Jeg er en af dem som bruger en ønskeseddel som en inspiratopn, og så køber jeg det som jeg gerne vil give modtageren. Eksempelvis gav mine brødre og jeg for nogle år siden min far koncertbilletter til Eric Clapton velvidende at min far aldrig ville ønske at der blev brugt så mange penge på det - men jeg ved jo at min far elsker Eric Clapton. Mine niecer har alle fået en sølv-sparabøsse i dåsgave, fordi det fik jeg af min fars faster da jeg blev døbt, og jeg er ligesom den eneste faster overhovedet i min familie da min far kun har brødre og jeg kun har brødre også.
Det var ikke ønsket, men det var det jeg gerne ville give.
Normalt har jeg ikke noget imod at folk bytter gaverne, hvis det altså ikke er regelen. Men lige præcis til en barnedåb som er en traditionel fest fuld af traditioner osv, jamen der synes jeg at man som forældre til modtageren må respektere de traditioner familien indeholder, medmindre man specifikt frabeder sig det.
Når vi på et tidspunkt bliver gravide her i huset og barnet bliver født skal der ikke være en barnedåb men en barnevelsignelse. Og der vil vi selvfølgelig overveje om der er ting som vi ønsker os til barnet, og om der er ting vi ikke ønsker, og så må folk selv vælge derudfra hvad de vil give.
Jeg forventer faktisk lidt at hvis vi får en pige, at en eller anden giver hende en kors-halskæde, og vil blive ked af det hvis hun ikke gør. Men så må jeg gøre opmærksom på, at det ønsker vi os til hende. (Altså hvis vi får en pige, som manden håber).
Derfor synes jeg ikke det skal byttes, fordi der er mange følelsler involveret i det for alle parter, og I ikke specifikt har frabedt jer smykker til hende.
Det er min mening, men held og lykke med hvad end du beslutter