Solvej99

At give en flaske MME om natten

27 indlæg i dette emne

(Hvad er nemmest?)

Hvordan gør I når I skal lave en flaske MME om natten?

Begynder I virkelig at koge vand, køle ned og blande pulver? Synes det virker besværligt midt om natten.

Men jeg tænker at man vel ikke kan lave flasken, stille den i køleskabet og så bare lige varme den om natten, når man ikke må genopvarme MME? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har kogt vand i forvejen som står på køl i køleskabet og så varmer jeg det bare op i microen og kommer pulver i :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vist an på pulveret. Det vi brugte, måtte man ikke bruge to timer efter det var blandet. Så vi kogte vand og stillede det på køl, så man lige kunne blande pulver i og give det 20 sek i mikroovnen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kogt vand i forvejen som står på køl i køleskabet og så varmer jeg det bare op i microen og kommer pulver i :-)

Tak :super

Det kommer vist an på pulveret. Det vi brugte, måtte man ikke bruge to timer efter det var blandet. Så vi kogte vand og stillede det på køl, så man lige kunne blande pulver i og give det 20 sek i mikroovnen.

Putter du det i koldt vand og varmer bagefter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja,det er gået fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja,det er gået fint :)

Okay :) Synes bare jeg engang havde hørt noget om at man ikke måtte putte det i koldt vand. Der er så mange regler :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må gerne putte det i koldt vand.

Du kan evt koge vand inden du går i seng, hælde det på flaske og tage den med ind til sengen sammen med den mængde pulver, der passer til vandet. Når den så skal bruges er den forhåbentlig kølet så meget af, at du bare lige kan hælde pulver i, ryste og tage i brug.

Det er den model, jeg har brugt uden problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må gerne putte det i koldt vand.

Du kan evt koge vand inden du går i seng, hælde det på flaske og tage den med ind til sengen sammen med den mængde pulver, der passer til vandet. Når den så skal bruges er den forhåbentlig kølet så meget af, at du bare lige kan hælde pulver i, ryste og tage i brug.

Det er den model, jeg har brugt uden problemer :)

Det lyder godt nok smart. Så slipper man for natteroderi med microovn.

Jeg kunne jo faktisk lægge flasken under hans dyne. Så får vandet i det mindste kropstemperatur :)

Tak :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare lidt nysgerrig ;) Vil Theo gerne tage flaske igen? Er det meningen du vil stoppe helt med at amme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare lidt nysgerrig ;) Vil Theo gerne tage flaske igen? Er det meningen du vil stoppe helt med at amme?

Vi har fundet ud af at han gerne vil tage en med et større hul (så længe det varer :unsure). Grunden til at han har været så sur på flasken kunne muligvis være at han ikke har kunnet få nok ud.

Planen er ikke at stoppe helt med at amme, men jeg trænger snart til at have muligheden for at kunne tage ud og spise om aftenen eller til at kunne sove en HEL nat, hvor far så kan give flaske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi koger vandet i forvejen og så i køleskabet, og så når vi skal lave en flaske, koger vi noget vand på el-kedlen og så sætter vi flasken ned i en skål med den færdige mikset modermælkerstatning. Så hælder vi det kogte vand ned i skålen og så har vi en måler til temp. Som vi stikker ned i flasken .. Så inden for 5 min har du en rette temperatur og så er flasken klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Theo er over 4 måneder, behøver du ikke koge vandet.

Vi hælder vand på flaske og har stående i køleskabet. Vi har afmålt MME-pulver i en lille bøtte klar til at hælde i, når flasken har været en tur i mikroovnen.

Jeg kan i øvrigt godt forstå, at du trænger til en hel nats søvn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er mærkeligt som alt bliver lavet om, da mine de store var små, lavede man flaskerne med pulveret og varmede det når det skulle bruges.. Det troede jeg godt man stadig måtte <_< men man bliver klogere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Theo er over 4 måneder, behøver du ikke koge vandet.

Vi hælder vand på flaske og har stående i køleskabet. Vi har afmålt MME-pulver i en lille bøtte klar til at hælde i, når flasken har været en tur i mikroovnen.

Jeg kan i øvrigt godt forstå, at du trænger til en hel nats søvn!

:ditto og det er så nemt! Alternativt kunne man bare tage koldt vand fra hanen, og så lægge flasken under dynen :) (evt. lune vandet en smule i micro, så man ikke får en iskold flaske under dynen ;) )

Hvilken mme bruger du?

Jeg ved hvert fald at NAN 2 kan opløses i koldt vand, men mener faktisk ikke NAN 1 kan :unsure (men det er jo også kun til de helt små.... )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nan 1 kan godt opløses men de anbefaler man gør det i varmt vand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fundet ud af at han gerne vil tage en med et større hul (så længe det varer :unsure). Grunden til at han har været så sur på flasken kunne muligvis være at han ikke har kunnet få nok ud.

Planen er ikke at stoppe helt med at amme, men jeg trænger snart til at have muligheden for at kunne tage ud og spise om aftenen eller til at kunne sove en HEL nat, hvor far så kan give flaske :)

Det kan jeg godt forstå. Jeg overvejer også meget herhjemme hvad vi skal gøre for jeg vil også sove ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Theo er over 4 måneder, behøver du ikke koge vandet.

Vi hælder vand på flaske og har stående i køleskabet. Vi har afmålt MME-pulver i en lille bøtte klar til at hælde i, når flasken har været en tur i mikroovnen.

Jeg kan i øvrigt godt forstå, at du trænger til en hel nats søvn!

Nå nej, man behøver jo selvfølgelig ikke koge vandet mere :rolleyes

Takker!

:ditto og det er så nemt! Alternativt kunne man bare tage koldt vand fra hanen, og så lægge flasken under dynen :) (evt. lune vandet en smule i micro, så man ikke får en iskold flaske under dynen ;) )

Hvilken mme bruger du?

Jeg ved hvert fald at NAN 2 kan opløses i koldt vand, men mener faktisk ikke NAN 1 kan :unsure (men det er jo også kun til de helt små.... )

Jeg bruger Nan 2.

Godt at vide at man sagtens kan putte det i koldt vand også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå. Jeg overvejer også meget herhjemme hvad vi skal gøre for jeg vil også sove ;)

Men Ronja vil da gerne tage flaske, så kan far ikke tage hende en nat indimellem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto og det er så nemt! Alternativt kunne man bare tage koldt vand fra hanen, og så lægge flasken under dynen :) (evt. lune vandet en smule i micro, så man ikke får en iskold flaske under dynen ;) )

Hvilken mme bruger du?

Jeg ved hvert fald at NAN 2 kan opløses i koldt vand, men mener faktisk ikke NAN 1 kan :unsure (men det er jo også kun til de helt små.... )

Jeg bruger NAN 1. Min SP har sagt, at der er så minimal forskel, at det er unødvendigt at skifte...

Jeg gider ikke have en flaske under dynen, for nu sover hun jo igennem :yay Så vi har kun flasken stående på køl just in case :rolleyes (er vel et eller andet sted bange for at jinxe)

Men det kunne have været smart den gang, det var fast rutine om natten :)

Jeg har faktisk aldrig blandet det i koldt vand... Men jeg har tænkt over, om man kunne fordi jeg overvejer, om Filippa får nok MME til at dække jern-behovet, og om man derfor skulle give MME i kop i stedet for vand. Men det ville blive lidt omstændigt, hvis det skulle være i opvarmet vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men Ronja vil da gerne tage flaske, så kan far ikke tage hende en nat indimellem?

Vi har prøvet en flaske med MME (Hipp) på et tidspunkt og den gad hun ikke. Jeg tror ikke det var flasken men indholdet. Jeg har umiddelbart ikke mælk nok til at malke ud mere og vi har kun en potion tilbage i fryseren og den skal bruges til noget pasning på et tidspunkt ;)

Jeg tror vi prøver igen på et tidspunkt med noget andet indhold af MME :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet en flaske med MME (Hipp) på et tidspunkt og den gad hun ikke. Jeg tror ikke det var flasken men indholdet. Jeg har umiddelbart ikke mælk nok til at malke ud mere og vi har kun en potion tilbage i fryseren og den skal bruges til noget pasning på et tidspunkt ;)

Jeg tror vi prøver igen på et tidspunkt med noget andet indhold af MME :)

Nåå derfor... Hun er da en kræsen lille dame ;)

Mine bryster er også godt tomme efterhånden. Ammer kun morgen, aften og nat nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåå derfor... Hun er da en kræsen lille dame ;)

Mine bryster er også godt tomme efterhånden. Ammer kun morgen, aften og nat nu.

Ja det er hun åbenbart <_<

Jeg ammer også engang imellem frokost eller eftermiddag hvis hun ikke har gidet spise så meget skemad :) Men det er sjældnere og sjældnere at hun gider det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er hun åbenbart <_<

Jeg ammer også engang imellem frokost eller eftermiddag hvis hun ikke har gidet spise så meget skemad :) Men det er sjældnere og sjældnere at hun gider det.

Jeg synes det er både dejligt og vemodigt at amningen er på vej væk.

Mine bryster er begyndt at se og føles meget anderledes. Synes faktisk de er mindre end de var før jeg var gravid :blink Eller også husker jeg bare forkert :D

Men kommer da lidt til at savne dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er både dejligt og vemodigt at amningen er på vej væk.

Mine bryster er begyndt at se og føles meget anderledes. Synes faktisk de er mindre end de var før jeg var gravid :blink Eller også husker jeg bare forkert :D

Men kommer da lidt til at savne dem ;)

Jeg har det på samme måde og som jeg skrev i min egen tråd har jeg også haft svært ved at slippe det om morgenen men jeg skal i gang med det for at få noget søvn. Det er vist enten eller <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger NAN 1. Min SP har sagt, at der er så minimal forskel, at det er unødvendigt at skifte...

Jeg gider ikke have en flaske under dynen, for nu sover hun jo igennem :yay Så vi har kun flasken stående på køl just in case :rolleyes (er vel et eller andet sted bange for at jinxe)

Men det kunne have været smart den gang, det var fast rutine om natten :)

Jeg har faktisk aldrig blandet det i koldt vand... Men jeg har tænkt over, om man kunne fordi jeg overvejer, om Filippa får nok MME til at dække jern-behovet, og om man derfor skulle give MME i kop i stedet for vand. Men det ville blive lidt omstændigt, hvis det skulle være i opvarmet vand.

Nu bruger vi så nan 2, men det kan man hvert fald sagtens bare ryste sammen med koldt vand, til en kop :) (at Marlon så pure nægter alle former for mælk, det er så en anden sag :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER