Nu håber jeg ikke, at jeg stikker næsen for langt frem, i så fald undskylder jeg.
Men...det virker ikke som om, at jeres forhold umiddelbart rummer så meget kærlighed eller omsorg, ud fra det du har skrevet?

Og måske er det svært, hvis du ikke er deres biologiske mor, idet du så sandsynligvis ikke har den dér overbærenhed, som en mor har for sine børn. Hvis mine børn stod i denne situation, så ville jeg konkludere, at de ikke var gamle nok til at sørge for deres egen madpakke endnu, og så ville jeg smøre den for dem. Du kan evt. bede dem om at støvsuge stuen eller lægge en kurv fuld tøj sammen til gengæld, hvis du ikke føler du har så meget tid.
Camillat, den 08 December 2011 - 01:59, sagde:
Hvad med at stille det frem, som de maa lave deres madpakker af?
Også en rigtig god idé, hvis du ikke har mod på at smøre for dem
CNN, den 03 January 2012 - 09:17, sagde:
Jeg må sige at jeg er rystet i min grundvold..Tænk at gå amok over knækbrød, riskager og hvad ved jeg? Det er simpelthen for småligt.. Kunne forstå hvis vi snakker rigtig SLIK, så som chokolade, vingummi, lakrids osv..Må de ikke spise skide knækbrød, så lad vær med at købe det?De er jo ikke engang særlig gamle, hvad med at I smørre mad sammen? Du kan jo stadig bage og evt fryse ned?
Jeg vil ikke sige, at jeg er rystet. Men jeg opfatter det skrevne, som om at der ikke er særlig meget frihed for de store. Jeg husker selv, hvordan jeg ofte hjemme hos min mor og far, ledte efter lidt lækkerier. Det hører bare alderen til. Man er lidt lækkersulten, når man kommer hjem fra skole

Og jeg kan levende forestille mig, at hvis man ikke har "tilladelse" til at tage lidt lækkert, at man så skovler ind, når man endelig finder noget... (Ikke at jeg synes det er ok ikke at gøre noget man har fået besked på ikke at gøre, men jeg kan nu godt forstå handlingen bag).