for både Bum Genius og Tots bots, så vi har købt nogle flere Bum Genius efter fødslen, og så bruger vi Imse Vimse og Itti Bitti, hvis der er krise med vasken ;) Mht. ikke at bruge ALT for mange penge på bleer, der måske ikke passer, så vil jeg varmt anbefale at du kigger på ebay.com eller dba.dk efter brugte bleer. Det lyder måske lidt klamt, men hvis du kogevasker dem, så skulle der ikke være hygiejneproblemer i det. Vi har købt en del brugt. :) Og tilsvarende kan man jo også sælge de bleer, som måske ikke passede så godt til ens baby :)

- Vi har kun AIO bleer, og bruger indlæggene om natten, for der sover Valdemar i en del timer ad gangen - og så gør vi også! - og så er indlæggene gode for at undgå lækage. Og det er i øvrigt ikke spor besværligt, man lægger bare det ekstra indlæg ind i bleen, det er nemt :) I dagtimerne har vi dog ikke brug for indlæg, for der skifter vi noget hyppigere. Vi kan dog finde på at bruge indlæg alligevel hvis vi f.eks. får besøg, og gerne vil sikre os ekstra imod at gæsterne får tis på sig ;)

- Vi startede med at have 27 bleer, og det var lige før at det kneb med at have en portion vasket og tør inden vi løb tør for rene bleer. Så vi har lige købt 7 ekstra bleer, og nu kører det bedre. :) Vi vasker dog minimum hveranden dag. Det hører så med her, at Valdemar producerer en del fyldte bleer om dagen, og har en fantastisk evne til at skide LIGE efter at han er blevet skiftet :rolleyes Men det er jo ikke til at sige, om jeres barn vil gøre det samme ;) Jeg har hørt flere sige, at 20 bleer er fint at starte på, men personligt vil jeg anbefale 25-30. Og selvom man har nok bleer til at nøjes med at vaske hver tredje eller fjerde dag, så ville jeg nok forsøge at få vasket hveranden, så tis og bæresterne ikke får lov at ligge i bleen for længe. :)

Held og lykke, hvis du springer ud i det! :balloons Vi er i hvert fald glade for vores :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh... jeg er ved at blive godt hooked på stofble tanken. Mest fordi det bare virker så meget mere rart for baby, fordi jeg tror på at det er bedre for huden, og fordi jeg har en idé om at det bliver nemmere at venne barnet fra at bruge ble (ved ikke hvorfor jeg tænker det, men tror bare at den for det store barn føles mere besværlig end fx. pampers up and go).

Jeg er stadig i overvejelse, men jeg synes at jo mere jeg finder ud af, jo mindre besværligt synes jeg det virker :glad.

Jeg har lige 3 spørgsmål:

- som med papirsbleer, kan baby vel bedst bruge nogle mærker frem for andre, men jeg påtænker jo at købe bleerne (eller i hvert fald nogle) inden baby er født. Og har jo ikke lyst til at spilde mange penge?! :help

Du kan vaelge at satse "stort" som jeg har gjort det, og koebe ind af dem, du formoder vil fungere bedst for jer. Det gode ved de fleste stofbleer er, at de heldigvis har en gensalgsvaerdi, saa pengene ikke er helt tabte. Jo mere populaere(BumGenius etc) jo mere vil du kunne faa for dem. Derfor synes jeg ikke det er saa risikofyldt endda at investere foer baby kommer, men har alligevel valgt budgetloesningen ;)

- i AIO bleerne, som jeg er mest tiltrukket af, får man i mange tilfælde et ekstra indlæg med, men er det nødvendigt. Jeg tænker, det er jo AIO. Eller er det til om natten, eller...?

Hvis du faar et barn som stortisser, saa vil du have brug for et ekstra indlaeg. Eller, som du selv skriver, bruger mange dem til natbleer, som skal suge mere end dagsbleer.

- hvor mange tror i man som minimum skal have når jeg har vaskemaskine hjemme, men alligevel ikke vil vaske bleer hver eneste dag?

Som minimum har jeg mange steder laest at 20 er et godt sted at starte. Med 20 vil du skulle vaske hver anden dag, kan jeg flere steder laese mig frem til. Jeg har saa koebt ind, saa jeg har 30 one-size(og 4 meget smaa) og tror det er passende. Vaer obs paa, at en nyfoedt kan bruge mange bleer paa en dag, mens en lidt aeldre baby ikke skal skiftes saa mange gange. Indtil videre bruger vi sikkert en pakke med 28 nyfoedtpapirsbleer til Noah paa 3, efterhaanden ogsaa 4 dage. Stofbleboern siges at skulle skiftes en gang mere dagligt end papirsbleboern.

Undskyld jeg spørger inde i din tråd Camillat, men jeg synes bare du virker som om du har rigtig godt styr på det :respekt

Du spoerger bare - jeg skal svare efter bedste evne og haaber snart at faa konkret praksiserfaring at dele ud af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaaaah okey, nu du siger det kan jeg jo godt huske at han er en kær bette en :P Tusind tak for svar! Vil glæde mig meget til at høre og se nærmere når i kommer dertil..

:kram

Yeah, en lille fis, men han er over 3600 nu, saa der gaar ikke laenge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Barbamama og Camillat for super brugbare svar :super :loveshower

Glæder mig til at høre mere om jeres erfaringer med brug af bleerne i praksis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg læst med at par gange og kan ikke lade være med at tænke på hva i gør når børnene skal i pasning er det så bare papirs bleer i pasning eller vil vuggestue / dagpleje godt bruge de andre hvis i selv har med ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg læst med at par gange og kan ikke lade være med at tænke på hva i gør når børnene skal i pasning er det så bare papirs bleer i pasning eller vil vuggestue / dagpleje godt bruge de andre hvis i selv har med ???

Såvidt jeg ved har DP og VS ikke "lov" til at nægte stofbleer, men personligt har jeg ikke haft lyst til at tvinge nogen på dem. Derfor har jeg været lidt på jagt på det private marked, og har fundet en rigtig sød DP, der umiddelbart er frisk på stofbleerne. :)

Det burde være ret begrænset, hvor meget ekstra arbejde, der er i det for DP'en. Indlægspapiret skal jo bare i toilettet, men vis hun ikke gider fedte med det, så kan hun strengt taget smide det hele i en pose, og så må det være min (og min mands) opgave, at sortere når vi kommer hjem. Og så er det egentlig bare et spørgsmål om at hun skal have en ekstra spand ved puslepladsen (en skralde til de andre børns papirsbleer og en plastikspand til vores stofbleer - den spand kommer vi naturligvis med!) og en lille vandtæt pose til stofbleerne, hvis de er på tur (og den kommer vi selvfølgelig også med).

Selve skifte-proceduren ligner proceduren ved papirsbleer til forveksling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Barbamama og Camillat for super brugbare svar :super :loveshower

Glæder mig til at høre mere om jeres erfaringer med brug af bleerne i praksis.

Velbekomme, spørg endelig, hvis du har flere spørgsmål :) Jeg har ikke skrevet så meget om erfaringerne med stofbleerne, da jeg egentlig synes, at det bare kører derudaf ligesom hvis vi havde været på papir, men du kan se en del billeder er min søn i stofbleerne, hvis du kigger i min mor-tråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg ved har DP og VS ikke "lov" til at nægte stofbleer, men personligt har jeg ikke haft lyst til at tvinge nogen på dem. Derfor har jeg været lidt på jagt på det private marked, og har fundet en rigtig sød DP, der umiddelbart er frisk på stofbleerne. :)

Det burde være ret begrænset, hvor meget ekstra arbejde, der er i det for DP'en. Indlægspapiret skal jo bare i toilettet, men vis hun ikke gider fedte med det, så kan hun strengt taget smide det hele i en pose, og så må det være min (og min mands) opgave, at sortere når vi kommer hjem. Og så er det egentlig bare et spørgsmål om at hun skal have en ekstra spand ved puslepladsen (en skralde til de andre børns papirsbleer og en plastikspand til vores stofbleer - den spand kommer vi naturligvis med!) og en lille vandtæt pose til stofbleerne, hvis de er på tur (og den kommer vi selvfølgelig også med).

Selve skifte-proceduren ligner proceduren ved papirsbleer til forveksling :)

Ja så burde der jo ikke være noget i det

Jeg synes bare at jeg har oplevet at i vuggestuen var de ikke meget for at give neo pampers på ( han kunne ikke tåle deres bleer ) fordi det tog tid fra dem når de skulle tage fra en anden pose

Men der er jo heldigvis kæmpe forskel på pasnings stederne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :-)

Sorry jeg lige kommenterer ang. stofbleer - det er ikke meningen at "ødelægge" tråden, men synes det ville være relevant at der også måske stod noget om stofbleer der ikke er AIO, når nu tråden inspirerer andre til at prøve livet mned en baby på stoffer :7himmel

Mht stofbleer, efter at have brugt dem i et par måneder efterhånden, har jeg bedst erfaring med de todelte, bl.a. da AIO tager længere tid at tørre... De fungerer ganske enkelt bare ikke for os :-) Lina tisser for meget, og de kræver bare for lang tørretid i forhold til de andre - plus vi har haft flest tisse-igennem uheld med AIO.

Så det er meget op og ned hvad der fungerer - også i mærkerne :-) hos os er det fx kun ImseVimse der duer i AI2, og thottbots som ellers laver lækre AI2-bleer duer heller ikke, selvom de skulle suge bedre - mener de er lavet af bambus.

Forskellen på AIO og AI2 er kun, at du ligesom giver babyen 2 bleer på, og der kan man få inderbleerne i newborn og onesize, så det eneste man skal skifte løbende er yderbleen som er størrelses-bestemt.

Med dette mener jeg naturligvis af hvad der skal skiftes ud i "ble-garderoben" mens babyen vokser :lolhit , hvor at med AIO kan man godt risikere at man skal have mange nye bleer løbende, fordi størrelserne jo er forskellige, også selvom de hedder onesize.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så burde der jo ikke være noget i det

Jeg synes bare at jeg har oplevet at i vuggestuen var de ikke meget for at give neo pampers på ( han kunne ikke tåle deres bleer ) fordi det tog tid fra dem når de skulle tage fra en anden pose

Men der er jo heldigvis kæmpe forskel på pasnings stederne

Såvidt jeg ved må de faktisk ikke sige nej - og i hvert fald slet ikke, hvis man har lægeerklæring på, at babyen ikke kan tåle andre bleer. Men som sagt har jeg ikke spor lyst til at tvinge stofbleer ned over hovedet på nogen. Men heldigvis er der dp'er (og sikkert også vs'er) der er åbne overfor det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke koebt AIO, men lommebleer til Noah. Det er kun de 4 smaa Lil Joeys, der er AIO. Lommebleer toerrer hurtigere og er nemmere at tilpasse med indlaeg, tror jeg, og naar de foerst er samlet og klar til brug, saa er det jo ligesom en AIO. Lige med den undtagelse, at man tager indlaeg ud, naar man putter dem i blespanden.

Og saa var de jo dejligt billige i forhold til de gaengse AIO: Bumdeal+Papoose vs. Bumgeniuos+Totsbots. Bare fordi vi er ved budgettet herinde i traaden. Jeg glaeder mig til at se, om de saa fungerer for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har arbejdet i en vuggestue hvor en mor kom med sin dreng og spurgte om han stadig kunne bruge stofbleer i institutionen - og der var der enighed om at det ikke var et problem. Pædagogerne fortalte moderen at de ville smide dem i en pose og lægge poserne ud på barnets plads, en ble af gangen (men fremgangsmåden kan jo selvfølgelig være anderledes i andre institutioner).

I den institution var det allerede indført at alle børn selv skal have bleer med, så de havde i forvejen hver deres kasse, med egne bleer. På den måde var det jo slet ikke mere besværligt at han skulle have andre..

Desværre nåede drengen ikke at starte mens jeg var der, så prøvede aldrig at skifte hans ble.

Bare en enkeltstående oplevelse, men fra en HELT ALMINDELIG offentlig vuggestue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yaaaaaaay jeg har lige modtaget min pakke fra Ella, og jeg synes bare at de virker så fine... :glad

Alle Bumdeal-bleerne har dog 2 tykke frotté indlæg, ehm og jeg tænker at der kan vel kun være en af gangen eller!? Ved du om det bare er ekstra indlæg, eller man til nætterne skal bruge 2?

klem herfra..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yaaaaaaay jeg har lige modtaget min pakke fra Ella, og jeg synes bare at de virker så fine... :glad

Alle Bumdeal-bleerne har dog 2 tykke frotté indlæg, ehm og jeg tænker at der kan vel kun være en af gangen eller!? Ved du om det bare er ekstra indlæg, eller man til nætterne skal bruge 2?

klem herfra..

Ihhh, jamen, jeg er ogsaa fan paa forhaand og synes bare de er saa fine cheerleader3.gif

Der er to indlaeg med Bumdeal, men jeg tror det er raekker langt med et til en lille baby! Nr. 2 er enten ekstra, til stoerre babyer, til heavy wetters eller til natbleer.

Klem tilbage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaah ok, jeg har lige prøvet at lægge 2 i, og det er der faktisk plads til :D

Tusind tak for svaret, du er en skat :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork ja, der er skam plads :-)

Noah har vi faktisk lige kommet i en fin gul Papoose, som virker fin i str. til ham. Skal nok lige tage billeder og fortaelle, hvordan det gaarcheerleader3.gif

Den sidder bedre end de Pop-In Close Parents og de Rocky Mountain, vi har - som skulle vaere saa gode til smaa babyer - men Papoose virker altsaa bedre i fittet. Jeg har ikke proevet en Bumdeal paa ham endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER