Tinkerbell

Super skruk, men manden er ikke klar endnu

13 indlæg i dette emne

Hej med jer.

Lad mig lige præsentere mig selv og min mand.

Min mand og jeg er hhv 28 (næsten 29) og 26 (lige blevet) år og blev gift sidste sommer.

Vi har begge et fast job og netop sidste år købt lejlighed med 3 soveværelser så der er plads til 2 børneværelser. Vi har altid været rimelig enige om alting, hvor vi skulle bo osv. Og indtil relativt for nylig var vi også nogenlunde enige om hvornår vi skulle have første barn. Min mand har altid sagt (delvist for sjov) at han først ville have barn når han var 30. Jeg har godt kunne mærke det sidste års tid at jeg snart ville have børn, så jokede med at den dag han fyldte 30 ville der poppe et barn ud ;)

Jeg har så stille og roligt begyndt at forestille mig at det betød at vi ville begynde at prøve til sommer, dvs 1 år efter vores bryllup. Manden har hele tiden grint af det og sagt at han først ville BEGYNDE med at prøve når han var 30. Jeg har også hele tiden synes at det ikke skulle være NU nu, men snart.

Lige indtil... Nu! Nu er jeg simpelthen blevet super skruk og synes der er utrolig lang tid til sommer (hvor det jo ikke engang er sikkert at manden vil prøve). Desuden skal man jo først liiige blive gravid og så tager det 9 måneder, jeg vil gerne have min lille elskede baby nu!

Synes at hver måned der skal gå før vi begynder at prøve er alt for lang tid!

Jeg tænker ikke på andet, og har derfor heller ikke talt om andet de sidste par måneder. Og nu er manden ved at få nok :whistling

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. På den ene side synes jeg selvfølgelig ikke vi skal gå igang inden han er klar, på den anden side er jeg ligeglad og vil bare igang nu! Desuden tror jeg ikke han bliver meget mere klar før jeg endelig er gravid. Han har en ide om at han skal nå alt muligt inden, men når jeg spørger ham siger han at der ikke rigtigt er noget længere men at han ikke vil endnu.

Og jeg ved at han vil have børn, derfor vi købte værelset lejlighed og han er super med børn.

Efter 2 dage med alt for meget snak om børn (fra min side) sagde han at nu måtte jeg altså gerne holde en pause, men hvordan gør man det når hovedet ikke tænker på andet?

Jeg har besluttet ikke at sige et pip om babyer indtil næste måned, men allerede 1 dag er svær <_<

Ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg, andet end bare ud med det. Vi har på ingen måde fortalt nogle om at vi overvejer børn inden for de næste år, det ville gøre vores forældre umulige :blink Derfor skriver jeg nu herinde, da det er min fornemmelse at i altid kan komme med gode råd, ligesom jeg fik på Bryllupsklar i sin tid :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til! :balloons

Åh den er svær :) Men det er jo supergodt at manden ER med på børn, så det i det mindste "bare" er et spørgsmål om at vente og ikke at du skal kæmpe med at få ham med på at I skal have nogen. Men jeg kan GODT forstå at du synes, det er svært at vente! :kram2

Jeg synes ikke det er for meget forlangt at få en nogenlunde startdato på hvornår I starter. Altså ikke en kontrakt, hvor I SKAL starte selv hvis manden skulle føle sig helt uklar på det tidspunkt, men alligevel en "hvis alt andet er godt, så regner jeg med at vi kan begynde dér" fra manden. Det er supertræls, hvis det så først er om f.eks. et år, men så har du i det mindste noget at forholde dig til, og det tror jeg ville gøre det nemmere for dig. Det synes jeg er fair at foreslå manden. Og hvis I nogenlunde har aftalt et tidspunkt, så kan du også begynde at tage folsyre i god tid inden og evt. (hvis manden er ok med det) stoppe p-piller og lære din cyklus at kende. Så kan du få følelsen af at I går igang lidt hurtigere, og han behøver ikke føle sig presset, fordi I har lissom aftalt hvornår det er, og at det ikke er før :)

Og så må du nok tage "pludderet" med os, vi lytter i hvert fald gerne og snakker gerne med! :7: Jeg skrev selv en MASSE herinde inden vi reelt begyndte at prøve :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville ikke presse ham mere, tryk kan avle mod tryk og det handler vel også om at respektere hans ønsker og følser og ikke kun ens egne.

ikke at man ikke skal snakke om det, men han har tydeligt bedt om en pause fra PB.

jeg ville tage det lidt roligt og nyde forholdet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih, jeg kender det alt for godt - jeg har selv haft de samme udfordringer på hjemmefronten med min mand.

Vi er nu begge 32 og blev gift i sommers, hvor vi var 31, så allerede der skulle man jo nok mene, at kimen til en baby skulle lægges. Det sidste års tid har jeg talt lidt om PB af og til med manden, og han stod meget fast på, at nu skulle vi liiiige have hele bryllupsprojektet overstået, og derefter ville han gerne lige have et par måneder, hvor der ikke blev talt om nye projekter a la huskøb, baby osv. Og jo mere vi nærmede os nytår, jo mere hentydede jeg også til, at nu var det jo snart tid, mens manden gerne lige ville have tid til at kunne føle, at han havde overskud i hverdagen (han har et meget krævende job og ikke megen fritid).

Jeg luftede flere gange, at han vel ikke nødvendigvis behøvede at have alt overskuddet allerede når vi startede PB, da jeg jo ved, at der kan være laaang leveringstid på en baby, for det er jo ikke alle, der sådan lige får "hole in one". Det gjorde ham bare mere stædig, tror jeg.

Men til sidst fornemmede han, at nu skulle der snakkes seriøst om, hvad vi ville og hvornår, og så gav han sig, og vi lavede en plan. Planen var egentlig, at jeg skulle stoppe med p-pillerne i januar og lade kroppen finde sig selv, og så skulle vi starte sidst i februar (og bruge kondom indtil da), men så var det til sidst, at vi her omkring den 1/2 gav pokker i kondomet også - der kan jo alligevel gå måneder, før der sker noget, så nogle uger fra eller til betyder vel ikke så meget.

Det var så bare lige for at illustrere, at de mænd kan være ret stædige - og det hjælper ikke altid at presse. Konstruktiv dialog er bedst - og så skal det siges, at der er rigtig mange mænd, der ikke ved, at man ikke nødvendigvis lige bliver gravid i første hug, så de tror, at man bare lige kan planlægge, at nu starter vi her, og så er der en baby om 9 mdr. Så de skal også uddannes lidt - og i høj grad lyttes til.

Min pointe er: det er smartest, at begge parter er enige om, hvornår projektet starter. Og som Barbamama siger, så synes jeg ikke der er noget i vejen for, at I bliver enige om en dato. Og er du på p-piller, så stop evt. med dem og brug ventetiden på, at kroppen finder sig selv. Så kan I bruge kondom, indtil PB skal starte.

Puha, langt indlæg, men håber mit indspark hjælper lidt.

Alt det bedste herfra :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres besvarelser!

Jeg ved godt at i alle har ret, selvfølgelig skal han være klar før vi begynder, ellers giver det jo ingen mening. Men kunne han ikke bare blive klar meget snart? :prik

Synes det lyder som en god idé at tage en seriøs snak og "aftale" en dato for hvornår vi begynder, så har jeg noget at forholde mig til. Dog tror jeg ikke rigtigt han vil synes om det, han kan ikke lide at hænges op på en evt dato...

Til gengæld tror jeg at jeg vil få gennemført det med at stoppe med p-piller en periode. Tror desværre ikke allerede han er med op at begynde PB til sommer, men der kan jeg sige til ham at jeg stopper med pillerne for at få hormonbalancen på plads. Har taget p-piller i mange år, så er bange for at det godt kan tage noget tid.

Vi kom faktisk til at tale om det en smule igen i dag (ikke mig der bragte det op ;) ) og han sagde at det efterhånden måske mere var et spørgsmål om at være sikker på at have råd og overskud i hverdagen end at være klar. Så det var vel et fremskridt tror jeg :) Samtidig sagde han desværre også at så passede det nok med når vi begyndte når han bliver 30, dvs om 1 år og 2 måneder!!! Alt for lang tid!

Men hvis det er rigtigt at det bl.a. handler om økonomi, så er der jo råd for det. Har i sinde at begynde at spare nogle af mine "private" penge op, for så er der da en smule mere = mere motivation (krydser fingre).

Nu må vi se... Må hellere fortsætte med at tie stille en smule, alt i mens jeg sparer lidt op på sidelinjen, det kan jo aldrig skade :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved rigtig mange af os piger, har været parate før vores mænd :) Det var det samme her..

Min kæreste sagde "Når jeg er færdig med skolen" - og jeg tænkte, at han mente vi gik i gang der.

Han er færdig sidst i juni med sin skole - og jeg har termin 29. juni.. Så han mente altså "bare" at baby først måtte blive leveret der ;)

Gad vide om din mand ikke måske mener det samme, når det kommer til stykket? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber at du får overtalt din mand til jeres spændende projekt.

Med hensyn til overskud i hverdagen kan jeg godt følge ham. Og det lyder positivt i mine ører at han gerne vil være sikker på at der er rum/tid til et nyt familiemedlem.

Når det gælder økonomien er det faktisk overraskende lidt en baby tager af budgettet. Maden er gratis :hophop bleer til nyfødte kan købes fra 25 kr pakken (rema1000) og familien har en tendens til at overbegave jer med tøj og tilbehør. En god opsparing til de store ting kan godt etableres på de 9 måneder baby er i ovnen.

Held og lykke med projektet og husk at alt godt kommer til den der venter. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det da lykkedes mig at tie meget stille om baby i nogle dage, kan mærke det er bedre for os :) Ikke at jeg ikke tænker på det hele tiden, men i det mindste bliver vores forhold ikke anstrengt af det.

Men vi kom faktisk til at tale om forleden, meget kort, og igen; han bragte det op! (et tegn? krydser fingre) Men i hvert fald nævnte jeg det med at hvis han ikke ville begynde til sommer, så ville jeg i hvert fald stoppe med p-piller der for at vente min krop. Det synes han ikke lød sådan heeelt tosset.

Og, han er bestemt ikke en fan af kondomer, så mon ikke der så er en chance for at han rimelig hurtigt giver efter og bliver klar? ;) Man kan jo altid håbe...

Så nu må jeg vel bare vente 4-5 måneder på at kunne stoppe med p-piller og så se hvor længe han holder. Men det er stadig laaang tid, må finde på noget andet at fylde hovedet med, nogen gode idéer? Gid man skulle giftes igen :D

Tak for jeres indput, dejligt at høre at man ikke er helt alene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er bestemt ikke alene - herinde er vi jo en stor bunke af kvinder med lige præcis PB i hovedet.

Det lyder godt at du har haft lidt succes i babysnakken. Han skal nok blive klar. Vi havde også købt en bunke kondomer som vi skulle bruge indtil PB gik igang men så til sidst overgav min mand sig jo også fordi det jo bare er bedst uden.

Før eller siden skal I jo nok være enige om at komme igang - og inden du ser dig om er ventetiden gået. Kan desværre ikke komme med forslag til andre projekter du kan fordrive ventetiden med - bryllup er jo, som du siger, allerede klaret ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha hvor kan jeg godt forstå dig, det er så skide svært.

Min kæreste og jeg er først gået igang nu, efter jeg har ventet i over 2 år på han var klar. :rolleyes

Det er så svært når man inderligt ønsker sig et barn. - Håber han snart ombestemmer sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smid p-pillerne allerede nu. Det havde jeg gjort. Selvfølgelig med hans vidende.

Og så fortæl ham at indtil nu har det været dig der forhindrede en graviditet. Nu er det hans tur til at forhindre det hvis det er det han ønsker.

Så må han jo finde kondomerne frem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har kun lige skimtet de andres indlæg, men ja, tænkte lige at jeg ville byde ind fordi jeg selv har stået i samme situation..

min mand var virkelig genstridig og det lyste ud af ham at han ikke gad at have børn, og det var virkelig svært ikke at snakke om det fordi jeg havde været skruk i lang tid.. men men, på magisk vis fik jeg ham overbevist om at det var et godt tidpunkt osv. og han sagde endelig ja.

man kan ikke presse min mand til noget som han ikke vil, men alligevel så har følelsen af, at jeg har villet det mere end ham, gjort tingene lidt mere besværlige.. vi blev gravide allerede i 2. cyklus uden pillerne, og det tror jeg ikke nogen af os havde regnet med. Han havde ikke liige indstillet sig på (heller ikke jeg) at jeg ville få voldsom kvalme og ikke kunne klare noget at det huslige i 2 lange måneder, og derfor har jeg følt mig lidt skyldig og han har ikke været super villig til at tage over og være hjælpsom og medfølende..

vil med min historie bare sige, at det er hårdt når manden ikke er heeelt lige så klar som man selv er.. det er også meget svære at bringe baby-emner på banen osv. osv.

til sidst vil jeg bare sige, at forventningens glæde altid er størst.. altså det er hårdt at sige og måske tror du ikke på det.. men når man først er gravid så, ja så forandrer verden sig ikke særlig meget, tingene bliver bare noget hårdere i hvert fald den første tid.. jeg er ved at få det bedre og manden er også blevet bedre til det hele, men det kan altså godt være lidt af et antiklimaks at stå med hovedet nede i kummen og en mand der ikke gider lave mad eller gøre rent :) man føler sig lidt alene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har kun lige skimtet de andres indlæg, men ja, tænkte lige at jeg ville byde ind fordi jeg selv har stået i samme situation..

min mand var virkelig genstridig og det lyste ud af ham at han ikke gad at have børn, og det var virkelig svært ikke at snakke om det fordi jeg havde været skruk i lang tid.. men men, på magisk vis fik jeg ham overbevist om at det var et godt tidpunkt osv. og han sagde endelig ja.

man kan ikke presse min mand til noget som han ikke vil, men alligevel så har følelsen af, at jeg har villet det mere end ham, gjort tingene lidt mere besværlige.. vi blev gravide allerede i 2. cyklus uden pillerne, og det tror jeg ikke nogen af os havde regnet med. Han havde ikke liige indstillet sig på (heller ikke jeg) at jeg ville få voldsom kvalme og ikke kunne klare noget at det huslige i 2 lange måneder, og derfor har jeg følt mig lidt skyldig og han har ikke været super villig til at tage over og være hjælpsom og medfølende..

vil med min historie bare sige, at det er hårdt når manden ikke er heeelt lige så klar som man selv er.. det er også meget svære at bringe baby-emner på banen osv. osv.

til sidst vil jeg bare sige, at forventningens glæde altid er størst.. altså det er hårdt at sige og måske tror du ikke på det.. men når man først er gravid så, ja så forandrer verden sig ikke særlig meget, tingene bliver bare noget hårdere i hvert fald den første tid.. jeg er ved at få det bedre og manden er også blevet bedre til det hele, men det kan altså godt være lidt af et antiklimaks at stå med hovedet nede i kummen og en mand der ikke gider lave mad eller gøre rent :) man føler sig lidt alene..

Puha, jaaaa, må indrømme at det jo ikke heeelt er det jeg ønsker at få af vide ;) Til gengæld tror jeg det er meget sundt for mig.

Baseret på alle jeres gode råd, har jeg efterhånden også besluttet mig for min "strategi".

Jeg er temmelig sikker på at manden er/bliver klar så snart jeg bliver gravid. Han er super med børn og siger jo også selv at det mest er økonomisk og overskudsagtigt at han er tilbageholdende, og så lige det med at være 30 som stadig sidder fast i hovedet.

Jeg har besluttet slet ikke at tale mere om PB i februar og så i løbet af marts, så længe jeg kan holde mig, bede om en seriøs snak om det. Der vil jeg så gerne blive enig med ham om hvornår jeg skal stoppe med pillerne og vi bruger kondom og hvor længe vi så skal bruge kondom. Men vil ikke presse ham aaalt for meget.

I mens bruger jeg bare dette fantastiske forum til at lære alt hvad jeg lære kan (har forresten ikke fortalt ham om forummet endnu, til trods for at han ved hvordan jeg brugte al min tid på bryllupsklar :D )

Sådan må det blive, håber jeg kan styre mig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER