Sukkerfri børn

Guest
Af Guest in Øko og alternativ snak,
Denne tråd er for os der ikke vil give sukker til vores børn! Jeg er meget meget firkantet når det kommer til babyer og sukker - de to ting hører IKKE sammen!!! :sm Denne side siger ALT om hvorfor jeg vælger som jeg gør. http://www.sukkercoachen.dk/?Facts_om_sukker Jeg bliver aldrig den der giver mit barn sin første flødebolle til dens 1 års fødselsdag, eller sidder og putter kage ind i munden på den før den selv kan spise!!! Kiks er kage, så hellere et stykke ristet franskbrød, hjemmelavet knækbrød eller endnu bedre et stykke ristet rugbrød, banan eller agurk! faktisk kan jeg ikke selv se et eneste godt argument for at give sin lille tumling sukker. Mine børn må godt få kage til fødselsdage og andre festlige lejligheder (for de skal ikke ekskluderes) - men først når de har nået en vis alder, og slik og is vil jeg forsøge ikke selv at servere for mine børn i så lang tid som jeg kan. Ingen chokolade julekalendere - så hellere en dyr lego kalender eller my litle petshop eller sådan noget. Jeg tror (og har selv set) at børn gerne vil have noget lækkert de selv har været med til at lave, derfor vil jeg bestræbe mig på at lave banan is sammen med børnene, og prøve at lave sundere guf selv fx med nødder og figner og lign. Finde nogle gode alternativer så rosiner og tørrede abrikoser erstatter kemifyldte vingummier og raffineret sukker. Banan is. bananer ispinde (kan købes i hobby foretninger) Man halverer bananerne og stikker ispinden i - put bananerne i noget plast film/små poser og put dem i fryseren - dagen efter er der lækre banan is. hvis man ønsker overtræk kan man smelte noget mørk 70% chokolade og dyppe spidsen af bananerne. Man kan også rulle dem i kokos - med eller uden chokolade. Jeg har aldrig mødt et barn der ikke var vild med en banan is! Jeg skal nok ligge flere opskrifter ind når jeg lige får dem fundet :balloon hvis i har det som mig må i meget gerne ligge opskrifter og tips ind. fx råd til en sukkerfri fødselsdag eller lign. Eller gode råd til hvordan man får bedsteforældrene og andre til at forstå det valg man har truffet, hvilket bliver mit største problem :box
  • 109 replies