Myliona

Hvornår besluttede i hvad jeren første barn skulle hedde?

   26 members have voted

  1. 1. Hvornår besluttede i hvad jeres første barn skulle hedde?

    • Inden jeg blev gravid
      10
    • Inden NF
      3
    • Inden MD
      1
    • Inden barnet var født
      8
    • Lige da barnet var født(dvs indenfor et døgns tid)
      2
    • Indenfor den første uge efter barnet var født
      1
    • Efter barnet var en uge gammel
      1

Please sign in or register to vote in this poll.

15 indlæg i dette emne

Af ren interesse, vil jeg gerne høre hvornår I besluttede navnet på jeres første barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi fandt ud af, at det var en lille pige der var derinde (uge 20) gik vi i gang med at finde navne, og ret hurtigt derefter blev det til Lærke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fandt også ud af det et sted mellem MD og fødslen, kan ikek huske præcis hvornår vi blev enige.. men vi sagde ikke navnet til nogle af frygt for vi ville ombestemme os efter fødslen. (det gjorde vi dog ikke)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde drengenavnet på plads før jeg blev gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigenavnet fandt vi ud af lynhurtigt efter at jeg blev gravid, drengenavnet kan jeg ikke huske, men tror kort tid efter NF. Vi har saa tygget lidt paa dem indtil MD nu var veloverstaaet og saa bestemte vi os endeligt for at Noah skulle vaere med h og ikke uden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først gang havde vi pigenavnet klar siden uge ca 10.

Anden gang var det først 3 dage før for vi kunne slet ikke blive enige :-)

Bliver det en dreng denne gang har vi 90 % sikkert navnet allerede her i 9. Uge og bliver det en pige bliver vi nok ikke enige før hun er født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg er enige om navn til både en pige og en dreng allerede. Til pigenavnet er vi også enige om et mellemnavn, det mangler vi stadig til drengenavnet. Selvfølgelig kan det ikke udelukkes at vi skifter mening om det henadvejen, men umiddelbart tror jeg at de navne falder os så naturligt at det nærmest ikke kan være andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var det nok et sted mellem MD og fødslen vi blev enige om et drengenavn, og her anden gang blev vi enige inden MD (fordi vi havde betalt os fra en kønsscanning tidligere)

Pigenavnet har vi faktisk vidst allerede inden vi vidste vi skulle have børn :D Så det bliver spændende om vi får det brugt en dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme kan vi slet ikke blive enige om noget som helst :) Vi har stadigvæk et navn som favorit, også har vi et som vi synes er NÆSTEN lige så godt.. Men vi beslutter os ikke, før hun er født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde både drengenavne og pigenavne på plads inden jeg blev gravid.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vidste allerede inden jeg blev gravid, at hvis vi en dag fik en datter, skulle hun hedde Anna efter sin oldemor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et sted mellem MD og fødslen, da vi fik af vide til MD at det var en dreng :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er jeg ho anderledes gravid, så vi kan jo nå at skifte navn mange gange inden bif, fordi der kan gå så lang tid inden.

Men af pigenavn her jeg trumfet 1 navn igennem, og det er min mormors navn, og sådan bliver det, og så er jeg i princippet ligeglad med, om andre i familien får en pige før os, og kalder hende det navn. Jeg har i mange år sagt, at fik jeg en pige, så skulle hun opkaldes efter hende.

Får vi endnu en pige, så skal hun opkaldes efter min mands farmor, jeg har snakket meget bedsteforældrenavne med min svigerfar, han synes det var lidt sjovt, at jeg sådan spurgte índ til hans forældre og bedsteforældres navne :)

Bliver det en dreng, så snakker vi meget forskellige navne, det eneste krav er, at det skal slutte på S, fordi min søster har startet den tradition, at drengenavne slutter på det bogstav.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har besluttet os for et drenge og pigenavn, og jeg er ikke gravid endnu :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde både et par drenge navne og et par pige navne inden hun kom. Vi havde en favorit men lagde os først fast på navnet da hun lå på min mave på fødestuen og vi vidste det var en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER