Tumlepigen

Alenetid derhjemme

17 indlæg i dette emne

Jeg savner at være alene, altså sådan helt alene hjemme! Jeg tror ikke, at jeg har været helt alene hjemme andet end 1 gang i et par timer siden Filippa blev født for snart 8 måneder siden, og jeg synes, at jeg savner det nogle gange. Jeg har været væk fra hjemmet og barnet alene, men det jeg savner er muligheden for at være alene derhjemme. Manden er det jo af og til, fx på søndag når jeg skal i mødregruppe, for så har jeg jo pigen med.

Har I andre det også sådan?

Har I mulighed for at være helt alene hjemme? hvornår og hvor er mand og barn/børn så henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt følge dig, og har også tit tænkt på at det ville være skønt med noget alenetid herhjemme, til bare at slappe af. Normalt når man er "børnefri" så skal man jo noget, og somme tider ville man måske hellere bare lave ingenting.

Jeg har faktisk somme tider gjort det, at jeg har fået mine forældre til at passe Marlon lidt, og så er jeg bare taget hjem alene :) - altså mens Kristian har været på arbejde, eller hvis han har skullet noget selv i weekenden.

Manden oplever det noget oftere, for jeg tager jo til mødregruppe, og er også tit afsted sammen med min mor.... Så har han hele huset for sig selv :)

Men man kunne jo også overveje at spørge ham, om han ikke kunne tage den lille med hjem til sine forældre og være, eller hvor han nu kunne have lyst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan udemærket føle dig.. Og du skal da endelig få hende passet om det så er bedsteforældre eller manden der passer er lige meget. Jeg har i weekenden 2½ time når hun sover middagslur, og hver dag går hun jo i seng kl. 19 og så har jeg hele aften alene, men havde jeg ikke det alenetid vi jeg helt klart også have brug for at få hende passet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan udemærket føle dig.. Og du skal da endelig få hende passet om det så er bedsteforældre eller manden der passer er lige meget. Jeg har i weekenden 2½ time når hun sover middagslur, og hver dag går hun jo i seng kl. 19 og så har jeg hele aften alene, men havde jeg ikke det alenetid vi jeg helt klart også have brug for at få hende passet

Er din mand slet ikke hjemme weekend og aften?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan os sagtens følge dig, havde os glædet mig lidt til David skulle have startet i vuggestue den 1 marts, for så ville jeg jo have lidt alene tid derhjemme. men nu kan der først gå helt op til 3 måneder før jeg kan få mig noget alene tid derhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er din mand slet ikke hjemme weekend og aften?

Jo jo, men ser det som alenetid når han er der.. laver jo det samme om han er hjemme som han ikke er, så trænger ikke til tid alene uden ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jo, men ser det som alenetid når han er der.. laver jo det samme om han er hjemme som han ikke er, så trænger ikke til tid alene uden ham.

Tror her menes sådan.. Tid til at ja.. Være helt sig selv.. Sidde i sofaen i nattøj, spise is og se serier, uden at risikere et barn vågner eller en mand kommer ind - Bare tid hvor man kan være sig selv, og gøre hvad man vil uden at skulle "tage hensyn" :)

Det er helt sikkert også en af de ting je kommer til at savne.. Jeg har talt meet med en veninde om det, som har sagt hun rigtig gerne vil passe vores pige, selvom jeg bare vil være alene :) Så det håber jeg holder, for ved det er noget jeg har behov for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror her menes sådan.. Tid til at ja.. Være helt sig selv.. Sidde i sofaen i nattøj, spise is og se serier, uden at risikere et barn vågner eller en mand kommer ind - Bare tid hvor man kan være sig selv, og gøre hvad man vil uden at skulle "tage hensyn" :)

Jeg er helt mig selv, og kan spise is se tøsefilm i nattøj eller hvad jeg vil selvom min mand skulle være hjemme også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt mig selv, og kan spise is se tøsefilm i nattøj eller hvad jeg vil selvom min mand skulle være hjemme også

Det kan jeg også, men det er altså bare noget særligt, at være helt alene hjemme. Kan godt mærke det ikke varer længe før jeg kommer til at savne det... Heldigvis har både min mand og jeg behov for det ind imellem, så vi er gode til at sørge for at give hinanden muligheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt mig selv, og kan spise is se tøsefilm i nattøj eller hvad jeg vil selvom min mand skulle være hjemme også

Ja, men fx har jeg et behov for ikke at blive forstyrret (Fx ved at min kæreste år igennem rummet, larmer eller lige kommer ind og spørger om noget)

Jeg ville heller ikke kunne lade være med at komme ind til ham, hvis han fx havde barnet og det græd.

Så tror simpelthen det er fordi du ikke har det behov for at være helt ALENE :)

Altså, jeg har brug for slet ikke at skulle tænke på andre end mig selv; O for mig, kræver det at jeg er helt alene hjemme :) For ellers, ville je gøre som jeg gør om aften nu; Lige gå ind og kysse min kæreste, og spørge om han hygger sig, høre hvad han laver osv.. Ikke at det ikke er godt; Jeg har også bare behovet for IKKE at gøre det :) Og det kan jeg ikke finde ud af, hvis han er hjemme :)

Lidt som om jeg måske også har brug for at savne ham (og jo nok min baby) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var alene hjemme i går, hvor manden tog vores datter med i svømmehallen. Det var SKØNT!

Jeg elsker min mand og min datter, men nogle gange trænger man altså bare til at være alene hjemme, ligge på sofaen og lave lige det MAN SELV har lyst til uden forstyrrende elementer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også godt følge det. Jeg har så småt snakket med manden om at vi skal til at skiftes til at stå op om morgenen i weekenden så jeg kan få lov til at sove. Der kan jeg nok også komme til at foreslog at de måske tager ud engang imellem selv så jeg kan få slappet rigtigt af.

Jeg har egentlig et par alene aftener hver uge uden manden herhjemme men selvom Ronja sover er det bare ikke det samme for jeg skal stadig trøste og give sut/mad engang imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på fuldstændig samme måde som dig. Det at komme hjem til en helt tom og stille lejlighed uden at skulle snakke med nogen eller forholde sig til noget som helst.

Min kæreste er tit alene hjemme, når jeg er et sted henne med Theo. Han synes også det er rart. Han har selv tilbudt at gå tur med Theo, så jeg også kan være lidt alene :) Tror egentlig snart jeg må hænge ham op på det tilbud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg sad og tænkte lidt om ikke der kunne skabes en fadergruppe af de mænd til dem, som du går i modergruppe med???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror her menes sådan.. Tid til at ja.. Være helt sig selv.. Sidde i sofaen i nattøj, spise is og se serier, uden at risikere et barn vågner eller en mand kommer ind - Bare tid hvor man kan være sig selv, og gøre hvad man vil uden at skulle "tage hensyn" :)

Det er helt sikkert også en af de ting je kommer til at savne.. Jeg har talt meet med en veninde om det, som har sagt hun rigtig gerne vil passe vores pige, selvom jeg bare vil være alene :) Så det håber jeg holder, for ved det er noget jeg har behov for :)

Lige præcis!!!!!

Jeg kan sagtens hygge og slappe af, selv om manden er hjemme, og jeg NYDER, at Filippa bliver lagt i seng ved 19.30-tiden, så vi har voksentid sammen. Manden var fx til Super Bowl sidste søndag aften, så der var jeg jo alene, da hun var lagt i seng, men det er ikke det samme som at være HELT alene, for principielt ved jeg jo ikke, om hun pludselig vågner, og jeg er også lidt mere forsigtig, eller hvad man skal kalde det, når jeg ved, at hun sover.

Det kan jeg også, men det er altså bare noget særligt, at være helt alene hjemme. Kan godt mærke det ikke varer længe før jeg kommer til at savne det... Heldigvis har både min mand og jeg behov for det ind imellem, så vi er gode til at sørge for at give hinanden muligheden :)

Det er det nemlig! Jeg var alene i mange år før jeg mødte min mand, så jeg har nok et behov for det (selv om det ikke var så tydeligt i årene før Filippa).

Det lyder dejligt, at I er gode til at give hinanden muligheden :) Hvad gør den, der tager afsted så? Jeg tænker, at du måske ikke har så meget erfaring med det, nu når den der skal afsted, skal have baby med, men måske I har gjort jer nogle tanker?

Jeg kan også godt følge det. Jeg har så småt snakket med manden om at vi skal til at skiftes til at stå op om morgenen i weekenden så jeg kan få lov til at sove. Der kan jeg nok også komme til at foreslog at de måske tager ud engang imellem selv så jeg kan få slappet rigtigt af.

Jeg har egentlig et par alene aftener hver uge uden manden herhjemme men selvom Ronja sover er det bare ikke det samme for jeg skal stadig trøste og give sut/mad engang imellem.

Nemlig, og det er jo den "forpligtelse", som jeg gerne vil være foruden - bare en gang i mellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt følge dig, og har også tit tænkt på at det ville være skønt med noget alenetid herhjemme, til bare at slappe af. Normalt når man er "børnefri" så skal man jo noget, og somme tider ville man måske hellere bare lave ingenting.

Jeg har faktisk somme tider gjort det, at jeg har fået mine forældre til at passe Marlon lidt, og så er jeg bare taget hjem alene :) - altså mens Kristian har været på arbejde, eller hvis han har skullet noget selv i weekenden.

Manden oplever det noget oftere, for jeg tager jo til mødregruppe, og er også tit afsted sammen med min mor.... Så har han hele huset for sig selv :)

Men man kunne jo også overveje at spørge ham, om han ikke kunne tage den lille med hjem til sine forældre og være, eller hvor han nu kunne have lyst?

Det lyder skønt med muligheden for pasning på den måde. Det er desværre ikke muligt for mig, da mine forældre bor 45 min væk og svigerforældrene 20 min :(

Jo, jeg skal selvfølgelig bare spørge ham - ingen tvivl om, at han gerne vil. Jeg synes, at det er svært at finde ud af, hvornår det skal være - om aftenen er det jo upraktisk, fordi hun skal i seng 19.30, og weekenderne er jo enten med planer for os alle, eller vi vil gerne være sammen. Men jeg skal nok prioritere at få min alenetid en gang i mellem, så behovet ikke pludselig fylder alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jo, men ser det som alenetid når han er der.. laver jo det samme om han er hjemme som han ikke er, så trænger ikke til tid alene uden ham.

Dejligt for dig :)

Jeg var alene hjemme i går, hvor manden tog vores datter med i svømmehallen. Det var SKØNT!

Jeg elsker min mand og min datter, men nogle gange trænger man altså bare til at være alene hjemme, ligge på sofaen og lave lige det MAN SELV har lyst til uden forstyrrende elementer ;)

Dejlig mand du har :glad

Jeg har det på fuldstændig samme måde som dig. Det at komme hjem til en helt tom og stille lejlighed uden at skulle snakke med nogen eller forholde sig til noget som helst.

Min kæreste er tit alene hjemme, når jeg er et sted henne med Theo. Han synes også det er rart. Han har selv tilbudt at gå tur med Theo, så jeg også kan være lidt alene :) Tror egentlig snart jeg må hænge ham op på det tilbud.

Det skal du da! Og forventningsafstem, at turen altså ikke lige kun er en tur rundt om blokken på 15 min ;)

jeg sad og tænkte lidt om ikke der kunne skabes en fadergruppe af de mænd til dem, som du går i modergruppe med???

Hmm, i princippet jo. Jeg ved nu ikke lige, om de ville være interesserede - de har jo ikke de samme vilkår som os mødre, altså med at gå hjemme i lang tid. Jeg tror hellere, at han så ville køre ud til nogle venner med børn :) (og så vil jeg jo sikkert gerne med :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER