Solvej99

At sidde op i barnevognen

7 indlæg i dette emne

I følge babykalenderen må Theo nu sidde op i barnevognen :)

Hvordan gør I, når de skal sidde op? Pakker dem godt ind med dynen og bruger en pude til at støtte?

Jeg tænker at han jo helst ikke skal blive ved med at glide ned, så der skal vel også være støtte foran?

Sidst men ikke mindst så skal han vel også have sele på? Jeg kan ikke forestille mig at han kan komme op af barnevognen, men better safe than sorry :)

Hvad gør I? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved fra min tid i vuggestuen, at hvis de kan rejse sig op (eller snart gør det) skal han have sele på. Hellere være ude for tidligt end for sent..

Har din barnevogn et ryglæn? Ofte vil det sidde en lille plade af plastik eller lignende under hovedgærdet, som man kan rejse op. Ellers prøv med en dyne eller lignende. Hvis han har sele på, vil har heller ikke kunne glide frem på samme måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved fra min tid i vuggestuen, at hvis de kan rejse sig op (eller snart gør det) skal han have sele på. Hellere være ude for tidligt end for sent..

Har din barnevogn et ryglæn? Ofte vil det sidde en lille plade af plastik eller lignende under hovedgærdet, som man kan rejse op. Ellers prøv med en dyne eller lignende. Hvis han har sele på, vil har heller ikke kunne glide frem på samme måde :)

Det tror jeg faktisk ikke den har... Men har tænkt mig at undersøge i Babysam om jeg kan købe et. De sidder vel meget bedre når der er et ryglæn kunne jeg forestille mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop i dag givet Ronja sele på og det er både når hun sidder og når hun sover. SPen sagde at det var på tide at give hende den på da jeg fortalte hun havde prøvet at sætte sig rigtigt op da hun havde siddet op af dynen og hellere gøre det for tidligt end for sent.

Når Ronja sidder ligger jeg dynen bagved hende og et tæppe over hende nu det er så koldt. Jeg prøvede med at løfte pladen under hovedet men jeg synes ikke hun sad så godt endnu. Indtil videre har overstykket på BVen været nok støtte foran. Hvis det er meget koldt kan du gøre som du skriver sætte en pude bagved hende og så dynen over. Der er forresten et billede af det i min tråd ;)

Ronja elsker at sidde og kunne kigge ud og følge med i det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LilleMi, hvis du har en Odder-vogn, så tror jeg, at der fulgte et ryglæn med :unsure Det er der i hvert fald i vores vogn, så det er det, jeg bruger. Jeg synes, at hun sidder fint nok op ad det. Indtil videre har vi ikke brugt selen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville klar give sele på, man kan lige så godt vende dem til det fra start af, og så en god pude eller dyne i ryg og sider så han sidder stabilt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en odder zimply og jeg synes ikke jeg kan finde et ryglæn. Men det er måske kun de lidt dyrer vogne det er i..

Er det indbygget i bunden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER