Guest Majkat

Tid til NF , MD og JM

33 indlæg i dette emne

Her i Sønderjyllands amt får man tilsendt en tid til Nakkefold, misdannelsesscanning og jordemoder. Der er ingen mulighed for selv at vælge tidspunkt.

Fra min sidste graviditet kan jeg huske at tiden til scanningerne kom nærmest i sidste øjeblik. Irriterende når msn også skal have det til at fungere med arbejde og ikke mindst afhentning af børn hvis det er en eftermiddagstid.

Jeg har endnu ikke hørt noget til NF og jeg skal vel forbi i løbet af 3 ugers tid.

Har I fået jeres tidspunkter? Og hvordan fungerer det hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ringede og rykkede for tid til NF da jeg var 11+3 (troede at jeg var 11+1), og kort efter fik jeg brev med tid for både NF og JM. Der stod noget med at man kunne ændre tid, men at de meget nødigt så det... MD-tiden bestilte vi selv, den dag vi var til NF. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi fik at vide i fredags hos lægen, at vi får tilsendt papirer ang. NF og at vi ville blive kontaktet af jordemoderen....

og det synes jeg er både godt og ondt.... fint fordi, man ikke skal bekymre mig om at ringe rundt, men træls fordi det kunne være rart at vide det i god tid mht. mit arbejde, da jeg selv skal sørge for at få mine dagplejebørn flyttet ud i gæstepleje... og de skal have en vis varsel!

men nu må vi se.... håber bare min NF er før uge 12! har hørt om flere i området der først har fået tid til NF i uge 13.... det synes jeg ikke er i orden <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i odense får man brev om Infomøde om NF (og der får man tiden til NF) mener jeg - og blodprøver osv tages ved egen læge :) jordmoder får vi også brev fra, tror jeg får jordmoder inde på sygehuset i stedet for hende der er i min by for hun har kun tider hver 2 tirsdag og det synes OUH er for sjældent til mig (desværre) men jeg har ikke mulighed for at få nogle tider for jeg har ikke fået lavet papirer endnu og får det nok først lavet omkring uge 10-11 da de nærmest forventer det går galt igen - tak siger jeg bare..!! Men jo senere brevet kommer jo kortere ventetid ;) vi har heldigvis sæsonlukket og fri indtil midt i marts :D men selvom jeg har været ved lægen 4 gange og skal igen tirsdag så har jeg ingen vandrejournal :( er heller ikke blevet vejet osv.. De vi ikke rigtig behandle mig som gravid endnu..!! Måske fordi de husker hvor hårdt det var med udskrabning osv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men nu må vi se.... håber bare min NF er før uge 12! har hørt om flere i området der først har fået tid til NF i uge 13.... det synes jeg ikke er i orden <_<

Vil bare sige, at det er helt normalt med NF i uge 13, det er jo mellem 11+4-13+4 den skal laves :) desuden er der jo så meget mere at se, jo længere du er henne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja men er det ikke uge 12 der er sidste chance for Abort, hvis nu noget er galt? ikke fordi det er noget jeg tror der sker.... men stadig! ellers skal man vel søge om det.... og det tror jeg da ikke at det bliver nemmere af :gravid

regner og håber da på at alt er som det skal være og at jeg bærer et sundt og raskt barn.... men kan kan jo ikke være 100% sikker.... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja men er det ikke uge 12 der er sidste chance for Abort, hvis nu noget er galt? ikke fordi det er noget jeg tror der sker.... men stadig! ellers skal man vel søge om det.... og det tror jeg da ikke at det bliver nemmere af :gravid

regner og håber da på at alt er som det skal være og at jeg bærer et sundt og raskt barn.... men kan kan jo ikke være 100% sikker.... :unsure

Man skal søge om det, ja- men hvis det er noget galt med fosteret, så er det altså noget lægerne klarer og det er en Formel sag. Men nu bliver det jo heller ikke aktuelt :) Desuden har de jo bevidst lagt NF indenfor rammen, så derfor er de selvfølgelig også behjælpelige hvis det skulle være nødvendigt.

Derudover synes jeg, at man skylder sig selv og fosteret at stole på og tro på, at alt er vel indtil andet er bevist :)

Og det siger jeg, selvom lægerne (og jeg selv) flere gange har troet jeg havde aborteret og fortsæt kæmper med blødninger. Det har nok også gjort, at jeg føler jeg skal tror på det og ikke tro det værste, for det er ikke sundt for hverken mig eller Blop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For lige at kridte linjerne op, så kan man jo sagtens få en fin NF, men så viser det sig pludselig til MD-skanningen, at der er svære misdannelser, hvor man måske skal vælge barnet til eller fra- så er du endnu længere henne, for mit eget vedkommende vil jeg være over halvvejs til den tid- det er da et værre tidspunkt for en afslutning af graviditeten, for så er det ikke en udskrabning eller lign, men en regulær fødsel som man skal igennem også have begravet sit barn.

Igen et eksempel hvor man ikke kan bekymre sig, men er nødt til at tro det bedste.

Kort sagt, du skal være mor- det bekymringsfrie liv er forbi ;) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JUHUUUU hold op hvor det hjælper at brokke sig herinde. Jeg har i dag fået tid til NF med posten. Den 2, marts skal jeg afsted :loveshower

Der er jo ikke længe til :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JUHUUUU hold op hvor det hjælper at brokke sig herinde. Jeg har i dag fået tid til NF med posten. Den 2, marts skal jeg afsted :loveshower

Der er jo ikke længe til :loveshower :loveshower

Så skal afsted førend mig ;) Jeg skal afsted d.6/3.... Meeeeen er jo også blevet scannet så rigeligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i odense får man brev om Infomøde om NF (og der får man tiden til NF) mener jeg - og blodprøver osv tages ved egen læge :) jordmoder får vi også brev fra, tror jeg får jordmoder inde på sygehuset i stedet for hende der er i min by for hun har kun tider hver 2 tirsdag og det synes OUH er for sjældent til mig (desværre) men jeg har ikke mulighed for at få nogle tider for jeg har ikke fået lavet papirer endnu og får det nok først lavet omkring uge 10-11 da de nærmest forventer det går galt igen - tak siger jeg bare..!! Men jo senere brevet kommer jo kortere ventetid ;) vi har heldigvis sæsonlukket og fri indtil midt i marts :D men selvom jeg har været ved lægen 4 gange og skal igen tirsdag så har jeg ingen vandrejournal :( er heller ikke blevet vejet osv.. De vi ikke rigtig behandle mig som gravid endnu..!! Måske fordi de husker hvor hårdt det var med udskrabning osv :(

Jeg har ikke fået brev om noget informøder i Odense..

Til gengæld, fik jeg NF og Jordemoder i samme brev :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt - jeg ringede derind i fredags for at høre hvorn det foregik og der sagde sekretæren at jeg ikke behøvede Infomøde da jeg deltog sidste år :) men super de giver tiderne sammen :) men det går nok stadig noget tid inden jeg får mit brev :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har først fået brev idag om NF, MD og jordemoder, Jeg skal til NF den 29. februar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var som sagt til første lægebesøg i fredags og allerede i dag dumpede et brev fra regionmidt ned i postkassen! :loveshower

har fået tid til NF den 12.marts kl 14.00 dut. :yiepie (der må jeg være 12+3 efter egen udregning)

det bliver så spændende!!! :glad

og så fik jeg også tid til første besøg hos min jordemoder. 11. april kl 8.00...

sikke en masse man fik og glæde sig til! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået mine tider til NF og 1. jordemoderbesøg :loveshower

NF om en uge d.24/2 kl.14.00, hvor jeg er 12+5

Jordemoder d.16/3 kl.9.10, hvor jeg er 15+5

Glæder mig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også have mine tider, nå :-(

har du ventet længe??

for så synes jeg da at du skulle kontakte din læge om, hvad det lige er der sker :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg fik at vide at de ville sende papirerne efter lægebesøget i onsdags, men jeg synes bare alle andre i vores terminsgruppe har deres tider hehe

okay ;) så har du den forhåbentlig først i næste uge :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vil jeg altså også snart have min tid, nå!!!! <_< <_<

Jeg er i dag 11+2 ifølge min egen udregnede termin eller 11+5 ifølge lægens termin.... Så en tidlig NF kommer ligesom ikke til at ske! Men hvis de vil sende mig dato med bare mere end et par dages varsel skal det da til at være! Ved godt at den kan laves indtil 13+5 eller sådan noget, men det er jo ligesom også om 2 uger!!!!

Hvis jeg ikke har fået tiden inden weekenden er ovre ringer jeg altså til Kolding mandag og hører hvad hulen de har tænkt sig :klap :klap :klap :klap

Ja jeg havde også ringet og forhørt mig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået tid til nf d. 13.03 og der er lang tid til, er helt vildt skuffet, for havde regnet med at komme til tidligere.. jeg vil være 13+0 den dag jeg skal scannes, er det ikke sent? Eller bare mig der er utolmodig? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået tid til nf d. 13.03 og der er lang tid til, er helt vildt skuffet, for havde regnet med at komme til tidligere.. jeg vil være 13+0 den dag jeg skal scannes, er det ikke sent? Eller bare mig der er utolmodig? :)

Jeg er også i uge 13 når jeg skal scannes og synes også det er noget sent! Men trøster mig ved, at man så måske kan se kønnet allerede der :)

Jeg skulle selv bestille tid og det var den tidligste der var, så der var ikke så meget andet at gøre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså flere har gennem tiden skrevet at man kan se meget mere end hvis det bare var en uge tidligere.

Ja okay, det må jeg så trøste mig med.. men er stadig lidt ked af at det er så sent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også i uge 13 når jeg skal scannes og synes også det er noget sent! Men trøster mig ved, at man så måske kan se kønnet allerede der :)

Jeg skulle selv bestille tid og det var den tidligste der var, så der var ikke så meget andet at gøre!

Kan man virkelig allerede se kønnet der måske? Det ville være fantastisk, det glæder jeg mig så meget til at finde ud af hvad det er der gemmer sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man virkelig allerede se kønnet der måske? Det ville være fantastisk, det glæder jeg mig så meget til at finde ud af hvad det er der gemmer sig :)

Det kan man måske :) Måske!!

Private klinikker scanner efter køn fra uge 14 og i og med at vi er 13+ når vi skal til N/F så er vi jo også på vej mod de 14 fulde uger.... Så måske kan de sige hvilket køn det er!?!?! Man kan jo altid spørge ;)

Hvis de ikke kan sige det der, så betale vi os nok fra en kønsbestemmelsesscanning kort tid efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man måske :) Måske!!

Private klinikker scanner efter køn fra uge 14 og i og med at vi er 13+ når vi skal til N/F så er vi jo også på vej mod de 14 fulde uger.... Så måske kan de sige hvilket køn det er!?!?! Man kan jo altid spørge ;)

Hvis de ikke kan sige det der, så betale vi os nok fra en kønsbestemmelsesscanning kort tid efter :)

Åh det kunne være så fedt! Kan godt forstå i vil betale jer fra det, det overvejer vi også.. er simpelthen så nysgerrig for hvad der gemmer sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik min indkaldelse i lørdags... vi skal derind på torsdag :) Og jeg glæder mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER