Med den første (som er 10 år siden) fik jeg lavet kejsersnit da jeg var 42+3 grundet sædestilling og manglende fostervand.
Med nummer 2 fik jeg løsnet hinder på terminsdagen og fødte 40+2
Jeg har fået at vide at jeg bliver sat igang omkring terminen denne gang hvis jeg ikke har født selv inden. Dette grundet forløbet af første graviditet.
| Du er ikke logget ind i vores babyforum! Log ind - Opret ny bruger |
![]() |
| Få fuld adgang til hele Babyklar. Det er gratis og tager under 1 minut | |
Igangsættelse når man går over tid hvor langt var du henne?
Besvaret 11 May 2012 - 09:48
Det er helt sikkert ikke mit oenske at blive sat i gang og det kan jo ogsaa traekke foedslen ud, som Sinning saa fint og erfaringsmaessigt siger det. Jeg er faktisk ogsaa glad for at de hernede ikke regner min termin efter NF, men at de stadig gaar ud fra deres lille papskive. Saa jeg kan i teorien gaa i fred helt til 3. juli, selvom min termin er 16. juni. Jeg tager det helt roligt, indtil videre i hvert fald
Vores bambino er paa vej i Italien - foelg os her
Besvaret 11 May 2012 - 12:08
ved 41+0 fik jeg tilbudt hindeløsning (som jeg takkede ja til) Så blev jeg tilbudt at de tog vandet 41+3. Da jeg ankom 41+3 viste det sig de ikke kunne tage vandet, men jeg skulle have stikpillerne. Hvilket jeg var imod da jeg helst ikke ville sættes igang medicinsk. Så takkede nej. Blev så tilbudt at blive scannet for at tjekke moderkage, fostervand og om den lille havde det fint. Blev scannet og anbefalet at blive sat igang 41+5 som det seneste da moderkagen var godt brugt. Så fik en tid til igangsættelse 41+5 om morgenen.
41+4 om aftenen begyndte jeg at få veer og fødte 2 timer før jeg havde tid til igangsættelse
Jeg kan ikke sige hvorfor jeg ikke bryder mig om igangsættelse, men som Sinning siger er det bare bedst man ikke går imod kroppen. Og selvom jeg var overbevist om jeg ikke ville gå igang af mig selv, så kom det jo pludseligt :-D
41+4 om aftenen begyndte jeg at få veer og fødte 2 timer før jeg havde tid til igangsættelse
Jeg kan ikke sige hvorfor jeg ikke bryder mig om igangsættelse, men som Sinning siger er det bare bedst man ikke går imod kroppen. Og selvom jeg var overbevist om jeg ikke ville gå igang af mig selv, så kom det jo pludseligt :-D
- ← Hvilken betydning har det om den lilles hoved står fast i bækkenet i flere uger før termin eller ej?
- Fødsel
- Slimprop →

Sådan benytter du BK