Mette

Mettes DIY-tråd

91 indlæg i dette emne

Ja den røde og orange er brugt helt op, lige på et hængende hår de kunne rundt til sidst :) der er nok til en runde mere af den gule og pinke.

Okay :) Heldigt de lige nåede rundt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Elsker sådan nogle tæpper! Flot lavet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i gang med mit tæppe, og jeg er nybegynder. Men synes det er et godt starter-projekt, fordi det går stærkt og man kamp se fejl :) dog får jeg tydelige kanter, der hvor udtagninger er, men prøver at ligge dem forskudt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i gang med mit tæppe, og jeg er nybegynder. Men synes det er et godt starter-projekt, fordi det går stærkt og man kamp se fejl :) dog får jeg tydelige kanter, der hvor udtagninger er, men prøver at ligge dem forskudt :)

Hvis du bruger opskriften fra lutter idyl bloggen så sørger den for at udtagningerne ligger forskudt :) et andet tip til udtagninger er at når du laver den første fm i en udtagning så gør du det kun i det ene stykke garn i masken og når du så laver nr 2 fm i samme maske gør du det gennem begge stykker garn som man normalt laver en fm - så bliver udtagningen mindre synlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bruger opskriften fra lutter idyl bloggen så sørger den for at udtagningerne ligger forskudt :) et andet tip til udtagninger er at når du laver den første fm i en udtagning så gør du det kun i det ene stykke garn i masken og når du så laver nr 2 fm i samme maske gør du det gennem begge stykker garn som man normalt laver en fm - så bliver udtagningen mindre synlig :)

Tak, jeg tror det er det sidste gode råd, der kan hjælpe mig :) for mine udtagninger ligger nemlig forskudt, men vil prøve dit forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råddet med udtagninger, det hjalp.. Men har et nyt problem! :) og tænkte du måske kan hjælpe med tæppet.

Har 3 farver, og den ene er meget tykkere i stoffet end de andre. Har lige hæklet 5 runder med en af de "tyndere" farver, og har nu skiftet til den tykke. Har kørt en runde, men synes tæppet buer meget opad, har du oplevet det? Skal jeg lave flere udtagninger eller bare fortsætte som normalt? :)

Håber du har tid til at hjælpe :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var også meget forskel i tykkelserne på det har jeg brugte og det bøjede også meget. Men jeg ændrede ikke i opskriften og jeg sørgede bare for at strække det lidt på plads og lade det ligge fladt og i pres hver dag når jeg ikke hæklede på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var også meget forskel i tykkelserne på det har jeg brugte og det bøjede også meget. Men jeg ændrede ikke i opskriften og jeg sørgede bare for at strække det lidt på plads og lade det ligge fladt og i pres hver dag når jeg ikke hæklede på det :)

Tak :kiss

Jeg ligger det straks i pres :) og fortsætter derudad :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig flot tæppe! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stofposer

Har haft gang i mit første sy-projekt. Stofposer. Har syet en ( med hjælp fra mor) lille til sutter og en større til tøj/bleer til pusletasken :)

lDCiJDR.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fine ting :) har ikke læst alle indlæggene igennem aå undskyld hvis du har svaret på det, hvor køber du garnet henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fine ting :) har ikke læst alle indlæggene igennem aå undskyld hvis du har svaret på det, hvor køber du garnet henne?

Almindeligt bomuldsgarn køber jeg tilfældige steder hvor jeg lige falder over det, fx søstrene grene har meget fint til billige penge :)

Zpagetti garnet er købt hos Fox & Jane i Ballerup, de har også en netbutik http://www.foxogjane.dk/?wpsc_product_category=zpagetti

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæklet slaskekanin

Så fik jeg hæklet en kanin til at tage med på hospitalet til lillepigens - den blev dog rimelig stor men har tynde ben og arme som kan passe på hende og som hun kan holde om når hun blir lidt større.

Opskriften er fundet her: http://denlillaelefa...et-kanin_6.html

Den er selvfølgelig ikke så babyvenlig med påsyede knapper men må se om de udgør en fare senere... Har tilgengæld valgt at hækle øjnene på istedet for plastik øjne.

Har brugt 2,5 rulle hvid garn og ca en rulle lyserød.har brugt pind str 3,5

t74TDWH.jpg

oKTJH3O.jpg

GzgBEuH.jpg

oiiF6AO.jpg

K6aHzO0.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da super godt lavet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da super godt lavet! :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suttesnore

Ja jeg har jo allerede lavet et par stykker.... Meeen de var jo hæklet i uld og det synes jeg måske ikke var så smart så har hæklet et par nye samt syet nogle også :)

Har laver både til alm sutter og til mam, så må vi se hvad hun helst vil have :)

FE9yVjD.jpg

qn6GhfI.jpg

0tuyxDu.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver gang jeg går herind, får jeg denne super store lyst til at lære at hækle, men jeg har bare ikke tiden eller tålmodigheden lige nu :P

Nogle rigtig søde ting du får lavet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babydyne

post-4050-0-38422000-1370164966_thumb.jpg

post-4050-0-48797300-1370164967_thumb.jpg

Lovede Susanne en guide over hvordan mit sengetøj er syet og jeg vil lige tilføje til alle andre at jeg bestemt er fuldstændig nybegynder haha, så der er sikkert mange måder der er nemmere ;)

Guide: Babysengetøj 70x100

post-4050-0-48333000-1370164968_thumb.jpg

1. To stykker stof a 72x 105

2. Ret mod ret og overlockede så de to sider samt toppen sammen.

3. I bunden lavede jeg så et ombuk på ca 2 cm og lavede alm sting.

Satte herefter tre tryklåse på. En i midten og så 15 cm ude fra midten i begge sider.

4. Derefter lavede jeg endnu et ombuk således tryklåsene kom til at vende udad mod mig - dvs jo indad når stoffet bagefter vendes vrang mod vrang. Men man kan så ikke se tryklåsene udenpå.

(Ret svært lige at beskrive synes jeg med de tryklåse, men når man sidder med det i hånden er det ret nemt at få til at give mening, prøvede mig lidt frem. Dem jeg brugte skulle syes fast og man kan også få nogle der skal hamres fast, det tror jeg er meget lettere! De var bare lidt dyrere og jeg var nærig).

5. Syede opsmøget fast. For at min symaskine skulle kunne sy var opsmøget også her ca 2 cm således der var en centimeter ved siden af tryklåsene så symaskinefoden kunne komme forbi :) det er også pænest at opsmøget er lidt stort i bunden hvor man kan se lidt ind - det ku jeg se det var i mit eget sengetøj også ;)

6. Alm lige ud syning hele vejen langs de 3 kanter (ca. en centimeter inde)

7. I bunden syede jeg ca 10 cm ind i hver side - ligesom ved det meste almindelige sengetøj.

Materialer:

Stoffet er fra panduro hobby. Den gule koster 39,- pr meter og den mønstrede 154,- pr meter.

Gul sytråd i samme farve som det ensfarvede stof.

Tre tryklåse.

I alt kom jeg af med 240,- så ikke helt billigt, men det mønstrede stof var sq også lidt dyrt synes jeg! Men man skal nok lade være med at købe sådan noget i panduro hobby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super smukt! Synes stof2000 har rigtig mange fine mønstre. Har fået 3 sæt af min søde veninde (som både kan finde ud af det, og har symaskine :) ) men er ret overbevist om, at stoffet ikke har været så dyrt.

Dog synes jeg det er nogle super smukke farver, du har valgt :glad

Og dejligt med en guide, hvis jeg en dag får en symaskine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super smukt! Synes stof2000 har rigtig mange fine mønstre. Har fået 3 sæt af min søde veninde (som både kan finde ud af det, og har symaskine :) ) men er ret overbevist om, at stoffet ikke har været så dyrt.

Dog synes jeg det er nogle super smukke farver, du har valgt :glad

Og dejligt med en guide, hvis jeg en dag får en symaskine :)

ja har også kigget i Stof2000 - de har meget flot og meget billigere. Der ligger bare ikke lige en her i nærheden så var nødt til at vælge panduro hobby når jeg nu ikke ku vente med at komme i gang :rolleyes men det var selvfølgelig også det dyreste stof jeg forelskede mig i ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt - tak! Det må jeg lige kaste mig ud i hvis jeg en dag går på barsel igen :whistling :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må altså have mig en symaskine. Og hækledimser. Og så prøve at få lært et eller andet, for det er da alt for fantastiske ting, der bliver fremstillet herinde :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må altså have mig en symaskine. Og hækledimser. Og så prøve at få lært et eller andet, for det er da alt for fantastiske ting, der bliver fremstillet herinde :biglove

Tak :) det er virkelig meget let det meste af det - altså lige når man har lært det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nussepude

Har lige brugt en masse stof- og båndrester til en lille nusseklud... Eller pude... Der er lidt fyld i samt bjælder :)

VxMokrI.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja har også kigget i Stof2000 - de har meget flot og meget billigere. Der ligger bare ikke lige en her i nærheden så var nødt til at vælge panduro hobby når jeg nu ikke ku vente med at komme i gang :rolleyes men det var selvfølgelig også det dyreste stof jeg forelskede mig i ^_^

Hehe, det med at falde for det dyreste, kender vi jo alle sammen :rolleyes

Super sød nusse-pude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER