Morpige

HJÆÆÆÆLLLPPP MIG

Skal jeg vælge udd eller flex   16 members have voted

  1. 1. Skal jeg vælge udd eller flex


Please sign in or register to vote in this poll.

33 indlæg i dette emne

Det er en kendsgerning at jeg er syg. Men jeg ved ikke om jeg bliver rask igen. Jeg drømmer stadig om at blive så meget, men samtidig er jeg på vej til at blive godkendt til Flexjob :) Det er 3,5 timer om dagen.

MEN, sagen er den at jeg også drømmer om at læse til pædagog. Og derfor har jeg søgt en "restplads" på den netbaserede uddannelse i viborg.

Jeg tænkte at jeg ikke ville komme ind.

MEN PIGER; IDAG ER BREVET KOMMET: JEG ER OPTAGET.

Jeg siger jer, hagen hænger helt nede ved gulvet. Jeg kan ikke klare mig for SU. Men jeg kan MÅSKE får handicaptillæg.

Hvad gør jeg? hvad synes I. Skal jeg vælge uddannelse og håbe på at jeg får det bedre på de 3,5 år eller skal jeg erkende at jeg har gigt i knæene og tit er syg og sige flexjob.

Jeg ved godt andre ikke kan bedømme for mig. Men alligevel, hvad siger jeres mavefornemmelse jer?

Please hjælp mig, for jeg aner ikke mit levende råd. Jeg føler mig ekstrem lige nu i mine tanker, nærmest euforisk, som om jeg er på LSD.Hjælpppppp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Hvordan er dit sygdomsforløb udviklet sig de sidste år..? umiddelbart vil jeg altså sige flexjob.. for pædogog skal du vel bruge dine knæ rigtig meget.

Ellers hvis du tager uddannelsen skal du bruge det som et succespunkt i dit liv hvor du bliver stolt over dig selv.

Hvi du tager uddannelsen og du kommer igennem den men dit helbred er det samme/forværet hvad vil det betyde for dig.. kan du så igen få flexjob tilbudt og bare tænke at du er blevet stærke i sindet af din uddannelse for så taber du vel ikk så meget (udover økonomisk måske)

Det svært.. jeg vil altså ikke stemme søde.. det for hårdt..

.kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Hvordan er dit sygdomsforløb udviklet sig de sidste år..? umiddelbart vil jeg altså sige flexjob.. for pædogog skal du vel bruge dine knæ rigtig meget.

Ellers hvis du tager uddannelsen skal du bruge det som et succespunkt i dit liv hvor du bliver stolt over dig selv.

Hvi du tager uddannelsen og du kommer igennem den men dit helbred er det samme/forværet hvad vil det betyde for dig.. kan du så igen få flexjob tilbudt og bare tænke at du er blevet stærke i sindet af din uddannelse for så taber du vel ikk så meget (udover økonomisk måske)

Det svært.. jeg vil altså ikke stemme søde.. det for hårdt..

.kram

Tak Sandie :) Jamen det er også svært. For jeg aner ikke om det bliver forværret. Men jeg vil rigtig gerne have en bachelor uddannelse og jeg vil rigtig gerne bruge den her uddannelse til at tage en mere (En diplom til diætist på 2 år)

Jeg vil tro jeg på nuværende tidspunkt godt kan være i en vuggestue 25 timer om igen. Jeg ved ikke om jeg kan det om nogen år.

Det med flex er heller ikke sikkert. Hvert år er der 5000 der bliver smidt ud af sygedagpengesystemet pga. fejl i deres sag, eller for langsom sagsbehandling og så får vi ingen penge og går konkurs, hvis det sker. (Og de sylter mig allerede ret meget)

Så jeg aner ikke mit levende råd.

Hvis jeg antager at jeg læser dette, får jeg fred i 3,5 år og det ville være godt for mig. Dernæst kan jeg altid søge flex bagefter. Jeg mister ikke noget ved det. Kun lige at når jeg er færdig med uddannelsen, får jeg dimmentendsats på dagpenge i starten og ikke højeste dagpengesats.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger uddannelse :)

Det er jo dét du går og drømmer om, og dét dér flekshalløj er bare så usikkert- specielt i øjeblikket (har en bror der har været igang med udredning til fleksjob i 6 år!!)

Du kan jo også godt få job som pædagog, hvor du ikke nødvendigvis skal bruge dine knæ så meget.

Hvis det er dét der er din drøm, siger jeg bare GO PERNILLE :glad :glad :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger uddannelse :)

Det er jo dét du går og drømmer om, og dét dér flekshalløj er bare så usikkert- specielt i øjeblikket (har en bror der har været igang med udredning til fleksjob i 6 år!!)

Du kan jo også godt få job som pædagog, hvor du ikke nødvendigvis skal bruge dine knæ så meget.

Hvis det er dét der er din drøm, siger jeg bare GO PERNILLE :glad :glad :kram2

Ihhh synes du - åh jeg hælder altså også den vej lige nu. Har lige siddet og kigget på tallene og hælder endnu mere den vej nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh synes du - åh jeg hælder altså også den vej lige nu. Har lige siddet og kigget på tallene og hælder endnu mere den vej nu!

Dét synes jeg virkelig søde :)

Det er også fordi jeg tænker, at du "altid" kan blive revurderet vedr. fleksjob. Dette er en rigtig god chance, for at gøre hvad du gerne vil, og som du 3½ år, hvor du ikke skal kæmpe med kommune, a-kasse osv. Jeg kan ikke rigtig se der er noget at tabe, hvis man lige ser bort fra dét med SUén ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og forresten STORT TILLYKKE med optagelsen :glad :glad :glad :glad

Det er da bare SÅ flot :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og forresten STORT TILLYKKE med optagelsen :glad :glad :glad :glad

Det er da bare SÅ flot :loveshower

Tusind tak :) Tænk jeg troede jeg ville få afslag. For jeg har jo ikke den "sædvanlige" vej. Men en kort videregående uddannelse og en halv bachelor fra USA

Jeg er bare så glad og har virkelig kriller i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige siddet med mine forældre i går og de mente jeg skulle give slip og så bare blive flexjobber i de 3.5 time om dagen som jeg kunne klare. Og jeg følte mig bare så færdig. TÆNK hvis jeg kunne vende det hele om og blive en ny Pernille :) Gøre det jeg har lyst til :) Have et internetfirma ved siden af og ikke tænke i sygdom og kassetænkning - det hele kører rundt i bolden på mig lige nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha Manden er på vej hjem nu og jeg aner ikke hvad han siger til det her. Vi skraber i forvejen økonomisk. MEn jeg har lavet beregninger og min far har lavet beregninger og jeg har besluttet mig for hvad jeg gør hvis jeg får mandens velsignelse :) så må vi se

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min første tanke er revalidering, så kommunen betaler for at have dig gennem et uddannelses forløb. De vil så også betale for dine bøger osv. Synes du skal snakke med kommunen om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min første tanke er revalidering, så kommunen betaler for at have dig gennem et uddannelses forløb. De vil så også betale for dine bøger osv. Synes du skal snakke med kommunen om det.

Tak og det ville jeg også gerne. Men jeg mener at man SKAL have været i arbejdsprøvning for at få det? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu føler jeg at i dag er den bedste dag i 10 år - please husband! say yes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke ha en arbejdsprøvning for at få en revalidering

Men der skal være mening med at give dig revalidering, dvs at man som udgangspunkt kun revalidere folk hvis de kan blive selvforsørgende efterfølgende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak og det ville jeg også gerne. Men jeg mener at man SKAL have været i arbejdsprøvning for at få det? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl?

så meget er jeg ikke inde i de regler endnu. Men kan slå det op nede på skolen i håndbogen for assistenter, der er hele serviceloven nedskrevet og forklaret i. Så kigger lige på det på mandag, men om ikke andet, så er det vel et forsøg værd. Om ikke andet, det væreste der kan ske, er at du får svaret nej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke ha en arbejdsprøvning for at få en revalidering

Men der skal være mening med at give dig revalidering, dvs at man som udgangspunkt kun revalidere folk hvis de kan blive selvforsørgende efterfølgende

Tak Mia, så jeg kan bare søge nu :) Selvforsørgene er jo også flexjob

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YES HAN HAR SAGT JA!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TILLYKKE Pernille :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ov ja har helt glemt at sige tillykke med optagelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger. Jeg er helt rundt på gulvet. Jeg søgte første gang ind i 1995, men i året op til ville min far slet ikke snakke med mig. Så da jeg ikke blev optaget, valgte jeg den vej min far gerne ville og vupti, så var han sød igen.

Så jeg forventede ikke han ville støtte mig. Men jeg tror også han godt ved at jeg i dag ville vægte mig eget liv højere.

Men han var meget glad på mine vegne og parat til at gå langt for at hjælpe.

Så det er en meget meget skøn dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aiii TILLYKKE Pernille!!! :kiss: Hvor er det SKØNT! Glæd dig det er fantastisk at læse til pædagog! SÅ spændende og selvudviklende osv osv :)

Jeg fik revalidering en periode kun fordi jeg var enlig mor og dermed ikke kunne forsørge mig selv plus min søn på SU. Jeg var ikke syg på nogen måder....så det tror jeg altså også du kan få!

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så beklager hvis jeg lige har sagt noget dumt :)

Kram og hop hop sammen med dig! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aiii TILLYKKE Pernille!!! :kiss: Hvor er det SKØNT! Glæd dig det er fantastisk at læse til pædagog! SÅ spændende og selvudviklende osv osv :)

Jeg fik revalidering en periode kun fordi jeg var enlig mor og dermed ikke kunne forsørge mig selv plus min søn på SU. Jeg var ikke syg på nogen måder....så det tror jeg altså også du kan få!

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så beklager hvis jeg lige har sagt noget dumt :)

Kram og hop hop sammen med dig! :D

Tusind tak Mette :) Jeg tror også jeg burde kunne få revalidering, hvis det er korrekt det med arbejdsprøvningen og hvis det er tilfældet bliver jeg rigere end jeg er nu, så det ville godt nok være en lettelse, for vi er meget hårdt spændt for

Har du taget hele uddannelsen Mette? Jeg er så spændt på hvordan det går. Det er den netbaserede uddannelse. Måske det ville være bedre at gå til den rigtige uddannelse, men nu kan jeg lige komme mig og finde ud af om lægerne kan hjælpe mig. Hvis jeg gik på skolen, ville der ikke rigtigt være tid til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT TILLYKKE :balloon :balloon hvor er det bare fedt :balloon :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT TILLYKKE :balloon :balloon hvor er det bare fedt :balloon :balloon

Tusind tak :) Og ja det er bare så stort

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare FANTASTISK Pernille! :glad :balloons :toot

Jeg tror på, det kan blive et vendepunkt i dit/jeres liv. Hvor er det dejligt, at I står sammen om det- dejlig dejlig mand du har dig :biglove

Og sig til hvis jeg kan hjælpe med noget med buget eller lignende :) :kram2

Endnu engang stort TILLYKKE :flag :flag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER