Camillat

Stofbleer paa budget :-)

51 indlæg i dette emne

Kan man indfoere stofbleer paa fuldtid med 2000 kr.

- og ikke gaa for meget paa kompromis med kvalitet, funktion og laekkert babylook?

Jeg er selvstaendig i opstart og har derfor valgt at gaa hjemme i en periode og lade mig forsoerge af min mand og pengene paa kistebunden.

Stofbleer paa budget er naturligvis en udfordring, som jeg gerne tager op :)

Projektet kraever en stoerre udredning, synes jeg, for er high end bleer bedre end budgetbleer? Skal jeg gaa paa kompromis, hvis jeg er paa lavbudget?

Jeg droemmer naturligvis med et arsenal af det bedste af det bedste indenfor stofbleer, men har svaert ved at forestille mig at BumGenious, Fuzzy Bunz og Happy Heiny's er de eneste, der duer. Det med at koebe brugt... jeg vil helst pakke Bettenok ind i nye, velvaskede bleer og hvis jeg kan anskaffe dem fra ny vil de holde laengere. Saa vil naeste barn ogsaa kunne bruge dem. Jeg vil alternativt selv kunne saelge dem som genbrug whistling.gif

Naa, men lad os nu se paa lidt af mine krav til de her stofbleer:

- Bleerne skal selvfoelgelig klare deres job til UG+++, saa der ikke er leaekager, de suger godt og holder nummeren toer.

- De skal ikke tage 3 dage om at toerre mellem hver vask.

- Der maa ogsaa godt vaere mange. Lad os sige at 25-35 stk. vil vaere passende.

- Jeg er absolut ikke klar til at gaa paa kompromis med at det skal vaere praktisk og kvalitetsmaessig i.o, saa det maa gerne vaere en kvali-all-in-one -> nem i praksis.

- Mor er kraesen og vil gerne have junior til at se ordentlig ud. Altsaa fine farver, moenstre og et vist slim fit, saa rumpen ikke er stoerre end noedvendigt.

- En one-size loesning vil vaere alletiders, saa vi ikke skal investere flere gange.

(Fordi One Size kan vaere lidt store i det til de nyfoedte, er jeg parat til at investere udenfor budgettet og koebe en lille maengde new born Panda Organic fra Popolini, fordi jeg kan komme til dem via min egen forretning. Resten af Popolonis bleer laver altsaa en lidt stor numse paa de helt smaa og det gider jeg ikke paa min babys vejne - budgetvenlig pris eller ej! De er vist ogsaa lidt kedelige...)

Saa her er udfordringen med et budget paa 2000 kr:

Jeg skal finde 25 gode one size bleer, som maks maa koste 80 kroner (eller 8,94 £) stykket, vel at maerke inklusive ekstra liners og boosters :)

Igaar var jeg igang med at researche paa diverse hjemmesider. Ret hurtigt staar det klart at jeg kan glemme alt om at finde dem i Italien og faktisk ogsaa i DK, da porto til Italien er DYR! Altsaa maatte England vaere sagen. Det giver sig selv at det vil vaere en fordel at koebe ind gtanske faa steder og faa en eller to forsendelser.

Saa jeg googlede cheap cloth diaper co.uk og fik en masse tips fra ebay og de saedvanlige high end bleer med rabat.

Men midt i det hele var der lys forude og derfor MAA jeg vil dele dette gennembrud med jer! Her er mine 3 favoritter

1. bumdealnappies.co.uk

For mig at se det mest lovende bud: AIO, kvali yes, sugeevne top, one size yes, design top. To maerker at vaelge mellem: Papoose(Australien) og Bumdeal(UK)

Der er ensfarvede, monstrede og dyremoenstrede, endda med flaeser og med dyreoerer! Papoose har et indlaeg, Bumdeal har to. Begge kan boostes.

PRIS ENKELTVIS: 5,99-6,99 £, PRIS ved 10 pak: 4-6 £.

Butikken saelger desuden indlaeg, liners, engangspapir og wetbags i forskellige stoerrelser og designs, altsammen til en god pris.

En hurtig google giver en god vurdering af Bumdeal her, men desvaerre ikke noget at hente paa youtube.

Jeghar paa fornemmelsen, at det er nogle rigtig gode produkter, saa har bestilt deres Sample Pack med 4 forskellige bleer, diverse liners og en wetbag. Jeg vender frygteligt tilbage, naar jeg har dem :)

2. babybots.co.uk.

Her er der minsandten 3 forskellige butikker i en: Babybots, Budget og Boutigue:

Babybots tilbyder mange af de gaengse bleer, som findes i mange andre netbutikker og til mere eller mindre de samme priser.

Budget tilbyder budgetvenlige stofbleer af maerket Alva Baby, som man kan finde virkelig gode reviews for, men som man skal vide er lavet i Kina og selvfoelgelig ikke er oekologisk fra USA som BumGenious. Men en ble koster saa ogsaa kun 4,39 £, eller 39,5 kr. og det er budgetvenligt!

Boutique er en butik med WAHM bleer, altsaa de bedste bleer lavet af hjemmegaaende, engelske husmoedre. Der er virkelig mange fine og specielle bleer, maaske saerligt disse eller hvad med dem her, som en finsk mor har lavet? Priserne varierer fra 13 til 23 £, men det ser ogsaa rigtig laekkert ud....

Hvad er fidusen her? Man handler i 3 butikker, men laegger i en og samme kurv, betaler ved en og samme kasse og betaler for en eneste levering! Det er skisme da smart, og isaer hvis man er ude efter lidt af hvert, og maaske vil blande budget med boutique. I love it!

3. Babykind.co.uk

Jeg faar naeppe fyldt behovet for stofbleer ud, hvis jeg skal handle i denne butik, men der er gode rabatter at hente, gode "bargains" og mange forskellige stofbleer! Desvaerre skal man lige laegge maerke til ved hvert enkelt maerke, om de kan levere det udenfor UK, men det ser ud til at vaere muligt med de fleste. Maaske der sidder nogle derude med et lidt hoejere stofblebudget end mit. Derfor er Babykind med som en lille 3'er paa min liste.

Hvad siger I ? balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhh en fed tråd!!! :loveshower

Vores stofblebudget er på 3000, og vi supplerer med brugte bleer, så der er plads til nogle af de dyre mærker også, meeeeeeeeen hvis man kan få både billigt OG lækkert hvorfor så ikke gøre det? :whistling Skal da lige tjekke dine links ud, selvom jeg umiddelbart er ret hooked på at købe en portion totsbots og bumgenius så snart vi kender kønnet på bebsen... :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm budgetbleerne i link 2 må kun vaskes ved 40 grader... :unsure Det ville jeg personligt være lidt skeptisk ved :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem fra link 1 kunne jeg tilgengæld godt overveje... Er ikke så meget for dem med dyrehaler og flæser (det bliver jo en KÆMPE mås for baby at rende rundt med? :lol) men de mønstrede fra især Papoose synes jeg er rigtig fine :loveshower OG der står at de tørrer hurtigt! :loveshower Jeg kan dog ikke se, hvad de må vaskes ved :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh en fed tråd!!! :loveshower

Vores stofblebudget er på 3000, og vi supplerer med brugte bleer, så der er plads til nogle af de dyre mærker også, meeeeeeeeen hvis man kan få både billigt OG lækkert hvorfor så ikke gøre det? :whistling Skal da lige tjekke dine links ud, selvom jeg umiddelbart er ret hooked på at købe en portion totsbots og bumgenius så snart vi kender kønnet på bebsen... :balloon

Jeg kan ogsaa forestille mig, at der bliver plads til nogle mainstream maerker, men at Bumdeal eller Papoose bliver flest i kollektionen :)

Hmm budgetbleerne i link 2 må kun vaskes ved 40 grader... :unsure Det ville jeg personligt være lidt skeptisk ved :unsure

Jeg er selv lidt skeptisk, fordi der staar 30 grader paa deres amerikanske side(alvababy.com) OG de raader til at man ikke bruger dem til nyfoedt OG ikke som natble... Det er jo mange ting, der taler imod, men de er til gengaeld meget, meget billigeunsure.gif

Dem fra link 1 kunne jeg tilgengæld godt overveje... Er ikke så meget for dem med dyrehaler og flæser (det bliver jo en KÆMPE mås for baby at rende rundt med? :lol) men de mønstrede fra især Papoose synes jeg er rigtig fine :loveshower OG der står at de tørrer hurtigt! :loveshower Jeg kan dog ikke se, hvad de må vaskes ved :unsure

Jeg synes ogsaa, at de er de abslolut mest lovende af de to foerste links - de minder jo om mainstream maerkerne af udseende, i hvert fald. Men ok, jeg grinte meget, da jeg saa den store flaesemaas og maerkelige oerer og snabler... laugh.gif Saa hellere kedelige bleer!

Paa hjemmesiden skriver de ogsaa 40 grader, men jeg vil aldrig vaere bleg for at skrue den op over 60 paa 70... Det skal jo til for at draebe baktusser. Det maa komme an paa en proeve, naar jeg faar proevepakken!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

De er vist stadig billigere på denne engelske hjemmeside: http://cheeksandcher..._Bumgenius.html (Ved dog ikke om de stadig er når man tæller fragt med :unsure)

Mere hvis nogen hellere vil koebe hjemme i DK :)

16,66 £ stk omregnet mod 16,48 inkl fragt ved ti stk. Saa det er ca. det samme. Der er fri fragt hos Bletrolden ved koeb over 850 kr.

whistling.gif det var saa min indre oekonom, som lige maatte regne efter for sjov grin.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mere hvis nogen hellere vil koebe hjemme i DK :)

16,66 £ stk omregnet mod 16,48 inkl fragt ved ti stk. Saa det er ca. det samme. Der er fri fragt hos Bletrolden ved koeb over 850 kr.

whistling.gif det var saa min indre oekonom, som lige maatte regne efter for sjov grin.gif

Jeg bøjer mig i støvet :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at smide den her over i det nye øko-forum, håber det er okay? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at smide den her over i det nye øko-forum, håber det er okay? :balloons

Yeahrrrr - cool med det her oeko-forumballoons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haaber btw. snart at faa proevepakken fra Bumdealcheerleader3.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Ihh, dem skal jeg da ogsaa have kig paa balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sample Pack fra Bumdeal loveshower.gif

Jeg havde jo skrevet til Ella, at vi venter en dreng og at jeg elsker cow-designet. Det ser faktisk rigtig fint ud, hvad hun har sat sammen til mig og alt det her var i denne rummelige, minky wetbag, str. M, i cow-design:

post-2587-098149000 1330006672_thumb.jpg

1 x orange Papoose lommeble med et indlaeg (knapper)

1 x cow Bumdeal med to indlaeg (velcro)

1 x tiger Bumdeal med to indlaeg (knapper)

1 x cow Bumdeal bamboo charcoal med 3 indlaeg, heraf 1 bambus (knapper)

1 x lille bambus-indlaeg

5 x fleeceliners i sort med hvide prikker

1 x vaskeklud cow

lidt flushable liner

Det ser altsammen saaledes ud:

post-2587-062397900 1330006805_thumb.jpg

post-2587-091258600 1330006919_thumb.jpg

Hele herligheden har kostet mig 290 kr. inklusive forsendelse. Jeg har bestilt paa Bumdeals hjemmeside.

Alle bleerne er one-size i PUL materiale, foret med microflies og har indlaeg i microfiber.

Den orange papoose er i et glat poliester materiale med stort lommehul.

Bumdeals er alle minky, laekre at have med at goere og jeg er vild med designet! Den med velcro vil jeg nok ikke komme til at bruge saa meget igen, fornemmer jeg, mest fordi det virker saa stift med velcro. Det skulle ogsaa vaere skidt, foer navledimsen er faldet af...

Den sidste minky med bambusindlaeg er foret med kulfiber istedet for microflies, hvilket skulle tage lugt - we will see :)

Saadan ser de ud, naar de er samlet paa naesten mindst. Baade Papoose og de alm. bumdeal kan lukkes endu mere:

post-2587-040050600 1330006846_thumb.jpg

Jeg synes alt i alt at det virker som gode produkter, men vil lige vaske hele molevitten en gang eller tre. Papoosen er helt klart den, der lugter mest af nyt og er Made in China. Der staar vask ved 60 grader. Bumdeal er "made with love in China". Der staar vask ved 35 grader, men jeg vil vaske dem meeeeeeeget varmere. Det siger jo sig selv at 35 grader er for lidt rolleyes.gif

For god ordens skyld er her linket til en produktanmeldelse.

Jeg vender staerkt tilbage efter vask og toerring af alt dette balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh spændende! :yay De ser superfine ud, bleerne. :loveshower Jeg glæder mig til at høre hvordan de klarer vasken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige dele

, hvori en dame demonstrerer forskellige stofbleer til nyfoedte - det er ikke alle, der er lige velegnede :)

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige dele

, hvori en dame demonstrerer forskellige stofbleer til nyfoedte - det er ikke alle, der er lige velegnede :)

balloons.gif

Ej hvor cool :) Jeg synes dog at hun snakker MEGET hurtigt, jeg døjer faktisk med at følge med :blush Og så er der jo også en vigtig pointe i at babynumser er forskellige, så hvad der passer til nogen, passer måske ikke til andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i fantastiske, specielt dig camillat... tak fordi du/i deler dette, jeg var efterhånden blevet enig med mig selv om at bruge hele sommeren på at sy bleer, -men det ser da ud til at jeg kan slippe med de priser <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor cool :) Jeg synes dog at hun snakker MEGET hurtigt, jeg døjer faktisk med at følge med :blush Og så er der jo også en vigtig pointe i at babynumser er forskellige, så hvad der passer til nogen, passer måske ikke til andre :)

Ja, jeg er i hvert fald meget glad for den video, men hun har godt gang i snakketoejet. Jeg er vant til at lytte til fremmedsprog, men har alligevel maattet se den nogle gange, stoppet den og taget noter indimellem laugh.gif

Men altsaa, hun har som favoritter: Ragababy(amerikansk, ikke fundet i UK), Rocky Mountain(kan faas i UK, er amerikansk), Lil Joey(newborn-ble, faas i Uk, er amerikansk). Og saa har hun jo ogsaa Happy Heinys og Bumgenius...

Hvor er i fantastiske, specielt dig camillat... tak fordi du/i deler dette, jeg var efterhånden blevet enig med mig selv om at bruge hele sommeren på at sy bleer, -men det ser da ud til at jeg kan slippe med de priser <3

Ved du hvad, selv tak! Jeg har haft det paa samme maade med de priser, stofbleer ligger for dagen. Jeg kan saa SLET ikke finde ud af at sy og vil helst undgaa brugte bleer. Ikke lige til vores budget, men der er lys forude!loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering paa vask af Bumdeal!

Igaar lovede jeg jo at komme med en opdatering paa vask af disse fantastiske bleer!

Saadan gjorde jeg: Jeg smed hele molevitten, undtagen de sorte/prikkede filtliners, ind i maskinen sammen med min vaskebold. De fik en oekovask paa 60 grader, som varer 155 min. Alt var stadig intakt, da det kom ud igen. Bleen med kulfibre, altsaa den i cow med graa indeni og 3 indlaeg, er en anelse nusset indeni, mens de andre virker vaskede og ellers uforandrede. De blev haengt til toerre paa vores lille badevaerelse, som er relativt varmt, og imorges var alt toertloveshower.gif

Jeg har skrevet til Ella og spurgt til vaskegraderne, for jeg vil gerne vaske paa 60 og 90 grader. Ingen tvivl om at man kan vaske indlaeg paa 90, men selve bleen kommer jo i direkte kontakt med tis og nr. 2, saa det skal jo ogsaa kunne ryge med. Jeg vil selvfoelgelig proeve at give et par indlaeg og bleer en skalle paa 90 ogsaa, bare for at teste dem.

Hverken min mand eller jeg har nogensinde foer haft en stofble i haenderne. Saa jeg har demonstreret dem for min mand efter morgenmaden, vi har samlet dem og knappet dem sammen til mindste stoerrelse.Vi er begge meget positive overfor hele denne her pakke! Som det ser ud vil vi gerne have stoerstedelen af bleerne fra Bumdeal, og saa en mindre del af andre bleer, som jeg kan shoppe lidt rundt efter og finde paa tilbud. Nogle faa vil blive til nyfoedte, andre for at have lidt forskelligt. Vi griner lidt af os selv, som vi sidder der og folder bleer med tigermoenster - og som min mand tidligere spurgte: hvad er det for noget tarzan, der ligger derude? laugh.gif

Dette var ordene, og I maa endelig spoerge!balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update paa vask af testbleerne

Jeg skrev jo til Ella og bad om en naermere vejledning udi vasketemperaturer. Hun fortalte at det altsammen kan vaskes paa 60 grader:

"They will be ok at 60, but because they are a manmade fibre, they will wash very well at low temperatures. I wash my daughter's Nappies at 40 degrees and they come out fresh and very clean! They cannot be washed higher than 60 as this will compromise the life of the waterproof PUL lining".

Indlaeg kan selvfoelgelig vaskes paa 90 grader, mens yderbleen altsaa kan vaskes ved 60. Det samme maa jo i givet fald gaelde alle andre maerker stofbleer med PUL. Paa Bumgenius' hjemmeside skriver de f.eks. at der ikke ydes garanti, hvis vasketemperaturen har oversteget 60 grader.

Jeg glemte at fortaelle, at Bumdeal har en paent "lukket" lommeindgang, fordi der er elastik baade i yder- og inderkanten. Papoose har en mere "loes" lommeindgang, fordi der kun er elastik i yderkanten af lommen og ellers en flap indeni. Den er mere nusset i indermaterialet, men virker til gengaeld som en lidt mindre ble i forstykket, hvilket maaske kan vare gavnligt i babys foerste tid i verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bleblaereraekken - med billeder og samlet budget

Idag har jeg modtaget den sidste pakke med bleer her en maaned foer termin - det er 20 bleer bestilt paa Bumdealnappies.co.uk og de er bare saa fineloveshower.gif

Jeg synes jeg vil vise jer hele samlingen, som den ser ud nu. 34 bleer i alt!

post-2587-078632900 1337172136_thumb.jpg

Fra venstre er det alle mine 13 Bumdeal i forskellige farver og design - elsker dyrene og prikkerne rolleyes.gif

Til hver ble medfoelger 2 indlaeg. De nederste to er dels ko med velcro og dels ko i kul og bambus inside. Det er one size lommebleer.

post-2587-003693100 1337172267_thumb.jpg

Midterst er det Papoose bleerne, ogsaa koebt gennem bumdeal, hvor der foelger 1 indlaeg med til hver ble. Har valgt dem i ensfarvet, som faas i en pakke med 10 for 20 pund! Det er ogsaa one size lommebleer, men virker en anelse mindre paa mindste indstilling, saa lille nyfoedt bedre vil kunne passe dem.

post-2587-056522800 1337172427_thumb.jpg

Helt til hoejre er det fra oven 4 Rocky Mountain lommebleer, som har et indlaeg i hver. De er one size og skulle passe eminent til nyfoedt, da de goeres mindre med en elastik. Det bliver saa soede med den rynkede kant i benene og igen - elsker ko-design whistling.gif

Nedenunder 4 Lil' Joeys new born all-in-one, som ikke kan passe baby laenge, men er god ved navlestumpen og de er bedaarende tongue.gif

post-2587-003247100 1337172690_thumb.jpg

Saa har jeg koebt 2 Close Parents bleer, onesize, all-in-one bambus. En af dem er forsvundet paa maerkelig vis - meget mystisk... Men de skulle ogsaa passe nyfoedte ret fint. Der er et dobbeltindlaeg i, som kan knappes af og paa med eller uden det lille af de to.

post-2587-006230800 1337172877_thumb.jpg

Hos Bumdeal har jeg ogsaa koebt et saet wetbags - i ko, naturligvis laugh.gif

4 forskellige stoerrelser for 12 pund!

post-2587-063356000 1337172766_thumb.jpg

Sidst, men ikke mindst har jeg koebt 10 ekstra indlaeg i bambus, som suger bedre og derfor er tyndere. Fleeceindlaeg fra Bumdeal sample pack og en pakke engangsindlaeg fra Popolini, koebt i lokal helsebiks. Jeg har ogsaa koebt en hvid metalblespand fra ikea, men den har jeg ikke taget billede af.

post-2587-008057700 1337173084_thumb.jpg

Intentionen var jo at bruge maks 2000 kroner paa bleerne, men jeg saa "flottet mig" og har koebt lidt ekstra i nyfoedtstoerrelse og har medregnet blespand og hele molevitten for at give det mest realistiske billede af vores budget og faktiske udgift. Der er 34 bleer istedet for de 25-30, jeg oprindeligt havde taenkt mig at anskaffe mig. Jeg har udregnet et ca. forbrug paa blevask(vi bruger ikke toerretumbler) for en 2,5 aarig periode. Jeg regner derudover med at bruge 1,5-2 timer ugentligt paa vask, toerring og samling af bleer, saa de er klar til brug under puslepladsen.

Saa skal jeg bare have vasket alle bleerne en paen omgang eller 4 foer brug, saa de suger optimalt wink.gif

Her er det samlede bleregnskab:

Bumdeal sample pack 300 kr

Funkymonkeypants 6 bleer 600 kr

Bumdeal 20 stk+wetbags+indlaeg 1080 kr

Funkymonkeypants 4 bleer 350 kr

Ikea Blespand+engangsindlaeg 1 pk 150 kr

Ialt 2480 kr

Vask 2,5 aar 1500 kr

Forventet totalforbrug paa bleer + vask 3980 Kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt du næsten har holdt budgettet :super Jeg har overskredet vores med flere gange, da jeg altid lige finder noget nyt til samlingen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER