NINC

Ønsket om børn - han vil vente

8 indlæg i dette emne

Kære skønne kvinder,

 

Jeg håber i kan komme med nogle gode input til min problemstilling, som pt fylder rigtig meget.

 

Sagen er den jeg brændende ønsker mig børn og har gjort det i mange år.

For små 3 år siden sluttede forholdet mellem mig og min ekskæreste - hvor vi prøvede at få et barn. dog uden held.  Set i bakspejlet var det nok heldigt det aldrig blev til en graviditet da vi valgte at gå fra hinanden efter at have forsøgt et halvt års tid.

 

 

Siden hen har jeg havde jeg en single periode på 1 1/2 års tid hvor ønsket om at blive mor ikke fyldte så meget som det havde tidligere. Men så mødte jeg min nuværende kæreste. Vi har været sammen et lille års tid (vi har været sammen stort set hver dag lige siden) men allerede efter kort tid kom ønsket om familie og børn op igen. Min kærlighed til ham er meget stor, vi kan snakke om alt og det føles som om vi har været sammen meget land tid. Kort sagt er han en helt fantastisk mand.

 

Det sidste halve år er ønsket om børn begyndt at fylde mere og mere hos mig, hvor min kæreste ikke har så travlt med det.

Sagen er den at han ønsker at vente med at få børn hvor jeg meget gerne vil have børn allerede nu. Jeg ser igen grund til at vente med ubeskyttet sex da jeg gerne vil have flere børn, og børn kan være lang tid undervejs :). Jeg ville være så ulykkelig over ikke at kunne nå at få de børn jeg ønsker.

 

Jeg tror i høj grad mit store ønske om at skabe min egen familie stammer fra at jeg ikke har et særligt godt forhold til dem og kun har begrænset kontakt.

 

Jeg er i slut 20erne og min kæreste midt 30erne. Han siger han ønsker at starte med at tale om børn om "et par år" da han gerne vil vente til vi har været sammen noget længere tid. Vi beskytter os med kondom, så ingen uheld sker. Hvis jeg skulle blive gravid uplanlagt har han tilkendegivet han ønsker jeg får en abort.

 

For mig er det meget frustrerende, at et andet menneske skal have nøglen til min skæbne og "bestemme" hvornår mine drømme skal gå i opfyldelse. Jeg er er bange for han vil holde mig hen og aldrig bliver klar, for hvornår er man klar? Der er jo intet i livet der er sikkert. også selvom han sige jeg er kvinden han vil dele hele sit liv med.

 

Har haft tanken om jeg skal give det en frist? Skal jeg få børn med en anden? alene? vente og håbe på han en dag bliver klar?

 

Han studerer og er færdig til juni, hvor jeg er færdig med min uddannelse og har været på arbejdsmarkedet flere år.

 

Han ved godt hvordan jeg har det, vi er gode til at snakke om det, men det ændre desværre ikke på mine følelser. Inderst er jeg ulykkelig og (uberettet) vred på ham over at det skal foregå på hans præmisser. jeg ved jo udmærket godt man ikke kan gå på kompromis når det gælder om at sætte liv i verden.

 

 

Har i nogle råd til hvad jeg skal stille op, da mine tanker, førelser, drømme og ønsker vedrørende børn dominerer alt for meget.

 

KH

N

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh har så ondt af, at du står i den situation. 

Men jeg vil sige jeg er enig med dig i, at du skal til og i gang. Du aner ikk om du har nemt ved det eller om det er en kamp som tager flere år.

Men omvendt lyder din kæreste slet ikk parat, men ville nok sætte mig ned og virkelig snakke med ham om, dit store ønske, spørger hvad han har af tankerog hvorfor. 

Men i har selvfølgelig også kun været sammen i et år, så kan tænkes at han måske Synes det er tidligt i jeres forhold. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ærlige er jeres snakke? Vil han overhovedet have børn? Er hans ønske om at vente i virkeligheden fordi han ikke ønsker børn og vil give sig selv tid til måske at skifte mening? Eller er det fordi I kun har været sammen et år? Hvad er hans helt ærlige begrundelser?

 

Min mand og jeg har egentlig i mange år sagt, at vi ikke skal have børn. Han er så nu ved at skifte mening, hvor jeg stadig er meget i tvivl, og derfor er jeg herinde. Det vigtigste for os, er at vi snakker åbent om det og på et afslappet plan. Vi er begge i 30'erne og da jeg har en hormonel udfordring i forhold til graviditet og samtidig muligvis skal have foretaget et indgreb, som helst skal vente til man er færdig med børn, så er vi nået et punkt hvor beslutningen skal til at træffes.

 

For mig handler min nølen om bl.a. om, at jeg ikke ønsker at sætte børn i verden, med mindre jeg også er villig til at være fuldtids-single-mor. Det er sortseer, men risikoen er for høj for mig at ignorere.

 

Er du på et punkt hvor du ønsker dig et barn i en sådan grad at du er villig til at være enlig mor, så må du jo fortælle kæresten at du vil i gang med et donorbarn og så må han finde ud af om han er om bord eller ej. Det er ikke hans beslutning om du skal have børn (nu). Det er hans beslutning om han vil have børn (nu). Er du ikke villig til potentielt at være enlig mor nu, så må du komme om bord med at vente, så du ikke render rundt og er vred på din kæreste. Tag en belutning og stå ved den. Pøj pøj. :)

 

Er du meget i tvivl, så gå til din læge/gynækolog og få tjekket status på dine æg, så kan du bedre vurdere om du kan tillade dig at vente sammen med kæresten eller om du bør komme i omdrejninger alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig en meget svær problematik. Ofte skal mænd bare have det sidste "skub" for at blive klar, men det lyder umiddelbart ikke til at dette er tilfældet med din mand. Måske det er fint at vente lidt, når i trods alt "Kun" har kendt hinanden et års tid. Måske du skal give det lidt tid, men holde fast i at du ikke vil vente adskillige år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min kæreste havde det på samme måde, men efter vi er begyndt at bygge hus, så snakker han mere og mere om det, og vi skal begynde til næste år :) så vi gik fra at skulle se tiden an, og vente en 3 år, til han pludselig er mere komfortabel med emnet, han var slet ikke klar før, heller ikke til at snakke om det, så jeg vikle give ham plads og så kommer det :) men jeg ville heller ikke vente for evigt, men det sagde jeg helt fra vi begyndte at date

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står også i samme situation som dig. Aldersforskellen på min kæreste og jeg er dog ikke stå stor (4 mdr.), hvilket vi flere gange har snakket om kan gøre forskellen. Mænd er jo, meget bredt forstået, længere om at modnes hvilket følger dem langt ind i livet. Det gælder også ønsket om børn, da de ligesom skal have flere år end kvinder til at være klar.... Min kæreste og jeg boede også sammen med andre i et lille kollektiv da snakken først begyndte, og lidt ala 'SilkeborgBaby' gav det min kæreste et større skub at vi flyttede sammen, bare mig og ham. Han fik lige pludselig mange idéer til at indrette babyhjørner og legeværelser og lige en lille plads til at pusle på badeværelset. Jeg siger ikke at det er løsningen, men at sætte ham i nye 'settings' kan måske hjælpe ham til at få idéen lidt tættere på? Det kan såmænd bare være en anderledes indretning af jeres nuværende bolig eller en helt ny. Det virkede for mig - Jeg venter mig nu :baby1

 

Men jeg ønsker dig al held og lykke med dit forsøg på at overtale, og forhåbentligvis en snarest mulig graviditet!

Mvh Pia - skribent og billededitør hos https://www.bilgalleri.dk/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget nysgerrig, hvad det er endt med. For jeg står selv lidt i samme situation 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker rådet (hvis det stadig er aktuelt, og ellers kan det være et råd til dig @Babytime ) er at tage en ærlig snak om det. 

Hvornår tænker du at du er klar? Er der en uddannelse som skal overståes først? 

Skal man evt. ligge babysnak på hylden i et års tid for så at tage den op igen og afklare hvor man er til dén tid? 

Umiddelbart er tiden jo med jer endnu :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER