Kaosdk

Navn til lillebror

9 indlæg i dette emne

Vi er så heldige at have fået et nyt medlem af familien, en lille vidunderlig dreng. “Lillebror” har en storebror der hedder Viggo, og her kommer jeg så med et spørgsmål: Kan vi kalde lillebror for Hugo, eller ligger det for tæt på Viggo??

 

Vores vennekredsen er meget uenige “selvfølglig kan i kalde ham det” “Nej, man kan ikke have to drenge der slutter på “go”!! 

 

Min kæreste og jeg har siden vi vidste vi var gravide været enige om Hugo, men vi er blevet rigtig meget i tvivl efter flere har sagt det kan man ikke. Men i vores hoveder kan han bare ikke hede andet.

Så vi har brug for at høre om det er fint og vi bare skal gøre som vi synes eller det virkelig ikke er to navne man kan bruge til brødre. 

Hvad synes I?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan I sagtens!! :D Eller det synes JEG i hvert fald :kram2 Og jeg synes faktisk også at navnene er super fine både sammen og hver for sig! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en lærer på min uddannelse, der havde to børnebørn (brødre) der netop hed Viggo og Hugo.

 

Ja, navnene klinger ret ens pga. -go endelsen men altså, min bror og jeg hedder Kasper og Katrine så det finder jeg absolut intet underligt i. Og jeg har kendt ikke mindre end to hold søskende der hed “Jonas, Jacob og Jesper”. 

 

Så det kan I sagtens. At de lyder lidt ens gør da ikke noget når det nu er navne I elsker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg også sagtens I kan:)

Det vigtigste er jo også at I kan lide navnet også vender folk sig til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det syntes jeg sagtens i kan! Det er da virkelig kært med Hugo og Viggo!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sagtens!!! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig ikke de to navne minder vildt meget om hinanden. Og hvis de gør, så er det da kun sjovt. 

Det er ikke unormalt i de kredse jeg kommer, at man eksempelvis lader alle sine børn starte med samme forbogstav, så børneflokken kommer til at hedde: Julie, Jesper, Jonas og Jeppe. 

Det synes jeg egentlig er meget sødt og lidt sjovt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Viggo og Hugo er da for sødt, go for it :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I don't know if you have named your child now or not. But I think that when naming your beloved child, you should consider whether it matches the child's destiny. I see there are many good names in high techloky zooba apk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER